Jump to content

Kangur podczas ruszania i zmiany biegów. Wymienione poduchy...


Max
 Share

Recommended Posts

Odkąd pamiętam mam z tym problem. Podczas ruszania lub zmiany biegu przy mniejszej prędkości auto trochę szarpie. Pierwotnie myślałem że winna jest któraś z poduszek silnika, skrzyni czy mocowania dyfra ale jak się okazuje nie... Pod silnik i skrzynie podeszły nowe poduchy a dyfer wisi na poliuretanach. Przeszukałem forum i ręce mi opadają bo nie znalazłem żadnego podobnego przypadku.

 

Ostatnio zauważyłem jednak pewien problem z pracą silnika przy niskich obrotach. Na wolnych obrotach auto ma ~750 rpm a przy minimalnym dodaniu gazy obroty wskakują na ~1300 rpm. Nie ma możliwości ustawienia żadnej innej pomiędzy tymi przedziałami. (

sorki za jakość ale nagrywane kalkulatorem :P ) Co może powodować jaki bajzel i czy może być to powiązane z szarpaniem przy starcie?

A może po prostu tak ma być i ja coś świruje...

 

Pacjent: impreza RX

Link to comment
Share on other sites

Mi też robi kangura przy niskich prędkościach (I bieg, ruszanie, dojeżdżanie bez gazu na I'szym biegu)... po wymianie oleju w skrzyni i w dyfrze odrobinę zrobiło się to mniej odczuwalne, ale jednak nadal jest. W planach mam wymianę świec, kontrolę przewodów - boję się też, czy to nie dyfer, bo ostatnimi czasy na zjazdach z górki bez gazu i około 2000-2100 obrotów potrafi się odezwać. :/

 

Ogółem, nic przyjemnego, acz mam to, odkąd auto kupiłem. Poprzedni właściciel wskazywał na docisk sprzęgła, ale średnio mi to pasuje...

Link to comment
Share on other sites

Widzę że nie jestem sam :D W sumie to mój dyfer również klasyfikuje się do wymiany. Gdy ostatnio przegoniłem auto po autostradzie przez pare godzin (oczywiście nie w Polsce :D) to dość głośno hałasował...

Link to comment
Share on other sites

Komplet sprzęgła wymieniony 30k km temu. Pare miesięcy temu był wyjmowany silnik i z zewnątrz wyglądało to bardzo dobrze. Sprawa jest na tyle specyficzna ze szarpanie wystepuje rowniez przy odpuszczaniu i dodawaniu gazu a nie tylo przy ruszaniu. Dlatego chyba wykluczam sprzegło i kszywe koło zamahowe.

Link to comment
Share on other sites

Ja też mam praktycznie nowe sprzegło, Jedyne co mi przychodzi do głowy to dalsze przeniesienie napędu albo coś od silnika

 

BTW- najgorzej jest z reduktorem w korku! Ale jw. jedyne co mi przychodzi do głowy to własnie wiskoza- spina "na ostro" albo coś takiego....

 

Bede gdybał jak to wymienie, a problem bedzie na tyle irytujący zeby sie nim zająć :P

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...