Przemeq Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 aflinta - a no właśnie. Mi się po prostu wydaje, że jeśli tylko trzymamy obroty powyżej tej wartości nie podawania paliwa, to jest ganz egal, na którym jedziemy biegu i tutaj szukałem potwierdzenia tej teorii 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Ja zbijam biegi do 2 czasem nawet do 1, choćby dla praktyki. Staram się zeby to sięd ziało autmatycznie -> hamulec, lewarek, gaz pięta, sprzęgło ...da capo.... Jak stosować H&T przy zbijaniu biegów albo nawet samo podciągnięcie obrotów silnika gazem by płynnie redukcję robić (a nie polegać na samym sprzęgle), to synchronizatory w tyłek mocno nie dostaną. Aflinta ja Cię proszę :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Aflinta ja Cię proszę :? ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 aflinta, jak już włożyłeś bieg to czy puścisz sprzęgło strzalem, czy zrobisz H&T czy prześliźniesz sprzegłem nie ma żadnego znaczenia. Nie wiem skąd to się bierze ze tłumy ludzi są przekonane że H&T oszczędza synchronizatory. Jeżeli coś to sprzęgło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Nie wiem skąd to się bierze ze tłumy ludzi są przekonane że H&T oszczędza synchronizatory. Jeżeli coś to sprzęgło. Racja, nie pomyślałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SirCastic Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Ja zbijam do dwójki hamując silnikiem. Raz że oszczędzam paliwo dwa że oszczędzam hamulce, trzy że mogę w każdej chwili depnąć gaz. (Jakby mi chciał jaki bęcwał zaparkować w bagażniku) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bug eye Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 OK a jak zbijacie bieg to przewaznie na jakie obroty wskakuje silnik ? bo ja czasami nie jestem pewien czy nie przesadzam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 No właśnie - to też dobre pytanie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misioo Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Na ogół redukuję z czwórki na trójkę przy 2k obrotów na czwórce, ale na dobrą sprawę zależy od sytuacji - jak chcę ostrzej wyhamować to przy wyższych (no poza dyzlem starego - tam nie ma pola manewru zbyt dużego :wink: ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarso Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 aflinta, jak już włożyłeś bieg to czy puścisz sprzęgło strzalem, czy zrobisz H&T czy prześliźniesz sprzegłem nie ma żadnego znaczenia. Nie wiem skąd to się bierze ze tłumy ludzi są przekonane że H&T oszczędza synchronizatory. Jeżeli coś to sprzęgło. no dobra, a nie laczycie H&T z miedzygazem? to powinno i sprzeglo i skrzynie oszczedzac chyba ;] zreszta moze ja nie wiem jak sie powinno H&T robic, przewaznie po prostu prawa hamuje, wyrzucam na luz, puszczam sprzeglo i pieta daje miedzygaz, wrzucam nizszy bieg, puszczam sprzeglo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 no dobra, a nie laczycie H&T z miedzygazem? Przecież H&T to technika międzygazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarso Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Przecież H&T to technika międzygazu. no wlasnie, to w takim razie nie oszczedza synchronizatorow? jesli najpierw zrowna sie obroty walkow w skrzyni to chyba powinna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 akarso H&T czyli międzygaz stosuje sie na wysprzęglonym silniku żeby zrównać obroty w uproszczeniu obu tarcz sprzęgła. Jak napisał Azrael to oszczędza sprzęgło a nie synchronizatory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarso Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 aha, czyli tak ja robie, to w ogole bez sensu jest? ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ML Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Niestety ta ankieta zakłada stałe zachowanie, a ja "mam" różnie: 1) jak jadę w miarę dynamicznie, to zbijam biegi "malejąco", ale do jedynki to raczej nie dochodzę; 2) jak się nie spieszę, to zostaję na ostatnim biegu (np. 4) i dopiero jak jadę 40 km/h i mniej, to daje na luz, 3) jak jest dobra przyczepność, nie jadę szybo, nie muszę gwałtownie hamować i jestem zupełnie wyluzowany, to daję od razu na luz i zaczynam dłubać w nosie albo oglądać się za dziewczynami Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Prawie zawsze zbijam biegi do 2, jak juz za wolno to luz, bo jedynka ciezko wchodzi gdzy jade, zbijam bo podoba mi sie dzwiek przy redukcji "Buuuuuu" takie basowe:) przy zbijaniu wskakuje na ogol na obroty rzedu 3-4tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadRSTI Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 A ja jak jezdze Suaru to zawsze sobie hamuje i podbijam gaz prawa noga(H/T), tak dla praktyki.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 akarso, nie, Ty robisz H&T po prostu. Podbijsz obroty na sprzęgle czyli inczego w skrzyni nie zrównujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 akarso, nie, Ty robisz H&T po prostu. Podbijsz obroty na sprzęgle czyli inczego w skrzyni nie zrównujesz. Błąd zrównuje sprzęgło nie wysprzęgla całkowicie, wystarczy przypomnieć czasy gdy synchronizatorów nie było wtedy pomimo wciśnięcia sprzęgła potrzebne było zrównanie obrotów do włożenia biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarso Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 akarso, nie, Ty robisz H&T po prostu. Podbijsz obroty na sprzęgle czyli inczego w skrzyni nie zrównujesz. przysiaglbym ze jest inaczej, moze opisze dokladniej, gwoli jasnosci... w ogole to sie u mnie wzielo z dawnych czasow jak sie jezdzilo kredensem na przyklad i redukowalem z miedzygazem zeby mi trojka nie zgrzytala, potem dodalem do tego hamowanie (jesli redukowalem przed zakretem). Nigdy nie robilem tego zeby oszczedzac sprzeglo. Po kolei: zaczynam hamowac, wciskam sprzeglo, wyrzucam na luz, puszczam sprzeglo, dodaje gazu pieta, wciskam sprzeglo, wrzucam nizszy bieg, puszczam sprzeglo... i hamulec tez, jakos w miedzyczasie. Cos musi byc na rzeczy ze skrzynia biegow, bo slysze ze synchronizatory nie jecza przy zmianie biegow w ten sposob, a nad sprzeglem sie nie zastanawialem, szczerze mowiac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Błąd zrównuje sprzęgło nie wysprzęgla całkowicie, wystarczy przypomnieć czasy gdy synchronizatorów nie było wtedy pomimo wciśnięcia sprzęgła potrzebne było zrównanie obrotów do włożenia biegu. Jak nie wysprzęgla załkowicie tą problemy ze zmianami do góry. akarso, Jak tak robisz jak piszesz to robisz to przeraźliwie wolno ale rzeczywiście oszczędzasz, tylko po co Ci do tego sprzęgło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarso Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 akarso, Jak tak robisz jak piszesz to robisz to przeraźliwie wolno ale rzeczywiście oszczędzasz, tylko po co Ci do tego sprzęgło? hm, no nie wiem... zawsze tak robilem (znaczy przewaznie) - jesli redukuje przed wyprzedzaniem to przewaznie z miedzygazem i trwa to moment, jezeli przed zakretem zeby miec odpowiednie przelozenie na wyjsciu to "tez zdanzam" (tylko dodaje hamowanie), mozliwe ze w szybkiej (rajdowej?) jezdzie to przeszkadza i bez sensu jest, ale mnie raczej do rajdowca daleko ;-) czyzbym jezdzil subaru jak jelczem? ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 czyzbym jezdzil subaru jak jelczem? ;] Dokładnie to robisz ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vert Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 czyzbym jezdzil subaru jak jelczem? ;] Dokładnie to robisz ;-) i trudno sie nie zgodzic z kolega Azraelem.jedzdzisz jak ciota najwyrazniej. pomysl sobie ze hamowanie skrzynia ma na celu wytracenie predkosci jak najszybciej a jak ty sie wachlujesz reka i noga z gazem :shock: to trwa to przerazliwie dlugo.. wyhamuj z 200km.do zera na 50 metrach twoja metoda :wink: mysle ze wyhamujesz na 100m. a jak redukujesz szybciutko jak pan Bog przykazal to bedziesz mial efekt.nie rozumiem takiej jak to ktos napisal,,branzlerki,, :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Z tą prędkością i tymi metrami to chyba lekkie przegięcie Jakoś nie widzi mi się by WRX zmieścił się w 100 metrach z 200km/h. To nie Mercedes SLR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi