Jump to content

Czy Subaru zawsze bierze olej


Recommended Posts

...to i ja się wypowiem,

moja impreza 2,5 n/a od wymiany do wymiany bez dolewki (zalewam valvoline 5w40) przebieg 75 kkm. Często sprawdzam bagnet, to nawyk który mi został po civic'u który troszkę papusiał oleju ;)

Edited by Mamooth
Link to post
Share on other sites
  • Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Epoka inna, a zasady podobne. Pierwsze 450 km na oleju do docierania silnika. Robi też Millers. Potem out razem z filtrem. Następnie ok. 2500 na Valvo. Też wszystko out. Od trzech tysi śmielej ale bez

Ja w Forku SJ z 2014 roku raz doświadczyłem tego komunikatu i się przestraszyłem, muszę przyznać. Oczywiście byłem w drodze na ważne spotkanie oddalone o 200km i już byłem spóźniony ale to nie mi

Short bloku czy tylko wału ?

Posted Images

Aczkolwiek podobno warto po kazdej pojezdzawce sprawdzac stan. Prawdziwe?

Jeśli tego sprawdzania dotyczy,to i owszem,prawdziwe i bardzo wskazane. ;)

Masz później spokój i pewność,że stan oleju jest właściwy.

Link to post
Share on other sites

A czy ktoś wie, od czego zależy taki czynnik jak temperatura płynięcia? Dlaczego Excess 5W40 ma dużo gorszy ten wskaźnik (-36, a -45 stopni) od Powera, mimo podobnych parametrów lepkościowych, a HTHS jest nawet sporo niższe w przypadku Excessa? Wydawało mi się, że im "cięższy" olej, tym gorszy przepływ w niskich temperaturach... :idea: Podobnie jest w przypadku Mobila 5W50 - ma on niższą temperaturę krzepnięcia (-51 stopni) niż niejeden 5W40, a nawet 5W30 innych marek.

Link to post
Share on other sites

@@sebachon, zwróć uwagę na wskaźnik lepkości.

Przejrzałem i jakoś mi się nie koreluje... :) Na przykład: XF 0W40 ma indeks 162, a temp. płynięcia -51, tymczasem Mobil 1 5W50 przy tej samej temp płynięcia ma indeks: 180. :rolleyes:
Link to post
Share on other sites

czy ten wątek przeradza się w wątek olejowy, i też prosi się o zamknięcie? ;)

Znaczy, że tematyka olejowa jest zakazana na tym Forum? ? :rolleyes: Proponuję zatem, żeby zrobić jak z nie-ASO - każde słowo OLEJ, system niech od razu wymazuje... :P
Link to post
Share on other sites

ale fantazjujesz ;) i nie używaj 3-literowych skrótów do wulgaryzmów...

No tak, zapomniałem, że mogłem zostać wrzucony do jednego worka z handlarzami... :) A ucinanie dyskusji o technologii olejowej, moim zdaniem, tylko przyczynia się do powielania stereotypów i mniemań w tym temacie (typu: "panie, takie siki do tego silnika?..."). Jednocześnie przypomina się słynna polska prawda: "sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie".... :P No i oczywiście chciałbym bardzo przeprosić, że zadałem tak oczywiste i banalne pytanie odnośnie temperatury płynięcia oleju. Olej to olej i kropka. :D
Link to post
Share on other sites

Legacy na oleju przejechane 6000 tys km i jak narazie max na bagnecie w porównaniu z moim poprzednim samochodem (Audi A4 B6) z silnikiem 2.0 130km to niebo a ziemia. Audi potrafilo brac litr na 1000 km. Olej znikał przez odmę ponoć wada konstrukcyjna :biglol: . Nigdy wiecej niemieckiego padła :)

Edited by mario1819
  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites
Nigdy wiecej niemieckiego padła

Ja nigdy nie miałem żadnego niemieckiego auta - zbyt duża pogarda dla rozwiązań konstrukcyjnych ale nawet z założenia skoro 50% społeczności jeździ niemcami, to znaczy, że na pewno ja nie :D

Link to post
Share on other sites

Ja nigdy nie miałem żadnego niemieckiego auta - zbyt duża pogarda dla rozwiązań konstrukcyjnych.

Możesz rozwinąć myśl ? Jakoś cieżko mi tę pogardę dostrzec w konstrukcjach BMW, Mercedesa czy Audi. O ile jeszcze można mieć zastrzeżenia do niektórych konsturkcji bazowych o tyle już silniki sygnowane emblematami M-Power, AMG czy RS to inna liga.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Trochę odkopię wątek żeby nie zakładać nowego. Nie robiłem jeszcze dolewki, bo jeszcze cały czas obserwuję ile oleju mi schodzi. Może więc ktoś oszacować "po bagnecie" czy to dużo jak na na 1500 km? Bo coś mi się wydaje, że niestety tak, zwłaszcza jak na silnik bez turbiny ...

 

forek-olej-po-1500km.jpg

Link to post
Share on other sites

@@Haze, zjadł Ci jakieś 0,5l na 1500 km. Niestety to dużo. Chyba pierścienie mają już dość :( Nie wiem ile Ci zostało do wymiany, ale ja bym dolał/wymienił, żeby nie ryzykować panewki i obserwował przez kolejne max 5k km. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...