Jump to content

Odpowietrzanie skrzyni korbowej a branie oleju.


urabus83
 Share

Recommended Posts

Witajcie

Zamieniłem moje niezniszczalne Legacy 2.0 gl z 2000r. na Outbacka 2,5 z 2004r. i zaczynam tego żałować. Auto żłopie ok 800ml na 1000km oleju Castrol edge 5w30 .Przymierzam się do płukania silnika i wymiany oleju na M1. Szukam jakiegoś rozwiązania problemu .Znalazłem wątek który mówił, że taki zabieg dodatkowego odpowietrzenia skrzyni korbowej zmniejszył zużycie oleju dotyczyło to co prawda Diesla O co chodzi z tym odpowietrzaniem skrzyni korbowej? Taki Zabieg można wykonać w silnikach benzynowych?.

 

-- Pn paź 29, 2012 11:14 am --

 

Temat nie aktualny. Dzwoniłem do serwisu. Dodatkowe odpowietrzanie dotyczy tylko diesla.

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Witaj w klubie. "Ten model tak ma". Też próbowałem się dowiedzieć z tym odpowietrzaniem - i nic z tego.

Czytałem tez temat użytkownika, który wymienił pierścienie i uszczelniacze, a silnik i tak brał dalej olej...

Ja miałem też wymienione pierścienie i nic :) A nie dam sobie wmówić że z cylindrów robi się taki owal po 200tys km jak w romecie po 2000km ;/

trzeba porpostu lać i tyle.

Może ktoś znajdzie jakieś lekarstwo to chętnie skorzystam (za remont dziękuję, przerabiałem to u Carfita i dalej żłopie jak pisałem).

Link to comment
Share on other sites

może warto zobaczyć czy nie cieknie Tobie olej po uszczelkach od dekli zaworowych

przy zużyciu 0,8l/1000 przez dekle zaworowe, byłoby czuć jarany olej w całym samochdzie, a za furą byłoby biało.

Miałem 3 subaraki, z kazdemu się lało z dekli, ale nie ubywało oleju na bagnecie. Takie to ilości się "lały".

Link to comment
Share on other sites

Witaj w klubie. "Ten model tak ma". Też próbowałem się dowiedzieć z tym odpowietrzaniem - i nic z tego.

Czytałem tez temat użytkownika, który wymienił pierścienie i uszczelniacze, a silnik i tak brał dalej olej...

Ja miałem też wymienione pierścienie i nic :) Może ktoś znajdzie jakieś lekarstwo to chętnie skorzystam (za remont dziękuję, przerabiałem to u Carfita i dalej żłopie jak pisałem).

 

Serio? Wymiana pierscieni nie pomogla? A uszczelniacze zaworowe tez wymienione oczywiscie? Mozesz zdradzic jaki mniej wiecej jest koszt takiego przedsiewziecia, bo szczerze sie zastanawiam nad tym (please PW).

Moj OBK 2.5 04 tez lubi sobie golnac - ok 0,4l/1kkm. Silnik suchy, pracuje normalnie. Wydaje mi sie, ze troche sobie moze lyknac poprzez te gumowe rurki, ktore ida z glowic do airboxa (nazywa sie to bodajze PCV), bo jak je odepne, to widac ze sa zaolejone.

Link to comment
Share on other sites

Nie chcę rozpętać burzy, ani być wyrocznią, że tak musi być. Ale po swoim przypadku i jednym przezczytanym na forum tak stweirdziłem.

Nie będę upierać się przy tym, że zmiana pierścieni i uszczelniaczy nic nie da, ale niestety tak może być. Dlatego chciałbym ewentualnie zwrócić uwagę na to aby głębiej przemyśleć optrzebę takiego remontu - czy nie lepiej jest dolewać olej i to wszystko, niż ślepo biec i zmieniac pierscienie.

Ja robie w roku ok. 40tys km i nie mam zamiaru nic remontować, skoro tyle ludzi piszę że dolewa 0,5/1000km jak ja.

Chyba, ze ktoś ma luźne okolo 2500pln na taki zabieg, to kto bogatemu zabroni :):)

Link to comment
Share on other sites

Witaj w klubie. "Ten model tak ma". Też próbowałem się dowiedzieć z tym odpowietrzaniem - i nic z tego.

Czytałem tez temat użytkownika, który wymienił pierścienie i uszczelniacze, a silnik i tak brał dalej olej...

Ja miałem też wymienione pierścienie i nic :) A nie dam sobie wmówić że z cylindrów robi się taki owal po 200tys km jak w romecie po 2000km ;/

trzeba porpostu lać i tyle.

Może ktoś znajdzie jakieś lekarstwo to chętnie skorzystam (za remont dziękuję, przerabiałem to u Carfita i dalej żłopie jak pisałem).

 

skoro zostałem wywołany do tablicy , to bardzo Cie prosze o przyblizenie faktów , jakie auto, kiedy było robione , jaiki był cel przyjazdu wizyty. Bo śmiem twierdzic w ciemno że nie przyjechałes do mnie z usterką typu silnik bierze olej. ( żeby było jasne , nie kojarze Cie ani Twojego auta , musze miec bliższe dane to sprawdze bo skrupulatnie to prowadzimy ).

Jak znam życie to przyjechałeś albo z padnieta panewką , albo rozrząd strzelił, albo uszczelka , i pierścienie wymieniamy zawsze jesli jest wyciagany tłok . Natomiast jestem pewien że zawsze mierzymy owal tuleji i zuzycie tłoka , i pewnie zostałeś poinformowany o nadmiernym zużyciu , ale w takich przypadkach niestety idzie sie dalej w koszty , nowe tłoki nadwymiarowe , pierscienie , szlif itd. to z pewnoscia kolejne 2000tys. zł a o tym decyduje klient !!!!

Jesli sie na to nie zdecydowałes , cóż możesz miec pretensje tylko do siebie , a nie że remont nie przyniosł rezultatów. bo pełny remont wiąze sie z wymianą tłoków na nowe i obróbkę bloku.

Jasne można dolewac i litr na 100km , silnik to oczywiscie przyjmie , tylko sie nie zdziw że za chwile może strzelic UPG ( poprzez nadmiar nagaru na tłokach i zwiększenie st.spr. ) , katalizator , nagar na zaworach a potem podparcie ich itp.

konsekwencji takiej jazdy jest wiele , nie mniej życze bezawaryjnej jazdy :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jest PCV valve - można niedrogo sprawdzić czy wymiana na czysty pomoże :idea: bo zatkany/niedrożny jest powszechnie uważany jako jedna z przyczyn podwyższonej konsumpcji oleju.

Mówisz o takim małym czarno-czerwonym zaworku na gumowym wężu, który ma sprężynkę w środku? Ogólnie sprawdziłem go organoleptycznie i wydaję mi się ok. Trzeba kupić nowy żeby się przekonać?

Link to comment
Share on other sites

post-7277-0-27088200-1355407415_thumb.jpg

Tu jest fotka z forum OBKa nt. PCV (czerwona strzałka):

PCV.jpg

 

Generalnie zaworek PCV wygląda tak:

b204015707nov.jpg

U mnie trochę inaczej to wszystko wygląda. Ogólnie węże które dochodzą do airboxa nie są zaolejone. Witki opadają :wacko:

post-7277-0-27088200-1355407415_thumb.jpg

 

Z racji tego że, zbliżam się do wymiany oleju zmienię 5w30 na motylka 300v 15W50. Nie wiem czy to dobrze czy też zle. Czas i miarka pokaże.

Edited by urabus83
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Zasadniczo robota więcej warta niż sam zaworek ale jeśli niedostępny to pewnie można wyczyścić.

Ja ewentualnie bym podszedł do tematu naftą albo czyścikiem do gaźników i kompresorem.

Kiedyś był jednak w US taki przypadek opisany w Tribece 3.0 gdzie pod zaworkiem był syf a nie w nim samym i auto piło masę oleju i dymiło - to wyszło dopiero po rozwaleniu pokrywy.

Powodzenia..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...