Skocz do zawartości

Zamiennik opon


mgm

Rekomendowane odpowiedzi

Wzgledem 215/45 R17 (średnica 625.3mm) proponują mi 195/55R16 (620.9 mm, -4.4 mm, -0.7 %), lub 205/55R16 (631.9 mm, +6.6 mm, +1.1 %). Te pierwsze wydają się jednak za wąskie, drugie choć relatywnie tańsze, obarczone są większą dysproporcją względem wyjściowych. Jest jeszcze jakaś alternatywa. Zależy mi na 16ach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wzgledem 215/45 R17 (średnica 625.3mm) proponują mi 195/55R16 (620.9 mm, -4.4 mm, -0.7 %), lub 205/55R16 (631.9 mm, +6.6 mm, +1.1 %). Te pierwsze wydają się jednak za wąskie, drugie choć relatywnie tańsze, obarczone są większą dysproporcją względem wyjściowych. Jest jeszcze jakaś alternatywa. Zależy mi na 16ach.

Generalnie homologowanych zamienników do najnowszego Legacy w rozmiarze 16" nie ma - producent nie przewidział takiej opcji. Jeżeli koniecznie chcesz 16 to przy zamianie zwróć uwage na nośność, bo producent przewidział w homologacji minimum "91"

Opona 195/55R16 ma 87 - są niby jeszcze XL z nośnością 91, ale wybór modeli wtedy da się policzyć na palcach jednej reki, a cena i dostepność to kosmos. Opona 205/55R16 ma odpowiednią nośność 91 i będzie pasować jako zamiennik. Ewentualnie możesz pozostać na 17" i założyć na zimę 205/50R17 XL z nośnościa 93 - wybór modeli wiekszy i cena lepsza niż 215/45R17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wzgledem 215/45 R17 (średnica 625.3mm) proponują mi 195/55R16 (620.9 mm, -4.4 mm, -0.7 %), lub 205/55R16 (631.9 mm, +6.6 mm, +1.1 %). Te pierwsze wydają się jednak za wąskie, drugie choć relatywnie tańsze, obarczone są większą dysproporcją względem wyjściowych. Jest jeszcze jakaś alternatywa. Zależy mi na 16ach.

 

U mnie w MY08 jest na słupku od strony kierowcy plakietka z rozmiarami opon i odpowiednim dla nich ciśnieniem. MY09 to prawie to samo - chyba przedni grill z siatki, więcej nie widziałem. Z fabryki wyszedł na 215/45R17 i taki rozmiaz z indeksami prędkości Y lub W jest jako zalecany/homologowany, tak samo jak 205/55R16 H. Miałem przez półtora sezonu używane przeze mnie w poprzednim aucie Micheliny Alpin, więc dokupiłem felgi i jeździłem (wyszło taniej niż kupić nowe opony R17). Jeśli brałeś auto z salonu, powinieneś dostać też wyciag z homologacji i tam jest napisane, że właśnie te dwa rozmiary są homologowane do tego modelu.

Podsumowując zakup 205/55R16H ze standardową nośnością 91 i śmiało zakładaj. To bardzo popularny rozmiar. Nie zauważyłem różnicy we wskazaniach prędkościomierza (w porównaniu do GPS), a na nasze drogi z zakamuflowanymi przez zimę niespodziankami są dużo bezpieczniejszym wyborem.

 

Pozdr.

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam za pomoc, zwłaszcza za zwrócenie mojej uwagi na tak istotny czynnik, jak nośność.

Rozglądam się zatem za zestawem 205/55 R16 + felgi stalowe (w stanie nowym).

 

Nie musisz się ograniczać do stalowych. Ja szukałem nowych stalowych lub nowych aluminiowych i... okazało się, że kupiłem aluminiowe płacąc więcej jakieś 40 zł/szt. Jak doliczyć koszt kołpaków, to wyjdzie niewiele drożej, a wygląda 1000 razy lepiej. Oczywiście nie licz na jakość jak przy oryginałach, ale jest wystarczająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Młody ssak, zdecydowanie nie leśny spał akurat w środku.

Swoją drogą do dupy jest ten nawiew.

 

Eeee tam. U mnie automat ustawia po rozgrzaniu na nogi raczej...

No chyba że się siądzie na podłodze, ale to ciężko tak fotel odsunąć :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...