urabus83 Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Witajcie Zamieniłem moje niezniszczalne Legacy 2.0 gl z 2000r. na Outbacka 2,5 z 2004r. i zaczynam tego żałować. Auto żłopie ok 800ml na 1000km oleju Castrol edge 5w30 .Przymierzam się do płukania silnika i wymiany oleju na M1. Szukam jakiegoś rozwiązania problemu .Znalazłem wątek który mówił, że taki zabieg dodatkowego odpowietrzenia skrzyni korbowej zmniejszył zużycie oleju dotyczyło to co prawda Diesla O co chodzi z tym odpowietrzaniem skrzyni korbowej? Taki Zabieg można wykonać w silnikach benzynowych?. -- Pn paź 29, 2012 11:14 am -- Temat nie aktualny. Dzwoniłem do serwisu. Dodatkowe odpowietrzanie dotyczy tylko diesla. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Dzwoniłem do serwisu. Dodatkowe odpowietrzanie dotyczy tylko diesla. Szkoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 może warto zobaczyć czy nie cieknie Tobie olej po uszczelkach od dekli zaworowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDDIE Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Witaj w klubie. "Ten model tak ma". Też próbowałem się dowiedzieć z tym odpowietrzaniem - i nic z tego. Czytałem tez temat użytkownika, który wymienił pierścienie i uszczelniacze, a silnik i tak brał dalej olej... Ja miałem też wymienione pierścienie i nic A nie dam sobie wmówić że z cylindrów robi się taki owal po 200tys km jak w romecie po 2000km ;/ trzeba porpostu lać i tyle. Może ktoś znajdzie jakieś lekarstwo to chętnie skorzystam (za remont dziękuję, przerabiałem to u Carfita i dalej żłopie jak pisałem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 może warto zobaczyć czy nie cieknie Tobie olej po uszczelkach od dekli zaworowych przy zużyciu 0,8l/1000 przez dekle zaworowe, byłoby czuć jarany olej w całym samochdzie, a za furą byłoby biało. Miałem 3 subaraki, z kazdemu się lało z dekli, ale nie ubywało oleju na bagnecie. Takie to ilości się "lały". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimiasty Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Witaj w klubie. "Ten model tak ma". Też próbowałem się dowiedzieć z tym odpowietrzaniem - i nic z tego. Czytałem tez temat użytkownika, który wymienił pierścienie i uszczelniacze, a silnik i tak brał dalej olej... Ja miałem też wymienione pierścienie i nic Może ktoś znajdzie jakieś lekarstwo to chętnie skorzystam (za remont dziękuję, przerabiałem to u Carfita i dalej żłopie jak pisałem). Serio? Wymiana pierscieni nie pomogla? A uszczelniacze zaworowe tez wymienione oczywiscie? Mozesz zdradzic jaki mniej wiecej jest koszt takiego przedsiewziecia, bo szczerze sie zastanawiam nad tym (please PW). Moj OBK 2.5 04 tez lubi sobie golnac - ok 0,4l/1kkm. Silnik suchy, pracuje normalnie. Wydaje mi sie, ze troche sobie moze lyknac poprzez te gumowe rurki, ktore ida z glowic do airboxa (nazywa sie to bodajze PCV), bo jak je odepne, to widac ze sa zaolejone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDDIE Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Nie chcę rozpętać burzy, ani być wyrocznią, że tak musi być. Ale po swoim przypadku i jednym przezczytanym na forum tak stweirdziłem. Nie będę upierać się przy tym, że zmiana pierścieni i uszczelniaczy nic nie da, ale niestety tak może być. Dlatego chciałbym ewentualnie zwrócić uwagę na to aby głębiej przemyśleć optrzebę takiego remontu - czy nie lepiej jest dolewać olej i to wszystko, niż ślepo biec i zmieniac pierscienie. Ja robie w roku ok. 40tys km i nie mam zamiaru nic remontować, skoro tyle ludzi piszę że dolewa 0,5/1000km jak ja. Chyba, ze ktoś ma luźne okolo 2500pln na taki zabieg, to kto bogatemu zabroni :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Jest PCV valve - można niedrogo sprawdzić czy wymiana na czysty pomoże bo zatkany/niedrożny jest powszechnie uważany jako jedna z przyczyn podwyższonej konsumpcji oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Witaj w klubie. "Ten model tak ma". Też próbowałem się dowiedzieć z tym odpowietrzaniem - i nic z tego. Czytałem tez temat użytkownika, który wymienił pierścienie i uszczelniacze, a silnik i tak brał dalej olej... Ja miałem też wymienione pierścienie i nic A nie dam sobie wmówić że z cylindrów robi się taki owal po 200tys km jak w romecie po 2000km ;/ trzeba porpostu lać i tyle. Może ktoś znajdzie jakieś lekarstwo to chętnie skorzystam (za remont dziękuję, przerabiałem to u Carfita i dalej żłopie jak pisałem). skoro zostałem wywołany do tablicy , to bardzo Cie prosze o przyblizenie faktów , jakie auto, kiedy było robione , jaiki był cel przyjazdu wizyty. Bo śmiem twierdzic w ciemno że nie przyjechałes do mnie z usterką typu silnik bierze olej. ( żeby było jasne , nie kojarze Cie ani Twojego auta , musze miec bliższe dane to sprawdze bo skrupulatnie to prowadzimy ). Jak znam życie to przyjechałeś albo z padnieta panewką , albo rozrząd strzelił, albo uszczelka , i pierścienie wymieniamy zawsze jesli jest wyciagany tłok . Natomiast jestem pewien że zawsze mierzymy owal tuleji i zuzycie tłoka , i pewnie zostałeś poinformowany o nadmiernym zużyciu , ale w takich przypadkach niestety idzie sie dalej w koszty , nowe tłoki nadwymiarowe , pierscienie , szlif itd. to z pewnoscia kolejne 2000tys. zł a o tym decyduje klient !!!! Jesli sie na to nie zdecydowałes , cóż możesz miec pretensje tylko do siebie , a nie że remont nie przyniosł rezultatów. bo pełny remont wiąze sie z wymianą tłoków na nowe i obróbkę bloku. Jasne można dolewac i litr na 100km , silnik to oczywiscie przyjmie , tylko sie nie zdziw że za chwile może strzelic UPG ( poprzez nadmiar nagaru na tłokach i zwiększenie st.spr. ) , katalizator , nagar na zaworach a potem podparcie ich itp. konsekwencji takiej jazdy jest wiele , nie mniej życze bezawaryjnej jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urabus83 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Jest PCV valve - można niedrogo sprawdzić czy wymiana na czysty pomoże bo zatkany/niedrożny jest powszechnie uważany jako jedna z przyczyn podwyższonej konsumpcji oleju. Mówisz o takim małym czarno-czerwonym zaworku na gumowym wężu, który ma sprężynkę w środku? Ogólnie sprawdziłem go organoleptycznie i wydaję mi się ok. Trzeba kupić nowy żeby się przekonać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimiasty Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 Mówisz o takim małym czarno-czerwonym zaworku na gumowym wężu, który ma sprężynkę w środku U mnie wlasnie czegos takiego nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 (edytowane) Tu jest fotka z forum OBKa nt. PCV (czerwona strzałka): Generalnie zaworek PCV wygląda tak: Edytowane 13 Grudnia 2012 przez wlyszkow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimiasty Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 (edytowane) no to ja mam ufajdane olejem te rurki co ida z obu pokryw zaworow $1994D4F4176DD4C3.bmp Edytowane 13 Grudnia 2012 przez jimiasty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urabus83 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 (edytowane) Tu jest fotka z forum OBKa nt. PCV (czerwona strzałka): Generalnie zaworek PCV wygląda tak: U mnie trochę inaczej to wszystko wygląda. Ogólnie węże które dochodzą do airboxa nie są zaolejone. Witki opadają Z racji tego że, zbliżam się do wymiany oleju zmienię 5w30 na motylka 300v 15W50. Nie wiem czy to dobrze czy też zle. Czas i miarka pokaże. Edytowane 13 Grudnia 2012 przez urabus83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 Zaolejenie węża to oznaka nieszczelności ale nie musi świadczyć o działaniu PCV. Zalałbym solidną płukankę zamiast 15W na zimę bo u mnie już -13C ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy83 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 wlyszkow mówisz,że jak można ten zaworek wyczyścić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Zasadniczo robota więcej warta niż sam zaworek ale jeśli niedostępny to pewnie można wyczyścić. Ja ewentualnie bym podszedł do tematu naftą albo czyścikiem do gaźników i kompresorem. Kiedyś był jednak w US taki przypadek opisany w Tribece 3.0 gdzie pod zaworkiem był syf a nie w nim samym i auto piło masę oleju i dymiło - to wyszło dopiero po rozwaleniu pokrywy. Powodzenia.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy83 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 U mnie chyba wszystko w porządku bo w tym zaworku powietrze przechodzi w jedną stronę a w drugą się zamyka jak wentyl,tak ma być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się