Skocz do zawartości

Jaki klucz elektryczny do kół


BOROwaty

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Odkopie "trupa" @PISZONY @jaskulwwa jak ten Einhell? Żyje jeszcze?

Jeśli chodzi o Einhella takiego jak w linku http://www.opineo.pl/opinie-423632-einhell-buss-18.html

nadal żyje i ma się dobrze , a od czasu zakupu średno 2 razy w miesiącu zawody + do tego wielokrotne zmiany kół w garażu ( więc roboty miał sporo ) . W tej cenie :o , to był chyba jeden z najkorzystniejszych zakupów :) .

Pozdrawiam

Dzięki. Juz kupiłem ;)

 

Ja też. Dzięki za info i czekam na przesyłkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli tym Einhell BUSS 18 da się odkręcić normalnie śruby od kół?

Takich na "fest" dociągniętych to może i nie da rady odkręcić (bo ma za mało Nm ) , ale ja zawsze najpierw poluzowuję śruby zwykłym krzyżakiem , a później odkręcam kluczem elektrycznym. W przypadku przykręcania najpierw elektryk ile da rady , a później krzyzakiem dociągam i jest ok. Przy dlugich szpilkach to duża oszczędność czasu  :P  .

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez dłuższy czas miałem do dyspozycji sprzęt HILTI, bardzo dobre ale cena też wysoka.

Teraz rozglądam się za czymś w zamian, najlepiej nie drogiego. Chciałbym żeby klucza używać tylko do dokręcenia/sprawdzenia śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dokręcania i sprawdzania to klucz dynamometryczny.

 

Elektryk to jak pisaliśmy do odkrecenia poluzowanej i przykręcenia na szybko a samo dokręcenie z klucza dynamometrycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że musiałem zmienić nakrętki zrobiłem szybki test:
Einhell lekko luzuje śruby tak że wystarczy lekko kluczem machnąć i odkręcone. Zakręca dobrze i tylko lekko poprawiałem dynamometrycznym.
Czyli na mój użytek jest ok :P

Edytowane przez Marcin BladeRunner
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Elektryk to jak pisaliśmy do odkrecenia poluzowanej i przykręcenia na szybko a samo dokręcenie z klucza dynamometrycznego.

Do takiej operacji to wykorzystywałem zwykłą chińską wkrętarkę z marketu za 30złotych i przeżyła spokojnie 5 lat upalania Justy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chojny, czekam na Twoją relacje ;)

 

 

Jeszcze czekam na przesyłkę  ;)

 

 

 

Einhell lekko luzuje śruby tak że wystarczy lekko kluczem machnąć i odkręcone. Zakręca dobrze i tylko lekko poprawiałem dynamometrycznym.

 

No i doskonale, o to mi chodziło :yahoo:  

 

Elektryk to jak pisaliśmy do odkrecenia poluzowanej i przykręcenia na szybko a samo dokręcenie z klucza dynamometrycznego.

Do takiej operacji to wykorzystywałem zwykłą chińską wkrętarkę z marketu za 30złotych i przeżyła spokojnie 5 lat upalania Justy.

 

 

Myślałem o wkrętarce ale klucz wydał się bardziej odpowiedni. 

 

No i pewnie robi to takie tryt, tryt, tryt... jak na pit stopie  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zawiodłem, rano przyszedł, naładowałem i przed chwilą poszedłem do garażu. Zacząłem od Ssangyonga (ambitnie, bo gwint 14) - ani ruszył - sprawdziłem dynamometryczny, poluzował bez kliknięcia nastawiony na 120. Potem subaru - terkocze, terkocze, już myślałem, że pójdzie z dymem, ale ruszył - odkręcił. Po dokręceniu wystarczył kawałek obrotu dynamometrycznym, by było ok. Drugiej śruby jednak nie ruszył. Hałas w zamkniętym pomieszczeniu spory - następnym razem biorę nauszniki. Ogólnie wynik Einhell -  śruby 1:2. Ten Einhell zasilany z zapalniczki działał strasznie wolno, ale zawsze mi w Ssangyongu dawał radę ruszyć śrubę... (tylko odkręcanie dalej trwało długo, be bez udaru, to on siły nie ma).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po testach i jest dokładnie tak jak się spodziewałem.

Trzeba lekko zluzować i odkręca śrubę w sekundę z hakiem. Przykrecanie to samo, skręca w moment a dokrecic trzeba kluczem.

Odkrecenie i przykręcenie jednej śruby jak powyżej z wymianą narzędzi zajęło mi 12 sekund.



Generalnie czas wymiany kół się bardzo skróci.

Za 120pln rewelka.


Ruszenie śruby trwa moment, kręcenie zabiera czas i był dla mnie problemem, który ten klucz mi rozwiązuje

 

 

Kręcone z ręki kalkulatorem ale coś tam widać jak działa. 

 

 


 

 

Ten Einhell zasilany z zapalniczki działał strasznie wolno, ale zawsze mi w Ssangyongu dawał radę ruszyć śrubę... (tylko odkręcanie dalej trwało długo, be bez udaru, to on siły nie ma).

 

Jak bym miał tyle czekać to wole z ręki ruszyć śrubę...

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Klucz przetestowany w boju, wymiana kół zajmuje mniej niż 30% czasu potrzebnego wcześniej. 

 

Na jednym ładowaniu zmieniłem koła 3 razy nie widzę aby aku osłabł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucz przetestowany w boju, wymiana kół zajmuje mniej niż 30% czasu potrzebnego wcześniej. 

 

Na jednym ładowaniu zmieniłem koła 3 razy nie widzę aby aku osłabł. 

co racja to racja, zanim przyszlo mi do glowy, zeby pomoc kola byly zmienione ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie... żaba pod auto i w górę. Chwila moment.  ;)

 

Przód by można na raz za płytę, niestety auto jest za niskie i żaba nie wchodzi ;/ 

 

Tył bez problemu też można na raz za dyfer... niestety u nas ten sam problem co z przodem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...