Ken Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 No to mam pytanie dla Was :-P , czy da się i czy będzie to zadanie z gruntu nieopłacalnych...wymienić AT w Forku na MT? Od razu rozglądnąłbym się za napędami z STI, w przyszłości remap i takie tam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 (edited) No to mam pytanie dla Was :-P , czy da się i czy będzie to zadanie z gruntu nieopłacalnych...wymienić AT w Forku na MT? Od razu rozglądnąłbym się za napędami z STI, w przyszłości remap i takie tam... Da się, - kompletna 5MT koszt około 10.000 - 12.000 PLN (skrzynia, wał, dyfer, ECU od MT, koło zam., sprzęgło, pedalunek, dżwignia and many, many more , ROBOTA) - kompletna 6MT koszt około 15.000 -25.000 PLN (w zależności od trafu w cenie nabycie gratów, rozszerzenie typu z DCCD, czy bez). Jednym słowem, kasy nie mało ;-) Czy warto ? W ujęciu ekonomicznym na pewno nie. W ujęciu "zabawa dla niegrzecznych chłopców" na pewno tak. Pozdrawiam Grzegorz Edited November 14, 2012 by Grzesiek_67 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Posted November 14, 2012 Author Share Posted November 14, 2012 No, wiedziałem że na naszym forum szybko dostanę konkretną i fachową odpowiedź. Dzięki! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Zastanawiałem się również nad taką zamianą i założyłem podobny temat jakiś czas temu, warto przejrzeć bo było tam wiele wyczerpujących odpowiedzi: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/54791-swap-z-automatu-na-manuala/#entry1580227 Już mi przeszło tzn. nadal chcę manuala, ale rozsądniej będzie zwyczajnie kupić 2,5XT z manualem, co rozwiąże wszystkie moje obecne problemy + dołoży nowe, cobym miał się czym martwić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Posted November 14, 2012 Author Share Posted November 14, 2012 Dzięki za linka i info. Można zamknąć forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
KACPERO_1 Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 dokładnie miałem ten sam dylemat ale po kilka dniach debat, wyszło że kupię 2 samochód i szuka idealnego TypeR, lub GTka podpowiem Ci że kolega Carfit ma cały zestaw w dobrej cenie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Posted November 14, 2012 Author Share Posted November 14, 2012 podpowiem Ci że kolega Carfit ma cały zestaw w dobrej cenie... zestaw standard od Forka czy z STI o którym wspomniałem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KACPERO_1 Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 pełen najlepszy zestaw 6MT było w dziale sprzedaż pod tyt : skrzynia STI ze SPEC C z Dccd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amstaff23 Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Macie Panowie pomysły Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Posted November 14, 2012 Author Share Posted November 14, 2012 pełen najlepszy zestaw 6MT było w dziale sprzedaż pod tyt : skrzynia STI ze SPEC C z Dccd dzięki! Link to comment Share on other sites More sharing options...
KACPERO_1 Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 najlepiej zadzwoń i się wszystkiego dowiesz jestem ciekaw tylko rozwiązania sterowania (kompa), ale to chyba jest w komplecie jedno jest pewne, Forek po takiej zmianie zaczyna jeżdzić, tylko wymaga ona innych poważnych inwestycji takich jak : zawias ! no i hamulce ! a potem zachodzi pytanie, czy Forek to samochód stworzony do wyższych mocy... :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 a potem zachodzi pytanie, czy Forek to samochód stworzony do wyższych mocy... :shock: Kolega pyta o zmianę skrzyni z AT na MT. Co to ma wspólnego z wyższą mocą/momentem ? I co znaczy "stworzony" ? Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Wydaje mi się, że chodzi o pewne założenia konstrukcji -> kształt nadwozia, wysokość zawieszenia, pozycja za kierownicą, waga itd. Mocy można dodawać, ale jest gdzieś granica powyżej której nie ma to sensu (chyba, że do jazdy tylko na wprost). Moża dłubać i grzebać i ładować w to masę kasy, a najprawdopodobniej poza asfaltem dalej zajedzie zwykły fabryczny forek (bez obniżonego zawieszenia), a na torze objedzie Impreza z władowanym takim samym budżetem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Posted November 15, 2012 Author Share Posted November 15, 2012 Wydaje mi się, że chodzi o pewne założenia konstrukcji -> kształt nadwozia, wysokość zawieszenia, pozycja za kierownicą, waga itd. Mocy można dodawać, ale jest gdzieś granica powyżej której nie ma to sensu (chyba, że do jazdy tylko na wprost). Moża dłubać i grzebać i ładować w to masę kasy, a najprawdopodobniej poza asfaltem dalej zajedzie zwykły fabryczny forek (bez obniżonego zawieszenia), a na torze objedzie Impreza z władowanym takim samym budżetem... zgadzam się, robienie Forka na auto torowe nie ma sensu. Ale poprawienie Forka dla lepszych właściwości jezdnych, czemu nie? Hamulce i grubszy stab z tyłu to minimum dla wszystkich posiadaczy Forka moim zdaniem. To auto już z mocą 230KM prowokuje do szybszej jazdy. Niewprawny/niedoświadczony kierownik może sobie zrobic kuku. Moje pytanie było teoretyczne, szukam Forka z manualem ale z tego co widzę to wersje AT można kupić stosunkowo łatwiej (chodzi o zadbany egzemplarz). Przeszczep napędów z STI jest kosztowny to fakt, ale za to jaka zabawa i frajda!! :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amstaff23 Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Pytanie, czy nie lepiej kupić manual i za budżet, ktory bylby niezbędny do zmiany AT na MT - doprowadzić go do idealnego stanu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 (edited) Wydaje mi się, że chodzi o pewne założenia konstrukcji -> kształt nadwozia, wysokość zawieszenia, pozycja za kierownicą, waga itd. Mocy można dodawać, ale jest gdzieś granica powyżej której nie ma to sensu (chyba, że do jazdy tylko na wprost). Moża dłubać i grzebać i ładować w to masę kasy, a najprawdopodobniej poza asfaltem dalej zajedzie zwykły fabryczny forek (bez obniżonego zawieszenia), a na torze objedzie Impreza z władowanym takim samym budżetem... Ano właśnie. Kształt nadwozia jest faktycznie koszmarny pod względem jakichkolwiek prawideł aerodynamiki. Seryjne zawieszenie (co do wysokości, miękkości/twardości, stabilizacji przechyłów przy tzw. ciasnych winklach) jest po prostu uniwersalnie-koszmarne, czyli do wszystkiego a zatem do niczego (wiem, wiem, wiele osób upatruje w takiej właśnie charakterystyce wartości dodanej, ja nie). Seryjny układ hamulcowy ma problemy z powtarzalnym zatrzymanie seryjnie napędzanego 2,5 XT. Zmiany są jednak możliwe, zaś dodanie układu przeniesienia napędu opartego o 6MT ze sterownikiem DCCD zmienia charakterystykę auta w tak radykalnym stopniu, że grzechem jest pisanie, że auto owszem mocne ale tylko do jazdy na wprost. Całkowity brak zgody - modernizacja zawieszenia (twardo, niski, na grubych stabilizatorach), układu hamulcowego (choćby implementacji zestawu zacisk, tarcza, klocek z STi), układu przeniesienia napędu (o czym mowa wyżej), układu kierowniczego (krótki magiel z STi) delikatny remap (albo w ogóle odpuszczenie podnoszenia momentu//mocy - seryjna dla 99% piszących w tym wątku, w tym również mnie, i tak i tak jest "ogarnialna" w 2%, czyli kompletnie nad nią nie panujemy ) - to auto jest naprawdę rewelacyjną bazą do nauki aktywnej jazdy. Oczywiście, co kto lubi, jak auto jest użytkowane na co dzień jest również decydujące i ma (a przynajmniej powinno mieć) wpływ na całą "filozofię" modyfikacji. Ważne, żeby mieć cel i realny, staranny plan wykonania. Pozdrawiam Grzegorz PS . Pytanie, czy nie lepiej kupić manual i za budżet, ktory bylby niezbędny do zmiany AT na MT - doprowadzić go do idealnego stanu? Na to nie ma co odpowiadać Czyli odpowiem ( ) - lepiej kupić manual fabryczny. Nie zawsze tylko można trafić na równie zadbany/znany egzemplarz i w przypadku Forku rzadko ( ) występuje on z napędem 6MT. Edited November 15, 2012 by Grzesiek_67 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Posted November 15, 2012 Author Share Posted November 15, 2012 Pytanie, czy nie lepiej kupić manual i za budżet, ktory bylby niezbędny do zmiany AT na MT - doprowadzić go do idealnego stanu? Moje pytanie było teoretyczne, szukam Forka z manualem Link to comment Share on other sites More sharing options...
KACPERO_1 Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Pytanie, czy nie lepiej kupić manual i za budżet, ktory bylby niezbędny do zmiany AT na MT - doprowadzić go do idealnego stanu? Moje pytanie było teoretyczne, szukam Forka z manualem i tak będzie lepiej, a ewent kwotę przeszczepu skrzyni, mozna wtedy wykorzystać na mody... :-P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amstaff23 Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Pytanie, czy nie lepiej kupić manual i za budżet, ktory bylby niezbędny do zmiany AT na MT - doprowadzić go do idealnego stanu? Moje pytanie było teoretyczne, szukam Forka z manualem Ja jeszcze nie wiem, jak jeździ automat, ale na dniach sie dowiem moze juz na stałe Wtedy będę mógł sie dopiero wypowiedzieć, czy faktycznie jest jakaś przepaść. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KACPERO_1 Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 jest lepiej, ale chyba o przepaście nie ma co mówić przed kupnem jeżdziłem jednym i drugim - i w końcu wybrałem AT dla wygody Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amstaff23 Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Z jednej strony ja bym chciał automat, bo jeżdżę 95% po mieście (wawa=korki). Z drugiej, MT daje dużo większe możliwości i dynamikę. Cieżko wybrać... No ale nie da sie tego zrobic nie mając porównania jeszcze chwilke tylko muszę zaczekać. Pytałem juz o spalanie AT,wiem mnie wiecej jak wyglada. Ale dopytam - jakie są różnice w spalaniu przy AT, a MT? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Ja jeszcze nie wiem, jak jeździ automat, ale na dniach sie dowiem moze juz na stałe :shock: Jakieś manewry sprzdażowe? ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amstaff23 Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Jadę obejrzeć Forka XT, przy okazji zrobię przeglad Twojego rumpla A moze juz nie zrobię... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cieba7 Posted November 24, 2012 Share Posted November 24, 2012 (edited) Moim bardzo skromnym zdaniem jest przepasc pomiedzy 5MT a 6MT wraz z wymiana napedow to zupelnie inny samochod oczywiscie pytanie dlaczego nie impreza w takim razie. ano dlatego ze forester 2.5XT trafia w to co mnie sie podoba. remap i moc dla mnie jest raczej wtorna innymi slowy nie jest to cel sam w sobie, powstaje niejako przy okazji. oczywiscie zgadzam sie z przedmowcami w sprawie fabrycznych spowalniaczy, ich wymiana jest to condicio snie qua non zeby moc ten samochod w miare bezpiecznie zatrzymac na fabrycznych parametrach silnika. Edited November 24, 2012 by cieba7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now