Jump to content

Problem ze spryskiwaczami po wypadku


subaruimprezagh
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Problemem mym są niedziałające spryskiwacze reflektorów. Pacjent to subaru impreza GH rocznik 2010, 2.0 benzyna, zwykłe nie wrx itp. Autko było po dzwonie, sprzedawca tego nie ukrywał. Widzę, że naprawione było raczej ok na ori częściach ale ktoś przyżydził na wężach i tak: mam zbiorniczek spryskiwaczy, do niego przytwierdzone są dwa silniki spryskiwaczy oraz przekaźnik zwany relay cont model 88018FE010 KOITO. Sprawdziłem silniczki na krótko, oba pompują. Niestety, wspomniane węże, ze zbiorniczka idzie wąż który prowadzi płyn na przód do szyby oraz do spryskiwaczy reflektorów poprzez wąż pod belką zderzaka, jest to pociągnięte nieoryginalnym wężem i co gorsza jest to rozdzielone zwykłym trójnikiem aluminiowym (wąż ze zbiornika spryskiwaczy jest rozdzielony na dwa, jakieś 20 cm od zbiornika, jedna część idzie do szyby przedniej, druga do sprysków reflektorów) .

Działanie układu wygląda tak, iż ciągnąc do siebie drążek sterowania wycieraczek leci płyn na szybę przednią, nieważne jak długo go trzymam spryski reflektorów się nie odpalają. Przekręcając końcówkę tego drążka odpalają się spryskiwacze tylnej szyby. Wciskając guzik na końcu tego drążka z napisem mist włączają się wycieraczki ale nie leci płyn (powinien?).

Moje podejrzenia - albo trójnik użyty jest nieprawidłowy, może powinien być jakiś z zaworkiem ? Albo nie działa jakiś przekaźnik tak, że pompuje np jeden silniczek zamiast dwóch i jest za małe ciśnienie w układzie, wspomniany relay cont ?

Same spryskiwacze reflektorów są ok - widać, że zamontowano nowe ori, po nr seryjnym się zgadzają więc są na pewno ok.

 

Może ktoś ma schemat tej instalacji lub wie jak to konkretnie powinno być? Będę wdzięczny za wszelką pomoc

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli można, to podpytam od razu o to samo, ale w GC8.

Nie działał mi silniczek do spryskiwaczy na szybę, wymieniłem i zaczął działać, natomiast przestał działać w tym czasie na reflektory...

Wiem, że to dwa różne i może to był przypadek, a może jednak jest "coś" co je łączy?

Czy może spalony, i poprostu kupić nowy?

Link to comment
Share on other sites

filipozz, Ja miałem dokładnie taką samą sytuację w Moim gl'u i niestety u mnie potwierdziło się to o czym napisałeś....po wymianie pompki od sprysku szyby- siadła pompka na reflektory :evil: fatum jakieś chyba albo tttm...Wymieniłem zatem i drugą pompke i od tamtej pory spokój...

Link to comment
Share on other sites

Wracając do tematu.

 

Przeprowadziłem dalszą diagnozę - zdjąłem zderzak i rozebrałem auto na części pierwsze. Zauważyłem, że jest tam jeszcze trzeci silnik od którego idą własnie te węże ogrodowe z trójnikiem aluminiowym, który to silnik jest odpowiedzialny za spryskiwacze. Po dłuższej analizie silnik jest sprawny (spiąłem na krótko) ale nie idzie do niego prąd jak pryskam szyby.

Kiedy powinien iść do niego prąd ? Jak ciągnę do siebie drążek od wycieraczek przez dłuższy czas? Co jest odpowiedzialne za doprowadzenie prądu do niego ? Ten osławiony relay cont. KOITO opisany wyżej ? I co z guzikiem mist - czy powinno pryskać spryskiwaczami na szybę albo na reflektory czy tylko powinny chodzić wycieraczki jak dotąd ?

Link to comment
Share on other sites

ZTCP przy mist zaden płyn nie leci, jest to funkcja usuwania mgiełki z szyby przedniej poprzez wahnięcie wycieraczek. Płyn powinien polecieć na reflektory przy dłuższym spryskiwaniu szyby przedniej. Niestety nie pamiętam, przez jaki czas - jest o tym w instrukcji, ale nie mam jej pod ręką.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...