Jump to content

Forek 99r Skrzypi i trochę puka:)


Recommended Posts

Witam forumowiczów,

Mam małą zagwozdkę co może byc przyczyną skrzypienia i pukania w zawieszeniu przód. Zaczęło się od takiego lekkiego "puk" podczas hamowania.doszło w koncu do tego że zaczęło również pukać i skrzypić podczas krecenia kierownicą na nierównościach. byłem u mechanika, stwierdził ze jest lekki luz na tulei wahacza ale za lekki zeby powodować pukanie. Obejrzał wszystko i twierdzi ze nie widzi nic , zadnych luzow itp. Ja że jestem perfekcjonistą jesli chodzi o moje a w zasadzie mojej księzniczki subaru wymieniłem tuleje tylne wahacza przedniego. Niestety trzeszczy i puka dalej. Stad nieśmiało zapytam czy ktoś ma jakiś pomysł?? a może miał podobną sytuacje??

 

Dziekuje z góry i pozdrawiam

 

-- 14 paź 2012, o 20:35 --

 

Dodam jeszcze ze pierwsze "puk" pojawiło się po wymianie amortyzatorów ale przy przyhamowaniu,czyli przy dociążeniu przodu. Kiedy przód jest odciążony (holuję czesto łódź na przyczepce) skrzypienie i pukanie prawie nie istnieje.

To takie jeszcze moje przemyślenie, które komuś pomoże wskazać usterkę.... :)

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Trudno jest wskazać jednoznacznie genezę pochodzenia opisywanych dźwięków.

Niemniej jednak należałoby sprawdzić także działanie samych amortyzatorów na szarpakach.

A mechanik sprawdzał poduszki amortyzatorów? :D

Link to comment
Share on other sites

szczerze to nie wiem. wziął samochod na szarpaki cos tam grzebał , sprawdzał chyba spreżyny i nic. amortyzaory nowki i tak jak wczesniej wspomniałem ze wydaje mi się iż to (aczkolwiek bardzo powoli i delikatnie) zaczeło się po wymianie amorów....a można to samemu sprawdzić, czy trzeba odkręcać cos...??

Link to comment
Share on other sites

Z mojego osobistego doświadczenia wynika, iż nigdy nie należy zakładać, że skoro nowy element został zamontowany to musi on być w pełni sprawny. Poczynając takie założenia można popełnić poważny błąd.

 

Najtrudniej jest diagnozować pewne nieprawidłowości, które występują okresowo. :o

 

Może dobrym rozwiązaniem byłoby udanie się do innego mechanika (serwisu) tym razem z duże lepszym zapleczem sprzętowym. :wink:

 

Proszę mieć na uwadze, iż wiedza o tym, że wszystko w zawieszeniu jest w porządku też jest pewną wiedzą, która pozwala zawęzić poszukiwania. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...