Skocz do zawartości

jaki olej mobil czy valvoline??


mic

Rekomendowane odpowiedzi

bo okazalo sie ze Shell Helix 5w40 jest polsyntetyczny, a Mobil syntetyczny.

 

:shock:

 

a kto ci to powiedzial? Chyba ze pojawil sie teraz jakis nowy Helix 5W40 i jest polsyntetyczny bo do tej pory byl syntetyczny... Wiem ze Mobil ma w ofercie 5W30 ktory jest polsynetyczny(na bazie syntetycznej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam valvoline i motul. W poprzednim samochodzie jezdzilem najpierw na mobilu potem przesiadlem sie na castrol rs i to byl duzy blad. Nie polecam nikomu tego oleju. Dopiero jak skonczylem eksperymentowac to zalalem valvoline i roznica byla kolosalna oczywiscie na korzysc valvoline.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pojechalem do mechanika to sie zdziwil ze olej po 10tys moze tak wygladac jak u mnie.

Po zmianie samochod bral ok 0.5l oleju na 1000km. Dla porownania na castrolu ciagle dolewalem i wychodzilo mi ze bral ok 1,5l na 1000km. Wydaje mi sie ze silnik tez pracowal ciszej po zmianie na valvoline.

 

Slyszalem ze Castrol TWS jest lepszy od RSa ale teraz juz nie chce eksperymentowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slyszalem ze Castrol TWS jest lepszy od RSa ale teraz juz nie chce eksperymentowac

100 razy leprzy jest TWS od RS. TWS jest olejem przeznaczonym do aut o charakterystyce sportowej i turbo doładowanych. porównaj sobie ceny TWS jest o 100% droższym olejem od RS. TWS jest ciężko dostępny w sprzedaży detalicznej. można go nabyć przeważnie tylko przez serwisy( np w DAWOJU leją tylko TWS do subaraków)

polecam Cast. TWS 10w60 albo valvoline 10w60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem każdy olej dobrej marki jest niezły - przecież parametry o tym mówią.

Niestety co do zawartości butelek to mam duże wątpliwości. Pytanie gdzie jest to rozlewane i co dolewane.

Kiedyś zawsze lałem Mobil1 5W50 ale ostatnio olej ten zakupiony w markecie po 3 kkm szczerniał jak w starym dieslu. Teraz wymieniłem na Shell 10W40 lany z beczki u znajowego w warsztacie i nie czernieje więc co było w butelce - pozostawiam Waszej wyobraźni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu te gadki o wyzszosci Swiat Wielkanocnych nad Swietami Bozego Narodzenia :wink: !

 

Ale,w sumie,na czasie :D .

 

Powiem tak:

 

A ja sobie mysle, ze te "jedynie sluszne" oleje, czy to do skrzyni, czy silnika, czy tez mostow, to tak naprawde "bullshit".

 

Ten mowi, lej TYLKO to, tamten lej TYLKO tamto, a jeszcze 3 przeklina cala reszte i twierdzi, ze sie NIE znaja na temacie, bo ON poleca TYLKO XXXXX.

Najlepszy przyklad to fora Subaru w PL, UK, USA

 

Ciekawe, ze Subaru PL zaleca Valvoline i w serwisie stoja oleje i plyny Valvoline?

Nie wnikam tu, ze to wszystko kwestia umow i dogadywania sie producentow, ale czy gdyby np. olej do dyfrow Valvoline byl NIEWYSTARCZAJACO dobry, to czy SIP pozwalalby go lac?!

Przypuszczam, ze watpie, jak mawial przewspanialy Wiech.

A i tak kazdy serwis leje, co mu sie podoba, lub na czym robi wiecej $$$!!!

 

Podobne gadki dotycza oleju do silnika: pan X mowi: 0W40 zly, 10W60 super,a pan Y: w zadnym wypadku "0"!! "60" tez nie dobrze...Itd., itp.

 

Tak naprawde, wiekszosc wywodow jest niczym nie poparta, poza czyjas, amatorska praktyka, a amatorska, bo najpierw trzeba byloby przejechac od nowosci np. 100000km na oleju X XWX, a drugim autem to samo, tylko, ze na oleju Y YWY, rozebrac, pomierzyc, porownac!

I moim zdaniem, wtedy mozna "cos" powiedziec!

 

Jezdze w tej chwili na Motulu estrowym 0W40, auto nie chce palic wiecej niz 14L/100km, po 8000km stan oleju pozostal niezmieniony (moze ma to jakis zwiazek?) i niby powinienem byc zadowolony, ale...

Zamierzam przesiasc sie na Mobil1 5W50, bo jest:

-"wszedzie" dostepny

-najblizszy temu, co podaje instrukcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...