Jump to content

Outback 3.6 R różnice między wersją US a EU?


TP_S
 Share

Recommended Posts

Cześć Wszystkim

 

Poważnie przymierzam się do zakupu OBK 3.6 R. Dzisiaj byłem u dealera i zauważyłem, że wersja US znacznie różni się od EU. W wersji EU jest wybór trybu jazdy, nawiew na tył w kolumnie między siedzeniami a wersja US posiada plastikowe nakładki na drzwiach, inną listwę progową i jak zawsze ma wyższe relingi. Wyposażenie US w środku jest uboższe, zwłaszcza brak wyboru trybu jazdy bardzo mnie zastanawia, a konkretnie to jaką charakterystykę ma amerykański silnik 3.6? Czy ktoś z Was może coś więcej napisać o wersji US?

 

Dziękuję

 

Tom

 

EDYTA

 

Już wszystko wiem - otóż w USA, z racji innej sprawności IQ zrezygnowano z SI Drive, ponieważ, jak to określono, gałka ta powodowała zamieszanie u kierowców. :mrgreen:

Wersja US jest też miększa ;-), reszta różnic to kosmetyka/wygląd.

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

Si Drive to zbedny gadget sadzac po postach kolegow, ktorzy go maja... Jesli chodzi o miekkosc zawiasu, to przesada - ale nie ukrywam ze mnie sie bardziej wydaje komfortowe niz EU... W spec. US nie odchodza nadkola plastikowe - bo ich po prostu niema... :mrgreen:

Relingi sa zarazem poprzeczkami :wink:

W standardzie sa swiatla do jazdy dziennej... Niestety wyswietlacz w milach i *F... :? Tak samo ekonomizer i komp... Dostepny HiFi 400W system Harman/Kardon... W EU chyba jest Apple... :idea: Opony Continentall, a nie Yokohama...

W sumie to taki sam samochod, a te detale nie wiele znacza w codziennej eksploatacji :wink:

Link to comment
Share on other sites

Si Drive to zbedny gadget sadzac po postach kolegow, ktorzy go maja... Jesli chodzi o miekkosc zawiasu, to przesada - ale nie ukrywam ze mnie sie bardziej wydaje komfortowe niz EU... W spec. US nie odchodza nadkola plastikowe - bo ich po prostu niema... :mrgreen:

Relingi sa zarazem poprzeczkami :wink:

W standardzie sa swiatla do jazdy dziennej... Niestety wyswietlacz w milach i *F... :? Tak samo ekonomizer i komp... Dostepny HiFi 400W system Harman/Kardon... W EU chyba jest Apple... :idea: Opony Continentall, a nie Yokohama...

W sumie to taki sam samochod, a te detale nie wiele znacza w codziennej eksploatacji :wink:

 

Mam obecnie wersję USA, 3 generację. Jestem bardzo zadowolony. Od 4 lat leję paliwo, wymieniam co mam wymienić i jeżdżę. Teraz wymyśliłem sobie zakup 3.6R - jeden już sprawdziłem. Był uderzony i strzeliły poduchy. No i teraz quiz!

 

Czy sprzedający go komis, który reperował OBKa wsadził nową kurtynę, czy wsadził atrapę?

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

Si Drive to zbedny gadget sadzac po postach kolegow, ktorzy go maja... Jesli chodzi o miekkosc zawiasu, to przesada - ale nie ukrywam ze mnie sie bardziej wydaje komfortowe niz EU... W spec. US nie odchodza nadkola plastikowe - bo ich po prostu niema... :mrgreen:

Relingi sa zarazem poprzeczkami :wink:

W standardzie sa swiatla do jazdy dziennej... Niestety wyswietlacz w milach i *F... :? Tak samo ekonomizer i komp... Dostepny HiFi 400W system Harman/Kardon... W EU chyba jest Apple... :idea: Opony Continentall, a nie Yokohama...

W sumie to taki sam samochod, a te detale nie wiele znacza w codziennej eksploatacji :wink:

 

 

zapomniałeś dopisać o innych elementach karoserii, światłach, hamulcach, amortyzatorach+ zawieszenie, sterowanie silnikiem itd. itp. .....

Takie kwiatki wychodzą z reguły jak dojdzie do naprawy....

Link to comment
Share on other sites

Si Drive to zbedny gadget sadzac po postach kolegow, ktorzy go maja... Jesli chodzi o miekkosc zawiasu, to przesada - ale nie ukrywam ze mnie sie bardziej wydaje komfortowe niz EU... W spec. US nie odchodza nadkola plastikowe - bo ich po prostu niema... :mrgreen:

Relingi sa zarazem poprzeczkami :wink:

W standardzie sa swiatla do jazdy dziennej... Niestety wyswietlacz w milach i *F... :? Tak samo ekonomizer i komp... Dostepny HiFi 400W system Harman/Kardon... W EU chyba jest Apple... :idea: Opony Continentall, a nie Yokohama...

W sumie to taki sam samochod, a te detale nie wiele znacza w codziennej eksploatacji :wink:

 

 

zapomniałeś dopisać o innych elementach karoserii, światłach, hamulcach, amortyzatorach+ zawieszenie, sterowanie silnikiem itd. itp. .....

Takie kwiatki wychodzą z reguły jak dojdzie do naprawy....

 

Mam III gen z USA, odamerykanizowaną. Jeżdżę nim 4 lata. Mechanik, u którego serwisuję auto nigdy z niczym nie miał problemów. Faktem jest, że ja sam z autem nie mam problemów, poza akcjami serwisowymi co 10.000 mil. Bazując na tym co mówi mój mechanik, nowy OBK 3.6 jest spokojnie do ogarnięcia, jedyne co, to żre olej na potęgę i trzeba uważać na jego poziom. Ot taki dinx. Na amerykańskich forach czytałem, że ludzie zacierają te silniki. Wiadomo już dlaczego.

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

No pewnie. Przecież to nie on będzie za to płacił. Niestety jak to w życiu bywa, problemy zaczają się jak coś się wydarzy ale wszyscy wierzymy, że to nas nie dotknie. I niech tak będzie :D

 

PS. Jako test zapytaj Pana Mechanika czy dorobi Ci kluczyk i zaprogramuje go z immobilizerem OBK US. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

W EU chyba jest Apple... :idea:

 

Nie Apple tylko audiofilska firma Mcintosh :wink:

 

-- Śr paź 03, 2012 10:51 am --

 

Bazując na tym co mówi mój mechanik, nowy OBK 3.6 jest spokojnie do ogarnięcia, jedyne co, to żre olej na potęgę

 

 

Hmmm , naprawdę nie wiem o co z tym olejem Twojemu mechanikowi chodzi :?

Link to comment
Share on other sites

 

PS. Jako test zapytaj Pana Mechanika czy dorobi Ci kluczyk i zaprogramuje go z immobilizerem OBK US. :mrgreen:

 

Oczywiście, że tak - już to robiłem. W Łodzi jest spec co dorabia kluczyki z immo. Sam mam dwa do swojego OBK z USA :lol:

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

W EU chyba jest Apple... :idea:

 

Nie Apple tylko audiofilska firma Mcintosh :wink:

 

-- Śr paź 03, 2012 10:51 am --

 

Bazując na tym co mówi mój mechanik, nowy OBK 3.6 jest spokojnie do ogarnięcia, jedyne co, to żre olej na potęgę

 

 

Hmmm , naprawdę nie wiem o co z tym olejem Twojemu mechanikowi chodzi :?

 

Że silnik olej lubi pożerać i trzeba pilnować poziomu żeby silnika nie zatrzeć. Sugestia jest taka , żeby olej sprawdzać częściej niż w moim MY07 2.5.

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

 

PS. Jako test zapytaj Pana Mechanika czy dorobi Ci kluczyk i zaprogramuje go z immobilizerem OBK US. :mrgreen:

 

Oczywiście, że tak - już to robiłem. W Łodzi jest spec co dorabia kluczyki z immo. Sam mam dwa do swojego OBK z USA :lol:

 

Tom

 

 

Może wyraziłem się niezbyt precyzyjnie. Z kluczykiem samym w sobie nie ma problemu ale jego zaprogramowanie ( "zgranie" ) z immobilizerem auta bez kodów to już nie jest prosta sprawa. Przerabiałem ten temat z WRX'em ze Szwajcarii. Tanio nie było.

Link to comment
Share on other sites

 

Że silnik olej lubi pożerać i trzeba pilnować poziomu żeby silnika nie zatrzeć. Sugestia jest taka , żeby olej sprawdzać częściej niż w moim MY07 2.5.

 

Tom

 

To "pożeranie" to jakaś przesada :roll: Dolałem jekieś 0.8 L przez 23 tys.km ale pewnie silnik silnikowi nierówny :idea:

Link to comment
Share on other sites

Może wyraziłem się niezbyt precyzyjnie. Z kluczykiem samym w sobie nie ma problemu ale jego zaprogramowanie ( "zgranie" ) z immobilizerem auta bez kodów to już nie jest prosta sprawa. Przerabiałem ten temat z WRX'em ze Szwajcarii. Tanio nie było.

 

Koszty są, oczywiście. Dla mnie kalkulacja jest prosta - nowy 3.6R kosztuje 190.000. Dwulatek to jakieś 140-150 tysi. Dwuletnie z USA to max 100.000. Jeśli chcesz zaoszczędzić musisz włożyć w to trochę wysiłku i pracy oraz ponieść jakieś koszty.

 

Mam doświadczenie z obecnym OBK. Auto kupiłem kiedy PLN do USD był 2:1. W chwili obecnej auto mam ubezpieczone na wartość zakupu sprzed 3 lat. Musiałem je odamerykanizować. To kosztowało. ale i tak byłem 25.000 PLN do przodu. Jeżeli kupię teraz Amerykańca to oszczędność będzie na większym poziomie. Nowy w salonie ma swój zapach, i prestiż zakupu. Nie przeczę ;-)

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

ja nie neguje sensu zakupu spec US. Każdy robi jak uważa ale w cuda nie wierzę. Różnica w cenie ma swoje podłoże. Różnica w cenie sprzedaży również.

 

Dlatego każdy z nas ma wybór - jeden woli ogórki a drugi woli ogrodnika córki

 

:mrgreen: Tom

 

PS. Tak na marginesie - od przyszłego roku zostaną wyłącznie wersje USA dla tych, którzy szukają silnika większego niż 2.5

 

-- 4 paź 2012, o 06:56 --

 

Czy ktoś z Was wie, jaka jest użyteczność/używalność nawigacji w wersji US? Na forum US czytałem, że ta nawigacja to masakra jakaś. Poza masakrą ważna jest mapa Polski.

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

 

Że silnik olej lubi pożerać i trzeba pilnować poziomu żeby silnika nie zatrzeć (...)

 

To "pożeranie" to jakaś przesada :roll: Dolałem jekieś 0.8 L przez 23 tys.km ale pewnie silnik silnikowi nierówny :idea:

przynajmniej w US/Ameryce Pln. 3.6 H6 sa znane ze swej olejo-zernosci (wystarczy do google wpisac "Subaru H6 3.6 burning oil" czy cos w tym stylu :wink: ), ale byc moze jest to zwiazane z tym, ze "tam" do H6 zalecaja "conventional" 5W30...

 

 

p.s. na rosyjsko-jezycznych forach tez jest sporo o pozeraniu oleju przez 3.6R... wiec pewnie cos w tym jest :roll:

Link to comment
Share on other sites

p.s. na rosyjsko-jezycznych forach tez jest sporo o pozeraniu oleju przez 3.6R... wiec pewnie cos w tym jest :roll:

 

U mnie spalanie oleju jest na poziomie ok. 1L/15000km (spadek z poziomu max do min) w zasadzie można by darować sobie dolewki - dolewam, aby utrzymać poziom powyżej połowy min/max. Widocznie pożeranie zależy to od danego egzemplarza silnika czy stylu jazdy.

 

-- 4 paź 2012, o 15:23 --

 

Czy ktoś z Was wie, jaka jest użyteczność/używalność nawigacji w wersji US? Na forum US czytałem, że ta nawigacja to masakra jakaś. Poza masakrą ważna jest mapa Polski.

Tom

 

Nawigacja jest taka sama jak w wersji EU? W każdym razie w EU żadnej "masakry" nie stwierdzałem, może tylko archaicznie wygląda mapa.

Link to comment
Share on other sites

Nie pomoge, bo wolalem te 400W HiFi niz navi... Nie lubie nawigacji i staram sie jej nieuzywac - ostatnio jak ustawilem Zonie navi, kiedy wracalismy do Londynu, to... hmm... Budzi mnie nagle, i mowi ...Slawek cos jest nie tak... Okazalo sie ze jestesmy na przystani promowej ...kuzwa w Amsterdamie!

A bukowalem Dunkierke :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nie pomoge, bo wolalem te 400W HiFi niz navi... Nie lubie nawigacji i staram sie jej nieuzywac - ostatnio jak ustawilem Zonie navi, kiedy wracalismy do Londynu, to... hmm... Budzi mnie nagle, i mowi ...Slawek cos jest nie tak... Okazalo sie ze jestesmy na przystani promowej ...kuzwa w Amsterdamie!

A bukowalem Dunkierke :lol:

 

Zależy jaki cel był zaprogramowany :-). U mnie wręcz odwrotnie dużo używam nawigacji tej w Subaru i ogólnie jest OK, jak już to problemem jest mapa - w przypadku PL jeszcze dużo jej brakuje do np. Automapy. Nie zmienia to faktu że do wszystkich moich celów dotarłem bez większych problemów.

Link to comment
Share on other sites

Dobi1972, nawigacja Subaru jest oparta o mapy Navteq'a. Sporo producentów je wykorzystuje (BMW, Mercedes Benz, Porsche, Saab, Volvo, Honda). Ostatnio także Audi rozpoczęło współpracę z Navteqiem, co oznacza, że jest ich mapy są perspektywiczne.

 

Na pewno jednak trzeba wykazać czujność. W ubiegły weekend nawigacja z mapą z roku bieżącego roku, poprowadziła mnie na autostradę, która jeszcze była w budowie :roll:. Oczywiście wg planów GDDKIA autostrada miała być gotowa wiosną :mrgreen:.

Link to comment
Share on other sites

perspektywy faktycznie są szkoda tylko, że kosztują ok. 2k pln. :mrgreen:

 

Rozumiem zatem, że mając wersję US kupuję mapy za dwójkę i śmigam po Polsce?

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

perspektywy faktycznie są szkoda tylko, że kosztują ok. 2k pln. :mrgreen:

 

Rozumiem zatem, że mając wersję US kupuję mapy za dwójkę i śmigam po Polsce?

 

Tom

 

 

Tego nie wiem. Tyle kosztuje aktualizacja map w SIP. Wersje US mogą wymagać innych płyt instalacyjnych.

Link to comment
Share on other sites

perspektywy faktycznie są szkoda tylko, że kosztują ok. 2k pln. :mrgreen:

Adam, kup mapy Volvo RTI 2012 i tysiączek z górką zostaje w kieszeni :)

 

U mnie działają, choć są aż nazbyt aktualne, gdyż próbują prowadzić po drogach, których jeszcze nie ma.

 

Ustawione bylo na Londyn, tyle ze nie sprawdzilem ktoredy... :mrgreen:

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...