Skocz do zawartości

regeneracja dwumasy


goldii_M

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

z powodów wiadomych (świergot) mam zamiar założyć koło jednomasowe. Dziś się dowiadywiałem o ceny tego w warsztatach i w jednym zaproponowali mi regenerację koła dwumasowego + wymiana sprzęgła. Koszt takiego zabiegu byłby dwukrotnie mniejszy - ale... No właśnie, czy ktoś z Was spotkał się z taką regeneracją? Podobno starcza to na ok 70 kkm, no ale wiadomo, często nówki tyle nie wytrzymują.

Czy ktoś ma doświadczenie z takimi zabiegami?

 

pozdrawiam,

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świergot mam przy ruszaniu i na jedynce i na wstecznym, słysze już przy puszczaniu sprzęgła przy zmnianie np na dwójkę, ale też już powoli słychać na luzie, więc się coraz bardziej kończy. Jeżdżę tak od czasu jak go kupiłem, czyli od stycznia.

Generalnie skłaniam się do konwersji na jednomasę, ale a ciekawości się pytam czy ktoś miał z tym doświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie siedzi już jednomasa ( 120kkm , motor taki jak masz w opisie ). W zeszłym roku wymiana razem z kompletem sprzęgła.

Nie odczuwam żadnych zmian. Ile zwolenników, tyle przeciwników takiemu zabiegowi. Niektórzy nawet straszą ,że przez to silnik ,szczególnie przy uruchamianiu dostaje popalić. Ale ile z tego prawdy? Nie widzę żadnych wibracji , generalnie tak samo jak z dwumasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Generalnie skłaniam się do konwersji na jednomasę

 

Jak jeździsz w trasie, to raczej nie zauważysz zmiany. Ale jak często stoisz w korkach, gdzie się "pełznie" na półsprzęgle, to odradzam. Niestety częste jest szarpanie po rozgrzaniu sprzęgła i ogólnie zmniejszenie kultury pracy. Jak posmakowałeś dwumasy, to będzie cię cholernie to drażnić. Generalnie znam parę osób, które są po wymianie na jednomasowe koło w Outbackach 2,5 i bardzo żałują, że ekonomia wygrała w momencie wymiany sprzęgła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co z automatami? Czy tam ten problem nie występuje i jak ogólnie wtedy wygląda serwis sprzęgła wymiany-koszta itp.

W automacie Subaru nie masz sprzęgła takiego jak w manualu i związanych z nim problemów.Automat w Subaru z opini użytkowników mulasty ale bezproblemowy. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mógłby ktoś napisać dokładnie, jaka jest różnica w kosztach wymiany takiego sprzęgła ? Czy jednomasowe będzie mniej żywotne?? Szukam jak największej ilości opinii na temat subaru, żeby wiedzieć, czego się spodziewać po kupnie. Czy dwumasa występuje we wszystkich modelach z manualną skrzynią??

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sam wybralem droge jednomasowa. Jezdze juz tak 1.5 roku i jedyne co moge powiedziec to to , ze jest dokladnie odwrotnie niz napisal house_1. Sprzeglo pracuje miekko, latwo o wyczucie momentu "brania", zadnych drgan, czy podejzanego halasu. Przyjemnie sie uzywa w miescie. Zaznaczam jednak, ze czesci do konwersji takie jak rekomenduje Subaru. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Waluś. A czy porównywałeś koszty? Jednomasowe na pewno tańsze ale o ile? Rozumiem że taka zamiana nie jest jakimś kombinowaniem garażowym tylko subaru to przywiduje ?

 

No no, marzył mi się forester ale teraz Legacy kombi coraz bardziej mi podchodzi :) Interesują mnie roczniki 2006-2008

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Waluś. A czy porównywałeś koszty? Jednomasowe na pewno tańsze ale o ile? Rozumiem że taka zamiana nie jest jakimś kombinowaniem garażowym tylko subaru to przywiduje ?

 

No no, marzył mi się forester ale teraz Legacy kombi coraz bardziej mi podchodzi :) Interesują mnie roczniki 2006-2008

 

Mieszkam w Irlandii wiec cenowo jest inaczej. Z tego co pamietam to flexi-flywheel jest tansze od dwumasy o okolo 400 euro. Cena robocizny zasadniczo ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma, co się zniechęcać przez dwumasę. A czy jednomasa wytrzymuje jakoś krócej ? Ma jakiś negatywny wpływ na inne elementy samochodu ? Waluś czytałem temat, w którym pisałeś na bieżąco o wymianie. Czyli z perspektywy czasu nie żałujesz takiej zmiany.

Edytowane przez GeorgBP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło zamachowe jednomasowe to po prostu kawał sztywnego żelastwa :wink: Nie ma w nim żadnych elementów ruchomych więc się nie zużyje/zepsuje. Z takim kołem współpracuje tarcza i docisk klasyczny - tarcza sprzęgła ma "sprężynki" odpowiedzialne za tłumienie drgań.

Przy kole zamachowym dwumasowym rolę tłumienia drgań ma mechanizm w dwumasie, a tarcza jest bez "sprężynek".

 

Dlatego i w jednym jak i w drugim wariancie nie ma mowy o jakichś "naprężeniach" które dwumas w magiczny sposób likwiduje, a jednomas nie. Obie wersje się sprawdzają równie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie wersje się sprawdzają równie dobrze

 

tyle, że jednomas jest tańszy :) Czyli najlepsza opcja po zakupie to jeździć samochodem aż padnie dwumasa i później zmienić ją na tańszą opcję . Dzięki, pocieszyliście mnie :) Czyli się zdecydowałem już. Będę szukał legacy kombi 2.0 benzyna z manualną skrzynią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma, co się zniechęcać przez dwumasę. A czy jednomasa wytrzymuje jakoś krócej ? Ma jakiś negatywny wpływ na inne elementy samochodu ? Waluś czytałem temat, w którym pisałeś na bieżąco o wymianie. Czyli z perspektywy czasu nie żałujesz takiej zmiany.

 

Nie, nie zaluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak posmakowałeś dwumasy, to będzie cię cholernie to drażnić. Generalnie znam parę osób, które są po wymianie na jednomasowe koło w Outbackach 2,5 i bardzo żałują, że ekonomia wygrała w momencie wymiany sprzęgła..

Ja mam zupełnie inne doświadczenia. Wymiana sprzęgła + zamiana dwumasy na jednomasę nie skutkuje u mnie żadnym zmniejszeniem komfortu pracy sprzęgła. Różnice w pracy są minimalne i "do ogarnięcia" po 2 dniach użytkowania :) Operacja wykonana w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i już jestem z jednomasą. Na razie przejechane kilkanaście km po mieście, a wrażenia jak najbardziej pozytywne. Sprzęgło minimalnie wyżej puszcza, ale po jakiś 2 ruszaniach przestałem to zauważać. Żadnego szarpania - ani na luzie, ani przy ruszaniu. A najlepsze - brak wszechobecnego ćwierkania! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo by dobrze gdybys opisal swoje doswiadczenie z jednomasa (cena, jakie czesci itd.) opisal w watku o konwersji na jednomase. Mam na mysli ten watek gdzie I ja I konik_80 opisalismy to wszystko. W ten sposob wszystko na ten temat bedzie w jedym watku I kolejny wlasciciel legacy z cwierkajaca dwumasa znajdzie wszystkie informacje na ten temat dosc latwo. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...