Skocz do zawartości

Barbórka


szubaru

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, beben napisał:

Apropo Karowej .... Nie chciałbym żeby to źle zabrzmiało bo dotyczy to przy okazji naszej załogi ale mam od paru lat wrażenie że organizator trochę przesadza jeśli chodzi o zasady awansu na Karową. Doskonale rozumiem powody dla których na Karowej powinna być reprezentacja wszystkich klas ale imho trochę przesadzają z zaproszeniami. Oczywistym jest że na karowej nie może zabraknąć Hirvonena, Kajto czy Siemanki i dla nich musi być furtka w przypadku awarii ale zapraszając 12 załóg z 45 powodują że o top 10 na Karowej walczy góra 17-18 załóg. Pierwszych 15 z generalki (R2 i R3 w normalnych warunkach pogodowych nie mają niestety szans) plus 3-4 historyki takie jak babka Harvestera czy Audi Olchawskiego. W związku z czym z Karowej robi się bardziej pokazówka niż zawody. 

Osobiście wolałbym zobaczyć pełną stawkę historyków, w wielu przypadkach są to genialnie przygotowane auta, niz chociażby driftowozy dla których jest czas które z rajdami nie wiele mają wspólnego/ 

 

Co wy na to? Czepiam się niepotrzebnie czy jednak nie


Ja też osobiście wolałbym zobaczyć samochody rajdowe, jednak w obecnych czasach mało kogo one interesują... :( Nie ma się co oszukiwać i każdy to wie, wystarczy popatrzeć na relacje Karowa 2000 vs 2018. Jest wiele czynników, które na to wpływają. 

Dla nas, zawodników i kibiców, smutne jest np. to, że regulaminowo nie przewidziano miejsca dla samochodu serwisowego dla aut historycznych, albo to że oprawa Karowej podobno była mizerna. Mówię tu o samym wydarzeniu, ponieważ uważam, że TVN Turbo zrobiło świetną robotę!!! Ktoś podjął się wyzwania i zrobił to dobrze. Uważam, że te relacje w przyszłych latach będę jeszcze lepsze. Jeśli będą.

Drift w tym roku został oficjalnie uznany przez PZM jako zawody rangi Mistrzostw Polski, więc nie mogło go zabraknąć. Nie jest to moja ulubiona dyscyplina i dużo bardziej podobają mi się samochody rajdowe. Kryterium Asów to impreza, która od zawsze miała stricte rajdowy charakter. Dlaczego więc, drifterzy nie wystartują w normalnej stawce vs np. trzykrotny Mistrz Europy w rajdach samochodowych? :)  Skoro istnieją już oficjalne regulacje dla samochodów rallycross i inne, to dlaczego nie dopuścimy drifterów ? 

Skoro drifterzy mieli zrobić pokaz żeby przyciągnąć kibiców to wiemy na pewno już dzisiaj, że to nie jest rozwiązanie. Uważam, że każdy powinien startować na Karowej na podstawie osiągnięć sportowych, czy to w drifcie, HRSMP, RSMP, GSMP, rallycross, WSMP czy na samej Barbórce. Uważam, że organizator powinien zadbać o zaproszenia dla młodych zawodników, którzy startują w SKJS, czy nawet innych zawodach RO na arenie całego kraju i wyróżniają się szczególnymi umiejętnościami, + listy priorytetowe FIA, PZM. Podoba mi się idea Karowej jako Kryterium Asów, czyli jak sama nazwa wskazuje. Tak jak napisał Bęben, sprawiedliwe zasady dla wszystkich, 40-50 najlepszych. Byłbym bardzo ciekawy takiego porównania: różnych dyscyplin, sprzętów, talentów, doświadczenia itd. 

To dobry moment żeby zastanowić się nad kierunkiem, w którym zmierza Karowa. Wielu, którzy pomagali tworzyć jej fantastyczny wizerunek, już nam nie pomoże. Są jeszcze osoby, które pamiętają jak to kiedyś wyglądało i powinno im zależeć.  

I oczywiście, Bęben gratuluje fantastycznej jazdy!

Edytowane przez Harvester
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, baki napisał:

Ale czy cała stawka historyków nie jedzie wcześniej Karowej od bodajże 17?

 

Cała nie, tylko mistrzowie z danego sezonu i Ci, którzy mieli odpowiedni wynik na Barbórce. 

 

W  ten sposób nie zobaczyliśmy Syreny, Fiata 125p czy Lanci Bety albo Fiata Ritmo. :(

 

47367280_2254189371260834_57467190959155

 

47296376_2254189317927506_78285778899005

 

47380662_2254189791260792_45210344243383

 

47289354_538850983244704_722090488011266

 

47325151_538854343244368_963779919509192

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Harvester napisał:

Dla nas, zawodników i kibiców, smutne jest np. to, że regulaminowo nie przewidziano miejsca dla samochodu serwisowego dla aut historycznych, albo to że oprawa Karowej podobno była mizerna. Mówię tu o samym wydarzeniu, ponieważ uważam, że TVN Turbo zrobiło świetną robotę!!! Ktoś podjął się wyzwania i zrobił to dobrze. Uważam, że te relacje w przyszłych latach będę jeszcze lepsze. Jeśli będą.

Nooo, pole do poprawy jest, bo Tomek Czopik znów przedstawił słynnych Braci Pryczków... :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Simon WRC napisał:

Ale taką jaką jeździli Colin McRae i Carlos Sainz ;)

 

Aż cena mojego podskoczyła z wrażenia. :mrgreen:

 

Nic tylko dawaj naklejki i na Karową :rolleyes:

 

 

W czasie relacji było tez inny ciekawy tekst, replika Imprezy 555 gdyż było ich tylko 555 i teraz robi się repliki, gdyż ich szkoda na Karową  :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Harvester napisał:



Drift w tym roku został oficjalnie uznany przez PZM jako zawody rangi Mistrzostw Polski, więc nie mogło go zabraknąć. Nie jest to moja ulubiona dyscyplina i dużo bardziej podobają mi się samochody rajdowe. Kryterium Asów to impreza, która od zawsze miała stricte rajdowy charakter. Dlaczego więc, drifterzy nie wystartują w normalnej stawce vs np. trzykrotny Mistrz Europy w rajdach samochodowych? :)  Skoro istnieją już oficjalne regulacje dla samochodów rallycross i inne, to dlaczego nie dopuścimy drifterów ? 

 

Ciężko by było jechać Bemowo autem do driftu bo na hopie zostałaby większa część auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do drifterów to pasują na Karową jak pięść do twarzy. Nie lubie tego sportu, ale ani mnie oni parzą, ani ziębią.  Myślę, że ten przejazd kilku minutowy może się podobać np. małym dzieciakom ten gwizd turbin i kupa dymu, ale w ich miejsce wolałbym zobaczyć np jakiegoś Prosiaka Gt3. Myśle, że byłoby to lepsze widowisko (dzwiękowe na pewno) bo tylko takiego auta tu chyba brakowało.

 

Co do samej Karowej to fajnie w jednym miejscu zobaczyć Wurca, R5, Proto, auta z GSMP, Rallycross, N, Historyki.

Wie ktoś, czy będzie gdzieś powtórka ta z TVN Turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Harvester napisał:

Ja też osobiście wolałbym zobaczyć samochody rajdowe, jednak w obecnych czasach mało kogo one interesują... :( Nie ma się co oszukiwać i każdy to wie, wystarczy popatrzeć na relacje Karowa 2000 vs 2018. Jest wiele czynników, które na to wpływają. 

Dla nas, zawodników i kibiców, smutne jest np. to, że regulaminowo nie przewidziano miejsca dla samochodu serwisowego dla aut historycznych, albo to że oprawa Karowej podobno była mizerna. Mówię tu o samym wydarzeniu, ponieważ uważam, że TVN Turbo zrobiło świetną robotę!!! Ktoś podjął się wyzwania i zrobił to dobrze. Uważam, że te relacje w przyszłych latach będę jeszcze lepsze. Jeśli będą.

Dla mnie smutne jest to, że nie dba się o klasyczne polskie samochody rajdowe. Startują w jednej klasie z autami znacznie młodszymi i nawet o 100KM mocniejszymi. Naszej rodzimej motoryzacji mamy bardzo niewiele i warto byłoby ją upamiętniać właśnie na takiej imprezie jak Karowa. Mój dobry kumpel zbudował i ściga się repliką Poloneza Bublewicza - auto jest niesamowite. Jednak z tego co mi opowiada o traktowaniu kierowców takich aut przez organizatorów bardzo smuci. Efekt jest taki, że zarówno on jak i kilku innych zawodników zdecydowało się startować jedynie w zawodach zagranicznych.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, chojny napisał:

Moje nie są moje, są z netu a Twoje są Twoje z pola walki! :thumbup:

 

To była walka z zimnem! :biglol: Między Bemowem a Karową musiałem wrócić do domu po grubsze skarpetki i mocno zimowe buty. Przy okazji zostawiłem aparat oraz auto, więc wieczorem spotkanie miało charakter bardziej "towarzyski" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, dr.elich napisał:

Dla mnie smutne jest to, że nie dba się o klasyczne polskie samochody rajdowe. Startują w jednej klasie z autami znacznie młodszymi i nawet o 100KM mocniejszymi. Naszej rodzimej motoryzacji mamy bardzo niewiele i warto byłoby ją upamiętniać właśnie na takiej imprezie jak Karowa. Mój dobry kumpel zbudował i ściga się repliką Poloneza Bublewicza - auto jest niesamowite. Jednak z tego co mi opowiada o traktowaniu kierowców takich aut przez organizatorów bardzo smuci. Efekt jest taki, że zarówno on jak i kilku innych zawodników zdecydowało się startować jedynie w zawodach zagranicznych.

 

 

 

Polonez ma homologacje z 1979 więc łapie się kategorii FIA3 czyli auta homologowane między 1/1/1979 a 31/12/1981, czyli potworów w tej kategorii nie ma. I taka jest kategoria oficjalna ustalona międzynarodowo przez FIA. 

 

Pytanie brzmi, gdzie jeździ kolega i o jakich zawodach mówi. 

 

 

Na Barbróce w historykach organizator dopuszcza takie "kundle" że głowa mała. W głównej Barbórce w sumie też jedzie co chce więc dużej różnicy nie ma. 

 

Barbórka to w sumie KJS, więc regulaminy techniczne są bardzo luźne. 

 

 

 

 

 

BTW... kto jeszcze nie wierzy że Miko zajdzie daleko?

 

 

I na koniec miłe dla oka i dla duszy!!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Harvester napisał:

Co opowiada ?

 

Zło konieczne. 

 

Karowa to klasyka polskiego motosportu.

 

Ile było polskich maszyn na OSach Barbórki?

 

Ile było polskich maszyn na trasie Karowej?

 

 

 

 

Wiele, wiele lat temu....

 

$_syrena_sport_polska_rajd_$1444420774_b

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Harvester napisał:

Do tego zmierzam....

 

 

Tak sobie wróciłem do tych dawnych, "wspaniałych" czasów... warto przeczytać ;) 

 

 

images-stories-kwa-kwa-1974-polska-rajdy-rsmp-3-rajd-polski-image140-440x603.jpg

 

 

i ten sam rajd z innej perspektywy ;) 

 

 

 

image142.jpg

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Harvester napisał:

Do tego zmierzam....

Kolega jeździ tą maszyną:

 

https://www.kronikarajdow.pl/index.php/pl/aktualnosci/item/357-comeback-b-grupowego-poloneza.html

 

 

 

Nie mnie oceniać, ale jakieś tam sukcesy ma, również na Barbórce najwolniejszy nie był.

Ja nie chcę go cytować bo nie znam tej tematyki dokładnie, a jedynie z przekazów od niego. Wiem natomiast, że nie jest to jego osobista opinia.

 

 

8 godzin temu, chojny napisał:

 

Zło konieczne. 

 

Karowa to klasyka polskiego motosportu.

 

Ile było polskich maszyn na OSach Barbórki?

 

Ile było polskich maszyn na trasie Karowej?

Dokładnie tak jak piszesz.

Edytowane przez dr.elich
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, dr.elich napisał:

Kolega jeździ tą maszyną:

 

 

Znamy się z widzenia, jeździmy, jeździliśmy razem w HRSMP. W sensie Adam brał udział w 45. Rajd Świdnicki KRAUSE (HRSMP) 2017 ale z tego co pamiętam to do drugiego odcinka nie wystartował. Jakaś awaria była, czy zbyt tłusty lot na hopie. 

 

Barbórka to osobny temat więc pytanie co miał na myśli mówiąc to co mówił, czy mówił o Barbórce czy o HRSMP. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dr.elich napisał:

O Barbórce.
Faktycznie na którejś hopie auto odmówiło posłuszeństwa, ale to chyba był ten mostek na Barbórce.

 

Na Barbórce pod tym względem jest dramat. 

 

Każdy jedzie czym chce, w jednej klasie wydumki, kundle i auta w zgodne z homologacją. Jest słabo :( 

 

 

Godzinę temu, dr.elich napisał:

Faktycznie na którejś hopie auto odmówiło posłuszeństwa, ale to chyba był ten mostek na Barbórce.

 

Teraz nie chce pomylić, bo jechały dwa żółte Polonezy i wiem, że jeden odpadł po pierwszym OSie a drugi przed patelniami wydzwonił w M3... tyle że pojechał dalej i do mety. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

występ Miko na Karowej robi wrażenie - przegrać tylko z 3-krotnym mistrzem Europy w WRCu i to jedynie o niecałą sekundę

oby miał odpowiedni budżet na rozwój swojego talentu i stary w Europie i na świecie

 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...