Skocz do zawartości

GT'ek Brak mocy do 3 tys obr. powyzej szarpie i mruga check


Mac_Williams

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Tematow podobnych cala masa ale w zadnym nie znalazlem rozwiazania mojego problemu wiec go opisze. Mam problem z moim gt'kiem z 1996 roku (cewka na srosku kolektora). Mozna jezdzic pol dnia i auto ladnie ciagnie i nic sie nie dzieje, obroty na biegu jalowym utrzymuja sie idealnie. Po czym przychodzi moment ze autem nie da rady ruszyc, auto tylko pierdzi delikatnie i nie reaguje na gaz (bardzo wolno sie wkreca) do 3 tysiecy obr. gdy wskazowka przekroczy 3 tys szarpie jak cholera i miga kontrolka check. Czasami przechodzi po przegazownaiu parokrotnym na luzie wtedy (chwile nie chce sie wkrecic powyzej 3tys po czym nagle jakby sie odblokowalo, wskazowka do jdzie do odcinki i strzeli z rury. Czasami wystarczy raz przegazowac innym razem potrzeba paru prob. Podkreslam ze problem nie wystepuje non stop, raz jak odpale to odpaczatku sie to dzieje a innym razem moge jezdzic normalnie a problem pojawia sie po godzinie, raz wystepuje czesciej (co chwila) a innym razem co parenascie/dziesiat kilometrow. Szarpanie i brak mocy zwiazane jest z obrotami na biegu jalowym (auto przygasa, nierowno pracuje). W aucie sprawdzone/wymienione cewka, swiece (lepsze powinny byc 6 czy 7? stare byly 7, nowe dalem 6 ale bez roznicy), kable, przeplywka, regulator cisnienia palia, pompa paliwa, czujnik polozenia walu

Najbardziej mi zalezy na podpowiedzi co jeszcze ma zwiazek z szarpaniem/przerywaniem powyzej trzech 3tys obr (a szarpie tak ze zeby o kierownice idzie czasem wybic) i nierowna praca na biegu jalowym. Zrobilem reset kompa, sprawdzilem bledy i brak wiec pojezdzilem zeby wymusic to zachowania i mrugniecie checka. Po jezdzie wywalilo blad przeolywmierza ale jest to dla mnie dziwne bo przeplywka byla podmieniana i dalej sie to dzialo... Pozatym czy jak przeplywka jest uszkodzona to objawy nie sa odczuwalne non stop a nie nieregularnie?? Z gory dzieki za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam

P.S. Jaka powinna byc reakcja silnika na odpiecie TPS'a? Bo u mnie brak na biegu jalowym, tak ma byc?

P.S.2 Gdzies czytalem ze przplywke mozna sprawdzic odpinajac ja (wtedy komp przechodzi w tryb awaryjny i nie bierze jej pod uwage) i pojezdzic tak, prawda to jest? Bo jak ja odepne swoja, odpale auto to chodzi ok ale jak tylko dodam gazu to gasnie

P.S.3 Gdzies w archiwum w podobnym watku napisal ze w primerze mial podobnie i napinacz rozrzadu szlak trafil. U mnie napinacz jest suchy bo rozrzad byl ustawiany (przez te problemy z szarpaniem przestawil sie rozrzad wczesniej i przy okazji ustwaniania byl przepatrzony) Moze to miec wplyw i moze to byc przyczyna? Spotkal sie juz ktos z czyms takim?

Edytowane przez wiechu100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz gdzieś w dolocie jakiejś dużej nieszczelności? To że wywala błąd przeplywki nie znaczy obrazu że to jej wina. Wartości które ona podaje prostu nie zgadzają się z tym czego się spodziewa ECU.

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Nie mam zadnej nieszczelnosci w dolocie, pozatym gdyby byla to chyba caly czas by sie tak dzialo? A nie, ze problem wystepuje super nieregularnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...