Skocz do zawartości

Problemy z temperaturą.


Slaviola

Rekomendowane odpowiedzi

acha.. jeszcze się chciałem zapytać o blow offa.

Bo mam w garażu u siebie oryginalny BOV HKS SSQV (II lub III gen.)

I teraz pytanie: czy warto założyć moim WRX-ie takiego HKS-a zamiast seryjnej DV-ki ?

Czy szkoda zachodu :/

Bo "ktoś" mi powiedział że po zamontowaniu bov-a w imprezach lubią się dziać dziwne cyrki, typu:

lag przy przyśpieszaniu, większe spalanie, przelewanie silnika...

 

"ktoś" dobrze Ci mówił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

qfinto, te skoki temperatury spowodowane są zmiana ciśnienia w obwodzie poprzez otwarcie zaworów w korkach. Nagle rozprężenie powoduje natychmiastowe ochłodzenie czynnika.

 

To prawda, ale zmiany temp zachodziłyby też w sprawnych układach chłodzenia.Jest możliwe nagłe i za późne otwieranie zaworu w korku,gdy jest ten korek niesprawny.

Zmiany temp.może powodować to,że raz czujnik temp. jest w cieczy,a raz w gazie(powietrze lub spaliny)

Odpowietrz dobrze, potem korek wymień no i to bomblowanie sprawdź jak carfit Ci pisał.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze czy żle?

Źle. W rzadnymnprzypadku nie powinno bys zadnego gazu w obwodzie

 

Jeżeli po odpowietrzeniu w metalowym zbiorniczku było pełno, a po zagrzaniu silnika jest pusto to znaczy, że nadmuchało w układ chłodzenia. Skąd nadmuchało dopowiedz sobie sam ...

Jeżeli tak szybko masz zagazowany układ chłodzenia to test CO2 powinien dać wyraźny wynik. Zrób tak jak mówi Carfit i nie rób już testów z upalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi chodzi o to, że ten płyn w tym zbiorniczku na zimnym jest prawie do korku.

On znika wtedy, kiedy auto jest rozgrzane!

Czyli chodzi po układzie, tak ?

Czy dobrze mówię ?

 

-- Cz paź 11, 2012 9:50 am --

 

przecież dzioba sam napisał, że tam musi być pod korek (sprawdzić na zimnym silniku!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slaviola, diagnozy internetowe mają to do siebie że nigdy nie są w 100% pewne. :wink:

Masz autko które Cię cieszy i daje frajdę z jazdy,podjedź do mechanika który ogarnia Subaraki,będziesz miał opinię i diagnozę w kilkanaście minut.

Inaczej szkoda silnika,jeśli to uszczelka to dalsza jazda tylko może podnosić koszty naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slaviola, diagnozy internetowe mają to do siebie że nigdy nie są w 100% pewne. :wink:

Masz autko które Cię cieszy i daje frajdę z jazdy,podjedź do mechanika który ogarnia Subaraki,będziesz miał opinię i diagnozę w kilkanaście minut.

Inaczej szkoda silnika,jeśli to uszczelka to dalsza jazda tylko może podnosić koszty naprawy.

 

Bardzo trafne podsumowanie naszego wróżenia z fusów :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że przez internet to... :P

Po prostu z tego co zauważyłem ten metalowy zbiorniczek na samej górze to on gdy samochód jest rozgrzany opróżnia się a gdy jest zimny z powrotem się napełnia.

Już sprawdzałem parę razy i na zimnym silniku jest zawsze tyle samo, co by wskazywało na to że jest ok :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...

Chyba mentalnie zaczynam się przygotowywać na UPG :cry:

To jeszcze nie jest pewne ale wolę się przygotować na to!

Powiedzcie mi jeszcze... w razie ewentualnej! wymiany uszczelki głowice - jest możliwość sprawdzenia w której głowicy jest sieknięta uszczelka ?

Bo jeżeli druga jest dobra to może lepiej jej w ogóle nie ruszać ?

A przy takiej wymianie to jest "tylko" ( :roll: ) wymiana uszczelki i planowanie głowicy czy coś jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienisz jedną a druga padnie na drugi dzień, wtedy się dopiero wkur......możliwe jest również planowanie bloku a wtedy silnik do rozbiórki w drobny mak( jeśli się mylę proszę o sprostowanie), a jeżdżąc na padnętej uszczelce prosisz się o taką kompleksową usługę. Oczywiście życzę ci aby na strachu się skończyło i przyczyna twojego problemu jest gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej dwie ściągać jest pewniej ale niestety drożej.

Wymiana uszczelki pod głowicą,

planowanie (dobrze tez sprawdzić czy nie są pęknięte czyli na szczelność),

uszczelki pod deklami zaworowymi,

simeringi na wałki rozrządu,

szlifowanie zaworów,

uszczelniacze zaworowe,

regulacja zaworów,

rozrząd wraz z pompą wody jak nie był wymieniany,

sprzegło (jak jest juz w stanie kiepskim bo silnik jest na wierzchu wiec można zmienić)

 

I się robi wielka suma... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...

Trza szlifować zawory ?

Myślałem że tego nie trzeba robić...

Rozrząd rozumiem, od razu za jednym razem wymienić.

Sprzęgło mam nowe, więc jest zdrowe.

A takie simeringi na wałki i uszczelniacze zaworów to droga sprawa ?

A jak przebiega regulacja zaworów ? To jakieś podkładki się daje ?

Widziałem uszczelki głowicy - jedna to koszt ok. 200 zł.

No i rzeczywiście - nie patrząc robi się spora sumka...

No cóż, trzeba to będzie przeboleć :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z szlifowaniem zaworów nie jest konieczność zależy jakie masz w jakim stanie. Ale na pewno dobrze by było je chociaż dotrzeć pastą wraz z gniazdami.

Simeringi sztuk dwie może jeden z 40zł kosztuje a uszczelniacze 16 sztuk z 150 zł może więcej pisze tylko orientacyjnie bo nie mam pojęcia.

Kontrola zaworów przy 100 tys km (chyba :mrgreen: )

A co tam jest czy szklanki czy płytki to ktoś bardziej ogarnięty musi Ci powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze tyle samo, co by wskazywało na to że jest ok
tyle samo to nic nie znaczy. Ma byc zawsze pod korek i nie prawie tylko calkiem
jeśli się mylę proszę o sprostowanie
głowic w subarynkach sie nie planuje i bloków tez. Koniecznie trzeba wymienić szpilki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze takie małe pytanko...

Czy korek w tym górnym zbiorniczku płynu (jak już jest mocno "zmęczony") może mieć wpływ na ciśnienie w układzie chłodzenia ?

Bo ten mój wygląda na mocno zmęczonego :roll:

 

-- N paź 14, 2012 8:07 pm --

 

Jeszcze mam takie pytanie...

Czy warto powiększyć kanały w głowicach jak już będzie rozebrana ?

Czy wtedy będę musiał robić remap ? (w tej chwili mam mody i program na 330km/380nm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...