Jump to content

słabe grzanie


kamilo11
 Share

Recommended Posts

Zlokalizuj pod maską dwa węże które doprowadzają płyn do nagrzewnicy (przechodzą przez ścianę grodziową) i sprawdż czy obydwa są gorące, jeżeli jeden z nich jest chłodny (ten od powrotu) to coś z nagrzewnicą ,pewnie już niedrożna a jeżeli oba są gorące to klapy sterujące któreś się nie domykają.

Link to comment
Share on other sites

samochód jest z 98r. stan płynu też jest . więc co teraz :(

 

cieple gacie, skarpetki i rekawiczki...

 

PS. tez dzis rano wlaczylem ogrzewanie...

 

A powazniej.... na jakiej podstawie wiesz ze silnik ma odpowiednia temperature = dobry termostat?

Link to comment
Share on other sites

tak termostat jest nowy . wiem że to nie znaczy że jest dobry ale otwiera się gdy wskaźnik temperatury pokazuje ok. 90 stopni

 

A jak to sprawdziles?

 

Popatrz kiedy zaczyna plyn w chlodnicy plynac.

Pomacaj przewody doprowadzajace plyn do nagrzewnicy. Na wejsciu i wyjsciu...

Sprawdz czy masz jeszcze system z zaworem przed nagrzewnica. Ja nie wiem od kiedy zmieniono filozofie.

 

Aaa, czy widzisz zmiany temp. po wjechaniu na "autostrade"?

Link to comment
Share on other sites

tak termostat jest nowy . wiem że to nie znaczy że jest dobry ale otwiera się gdy wskaźnik temperatury pokazuje ok. 90 stopni

Wymieniałeś płyn chłodzący bądź go spuszczałeś i lałeś spowrotem ten sam? Jeśli tak to musisz odpowietrzyć chłodzenie.

Sprawdź pierw czy nie trzeba dolać płynu do zbiorniczka, ale nie tego wyrównawczego, a tego po lewej głównego. Jeśli tam jest płyn to przegoń go troche w pełnym zakresie obotów i sprawdź jeszcze raz, ale tu uwaga. Płyn jest gorączy i przy odkręcaniu może prysnąc. Pamiętaj by robić to też przy wyłaczonym silniku.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Wymieniałeś płyn chłodzący bądź go spuszczałeś i lałeś spowrotem ten sam? Jeśli tak to musisz odpowietrzyć chłodzenie.

 

Kurcze, ludzie o odpowietrzaniu chlodzenia pisza a ja jeszcze nigdy nie mialem takiego problemu....

Link to comment
Share on other sites

jak sprawdzić czy jest taki system przed nagrzewnicą .

po jeździe na austradzie temperatura na wskażniku nie rośnie ale wydaje mi się że robi się cieplej w środku

przewody sprawdze jutro w drodze do pracy

 

-- Pn paź 29, 2012 10:26 pm --

 

układ jest napewno odpowietrzony

Link to comment
Share on other sites

jak sprawdzić czy jest taki system przed nagrzewnicą .

po jeździe na austradzie temperatura na wskażniku nie rośnie ale wydaje mi się że robi się cieplej w środku

przewody sprawdze jutro w drodze do pracy

 

-- Pn paź 29, 2012 10:26 pm --

 

układ jest napewno odpowietrzony

 

A czy nie spada?

Dzisiejsze termostaty nieczesto padaja w sposob objawiajacy sie gotowaniem plynu.

Najczesciej jest tak ze termostat pieknie sie otwiera na poczatku ( nawet za pieknie, za daleko) i potem kiedy chlodnica dostaje wiatru na autostradzie on sie nie przymyka. I robi sie zimno.

Dlatego tak nie znosze tej durnej niebiesko czerwonej diody.

Link to comment
Share on other sites

sprawdziłem dziś przewody do nagrzewnicy według mnie oba są takiej samej temperatury .

a i tak wieje tylko ledwie ciepłym powietrze .

Takiej samej temperatury czyli gorące na rozgrzanym silniku?

Link to comment
Share on other sites

kamilo11, rozgrzej silnik na postoju tak ,żeby się wentylatory włączyły .Wtedy przewody nagrzewnicy powinny być gorące.Włącz grzanie na max i sprawdź efekt. Jesli przy tych warunkach granie działe dobrze to po prostu silnik się ni edogrzewa w czasie jazdy(termostat).Jeśli silnik gorący ,a grzanie słabe to coś z nawiewami,zapowietrzenie ,albo niestety UPG.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

no to jest tak przewody są gorące oba na postoju wentylator się załancza i powietrze dalej jest tylko ciepłe

 

-- Śr paź 31, 2012 9:34 pm --

 

a i co to jest UPG ???

 

No to teraz to samo, ale wylacz ogrzewanie.

Jesli przewody beda dalej gorace, znaczy ze masz system bez zaworu (wodnego) i za problem sa odpowiedzialne drzwi (silownik nimi sterujacy).

Drzwi albo jak pisze suberet kierownica sterujaca przeplywem wiatru przez "kaloryfery".

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

kurcze czytam ten wątek i się niepokoję-niedawno kupuiłem N/A 125 LPG .


Ogólnie jestem zadowolony.Zauważyłem jednak 2 rzeczy


-Ogrzewanie jest słabe(na tle np mazdy 323f) mimo że silnik dość szybko osiąga max temp(wskazówka pod ikoną temp) i wiatraki normalnie się włączają jak np stoję w kokrach lub jak jest gorąco


-przybywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym a potem ubywa.Tzn rano jak jest zimny to jest ok 2cm ponad max


jak już jeżdze z temp roboczą i np stane zeby sprawdzić to jest o ok 3-4 cm płynu wyżej.jak ostygnie to wraca do poziomu jak na zimnym(w innym wątku piszą że to normalne,dzisiaj spuściłem troche płynu że teraz na zimnym ijest troszke pod max.pompa wody była wymieniana razem z rozrządem jakieś 1,5roku temu i 20tys)


Zauważyłem też troszke kolorowego nalotu wokół węży na trójniku gdzie jest wpięty od LPG,ale nic nie cieknie.


Dzisiaj też zwróciłem uwage że rano jak odpale to przy ruszaniu lub przy dodawaniu gazu powolnym(na wolnych obrotach cisza) silnik w początkowej fazie nabierania obrotów delikatnie klekocze.Na wyższych obrotach cichnie.Po nagrzaniu pełnym to zanika w 90%,ale czasem idzie to usłyszeć.W mazdzie miałem tak samo tylko ze po nagrzaniu cichło szybciej i całkowicie.Słyszałem ze taki urok silników z regulowanymi zaworami(w mazdzie byly płytkowe)regulacja była ok 25-30tys temu,poprzedni właściciel mówił że ustawił troszeczke większe ze wzgledu na LPG(pracownik serwisu,raczej dbał o auto) sprawdze jeszcze po wymianie oleju,bo ma juz 8,5 tyś nalatane(castrol magnatec proffesional 5w30)


Czy z tym ogrzewaniem i płynem to UPG?


Jak sprawdzić i jak powinny dziłać te ''drzwi'' kierujące powietrzem?gdzie ich szukać?


Edited by Bo_Lo
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...