Skocz do zawartości

ile może kosztować naprawa skrzyni?


waka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zastanawiam się nad opłacalnością naprawy skrzyni biegów w moim forku.

Objawy to szum ze skrzyni przy hamowaniu silnikiem, rzężenie przy przyspieszaniu z niższych obrotów (na wszystkich biegach podobnie, na piątce chyba cisza) i raz na 100 wbić jedynki zgrzytnie sobie.Generalnie nie jest to nic mega głośnego ale jednak wkurza.

Jaka może być opcja, że to coś mało poważnego- ile wtedy by to kosztowało +-

a ile by mogło kosztować jeżeli byłoby to coś poważnego?

Wiem, że najlepiej byłoby rozebrać skrzynie i wtedy zobaczyć, ale nie wiem czy nie lepiej kupić używkę ze względu na koszt.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na test dodał nano WS2 do MT - potrafi poprawić pracę i wyciszyć MT, łożyska itp.

Niedawno na test zalałem do MT żonowozu syntetyczny ATF (lepkość 7,5) :-P ale z dodatkiem nano WS2 (samego trochę się jednak bałem :neutral: ) zamiast wymaganego 75W-85 GL-4 (lepkości ~12) - zmiany bajka nawet na zimno, spalanie niższe a olej po 4kkm zbadałem i zużycie wyszło OK a na metalach kolorowych nawet zdecydowanie lepiej niż OEM i inne testowane oleje bez nano WS2. Znam opinie, że w 5MT Subaru nano WS2 również fajnie się sprawdza...

Nie polecam wszystkim lania ATFu do MT - zwłaszcza jeśli ktoś dynamicznie jeździ ale nano WS2 jak widać potafi wiele pomóć nawet dodane do oleju, któremu bardzo daleko do wymaganych norm jakości i lepkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt naprawy mojej skrzyni 5MT wyniósł 11tyś zł . Przy hamowaniu silnikiem na 2, 3 i 4 nadal słyszalne dźwięk pracy skrzyni ale tak jest nawet w fabrycznie nowym aucie. Skrzynia teraz chodzi jak masło . Ale jak widzisz tanio nie było. Za 1tyś można zrobić rewizję i zalać nową oliwą :)

O 1 bieg bym się nie martwił tutaj akurat synchronizator tylko. Jeśli chodzi o pozostałe biegi to niestety na wymianie łożysk nie konczy sie poniewal wycieraja się wałki i trzeba nowe. Ja za 2 walki osobiscie sciagane z jap zaplacilem ponad 2 tyś zł a to kropla w morzu.

Moja rada. Kupić używaną skrzynię np z RA o krótkich przełożeniach a jeszcze lepiej z Forka UK . W razie czego mogę pomóc znaleźć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt naprawy mojej skrzyni 5MT wyniósł 11tyś zł . Przy hamowaniu silnikiem na 2, 3 i 4 nadal słyszalne dźwięk pracy skrzyni ale tak jest nawet w fabrycznie nowym aucie. Skrzynia teraz chodzi jak masło . Ale jak widzisz tanio nie było. Za 1tyś można zrobić rewizję i zalać nową oliwą :)

O 1 bieg bym się nie martwił tutaj akurat synchronizator tylko. Jeśli chodzi o pozostałe biegi to niestety na wymianie łożysk nie konczy sie poniewal wycieraja się wałki i trzeba nowe. Ja za 2 walki osobiscie sciagane z jap zaplacilem ponad 2 tyś zł a to kropla w morzu.

Moja rada. Kupić używaną skrzynię np z RA o krótkich przełożeniach a jeszcze lepiej z Forka UK . W razie czego mogę pomóc znaleźć .

No właśnie, ja jestem po rewizji mojej 5MT, gdzie wszystko w środku okazało się podobno w stanie bdb, wymienione zostało tylko łożysko w tzw. "dupce skrzyni" ;) i nadal słychać rzężenie przy schodzeniu z obrotów na 2,3ce. Tak może być? Ty chyba miałeś skrzynię robioną w MTS-ie, gdzie wiedzą co robią... :) Jak głośny jest ten odgłos u Ciebie?

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może rzeczywiście na szumiącą skrzynie lepsze rozwiązanie to 80w90? tylko motul to chyba mineral, tak przynajmniej na opakowaniu jest napisane

żaden olej nie wyciszy pracy łozysk..(moze przez chwile jak jest zimny)

ps. wymiana kilku łozysk zalatwia sprawę...(2/3)..czasami jednego! ..ale rozebrac trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt naprawy mojej skrzyni 5MT wyniósł 11tyś zł . Przy hamowaniu silnikiem na 2, 3 i 4 nadal słyszalne dźwięk pracy skrzyni ale tak jest nawet w fabrycznie nowym aucie. Skrzynia teraz chodzi jak masło . Ale jak widzisz tanio nie było. Za 1tyś można zrobić rewizję i zalać nową oliwą :)

O 1 bieg bym się nie martwił tutaj akurat synchronizator tylko. Jeśli chodzi o pozostałe biegi to niestety na wymianie łożysk nie konczy sie poniewal wycieraja się wałki i trzeba nowe. Ja za 2 walki osobiscie sciagane z jap zaplacilem ponad 2 tyś zł a to kropla w morzu.

Moja rada. Kupić używaną skrzynię np z RA o krótkich przełożeniach a jeszcze lepiej z Forka UK . W razie czego mogę pomóc znaleźć .

No właśnie, ja jestem po rewizji mojej 5MT, gdzie wszystko w środku okazało się podobno w stanie bdb, wymienione zostało tylko łożysko w tzw. "dupce skrzyni" ;) i nadal słychać rzężenie przy schodzeniu z obrotów na 2,3ce. Tak może być? Ty chyba miałeś skrzynię robioną w MTS-ie, gdzie wiedzą co robią... :) Jak głośny jest ten odgłos u Ciebie?

Pzdr!

 

No jest wyraźnie słyszalny odgłos zwłaszcza przy schodzeniu z 4 do 3 tyś obr . Przed naprawą w sumie było tak samo. Chyba zmieniają się naprężenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba się chyba do tego odgłosu przyzwyczaić... U mnie też jest najgłośniej w zakresie 4->3 tys. obr. Poza odgłosem praca skrzyni jest idealna, a w środku podobno też wszystko OK. W zasadzie to rewizję zrobiłem tylko z powodu tych odgłosów, a szczególnie zależało mi na sprawdzeniu skrzyni odkąd samochód ma 400nm.

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koszt naprawy mojej skrzyni 5MT wyniósł 11tyś zł . Przy hamowaniu silnikiem na 2, 3 i 4 nadal słyszalne dźwięk pracy skrzyni ale tak jest nawet w fabrycznie nowym aucie. Skrzynia teraz chodzi jak masło . Ale jak widzisz tanio nie było. Za 1tyś można zrobić rewizję i zalać nową oliwą :)

O 1 bieg bym się nie martwił tutaj akurat synchronizator tylko. Jeśli chodzi o pozostałe biegi to niestety na wymianie łożysk nie konczy sie poniewal wycieraja się wałki i trzeba nowe. Ja za 2 walki osobiscie sciagane z jap zaplacilem ponad 2 tyś zł a to kropla w morzu.

Moja rada. Kupić używaną skrzynię np z RA o krótkich przełożeniach a jeszcze lepiej z Forka UK . W razie czego mogę pomóc znaleźć .

No właśnie, ja jestem po rewizji mojej 5MT, gdzie wszystko w środku okazało się podobno w stanie bdb, wymienione zostało tylko łożysko w tzw. "dupce skrzyni" ;) i nadal słychać rzężenie przy schodzeniu z obrotów na 2,3ce. Tak może być? Ty chyba miałeś skrzynię robioną w MTS-ie, gdzie wiedzą co robią... :) Jak głośny jest ten odgłos u Ciebie?

Pzdr!

 

No jest wyraźnie słyszalny odgłos zwłaszcza przy schodzeniu z 4 do 3 tyś obr . Przed naprawą w sumie było tak samo. Chyba zmieniają się naprężenia.

I powiedzieli Ci w MTS-ie, że tak ma być? Mnie też powiedzieli że to normalne i że to naprężenia z napędów...A czasami odgłos się pojawia jak w starym Mesiu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt naprawy mojej skrzyni 5MT wyniósł 11tyś zł . Przy hamowaniu silnikiem na 2, 3 i 4 nadal słyszalne dźwięk pracy skrzyni ale tak jest nawet w fabrycznie nowym aucie. Skrzynia teraz chodzi jak masło . Ale jak widzisz tanio nie było. Za 1tyś można zrobić rewizję i zalać nową oliwą :)

O 1 bieg bym się nie martwił tutaj akurat synchronizator tylko. Jeśli chodzi o pozostałe biegi to niestety na wymianie łożysk nie konczy sie poniewal wycieraja się wałki i trzeba nowe. Ja za 2 walki osobiscie sciagane z jap zaplacilem ponad 2 tyś zł a to kropla w morzu.

Moja rada. Kupić używaną skrzynię np z RA o krótkich przełożeniach a jeszcze lepiej z Forka UK . W razie czego mogę pomóc znaleźć .

No właśnie, ja jestem po rewizji mojej 5MT, gdzie wszystko w środku okazało się podobno w stanie bdb, wymienione zostało tylko łożysko w tzw. "dupce skrzyni" ;) i nadal słychać rzężenie przy schodzeniu z obrotów na 2,3ce. Tak może być? Ty chyba miałeś skrzynię robioną w MTS-ie, gdzie wiedzą co robią... :) Jak głośny jest ten odgłos u Ciebie?

Pzdr!

 

No jest wyraźnie słyszalny odgłos zwłaszcza przy schodzeniu z 4 do 3 tyś obr . Przed naprawą w sumie było tak samo. Chyba zmieniają się naprężenia.

I powiedzieli Ci w MTS-ie, że tak ma być? Mnie też powiedzieli że to normalne i że to naprężenia z napędów...A czasami odgłos się pojawia jak w starym Mesiu...

 

 

Tak powiedzieli że praktycznie cała skrzynia perfekt zrobiona . Faktycznie chodzi perfekt . Staram się teraz ja szanować na maxa :) Odgłos jest ale przywykłem do niego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy którego łożyska - tego od półosi :mrgreen: .

Trzeba wyjąć skrzynię i ją rozpołowić, wyjąć dyfer przedni, zdjąć bieżnie z obudowy bo to łożyska stożkowe czyli dwuczęściowe 40x80x19.75 nr 30208 akurat jest to łożysko ISO więc ceny są 20 PLN za FŁT, 60 PLN za SNR lub SKF, potem ściągnąć łożysko z dyfra, i z powrotem wszystko złożyć i na koniec wymienić uszczelniacz.

Dzień rozbierania + dzień składania + koszt na nowy olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy ktoś się orientuje ile orientacyjnie może kosztować nowa skrzynia biegów do 2.5 xt MY09? Jakieś łożysko się u mnie prawdopodobnie posypało i zastanawiam się czy naprawiać czy wymieniać - mam dodatkowe ubezpieczenie/gwarancję na silnik i skrzynię i pewną pulę $$$ z niego na wykorzystanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś się orientuje ile orientacyjnie może kosztować nowa skrzynia biegów do 2.5 xt MY09?

 

6k EU... Może trochę więcej.

 

:o no to zostaje mi raczej naprawa w tej sytuacji. Czekam jutro na wyrok, może to pierdoła typu łożysko w dupce skrzyni :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...