Skocz do zawartości

Outback MY08 - podświetlenie tablicy rejestracyjnej


dubelt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Czy ktoś przerabiał temat problemu z odkreceniem oprawek/kloszy podświetlenia tablicy?

Wykrecenie 2ch śrubek zajeło mi wczoraj 1h... dziś montujać sprawną żarówkę kolejną godzinę... przy okazji zjechałem dość twarde śruby. Czy to jest normalne... czy te śruby są gdzieś do dostania?

 

 

 

Mój problem może się wiązać z zamontowaną na stałe ramką do rejestracji.

Kąt natarcia śrubokręta na łeb śruby nie jest taki jak przewidział producent śruby.... demontaż ramki raczej nie wiele by dał... przecież to nie jest normalne żeby żarówkę zmieniać 1h .... wkręt do połowy wkręca się normalnie a później dostaje mega oporu.

 

Jakieś porady? chyba zmienię na led żeby wiecej sie nie męczyć z tą pierdołą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne... Demontaż tablicy rej. niewiele pomaga.

 

Po każdej wymianie żarówki zamierzam zastąpić oryginalne śruby wkrętami z torxem albo inną gwiazdką - byle tylko móc 'podejść' z boku. Ale to słomiany zapał :oops:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto wie jaka żarówka pasuje ? W katalogu, nie jest niestety opisane.

Będę wymieniał (1 nie działa) i chyba rzeczywiście wrzucę LED-y.

Zwyczajna W5W (5W całoszklana).

 

Pozdr.

Edytowane przez Knurek
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff :) to dobrze że jest nas więcej w tym bólu.

Co do ledów - nie ma szans zeby się sprawdziły, klosze są niemetalizowane... trzebaby nakleić folie alu aby dobrze odbijała światło ledów. Nie ma co szukać ledów jednostronnych - takie płytki z diodami smd, gdyż gniazdo żarówki jest skośnie osadzone na jakieś 90' w stosunku do płaszczyzny "szybki"

 

Toks:

nie zgodzę się z tobą - śruby są z fajnej kwasoodpornej stali, dość twardej.

 

co ciekawe, wykreciłem drugą oprawę... udało mi się w 10 minut wraz z wyczyszczeniem i skręceniem. Nie mogłem wytrzymać różnicy w czystości/jasności podświetlenia ;P

Wydaje mi się że trzeba przegwintować plastik lekko, albo lekko wiekszym wiertłem przejechać.. Śmieszna sprawa że te śruby są takie długie, spokojnie 15mm by wystarczyły, a fabryka dała ze 25-30 na oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Temat na czasie:) W poniedziałek zabrałem się z ww wymianę, myślałem, że zajmie mi to jakieś 15 min, ale zeszło się z półtorej godziny... oczywiście zdarłem śruby i następnego dnia dremelem musiałem naciąć i dopiero wtedy się udało. Teraz szukam jakiś śrub, które będą z lepszego materiału i za rok dadzą się po ludzku odkręcić;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W międzyczasie znalazłem rozwiązanie: elastyczny śrubokręt.

Dzięki temu, że trzpień lekko się wygina, można właściwie 'podejść' do śruby i nie uszkodzić podczas wykręcania.

Narzędzie wraz z końcówkami do kupienia w marketach budowlanych (ja chyba kupiłem w L-M)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W międzyczasie znalazłem rozwiązanie: elastyczny śrubokręt.

 

Dzięki za sugestię - faktycznie elastyczna przedłużka, dobry bit PH2 i ostrożnie. Wkręty wymieniłem na ocynkowane, bo warunki pracy mają paskudne na tej tylnej klapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...