Jump to content

Jakiej firmy koncówka drążka?


Black and White
 Share

Recommended Posts

Witajcie,

moje końcówki drążków wymagają wymiany. Proszę podajcie jakich producentów polecacie a jakich odradzacie ?

 

PS: W hurtowni motoryzacyjnej GORDON w Bydgoszczy, mają po 80zł/szt (cytuję: "Naprawdę porządny zamiennik")

 

Pozdrawiam

Michał

Link to comment
Share on other sites

Witajcie,

moje końcówki drążków wymagają wymiany. Proszę podajcie jakich producentów polecacie a jakich odradzacie ?

 

Polecam zdecydowanie OEM Subaru, koszt niestety większy 220 PLN szt. Chyba jednak warto, skoro ostatni taki komplet przejechał w mojej Subarce bez problemu... 13 lat :shock:

 

mają po 80zł/szt

 

Nie wiem, nie próbowałem i trochę bym się bał. Dodatkowo, każda wymiana końcówek to potrzeba ustawienia geometrii od nowa, czyli ok. 150 PLN. Warto raz wymienić i mieć problem z głowy na długie lata.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

ciekawe co jest takiego super w tym drążku OEM Subaru...

 

nie trzeba robić geometrii po wymianie drążka, jeśli robi to ktoś z głową...

Szerszen , naprawdę nie chciał bym nigdy od Ciebie auta kupić :roll: , jak Ty pare złotych na sprawdzenie zbieznosci oszczędzasz , to co musi być z innymi elementami :roll: . Ja wiem ze można wszystko trytytkami pospinac i jakoś to będzie :twisted: , ale jeśli masz jakakaolwiek wiedzę to dziel sie z forumowiczami tak aby im zapewnić Maksimum bezpieczeństwa i nie żeby po Twoich durnych :evil: radach komuś zjadlo opone za 2tys. Bo ktoś weźmie Twoje rady na serio :roll:

 

Żeby było jasne , ja tez wiem jak założyć drazek czy końcówkę tak aby zbieżność była w miarę ok. ale to jest tylko w miarę :idea:

Link to comment
Share on other sites

żeby po Twoich durnych :evil: radach komuś zjadlo opone za 2tys

 

opona za 2 tys w "Subaru Legacy Limited 4WD '96" ?

 

 

Ty pare złotych na sprawdzenie zbieznosci oszczędzasz

 

czytaj co piszę, a napisałem o geometrii, nie zbieżność.

 

drążek za 80 zł jest wystarczający, a zbieżność robi każdy dobry warsztat w cenie montażu, takie mamy dziś czasy.

 

geometria jest zatem zbędna.

Link to comment
Share on other sites

opona za 2 tys w "Subaru Legacy Limited 4WD '96" ?

 

 

nie za 2tys. zł ! a za 2tys. km :twisted: , zreszta to nie istotne , bo moze ktos miec opony i za darmo , ale po co je niszyczyc :roll:

czytaj co piszę, a napisałem o geometrii, nie zbieżność.

 

drążek za 80 zł jest wystarczający, a zbieżność robi każdy dobry warsztat w cenie montażu, takie mamy dziś czasy.

 

geometria jest zatem zbędna.

 

 

zawsze myslałem że zbieżnośc to jeden z elementów geometri , ale moze głupi jestem i sie nie znam :twisted: . Szerszeń czy do geometri całego auta , czy samej zbieznosci i tak podpinasz urządzenia do koł :idea: , wiec masz jak dłoni całe auto , wiec naprawde nie rozumiem Twojego toku rozumowania :shock: :roll:

Ale żeby warsztat robił teraz geometrie w cenie wymiany drazka , to jestem w szoku , albo mieszkasz i działasz w takim miejscu w Polsce ze jest wiecej mechaników jak aut , to moze . :twisted:

No chyba ze cena wymiany drazka to 200zł to mozliwe :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Wymiana drążka ze zbieżnością (przód) płaciłem ostatnio ok. 50 zł (sama usługa), było jeszcze kilka innych rzeczy łącznie do roboty, ale nic drożej.

Drążek kupiony przez serwis, pewnie mają na tym jeszcze jakiś rabat, ale cena była też w porządku.

 

Nie wiem za co te 200 zł, ale jak ktoś tyle bierze za samą usługę to bardzo drogo.

 

Zbieżność maszyną do zbieżności, czyli na przednie koła takie "urządzenia do kół" i na tył takie zawieszki. Nie wiem jak to się fachowo nazywa.

Do geometrii jest inne urządzenie, o czym może wiesz, bardziej rozbudowane i znacznie droższe. Stąd różnica w cenach usług. Nie każdy warsztat ma taki wynalazek.

 

W UK w mniejszych warsztatach nie robią zbieżności przy tego typu wymianach. W Polsce też mniejszość robi. Nie oszukujmy się.

 

Idzie zima, śnieg popada, opon mu nie zeżre :lol:

Link to comment
Share on other sites

ciekawe co jest takiego super w tym drążku OEM Subaru...

 

Gdybyś nie był taki napięty to byś doczytał i być może zrozumiał :

 

skoro ostatni taki komplet przejechał w mojej Subarce bez problemu... 13 lat :shock:

 

 

Co do związków między geometrią a zbieżnością są szkoły dwie...albo i trzy....albo i cztery. Ja jestem wyznawcą tej, nazwijmy to "koszernej". W Żuku zostawiającym cztery ślady można zastosować szkołę Szerszeniowa - "jakoś wyda".

 

Piszesz :

drążek za 80 zł jest wystarczający,

 

Załóżmy na chwilę, dla podtrzymania dyskusji, że zdanie to z punktu widzenia logiki jest poprawne. Ale skoro już tak siebie pytamy, to może i ja zapytam - do czego jest wystarczający ?

 

carfit, Edwin, nie kopa Pana bo się spocisz :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Zbieżność maszyną do zbieżności, czyli na przednie koła takie "urządzenia do kół" i na tył takie zawieszki. Nie wiem jak to się fachowo nazywa.

Do geometrii jest inne urządzenie, o czym może wiesz, bardziej rozbudowane i znacznie droższe. Stąd różnica w cenach usług. Nie każdy warsztat ma taki wynalazek.

 

Nie wiem o jakim Ty urzadzeniu piszesz :shock: narawde .... chyba żyjemy na innych półkulach :roll: albo jezdzisz do warsztatów gdzie czas zatrzymał sie 30 lat temu :roll:

 

dobra koncze , bo to walka z wiatrakami , mozesz sobie nawet centymetrem krawieckim ustawic , wali mnie to, tylko nie dawaj takich madrych rad na forum !!!

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem o jakim Ty urzadzeniu piszesz :shock:

 

img23.jpg

 

AXIS10-Imagebrosch%C3%BCre_deutsch-Titelbild-2011.jpg

 

12001377274788a5ff34c16.jpg

 

 

Gdybyś nie był taki napięty to byś doczytał i być może zrozumiał :

 

Grzesiek_67 napisał(a):

skoro ostatni taki komplet przejechał w mojej Subarce bez problemu... 13 lat :shock:

 

13 lat dla drążka Subaru. Policzmy co sugerujesz. Pierwszy komplet wytrzymał 13 lat przy montażu w fabryce, drugi założony kolejne 13 lat. Razem 26 lat. Możesz napisać, który to model subaru ma 26 lat ? Pewnie nie. Takie drążki różnie wytrzymują i cena nie ma tu nic do rzeczy. Jeden wytrzymał kilka, drugi 13. Cała filozofia.

 

 

 

To nie prom kosmiczny, żeby robić geometrię przy wymianie drążka. Cała robota powinna kosztować do 150 zł, część z wymianą i zbieżnością przednich kół.

Będzie i tak lepiej od innych pojazdów na naszych drogach :D

 

Jeśli jednak autor chce luksusowo to 220 zł drążek oryginał + 200 zł geometria + 100 zł wymiana drążka w ULTRA warsztacie = 520 zł. Można i tak :roll:

 

Kto bogatemu zabroni :twisted:

Link to comment
Share on other sites

szkoda mi mojego czasu

pisze poraz ostatni , nie mam pytań , dobranoc :roll:

Link to comment
Share on other sites

nie wiem czy ma to znaczenie, nie jestem mechaniorem , ale pokazałes zastosowanie pewnego divajsu dla samochodow z napedem na jedną oś i najprawdopodobniej z nieregulowalną druga osią, o napędzie na 4 nie wspominając....

 

 

mała sugestia - to jest fajne forum, wiele mozna z Niego się dowiedzieć, nie kop się z carfitem bo nie powinieneś...

Link to comment
Share on other sites

Szerszen, wszystko mozna, nawet zalozyc klocki na odwrót.

Polecam OEM, sam do swojego kupowalem.

Odradzam No name szczegolnie firmowan przez sieciowe hurtownie.

Na miejscu zaintersowanego skontrolowalbym caly zawias aby sie nie okazalo, ze powymianie koncówki nikt nie zrobi zbieznosci bo masz luzy ( Tak po wymianie robi sie zbieznosc a do tego zawiesznie nie moze miec luzow ).

Jesli jest tylko drazek to i tak rozwazylbym wymiane obu mozna wrzucic tak jak kolega napisal TRW. Wymienisz oba zrobisz zbieznosc i masz spokój na lata.

Tak sie sklada ze znam oba urzadzenia ktore pokazal Szerszen i laserowe z wskaznikiem ( dwie glowice ) to przedpotopowe modele, swietnie spradzaja sie w dostaczakach i ciezarowkach z racji rozmiarow kol i sztywnego mostu. Osobowki zawsze lykamy nowoczasnymi z 4 glowicami, czas przygotowania taki sam a mam pewnosc caly zawias i wszystkie katy oraz zbieznosc jest OK.

Zatem mozna poswiecic 40 minut i ustawic zbieznosc, albo poswiecic 40 minut ustawic zbieznosc i sprawdzic geometrie tylu i katy, wybor jest prosty.

Link to comment
Share on other sites

oemowe graty w forku mają siędobrze nawet po 140kkm i nic się złego nie dzieje więc OEM (trw jest bardzo dobry. We fiacie są z pierwszego montażu :shock: i mają 240kkm ale auto używane głownie w Niemczech a w pln 70kkm

 

co do zbieżności to ja wolę hunter-a - system z kamerami itd. wg moich doświadczeń zawsze wychodziło dobrze. po laserach było róznie

 

co do wyważania opon to też tylko hunter i nigdy więcej hormann czy jak to się nazywa

były 3 poprawki na hormanie i zrucili winę na opony pojechałem na huntera i od razu pokazał, że jest le wyważone. Poprawka i nic nie bije idealnie jeździ.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

a jaka firme ci zaoferowali w gordonie?

 

Firmy TRW.

 

skoro masz TRW za 80zl to nawet sie nie zastanawiaj, bo to generalnie porzadna firma, jesli polecic ci warsztat w bydzi, ktory ogarnie ci to raz dwa to daj znac na PW ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...