Jump to content

Wymiana AT na MT


Ken
 Share

Recommended Posts

No to mam pytanie dla Was :-P , czy da się i czy będzie to zadanie z gruntu nieopłacalnych...wymienić AT w Forku na MT?

Od razu rozglądnąłbym się za napędami z STI, w przyszłości remap i takie tam...

Link to comment
Share on other sites

No to mam pytanie dla Was :-P , czy da się i czy będzie to zadanie z gruntu nieopłacalnych...wymienić AT w Forku na MT?

Od razu rozglądnąłbym się za napędami z STI, w przyszłości remap i takie tam...

 

Da się,

- kompletna 5MT koszt około 10.000 - 12.000 PLN (skrzynia, wał, dyfer, ECU od MT, koło zam., sprzęgło, pedalunek, dżwignia and many, many more :mrgreen:, ROBOTA)

- kompletna 6MT koszt około 15.000 -25.000 PLN (w zależności od trafu w cenie nabycie gratów, rozszerzenie typu z DCCD, czy bez).

 

 

Jednym słowem, kasy nie mało ;-)

Czy warto ?

W ujęciu ekonomicznym na pewno nie. W ujęciu "zabawa dla niegrzecznych chłopców" na pewno tak.

 

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Edited by Grzesiek_67
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Zastanawiałem się również nad taką zamianą i założyłem podobny temat jakiś czas temu, warto przejrzeć bo było tam wiele wyczerpujących odpowiedzi:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/54791-swap-z-automatu-na-manuala/#entry1580227

 

Już mi przeszło :) tzn. nadal chcę manuala, ale rozsądniej będzie zwyczajnie kupić 2,5XT z manualem, co rozwiąże wszystkie moje obecne problemy + dołoży nowe, cobym miał się czym martwić ;)

Link to comment
Share on other sites

najlepiej zadzwoń i się wszystkiego dowiesz

jestem ciekaw tylko rozwiązania sterowania (kompa), ale to chyba jest w komplecie

 

jedno jest pewne,

Forek po takiej zmianie zaczyna jeżdzić, tylko wymaga ona innych poważnych inwestycji takich jak : zawias ! no i hamulce !

a potem zachodzi pytanie, czy Forek to samochód stworzony do wyższych mocy... :shock:

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że chodzi o pewne założenia konstrukcji -> kształt nadwozia, wysokość zawieszenia, pozycja za kierownicą, waga itd. Mocy można dodawać, ale jest gdzieś granica powyżej której nie ma to sensu (chyba, że do jazdy tylko na wprost). Moża dłubać i grzebać i ładować w to masę kasy, a najprawdopodobniej poza asfaltem dalej zajedzie zwykły fabryczny forek (bez obniżonego zawieszenia), a na torze objedzie Impreza z władowanym takim samym budżetem...

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że chodzi o pewne założenia konstrukcji -> kształt nadwozia, wysokość zawieszenia, pozycja za kierownicą, waga itd. Mocy można dodawać, ale jest gdzieś granica powyżej której nie ma to sensu (chyba, że do jazdy tylko na wprost). Moża dłubać i grzebać i ładować w to masę kasy, a najprawdopodobniej poza asfaltem dalej zajedzie zwykły fabryczny forek (bez obniżonego zawieszenia), a na torze objedzie Impreza z władowanym takim samym budżetem...

 

zgadzam się, robienie Forka na auto torowe nie ma sensu. Ale poprawienie Forka dla lepszych właściwości jezdnych, czemu nie? Hamulce i grubszy stab z tyłu to minimum dla wszystkich posiadaczy Forka moim zdaniem. To auto już z mocą 230KM prowokuje do szybszej jazdy. Niewprawny/niedoświadczony kierownik może sobie zrobic kuku.

Moje pytanie było teoretyczne, szukam Forka z manualem ale z tego co widzę to wersje AT można kupić stosunkowo łatwiej (chodzi o zadbany egzemplarz).

Przeszczep napędów z STI jest kosztowny to fakt, ale za to jaka zabawa i frajda!! :-)

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że chodzi o pewne założenia konstrukcji -> kształt nadwozia, wysokość zawieszenia, pozycja za kierownicą, waga itd. Mocy można dodawać, ale jest gdzieś granica powyżej której nie ma to sensu (chyba, że do jazdy tylko na wprost). Moża dłubać i grzebać i ładować w to masę kasy, a najprawdopodobniej poza asfaltem dalej zajedzie zwykły fabryczny forek (bez obniżonego zawieszenia), a na torze objedzie Impreza z władowanym takim samym budżetem...

 

Ano właśnie. Kształt nadwozia jest faktycznie koszmarny pod względem jakichkolwiek prawideł aerodynamiki. Seryjne zawieszenie (co do wysokości, miękkości/twardości, stabilizacji przechyłów przy tzw. ciasnych winklach) jest po prostu uniwersalnie-koszmarne, czyli do wszystkiego a zatem do niczego (wiem, wiem, wiele osób upatruje w takiej właśnie charakterystyce wartości dodanej, ja nie). Seryjny układ hamulcowy ma problemy z powtarzalnym zatrzymanie seryjnie napędzanego 2,5 XT.

 

Zmiany są jednak możliwe, zaś dodanie układu przeniesienia napędu opartego o 6MT ze sterownikiem DCCD zmienia charakterystykę auta w tak radykalnym stopniu, że grzechem jest pisanie, że auto owszem mocne ale tylko do jazdy na wprost. Całkowity brak zgody - modernizacja zawieszenia (twardo, niski, na grubych stabilizatorach), układu hamulcowego (choćby implementacji zestawu zacisk, tarcza, klocek z STi), układu przeniesienia napędu (o czym mowa wyżej), układu kierowniczego (krótki magiel z STi) delikatny remap (albo w ogóle odpuszczenie podnoszenia momentu//mocy - seryjna dla 99% piszących w tym wątku, w tym również mnie, i tak i tak jest "ogarnialna" w 2%, czyli kompletnie nad nią nie panujemy :mrgreen: ) - to auto jest naprawdę rewelacyjną bazą do nauki aktywnej jazdy.

 

Oczywiście, co kto lubi, jak auto jest użytkowane na co dzień jest również decydujące i ma (a przynajmniej powinno mieć) wpływ na całą "filozofię" modyfikacji. Ważne, żeby mieć cel i realny, staranny plan wykonania.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS .

Pytanie, czy nie lepiej kupić manual i za budżet, ktory bylby niezbędny do zmiany AT na MT - doprowadzić go do idealnego stanu?

 

Na to nie ma co odpowiadać Czyli odpowiem ( :mrgreen: ) - lepiej kupić manual fabryczny. Nie zawsze tylko można trafić na równie zadbany/znany egzemplarz i w przypadku Forku rzadko ( :mrgreen: ) występuje on z napędem 6MT.

Edited by Grzesiek_67
Link to comment
Share on other sites

Pytanie, czy nie lepiej kupić manual i za budżet, ktory bylby niezbędny do zmiany AT na MT - doprowadzić go do idealnego stanu?

 

Moje pytanie było teoretyczne, szukam Forka z manualem

Link to comment
Share on other sites

Pytanie, czy nie lepiej kupić manual i za budżet, ktory bylby niezbędny do zmiany AT na MT - doprowadzić go do idealnego stanu?

 

Moje pytanie było teoretyczne, szukam Forka z manualem

 

i tak będzie lepiej, a ewent kwotę przeszczepu skrzyni, mozna wtedy wykorzystać na mody... :-P

Link to comment
Share on other sites

Pytanie, czy nie lepiej kupić manual i za budżet, ktory bylby niezbędny do zmiany AT na MT - doprowadzić go do idealnego stanu?

 

Moje pytanie było teoretyczne, szukam Forka z manualem

 

Ja jeszcze nie wiem, jak jeździ automat, ale na dniach sie dowiem :) moze juz na stałe :)

Wtedy będę mógł sie dopiero wypowiedzieć, czy faktycznie jest jakaś przepaść.

Link to comment
Share on other sites

Z jednej strony ja bym chciał automat, bo jeżdżę 95% po mieście (wawa=korki).

Z drugiej, MT daje dużo większe możliwości i dynamikę. Cieżko wybrać...

No ale nie da sie tego zrobic nie mając porównania :) jeszcze chwilke tylko muszę zaczekać.

 

Pytałem juz o spalanie AT,wiem mnie wiecej jak wyglada. Ale dopytam - jakie są różnice w spalaniu przy AT, a MT?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Moim bardzo skromnym zdaniem jest przepasc pomiedzy 5MT a 6MT wraz z wymiana napedow to zupelnie inny samochod oczywiscie pytanie dlaczego nie impreza w takim razie. ano dlatego ze forester 2.5XT trafia w to co mnie sie podoba. remap i moc dla mnie jest raczej wtorna innymi slowy nie jest to cel sam w sobie, powstaje niejako przy okazji. oczywiscie zgadzam sie z przedmowcami w sprawie fabrycznych spowalniaczy, ich wymiana jest to condicio snie qua non zeby moc ten samochod w miare bezpiecznie zatrzymac na fabrycznych parametrach silnika.

Edited by cieba7
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...