Jump to content

kontrolka układu hamulcowego (!)


ziembol
 Share

Recommended Posts

hej mam problem, ponieważ czasami jak zapalam auto zaświeca się właśnie ta kontrolka (!) od układu hamulcowego. Tyle, że nie pali się cały czas, tylko powiedzmy po 5-10min jazdy albo pracy silnika gaśnie. Od razu na Bajeczną czy macie jakiś pomysł? Pomocy!

Link to comment
Share on other sites

Poziom płynu?

Może pływak się jakoś podwiesił?

Link to comment
Share on other sites

A miałeś ostatnio jakieś działania prze zawieszeniu??jak tak to na bank płyn. U mnie jak robiłem przednie amorki, to mechanik po wszystkim dolewał, a jak robiłem poduchy na wahaczu u innego mechanika, to sam musiałem dolewać. Objawy identyko jak u Ciebie były.

Link to comment
Share on other sites

A miałeś ostatnio jakieś działania prze zawieszeniu??jak tak to na bank płyn. U mnie jak robiłem przednie amorki, to mechanik po wszystkim dolewał, a jak robiłem poduchy na wahaczu u innego mechanika, to sam musiałem dolewać. Objawy identyko jak u Ciebie były.

 

Jaki wpływ na działanie układu hamulcowego mają prace przy zawieszeniu???

Link to comment
Share on other sites

Tak, ale to nie wpływa w ten sposób, że po dolaniu będzie ok, tak jak pisze Nerqo.

Link to comment
Share on other sites

qbutek, szczerze to nie wiem co mi robili, bo sam mam za mało czasu żeby się grzebać przy autku, ale widocznie przy zdejmowaniu wahacza trzeba było odczepić zacisk, a przy wymianie amorka należało rozwiercić otwór, przez który poprowadzony jest przewód hamulcowy i również odłączyć zacisk, co mogło po skutkować drobnym, aczkolwiek wyczuwalnym przez elektronikę ubytkiem płynu hamulcowego. Piszę o własnych doświadczeniach, bynajmniej nie wciskając komukolwiek swoich teorii.

Link to comment
Share on other sites

właśnie zupełnie nic nie było robione, prócz klimatyzacji, może oni coś niechcący tam ruszyli, nie wiem, bo wszystko było w porządku do czasu... no w każdym razie dzięki Wam wszystkim za podpowiedzi, jutro sobota, więc sobie posprawdzam, a jeśli się nie uda, to podjadę do chłopaków na Bajeczną, oni na pewno zaradzą :)

Link to comment
Share on other sites

Mi ta kontrolka się świeciła jak miałem zużyty płyn hamulcowy

O tym ze płyn jest złuzyty ta kontrolna nie informuje jedynie o tym ze jest go mało oraz ze reczny jest zaciągnięty. Po wymianie ktos wlał odpowiednią ilość płynu do zbiorniczka i przestała się swiecic.

Link to comment
Share on other sites

To, że płyn do wymiany, to jedna sprawa.

 

Uwierzę w to, że się świeciła jak płyn był zużyty, jak opiszesz jaki jest mechanizm jego badania przez auto.

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak, jak zaświeciła mi się kontrolka (tzn. paliła dłużej niż standardowo) sprawdziłem płyn, który był w stanie kwalifikującym do wymiany. Ilościowo nie wyglądało jakby go było mało (coś było w zbiorniczku), ale już był przepalony. Nie wiem czemu się jedno z drugim zbiegło :roll:

Link to comment
Share on other sites

ziembol, Sprawdź po pierwsze stan i poziom płynu oraz sam wodzik/pływak który w tym zbiorniczku się znajduje...faktycznie mały poziom płynu lub/i zblokowany pływak może powodować wyświetlenie kontrolki (!) Sprawdź to...to najprostszy sposób i podstawa 8)

Kolejna rzecz to sprawdzenie samych przewodów oraz...zacisków....U mnie akurat był wyciek spod jednego z tłoczków z przodu...Płynu ubywało mi na tyle by co kilka dni go uzupełniać...Ale nie tędy droga :evil: Po jego zreperowaniu(zestawem naprawczym) i uzupełnieniu płynu....Jak ręką odjął :mrgreen:

Mam nadzieję, że cokolwiek pomogłem :D

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Fajnych rzeczy się tu można dowiedzieć, nie wiedziałem ze scoobie taki mądry ;)

 

poważniej to są dwie rzeczy od których pali się ta kontrolka:

1. Niski poziom płynu w zbiorniczku (sygnał z plywaka w tymże) - powód: zużycie klocków/tarcz, wyciek, fiksacja czujnika

2. Zaciagniety hamulec ręczny (sygnał z czujnika przy dźwigni), powód: zaciągnięty reczny lub fiksacja czujnika

 

Koniec kropka, dużo do sprawdzenia jakby nie ma

Link to comment
Share on other sites

dzięki jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi, także wszystko posprawdzam jak radzicie, mam nadzieję, że to jedynie płyn do wymiany, bo tarcze i klocki były wymieniane, poza tym hamuje dobrze, także obstawiam płyn.

Pozdrawiam wszystkich z osobna!:)

Link to comment
Share on other sites

jedynie płyn do wymiany
Jak był niedawno wymieniany, to może wystarczy dolać.
Link to comment
Share on other sites

Dołączę się do tematu... Czy jest mi ktoś w stanie udzielić informacji gdzie fabrycznie są podłączone kabelki od czujnika w zbiorniczku z płynem hamulcowym? Niestety są one u mnie odcięte i chciałbym przywrócić je do oryginału :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...