Skocz do zawartości

Dziwne odgłosy


spawalniczy

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zauważyłem, że w pewnych okolicznościach dochodzą do moich uszu specyficzne dźwięki z okolic prawego przedniego lub środkowego słupka.

Kojarzycie odgłosy pracującego nadwozia, kiedy np jednym kołem wjeżdża się na znaczne podwyższenie i na nadwozie działają duże siły skręcające? To dokładnie taki dźwięk. U mnie poza powyżej opisaną, dzieje się to w wielu innych sytuacjach, np. podczas hamowania - tuż przed zatrzymaniem słychać potrójny "strzał". Kiedy po zatrzymaniu ruszam, znów jest ten sam potrójny dźwięk, jakby coś pracowało w drugą stronę. Czasami słychać też na wolno przejeżdżanym ciasnym łuku (np na małym rondzie). Także na polnych drogach, gdzie są duże łagodne nierówności. Drobne, krótkie nierówności asfaltowe nie wywołują tego efektu. Początkowo myślałem, że to pracują drzwi na zamku albo uszczelce, ale po ich otwarciu jest tak samo.

 

Muszę podjechać do ASO. Czy ktoś spotkał się może z podobnym przypadkiem?

 

OBK MY 2012, przebieg 11 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Też zaczynam podejrzewać, że to coś związane z zawieszeniem / układem kierowniczym.

Za parę kilometrów mam pierwszy przegląd, zobaczymy, co znajdzie ASO.

 

-- 31 paź 2012, o 18:09 --

 

Jestem po przeglądzie w ASO. Poinformowano mnie, że nie stwierdzono usterki. Jednym słowem mam omamy słuchowe. Następnym razem, nie zostawię samochodu, tylko będę jeździł z mechanikiem, aż usłyszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Wczoraj przypadkiem odkryłem źródło tego upierdliwego dźwięku (polerując samochód po woskowaniu) - okazało się, że wystarczy lekko nacisnąć na plastikową osłonę progu, by usłyszeć charakterystyczne trzeszczenie, które od tak dawna mnie irytuje. Zakładam, że w pewnych okolicznościach w czasie jazdy ten element pracuje i wydaje przy tym te charakterystyczne odgłosy. Teraz pozostaje pytanie - co zrobić, żeby przestało.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup silikon w sprayu na allegro ;) /ściągnij oslonke nasmaruj delikatnie smarem w miejscach w których sie styka z innym plastikiem/metalem.Podłóż coś żeby się nie stykały w miejscu gdzie trzeszczy ;p Metodą prób i błędów któreś z tych napewno pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]Teraz pozostaje pytanie - co zrobić, żeby przestało.

Są dwa niezawodne środki: taśma piankowa do regipsów dostępna w Casto oraz taśma dwustronnie klejąca w wersji dla blacharzy (czyli nieco grubsza / miękka). Któryś na pewno pomoże ;)

 

Pozdr.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat :D

Może Wam coś przyjdzie do glowy.Mianowicie przy cofaniu slyszę jakby pisk ,trzeszczenie.Czasami do przodu jak jade też. Mechanik jeden mówił że to krzyżak wału a drugi że coś na hamulcach/tarczach.Na weekendzie pościągalem wszsytkie koła i posprawdzalem,przeczyściłem hamulce/tarcze.Zrobiłem jadzę probną i dalej to samo. Jak jadę po moieście i mam np.po mojej stronie barierki to slyszę jak odbija się dzwięk jakby ocierania/szurania nie wiem jak to określić lepiej. Ale zauważyłem też że jak wrzuce bieg wsteczny i jadę do tyłu i trzeszczy to wystarczy że wyrzucę na luz i piszczenie ustaje a auto toczy się dalej. Więc koła tu chyba opadają. Chyba faktycznie coś na wale bo mam nadzieje że nie w dyfrze/skrzyni?

Panowie jakieś pomysły jak to spr. Bo jak auto było na podnośniku i włączałem bieg to nie było słychać tego dzwięku,tylko minimalnie trzeszczenie w okolicach krzyżaków wału.

Obstawiałem piastę ale miechanicy powiedzieli że są ok.

Dzwięk słychać jakby ze środka auta ( z dołu oczywiście)

 

Będe wdzięczny za podpowiedzi.

 

Auto OBK 2.5 XT '05

Edytowane przez harry78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Skoro jest temat o dziwnych odgłosach to się chętnie podepnę.

 

Irytuje mnie wysoki półsekundowy pisk, który słychać w kabinie pierwszy raz jak przekręcam zapłon, a ponownie jak już uruchomię silnik. Ogólnie zawsze zanim ruszę to muszę 

Też tak macie?

W ASO auto oglądali dokładnie przy innej okazji, jeździli i nie zwrócili na to uwagi - tylko mi nie mówcie że TTTM, 

 

Odnoszę wrażenie że to coś związanego z uruchamianiem navi albo sprzętu audio. Ten drugi raz piszczy jakby wtedy kiedy już rozrusznik przestanie pożerać cały dostępny prąd. Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...