Skocz do zawartości

słabe grzanie


kamilo11

Rekomendowane odpowiedzi

ludzie pomocy . Mam taki problem mianowicie jest słabe ogrzewanie środka ,pomimo wysokiej tęmperarury silnika w środku nie jest za ciepło z wentylacji leci letnie powietrze , proszę o pomoc

 

Przekręć pokrętło :P Na czerwone pole. Takie oczywiste...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zlokalizuj pod maską dwa węże które doprowadzają płyn do nagrzewnicy (przechodzą przez ścianę grodziową) i sprawdż czy obydwa są gorące, jeżeli jeden z nich jest chłodny (ten od powrotu) to coś z nagrzewnicą ,pewnie już niedrożna a jeżeli oba są gorące to klapy sterujące któreś się nie domykają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak termostat jest nowy . wiem że to nie znaczy że jest dobry ale otwiera się gdy wskaźnik temperatury pokazuje ok. 90 stopni

 

A jak to sprawdziles?

 

Popatrz kiedy zaczyna plyn w chlodnicy plynac.

Pomacaj przewody doprowadzajace plyn do nagrzewnicy. Na wejsciu i wyjsciu...

Sprawdz czy masz jeszcze system z zaworem przed nagrzewnica. Ja nie wiem od kiedy zmieniono filozofie.

 

Aaa, czy widzisz zmiany temp. po wjechaniu na "autostrade"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak termostat jest nowy . wiem że to nie znaczy że jest dobry ale otwiera się gdy wskaźnik temperatury pokazuje ok. 90 stopni

Wymieniałeś płyn chłodzący bądź go spuszczałeś i lałeś spowrotem ten sam? Jeśli tak to musisz odpowietrzyć chłodzenie.

Sprawdź pierw czy nie trzeba dolać płynu do zbiorniczka, ale nie tego wyrównawczego, a tego po lewej głównego. Jeśli tam jest płyn to przegoń go troche w pełnym zakresie obotów i sprawdź jeszcze raz, ale tu uwaga. Płyn jest gorączy i przy odkręcaniu może prysnąc. Pamiętaj by robić to też przy wyłaczonym silniku.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzić czy jest taki system przed nagrzewnicą .

po jeździe na austradzie temperatura na wskażniku nie rośnie ale wydaje mi się że robi się cieplej w środku

przewody sprawdze jutro w drodze do pracy

 

-- Pn paź 29, 2012 10:26 pm --

 

układ jest napewno odpowietrzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzić czy jest taki system przed nagrzewnicą .

po jeździe na austradzie temperatura na wskażniku nie rośnie ale wydaje mi się że robi się cieplej w środku

przewody sprawdze jutro w drodze do pracy

 

-- Pn paź 29, 2012 10:26 pm --

 

układ jest napewno odpowietrzony

 

A czy nie spada?

Dzisiejsze termostaty nieczesto padaja w sposob objawiajacy sie gotowaniem plynu.

Najczesciej jest tak ze termostat pieknie sie otwiera na poczatku ( nawet za pieknie, za daleko) i potem kiedy chlodnica dostaje wiatru na autostradzie on sie nie przymyka. I robi sie zimno.

Dlatego tak nie znosze tej durnej niebiesko czerwonej diody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamilo11, rozgrzej silnik na postoju tak ,żeby się wentylatory włączyły .Wtedy przewody nagrzewnicy powinny być gorące.Włącz grzanie na max i sprawdź efekt. Jesli przy tych warunkach granie działe dobrze to po prostu silnik się ni edogrzewa w czasie jazdy(termostat).Jeśli silnik gorący ,a grzanie słabe to coś z nawiewami,zapowietrzenie ,albo niestety UPG.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jest tak przewody są gorące oba na postoju wentylator się załancza i powietrze dalej jest tylko ciepłe

 

-- Śr paź 31, 2012 9:34 pm --

 

a i co to jest UPG ???

 

No to teraz to samo, ale wylacz ogrzewanie.

Jesli przewody beda dalej gorace, znaczy ze masz system bez zaworu (wodnego) i za problem sa odpowiedzialne drzwi (silownik nimi sterujacy).

Drzwi albo jak pisze suberet kierownica sterujaca przeplywem wiatru przez "kaloryfery".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

kurcze czytam ten wątek i się niepokoję-niedawno kupuiłem N/A 125 LPG .


Ogólnie jestem zadowolony.Zauważyłem jednak 2 rzeczy


-Ogrzewanie jest słabe(na tle np mazdy 323f) mimo że silnik dość szybko osiąga max temp(wskazówka pod ikoną temp) i wiatraki normalnie się włączają jak np stoję w kokrach lub jak jest gorąco


-przybywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym a potem ubywa.Tzn rano jak jest zimny to jest ok 2cm ponad max


jak już jeżdze z temp roboczą i np stane zeby sprawdzić to jest o ok 3-4 cm płynu wyżej.jak ostygnie to wraca do poziomu jak na zimnym(w innym wątku piszą że to normalne,dzisiaj spuściłem troche płynu że teraz na zimnym ijest troszke pod max.pompa wody była wymieniana razem z rozrządem jakieś 1,5roku temu i 20tys)


Zauważyłem też troszke kolorowego nalotu wokół węży na trójniku gdzie jest wpięty od LPG,ale nic nie cieknie.


Dzisiaj też zwróciłem uwage że rano jak odpale to przy ruszaniu lub przy dodawaniu gazu powolnym(na wolnych obrotach cisza) silnik w początkowej fazie nabierania obrotów delikatnie klekocze.Na wyższych obrotach cichnie.Po nagrzaniu pełnym to zanika w 90%,ale czasem idzie to usłyszeć.W mazdzie miałem tak samo tylko ze po nagrzaniu cichło szybciej i całkowicie.Słyszałem ze taki urok silników z regulowanymi zaworami(w mazdzie byly płytkowe)regulacja była ok 25-30tys temu,poprzedni właściciel mówił że ustawił troszeczke większe ze wzgledu na LPG(pracownik serwisu,raczej dbał o auto) sprawdze jeszcze po wymianie oleju,bo ma juz 8,5 tyś nalatane(castrol magnatec proffesional 5w30)


Czy z tym ogrzewaniem i płynem to UPG?


Jak sprawdzić i jak powinny dziłać te ''drzwi'' kierujące powietrzem?gdzie ich szukać?


Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...