Jump to content

Felgi i zawias do WRX MY06, co wybrać ?


bierny
 Share

Recommended Posts

Felgi i zawias do WRX MY06, co wybrać ?

 

Poszukałem na forum ,ale nie znalazłem przydatnych podpowiedzi w tym temacie

 

Chciałbym żeby wypowiedzieli się głównie właściciele WRX którzy przetarli szlak

 

Obecnie na aucie jest praktycznie seria, poza amorami KYB ultra SR i rozpórka górną przód (auto używane na co dzień).

Autko na pewno otrzyma kapce 225 bo i moc wzrosła to da radę się odpychać

 

Myślę o 4 różnych konfiguracjach poprawy zawieszenia:

 

1) sprężyny eibach + felgi 17' i oponki 225/45

2) sprężyny eibach + felgi 18' i oponki 225/45 (w tym temacie już znam kilka minusów, i jeden duży plus)

3) sprężyny sti + felgi 17' i oponki 225/45 (czyli praktycznie zawias z sti)

4) sprężyny sti + felgi 18' i oponki 225/45

 

 

Za pomocne info pomuki :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeśli autko ma służyć na codzień to nie bawiłbym się w 18" felgi.

Osobiście mam Kayabę AGX na seryjnych sprężynach do tego felgi 17" i opony RE070, trzyma się super, ale przez twarde boczki opon trzęsie niemiłosiernie. Opcja 1 albo 3, chociaż w sumie sprężyn bym nie zmieniał bo i po co? Różnica około 10-15mm wysokości między sprężynami WRX a STI a więc praktycznie żadna...

Link to comment
Share on other sites

Moja droga wyglądała tak :

Seria WRX > AGX > seria STI > gwint HSD HR

teraz jestem naprawdę zadowolony chociaż pewnie serii sti bym nie zmieniał gdyby się nie posypała

napisz więcej jak użytkujesz wóz, jeśli tylko jako dupowóz to opcja 1

Kayaba ultra SR to świetny amor na codzień i upalać się da ...

Link to comment
Share on other sites

Moja droga wyglądała tak :

Seria WRX > AGX > seria STI > gwint HSD HR

a moja tak:

seria WRX > AGX > AGX + sprężyny STI > seria STI > STI Spec-C

dalej nie szukam ;-)

 

Opcja 1 albo 3, chociaż w sumie sprężyn bym nie zmieniał bo i po co? Różnica około 10-15mm wysokości między sprężynami WRX a STI a więc praktycznie żadna...

pomiędzy sprężynami WRX vs STI - w wysokości nie ma różnicy, natomiast w ch-ce różnica jest odczuwalna, jest sztywniej, (nadal komfortowo), auto przestało nurkować przy hamowaniu i mniej się wtrącał ABS ...

tak samo odczuwalna jest różnica między seryjnym STI vs STI Spec-C - jest jeszcze sztywniej, ale nadal pozostał komfort w jeździe na co dzień ... (bardzo fajny i optymalny na co dzień, na miasto, w trasie i okazyjnie na tor)

 

Poniżej fotka z porównaniem tyłu sti i spec-c:

http://www.dropmocks.com/iBjxUQ

 

przy tych wszystkich zmianach jeszcze podmieniałem kilka razy stabilizatory i ostatecznie zostawiłem z przodu sti 20mm a z tyłu 22m (whiteline)

 

następny krok to gwint ... ale to już może w następnym aucie :D

 

a wracając do felg ... oczywiście 17" .. i oczywiście pasujące na Brembo :D

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

jako dumny posiadacz wrxa 06 ogę Ci coś poradzić ;)

 

KYBa Ultra SR ded. dla STI (nie WRX!) - sprężyny STI - geometria - stab 20/22 - dobra guma na koło - auto zacznie jechać miód malina :) gwarantuję

 

dzięki za spory odzew

a testował ktoś 18" na seryjnym zawiasie wrx?

testował - nadal buja jak promem przy sztormie :P

 

Kyby Ultra SRy (ded. dla STI 5x100)to jedna z najbardziej wytrzymałych rzeczy w moim aucie - zrobiłem na nich już hoho sporo ponad 50kkm i nadal spisują się świetnie, a lekko zapewne nie miała i nie mają nadal - szczerze polecam

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

jako dumny posiadacz wrxa 06 ogę Ci coś poradzić ;)

 

KYBa Ultra SR ded. dla STI (nie WRX!) - sprężyny STI - geometria - stab 20/22 - dobra guma na koło - auto zacznie jechać miód malina :) gwarantuję

 

dzięki za spory odzew

a testował ktoś 18" na seryjnym zawiasie wrx?

testował - nadal buja jak promem przy sztormie :P

 

Kyby Ultra SRy (ded. dla STI 5x100)to jedna z najbardziej wytrzymałych rzeczy w moim aucie - zrobiłem na nich już hoho sporo ponad 50kkm i nadal spisują się świetnie, a lekko zapewne nie miała i nie mają nadal - szczerze polecam

W 100% się zgadzam, mam dokładnie taki zestaw jak napisał Carlos, jest b. dobrze :) Niczego więcej nie potrzebuję.

Link to comment
Share on other sites

Wszystko zależy ile kasy chcesz wydać.

 

Pasztetowa opcja to eibachy - 30 mm do serii. Dają radę. Ja to mam plus rozpórki górne przód i tył. Dołożyłem silenblocki wahaczy przód i tył na oryginały z STI oraz poduchę pod skrzynią biegów z STI.

 

Jak więcej kasy, to zestaw jak powyżej.

Link to comment
Share on other sites

Wszystko zależy ile kasy chcesz wydać.

 

Pasztetowa opcja to eibachy - 30 mm do serii. Dają radę. Ja to mam plus rozpórki górne przód i tył. Dołożyłem silenblocki wahaczy przód i tył na oryginały z STI oraz poduchę pod skrzynią biegów z STI.

 

Jak więcej kasy, to zestaw jak powyżej.

 

Wymieniales wszystko naraz? Bo interesuje mnie czy po samych sprezynach jest jakas odczuwalna zmiana w komforcie/prowadzeniu i czy te -30 to -30 a nie po jakims czasie -50 :-P

Link to comment
Share on other sites

@@piter, i inni ! Jestescie w stanie zmierzyć długość sprężyny ORI WRX na zmontowanej kolumnie-tył i przód? MOże być na podniesionym aucie tzn zwisającym kole. -bo to to samo . (Wstępnie kombinuje do forka). Thx.

 

już dawno nie mam seryjnego zawiasu wrx, mogę Ci zmierzyć sti ... jak chcesz ;-)

Link to comment
Share on other sites

STI Spec-C dalej nie szukam ;-) Zobacz postGeFo555, o 08 listopad 2012 - 17:47, powiedział: Opcja 1 albo 3, chociaż w sumie sprężyn bym nie zmieniał bo i po co? Różnica około 10-15mm wysokości między sprężynami WRX a STI a więc praktycznie żadna... pomiędzy sprężynami WRX vs STI - w wysokości nie ma różnicy, natomiast w ch-ce różnica jest odczuwalna

Chętnie przyjme wyniki pomiarów-nie pali się ,ale jak będziesz pod wozem......... :smile:

A w cytacie coś mi nie gra. Springi WRX kontra STI są takie same gdy postawisz gołe spręzyny na ziemi,czy auto (wrx) na tych obu rodzajach stoi tak samo?

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

A w cytacie coś mi nie gra. Springi WRX kontra STI są takie same gdy postawisz gołe spręzyny na ziemi,czy auto (wrx) na tych obu rodzajach stoi tak samo?

 

nie mierzyłem dokładnie sprężyn przed/po/w czasie montażu ... ale po zmianie, faktycznie nie zauważyłem obniżenia auta, ... na pewno chlapacze przestały mi obcierać o niektóre "przeszkody" dzięki temu, że zawias się troszkę usztywnił i przestało bujać ;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...