Skocz do zawartości

Problem ze światłami awaryjnymi


KarerA7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam mały wielki problem ze światłami awaryjnymi. Rozchodzi sie głównie o to że nie działają, ale nie do końca. :cool:

Jak to wygląda? Już opisuje. Po wciśnięciu przycisku nie ma żadnej reakcji, świateł nie ma... ale jeżeli wcisne przycisk około do połowy to albo złapie mi tylko jedną strone (zazwyczaj lewą) albo tylko zacznie pstykać przerywacz, a światła nie mrugają. :???:

Wymieniałem już przycisk bo myślałem że to jego wina, zabierałem sie też do wymiany przerywacza, ale kierunki działają mi bez żadnego problemu więc to chyba nie przerywacz. Zauważyłem też że światła zaczynają łapać, a raczej jedna strona tylko zaczyna łapać, kiedy jest włączony zapłon, a awaryjne powinny mieć zasilanie poza stacyjką :shock:

Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem i są ok, poprostu brak mi pomysłów co może być przyczyną tej usterki.

 

Samochód subaru impreza gl 1993r.

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelki są ok, na samym początku je sprawdzałem bo myślałem że starość nie radość, zaśniedziały czy coś i nie łączą, ale wszystko było w dobrej formie, przycisk był używany znalazłem go na allegro, oczywiście można zakładać że on też był uszkodzony ale wątpie w to że by miał taką samą usterke jak stary przycisk :???:

Zauważyłem też że te przyciski są rozbieralne, więc postanowiłem go rozebrać, wszystkie styki wyglądały na bardzo dobre, posmarowałem je wazeliną techniczną bo stara już się zrobiła jakaś... dziwna :mrgreen: ale to też nic nie pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem jeśli jak to napisałeś : ""świateł nie ma... ale jeżeli wcisne przycisk około do połowy to albo złapie mi tylko jedną strone (zazwyczaj lewą) albo tylko zacznie pstykać przerywacz, a światła nie mrugają"" problem leży w przełączniku. Jeśli dłubiesz, ruszasz coś w jakimś miejscu i coś zaczyna się dziać to na 99% w tym miejscu tkwi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostsze rozwiązanie: Sprawdzić te wyłączniki w innym aucie. Sprawdzanie kolejnego wyłącznika w aucie w którym nie działają te dwa uważam za ryzykowne, Konstrukcja obwodu kierunkowskazów jest bardzo prosta. Najprościej tłumacząc wyłącznik awarii działa jak przełącznik kierunkowskazów tyle że podaje prąd na dwóch osobnych obwodach jednocześnie. Masa nie ma nic do tego skoro kierunki działają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest do tych obwodów jakiś schemat, bo jak popatrze na te wszytkie kable co tam sedzą pod deską rozdzielczą to aż mi się słabo robi :???:

 

jak na moją prostą głowe gdzieś musi ginąć zasilanie włącznika bo jak nie włącze zapłonu to nie ma żadnej reakcji ze strony świateł. Może jest jakaś książka do subaru w stylu "sam naprawiam" :) tylko że w polskiej wersji językowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla zrozumienia wklejam schemat poldka ale wszędzie zasada jest taka sama. Możesz pokombinować kawałkiem przewodu bezpośrednio na kostce aby potwierdzić wadliwość przycisku awaryjnych. Jeśli nie dotkniesz do masy to nie ma żadnego ryzyka

 

http://www.elemarek.republika.pl/schematy/obwod_kierunkowskazow.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam. Czy problem został rozwiązany, bo u mnie po wciśnięciu awaryjnych coś piszczy w okolicach zegarów po prawej stronie i oczywiście brak awaryjnych. Kierunki działają. Klawisz demontowalem i kable ok. W załączniku zdjęcie klawisza. Wygląda jakby czegoś brakowało ale kiedy mam porównania. 

received_10210080747948746.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...