kamilo11 Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 ludzie pomocy . Mam taki problem mianowicie jest słabe ogrzewanie środka ,pomimo wysokiej tęmperarury silnika w środku nie jest za ciepło z wentylacji leci letnie powietrze , proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Który Forester? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bull Szit Man Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 ludzie pomocy . Mam taki problem mianowicie jest słabe ogrzewanie środka ,pomimo wysokiej tęmperarury silnika w środku nie jest za ciepło z wentylacji leci letnie powietrze , proszę o pomoc Przekręć pokrętło Na czerwone pole. Takie oczywiste... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 J.W. i sprawdź poziom płynu chłodzącego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czomolungma Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 J.W. i sprawdź poziom płynu chłodzącego. Wstyd się przyznać ale kiedyś imprezę sylwestrową obskoczyłem bez płynu (2 x 250km). Więc przyłączam się do powyższego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 W najlepszym przypadku - masz za mało płynu - dolej. W najgorszym ... nie chcesz na razie wiedzieć :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilo11 Opublikowano 29 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 samochód jest z 98r. stan płynu też jest . więc co teraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Zlokalizuj pod maską dwa węże które doprowadzają płyn do nagrzewnicy (przechodzą przez ścianę grodziową) i sprawdż czy obydwa są gorące, jeżeli jeden z nich jest chłodny (ten od powrotu) to coś z nagrzewnicą ,pewnie już niedrożna a jeżeli oba są gorące to klapy sterujące któreś się nie domykają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 samochód jest z 98r. stan płynu też jest . więc co teraz cieple gacie, skarpetki i rekawiczki... PS. tez dzis rano wlaczylem ogrzewanie... A powazniej.... na jakiej podstawie wiesz ze silnik ma odpowiednia temperature = dobry termostat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilo11 Opublikowano 29 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 tak termostat jest nowy . wiem że to nie znaczy że jest dobry ale otwiera się gdy wskaźnik temperatury pokazuje ok. 90 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 tak termostat jest nowy . wiem że to nie znaczy że jest dobry ale otwiera się gdy wskaźnik temperatury pokazuje ok. 90 stopni A jak to sprawdziles? Popatrz kiedy zaczyna plyn w chlodnicy plynac. Pomacaj przewody doprowadzajace plyn do nagrzewnicy. Na wejsciu i wyjsciu... Sprawdz czy masz jeszcze system z zaworem przed nagrzewnica. Ja nie wiem od kiedy zmieniono filozofie. Aaa, czy widzisz zmiany temp. po wjechaniu na "autostrade"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 tak termostat jest nowy . wiem że to nie znaczy że jest dobry ale otwiera się gdy wskaźnik temperatury pokazuje ok. 90 stopni Wymieniałeś płyn chłodzący bądź go spuszczałeś i lałeś spowrotem ten sam? Jeśli tak to musisz odpowietrzyć chłodzenie. Sprawdź pierw czy nie trzeba dolać płynu do zbiorniczka, ale nie tego wyrównawczego, a tego po lewej głównego. Jeśli tam jest płyn to przegoń go troche w pełnym zakresie obotów i sprawdź jeszcze raz, ale tu uwaga. Płyn jest gorączy i przy odkręcaniu może prysnąc. Pamiętaj by robić to też przy wyłaczonym silniku. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Wymieniałeś płyn chłodzący bądź go spuszczałeś i lałeś spowrotem ten sam? Jeśli tak to musisz odpowietrzyć chłodzenie. Kurcze, ludzie o odpowietrzaniu chlodzenia pisza a ja jeszcze nigdy nie mialem takiego problemu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilo11 Opublikowano 29 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 jak sprawdzić czy jest taki system przed nagrzewnicą . po jeździe na austradzie temperatura na wskażniku nie rośnie ale wydaje mi się że robi się cieplej w środku przewody sprawdze jutro w drodze do pracy -- Pn paź 29, 2012 10:26 pm -- układ jest napewno odpowietrzony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 jak sprawdzić czy jest taki system przed nagrzewnicą .po jeździe na austradzie temperatura na wskażniku nie rośnie ale wydaje mi się że robi się cieplej w środku przewody sprawdze jutro w drodze do pracy -- Pn paź 29, 2012 10:26 pm -- układ jest napewno odpowietrzony A czy nie spada? Dzisiejsze termostaty nieczesto padaja w sposob objawiajacy sie gotowaniem plynu. Najczesciej jest tak ze termostat pieknie sie otwiera na poczatku ( nawet za pieknie, za daleko) i potem kiedy chlodnica dostaje wiatru na autostradzie on sie nie przymyka. I robi sie zimno. Dlatego tak nie znosze tej durnej niebiesko czerwonej diody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilo11 Opublikowano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 sprawdziłem dziś przewody do nagrzewnicy według mnie oba są takiej samej temperatury . a i tak wieje tylko ledwie ciepłym powietrze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 sprawdziłem dziś przewody do nagrzewnicy według mnie oba są takiej samej temperatury .a i tak wieje tylko ledwie ciepłym powietrze . Takiej samej temperatury czyli gorące na rozgrzanym silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 kamilo11, rozgrzej silnik na postoju tak ,żeby się wentylatory włączyły .Wtedy przewody nagrzewnicy powinny być gorące.Włącz grzanie na max i sprawdź efekt. Jesli przy tych warunkach granie działe dobrze to po prostu silnik się ni edogrzewa w czasie jazdy(termostat).Jeśli silnik gorący ,a grzanie słabe to coś z nawiewami,zapowietrzenie ,albo niestety UPG. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 kamilo11, możliwe, że ci się kierownica zimnego powietrza nie domyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilo11 Opublikowano 31 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 no to jest tak przewody są gorące oba na postoju wentylator się załancza i powietrze dalej jest tylko ciepłe -- Śr paź 31, 2012 9:34 pm -- a i co to jest UPG ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 no to jest tak przewody są gorące oba na postoju wentylator się załancza i powietrze dalej jest tylko ciepłe -- Śr paź 31, 2012 9:34 pm -- a i co to jest UPG ??? No to teraz to samo, ale wylacz ogrzewanie. Jesli przewody beda dalej gorace, znaczy ze masz system bez zaworu (wodnego) i za problem sa odpowiedzialne drzwi (silownik nimi sterujacy). Drzwi albo jak pisze suberet kierownica sterujaca przeplywem wiatru przez "kaloryfery". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 a i co to jest UPG ??? Tu masz wszystko, a nawet więcej. :wink: Lektura obowiązkowa dla świeżynki: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=1&t=155019&hilit=s%C5%82owniczek+poj%C4%99%C4%87+subarowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 (edytowane) kurcze czytam ten wątek i się niepokoję-niedawno kupuiłem N/A 125 LPG . Ogólnie jestem zadowolony.Zauważyłem jednak 2 rzeczy -Ogrzewanie jest słabe(na tle np mazdy 323f) mimo że silnik dość szybko osiąga max temp(wskazówka pod ikoną temp) i wiatraki normalnie się włączają jak np stoję w kokrach lub jak jest gorąco -przybywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym a potem ubywa.Tzn rano jak jest zimny to jest ok 2cm ponad max jak już jeżdze z temp roboczą i np stane zeby sprawdzić to jest o ok 3-4 cm płynu wyżej.jak ostygnie to wraca do poziomu jak na zimnym(w innym wątku piszą że to normalne,dzisiaj spuściłem troche płynu że teraz na zimnym ijest troszke pod max.pompa wody była wymieniana razem z rozrządem jakieś 1,5roku temu i 20tys) Zauważyłem też troszke kolorowego nalotu wokół węży na trójniku gdzie jest wpięty od LPG,ale nic nie cieknie. Dzisiaj też zwróciłem uwage że rano jak odpale to przy ruszaniu lub przy dodawaniu gazu powolnym(na wolnych obrotach cisza) silnik w początkowej fazie nabierania obrotów delikatnie klekocze.Na wyższych obrotach cichnie.Po nagrzaniu pełnym to zanika w 90%,ale czasem idzie to usłyszeć.W mazdzie miałem tak samo tylko ze po nagrzaniu cichło szybciej i całkowicie.Słyszałem ze taki urok silników z regulowanymi zaworami(w mazdzie byly płytkowe)regulacja była ok 25-30tys temu,poprzedni właściciel mówił że ustawił troszeczke większe ze wzgledu na LPG(pracownik serwisu,raczej dbał o auto) sprawdze jeszcze po wymianie oleju,bo ma juz 8,5 tyś nalatane(castrol magnatec proffesional 5w30) Czy z tym ogrzewaniem i płynem to UPG? Jak sprawdzić i jak powinny dziłać te ''drzwi'' kierujące powietrzem?gdzie ich szukać? Edytowane 24 Czerwca 2014 przez Bo_Lo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się