Skocz do zawartości

LEGACY III PROBLEM z CHŁODZENIEM


andremarco

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o pomoc..Posiadam Subaru Legacy 2001 r- silnik 2.0 -92 kw. Podczas gdy zatrzymuję auto np. na światłach pojawia się problem- temperatura płynu na wskaźniku zaczyna momentalnie wzrastac tak że wskazówka podnosi się do tzw. czerwonego pola. Żadna kontrolka się nie świeci. Po ruszeniu wskazówka opada do normalnego poziomu. Taka sytuacja pojawia się co jakiś czas, nadmieniam iż poruszam się autem normalnie, bez przeciążeń. Układ chłodzenia wygląda na szczelny, poziom płynu w normie.. Proszę o pomoc i ew. wskazówki co może byc przyczynę tego zjawiska...pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę..Myślałem też o termostacie i od tego zacznę temat..na pompie przejechałem około 60.000 km i byc może też nadchodzi jej kres...Serdecznie dzięki Wszystkim za radę..A poza tym jeżeli ktoś ma namiar na jakiś sklep internetowy właśnie z częściami gdzie można zakupic termostat to z góry dziękuję za info...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pompie przejechałem około 60.000 km

Pompa zazwyczaj bez problemu wytrzymuje 100 tys km, a jak dobrze pójdzie to nawet 200 tys. Ogrzewanie w aucie działa normalnie? Może masz rozszczelniony wymiennik ciepła i to on powoduje też takie cyrki. Korek od chłodnicy może nie trzymać ciśnienia. A może to faktycznie wspomniany termostat i auto idzie tylko na małym obiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja proponuje jeszcze raz sprawdzić wentylatory , ponieważ objawy które podajesz na to wskazują.

A teraz wyjaśnię dlaczego:

jeżeli auto jeździ z wadliwymi wentylatorami to pęd powietrza schładza chłodnice, problem pojawia się gdy dojeżdżamy do świateł i stajemy w korku - wtedy temperatura gwałtownie skacze do góry.

Kolega wspominał że wentylatory sprawdzał a moje pytanie jest takie - czy podczas sprawdzania temperatura szła do góry i czy sprawdzał podczas jazdy.

Dlaczego o to się pytam?

Ponieważ kłania się nam tu budowa silnika elektrycznego. hehe nie ma co się śmiać ponieważ śliniki są budowane ze stojanami, które lubią się urywać i zawieszać podczas jazdy po naszych kochanych dziurawych polskich drogach.

Taka dolegliwość powoduje że raz auto ma chłodzenie chłodnicy lub skraplacza a raz nie ma w zależności czy wjedzie się w dziurę czy nie.

Naszemu klientowi, który kupował od nas 3 razy kompresor do klimatyzacji za każdym razem mówiliśmy by wymienił wentylator skraplacza bo jest przyczyną przegrzewania się układu klimatyzacji w mitsubishi i za każdym razem olewał to bo fachowcy od klimy sprawdzali go i działa na postoju (czytać brak jady po dziurach i trzęsienia autem) dopiero gdy musiał kupić 3 kompresor i zapłacić za niego ponad 1000 zł postanowił wymienić wentylator. Co prawda ten przypadek odnosi się innego układu niż chłodzenie silnika ale zasada działania taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie działa normalnie i w aucie mam klimatyzację..

 

Zdemontuj chłodnicę cieczy chłodzącej. Usuń cały syf spomiędzy chłodnic. Przeczyść (z zewnątrz) kondensator klimatyzacji.

Zapewne masz mnóstwo syfu pomiędzy chłodnicami jak i pomiędzy lamelkami chłodnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie tylko w legacy my05 i okazało się że jeden wentylator nie chodził.

W czasie jazdy ok ale jak stawałem w korku to temp wzrastała do 3/4 skali jak zwiększyłem temp wewnątrz czyli mniej obciążałem klimatyzacje to się polepszało. Wymontowałem wentylator okazało się że zwoje są ok szczotki też, nasmarowałem złożyłem mi zaczął działać więc jest ok. Przed rozebraniem kręcił ręką bez oporu więc nie wiem co mu dolegało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie i dziękuję za podpowiedzi..postaram się sprawdzic elementy o których Wspomnieliście..Jeżeli to nie pomoże to szczegółowo opisze to co zostało wymienione lub sprawdzone i zobaczymy jaki będzie efekt...Jednak tak jak pisałem problem pojawiał się najczęściej jak się zatrzymywałem np przed światłam, jednak miałem też taką sytuację że w trakcie jazdy również temperatura zaczeła wzrastac i wskaznik zbliżył się do ,,czerwonego pola". Włączyłam grzanie na maxa, temperatura nie spadała. Zatrzymałem auto i poziom płynu w zbiorniczku był bardzo wysoki , kolor płynu bardzo ciemny nawet zbliżony do czarnego. Ponadto widoczne były wydobywające się bombelki powietrza z dna zbiorniczka z płynem... Poczekałem chwilę i temperatura była już normalna, mogłem kontynuowac jazde..Taka sytuacja była we wrzesniu..Może ten opis dodatkowo może wskazac na jakis konkretny defekt???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie i dziękuję za podpowiedzi..postaram się sprawdzic elementy o których Wspomnieliście..Jeżeli to nie pomoże to szczegółowo opisze to co zostało wymienione lub sprawdzone i zobaczymy jaki będzie efekt...Jednak tak jak pisałem problem pojawiał się najczęściej jak się zatrzymywałem np przed światłam, jednak miałem też taką sytuację że w trakcie jazdy również temperatura zaczeła wzrastac i wskaznik zbliżył się do ,,czerwonego pola". Włączyłam grzanie na maxa, temperatura nie spadała. Zatrzymałem auto i poziom płynu w zbiorniczku był bardzo wysoki , kolor płynu bardzo ciemny nawet zbliżony do czarnego. Ponadto widoczne były wydobywające się bombelki powietrza z dna zbiorniczka z płynem... Poczekałem chwilę i temperatura była już normalna, mogłem kontynuowac jazde..Taka sytuacja była we wrzesniu..Może ten opis dodatkowo może wskazac na jakis konkretny defekt???

 

wygląda to na UPG niestety :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy napisali w zasadzie juz wszystko.

Bąbelki i kolory płynu moga wskazywac właśnie na problemy z uszczelką.

Czy chłodnica to oryginał, czy tani chiński zamiennik? Jeśli tani zamiennik, to być może nie jest w stanie odprowadzić takiej ilości ciepła i w cieplejsze dni (jak również podczas postoju) temperatura silnika może się podnieść i nawet wentylatory nie dadzą rady jej schłodzić.

W dni zimniejsze sytuacja może być lepsza bo i temperatura na zewnątrz jest znacznie niższa niż we wrześniu.

Do sprawdzenia: działanie wentylatorów, termostatu, wyminnik ciepła no i ostatnia rzecz to uszczelka pod głowicą...

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie..dziś autko trafiło do warsztatu...Zobaczymy jaki defekt zostanie ujawniony...Nadmieniam iż warsztat specjalizuje się w Subaru..Jak tylko otrzymam jakieś info co było przyczyną ( a mam nadzieję że otrzymam ...) to podzielę sie tą wiedzą z Wami... A chłodnica to chyba oryginał..Przynajmniej ja jej nie wymieniałem od 4 lat, a co było wcześniej to nie wiem bo auto pochodzi z importu...pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie Wszystkich zainteresowanych tematem....Niestety ale w przedmiotowej sprawie zapadł ,,surowy wyrok :( dla portfela "- padła uszczelka pod głowicą-taka jest diagnoza warsztatu i trwa naprawa..Dziękuję Wszystkim za podpowiedzi, pozdrawiam serdecznie i jednocześnie życzę jak najmniej problemów z waszymi subarakami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykra sprawa . Ale z drugiej strony jak już to ogarniesz to będziesz miał spokój na długi czas bo w wolnossącym EJ20 UPG to żadkość.A tak z ciekawości jaki masz przebieg? Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu na drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie...przebiek według wskazania licznika około 197.000 , niestety to są wskazania licznika, a auto jest przyprowadzone wiec nie mam pewności co do faktycznego przebiegu..Fakt ze wymieniłem już dwumasę na jednomasę, a z tego co powiedział mi mechanik 200 tys wytrzymuje sprzęgło , wiec biorąc od uwagę jego wypowiedź oraz niewielkie ślady zużycia wnętrza pojazdu, można domniemac iż przebieg może byc rzeczywisty...Ponadto ten sam mechanik powiedział mi również że awaria uszczelki w tym silniku to żadkośc ...Mam nadzieję że już wyczerpałem limit napraw na najbliższy okres czasu , a auto pomimo swojego wieku i niewyśrubowanej mocy jest bardzo przyjemnym w użytkowaniu pojazdem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...