Przemeq Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Jak wszyscy wiedzą, dojeżdżając do świateł hamujemy silnikiem. Mnie jednak nurtuje taka kwestia: czy wolicie zostawiać samochód na biegu, na którym jechaliście, czy też "zbijacie" biegi sekwencyjnie, tj. na przykład jadę na piątce, widzę z daleka czerwone światło i co - zostaję na piątce aż do momentu, gdy wrzucenie luzu jest konieczne do ostatecznego zatrzymania, czy też w miarę zmniejszania się prędkości przerzucam 5-4-3-2(-1)-luz? Od razu mówię, że kolejność podanych przeze mnie opcji jest przypadkowa i nie należy się nią sugerować 8). PS. Celowo dałem ten temat w "Technicznym" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Różnie, jak trzeba hamować silnikiem bo ktoś przedemną jedzie (zazwyczaj toczy się wolniej niż ja na tym konkretnym biegu wytracam prędkość) to bawię się w redukcję, ale jak jest pusto to raczej dojeżdżam na tym biegu co mam bez gazu i wciskam sprzęgło kiedy obroty spadną wystarczająco nisko zatrzymując jednocześnie auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Najczęściej "zbijam" biegi, ale co jakiś czas jak mi się nie chce to wrzucam na luz i się bezmyślnie tocze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Ja też zbijam. Ale do dwójki to rzadko. Najczęściej po trójce jadę już na tyle wolno, że wrzucam luz i już stoję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 wrzucam na luz i się bezmyślnie tocze Celowo nie dawałem w ankiecie tej opcji . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misioo Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 W każdym samochodzie którym jeździłem zbijałem biegi w dół, w niektórych do dwójki (jak np jadę ulicą pochyłą w dół albo wiem, że zaraz będzie zmiana świateł - spróbuj przyśpieszyć matizem na 3 od 15 km/h :roll: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Ja zbijam zawsze i czasem nawet do jedynki. W ten sposób nie muszę czasami nawet dotykać hamulca, no i ten dzwiek przy redukcji :rozmarzony: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Ja juz wyroslem z zabaw biegami, nie ma to jak automat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Łeee... Ale fakt - automat też zbija biegi 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Zbijam... ale nie do 1... 1 wrzucam tylko wtedy jak mi hamulcuff brakuje a trzeba jeszcze dohamowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polini Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Przemeq, oszczędzaj skrzynię... :wink: Jeszcze Ci się przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Przemeq, oszczędzaj skrzynię... Jeszcze Ci się przyda E tam, skrzynie zawsze można wymienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polini Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Przemeq, oszczędzaj skrzynię... Jeszcze Ci się przyda E tam, skrzynie zawsze można wymienić Cóż za pewność siebie, czyżbyś coś o tym wiedział? A na serio to nie mam pojęcia, czy skrzynia od nadmiernego "machania" szybciej się kończy. Pewnie olej, synchronizatroy itd. mogą szybciej zawieść. Czy zbijanie biegów daje coś konkretnego, oprócz frajdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Na lepsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Najczęściej zbijam do dwójki. Czasem tylko do trójki Czy zbijanie biegów daje coś konkretnego, oprócz frajdy? Oszczędza hamulce. Jak trzeba przyspieszyć, to wystarczy dodać gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polini Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Na lepsza Chyba że na lepszą. PS OGS, co Ty masz w avatarze? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 A na serio to nie mam pojęcia, czy skrzynia od nadmiernego "machania" szybciej się kończy. Pewnie olej, synchronizatroy itd. mogą szybciej zawieść. Czy zbijanie biegów daje coś konkretnego, oprócz frajdy? Jak stosować H&T przy zbijaniu biegów albo nawet samo podciągnięcie obrotów silnika gazem by płynnie redukcję robić (a nie polegać na samym sprzęgle), to synchronizatory w tyłek mocno nie dostaną. Hamując silnikiem jeżeli obroty przekraczają wartość graniczną (nie pamiętam ile , ale coś w okolicach 1400rpm) to silnik nie dostaje paliwa, hamowanie silnikiem powoduje mniejsze zużywanie okładzin hamulcowych, w szuwarkach hamowanie silnikiem jest fajniejsze niż w ośkach, bo hamują wszystkie 4 koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Na lepsza Chyba że na lepszą. PS OGS, co Ty masz w avatarze? :wink: Nie przyznawaj sie jak nie wiesz :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polini Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Ooooooooo... Musiałem przysadzić nos do monitora, juz wieeem! 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Czy zbijanie biegów daje coś konkretnego, oprócz frajdy? No właśnie do odpowiedzi na to pytanie tak naprawdę zmierza ta ankieta . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polini Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Czy zbijanie biegów daje coś konkretnego, oprócz frajdy? No właśnie do odpowiedzi na to pytanie tak naprawdę zmierza ta ankieta . I dlatego je powtórzyłem, bo z ankiety nie wynika, czy są plusy, tylko, czy tak robimy. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Hamując silnikiem jeżeli obroty przekraczają wartość graniczną (nie pamiętam ile , ale coś w okolicach 1400rpm) to silnik nie dostaje paliwa, hamowanie silnikiem powoduje mniejsze zużywanie okładzin hamulcowych, w szuwarkach hamowanie silnikiem jest fajniejsze niż w ośkach, bo hamują wszystkie 4 koła He he, o zaletach hamowania silnikiem wszyscy wiemy - pytanie dotyczyło tego, czy hamowanie silnikiem ze zbijaniem biegów ma przewagę na hamowaniem bez zbijania . I nie chodzi tu o hamowanie z intencją przyspieszenia zaraz - do tego wiadomo, że trzeba zbijać, żeby zawsze być 'na obrotach'. W moim pytaniu chodziło o hamowanie do zatrzymania, kiedy wiadomo jest, że i tak będziemy po postoju ruszali z jedynki - czy zbijać wówczas, czy nie, a jeśli tak, to po co? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 I dlatego je powtórzyłem, bo z ankiety nie wynika, czy są plusy, tylko, czy tak robimy. :wink: Przejrzałeś mnie. Przecież jasne jest, że to tak naprawdę jest głównie pytanie, a ankieta jest niejako przy okazji . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Przemeq, OK, nie dotaczam się na luzie, zbijam biegi tylko wtedy kiedy muszę trzymać prędkość poprzedzającego mnie auta, a nie lubię naciskać na hamulec. Nie zbijam jeśli nie muszę, bo przy 1000rpm, nawet na piątce prędkość u mnie jest dosyć mała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polini Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Przejrzałeś mnie. Przecież jasne jest, że to tak naprawdę jest głównie pytanie, a ankieta jest niejako przy okazji . Ha! Wiem, między wierszami było napisane... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi