TP_S Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Cześć Wszystkim Poważnie przymierzam się do zakupu OBK 3.6 R. Dzisiaj byłem u dealera i zauważyłem, że wersja US znacznie różni się od EU. W wersji EU jest wybór trybu jazdy, nawiew na tył w kolumnie między siedzeniami a wersja US posiada plastikowe nakładki na drzwiach, inną listwę progową i jak zawsze ma wyższe relingi. Wyposażenie US w środku jest uboższe, zwłaszcza brak wyboru trybu jazdy bardzo mnie zastanawia, a konkretnie to jaką charakterystykę ma amerykański silnik 3.6? Czy ktoś z Was może coś więcej napisać o wersji US? Dziękuję Tom EDYTA Już wszystko wiem - otóż w USA, z racji innej sprawności IQ zrezygnowano z SI Drive, ponieważ, jak to określono, gałka ta powodowała zamieszanie u kierowców. Wersja US jest też miększa ;-), reszta różnic to kosmetyka/wygląd. Tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Si Drive to zbedny gadget sadzac po postach kolegow, ktorzy go maja... Jesli chodzi o miekkosc zawiasu, to przesada - ale nie ukrywam ze mnie sie bardziej wydaje komfortowe niz EU... W spec. US nie odchodza nadkola plastikowe - bo ich po prostu niema... Relingi sa zarazem poprzeczkami :wink: W standardzie sa swiatla do jazdy dziennej... Niestety wyswietlacz w milach i *F... :? Tak samo ekonomizer i komp... Dostepny HiFi 400W system Harman/Kardon... W EU chyba jest Apple... Opony Continentall, a nie Yokohama... W sumie to taki sam samochod, a te detale nie wiele znacza w codziennej eksploatacji :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 2 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Si Drive to zbedny gadget sadzac po postach kolegow, ktorzy go maja... Jesli chodzi o miekkosc zawiasu, to przesada - ale nie ukrywam ze mnie sie bardziej wydaje komfortowe niz EU... W spec. US nie odchodza nadkola plastikowe - bo ich po prostu niema... Relingi sa zarazem poprzeczkami :wink: W standardzie sa swiatla do jazdy dziennej... Niestety wyswietlacz w milach i *F... :? Tak samo ekonomizer i komp... Dostepny HiFi 400W system Harman/Kardon... W EU chyba jest Apple... Opony Continentall, a nie Yokohama... W sumie to taki sam samochod, a te detale nie wiele znacza w codziennej eksploatacji :wink: Mam obecnie wersję USA, 3 generację. Jestem bardzo zadowolony. Od 4 lat leję paliwo, wymieniam co mam wymienić i jeżdżę. Teraz wymyśliłem sobie zakup 3.6R - jeden już sprawdziłem. Był uderzony i strzeliły poduchy. No i teraz quiz! Czy sprzedający go komis, który reperował OBKa wsadził nową kurtynę, czy wsadził atrapę? Tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Si Drive to zbedny gadget sadzac po postach kolegow, ktorzy go maja... Jesli chodzi o miekkosc zawiasu, to przesada - ale nie ukrywam ze mnie sie bardziej wydaje komfortowe niz EU... W spec. US nie odchodza nadkola plastikowe - bo ich po prostu niema... Relingi sa zarazem poprzeczkami :wink: W standardzie sa swiatla do jazdy dziennej... Niestety wyswietlacz w milach i *F... :? Tak samo ekonomizer i komp... Dostepny HiFi 400W system Harman/Kardon... W EU chyba jest Apple... Opony Continentall, a nie Yokohama... W sumie to taki sam samochod, a te detale nie wiele znacza w codziennej eksploatacji :wink: zapomniałeś dopisać o innych elementach karoserii, światłach, hamulcach, amortyzatorach+ zawieszenie, sterowanie silnikiem itd. itp. ..... Takie kwiatki wychodzą z reguły jak dojdzie do naprawy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 3 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Si Drive to zbedny gadget sadzac po postach kolegow, ktorzy go maja... Jesli chodzi o miekkosc zawiasu, to przesada - ale nie ukrywam ze mnie sie bardziej wydaje komfortowe niz EU... W spec. US nie odchodza nadkola plastikowe - bo ich po prostu niema... Relingi sa zarazem poprzeczkami :wink: W standardzie sa swiatla do jazdy dziennej... Niestety wyswietlacz w milach i *F... :? Tak samo ekonomizer i komp... Dostepny HiFi 400W system Harman/Kardon... W EU chyba jest Apple... Opony Continentall, a nie Yokohama... W sumie to taki sam samochod, a te detale nie wiele znacza w codziennej eksploatacji :wink: zapomniałeś dopisać o innych elementach karoserii, światłach, hamulcach, amortyzatorach+ zawieszenie, sterowanie silnikiem itd. itp. ..... Takie kwiatki wychodzą z reguły jak dojdzie do naprawy.... Mam III gen z USA, odamerykanizowaną. Jeżdżę nim 4 lata. Mechanik, u którego serwisuję auto nigdy z niczym nie miał problemów. Faktem jest, że ja sam z autem nie mam problemów, poza akcjami serwisowymi co 10.000 mil. Bazując na tym co mówi mój mechanik, nowy OBK 3.6 jest spokojnie do ogarnięcia, jedyne co, to żre olej na potęgę i trzeba uważać na jego poziom. Ot taki dinx. Na amerykańskich forach czytałem, że ludzie zacierają te silniki. Wiadomo już dlaczego. Tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 No pewnie. Przecież to nie on będzie za to płacił. Niestety jak to w życiu bywa, problemy zaczają się jak coś się wydarzy ale wszyscy wierzymy, że to nas nie dotknie. I niech tak będzie PS. Jako test zapytaj Pana Mechanika czy dorobi Ci kluczyk i zaprogramuje go z immobilizerem OBK US. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 W EU chyba jest Apple... Nie Apple tylko audiofilska firma Mcintosh :wink: -- Śr paź 03, 2012 10:51 am -- Bazując na tym co mówi mój mechanik, nowy OBK 3.6 jest spokojnie do ogarnięcia, jedyne co, to żre olej na potęgę Hmmm , naprawdę nie wiem o co z tym olejem Twojemu mechanikowi chodzi :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 3 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 PS. Jako test zapytaj Pana Mechanika czy dorobi Ci kluczyk i zaprogramuje go z immobilizerem OBK US. Oczywiście, że tak - już to robiłem. W Łodzi jest spec co dorabia kluczyki z immo. Sam mam dwa do swojego OBK z USA Tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 chodzi o to zeby sprawdzac olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 3 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 W EU chyba jest Apple... Nie Apple tylko audiofilska firma Mcintosh :wink: -- Śr paź 03, 2012 10:51 am -- Bazując na tym co mówi mój mechanik, nowy OBK 3.6 jest spokojnie do ogarnięcia, jedyne co, to żre olej na potęgę Hmmm , naprawdę nie wiem o co z tym olejem Twojemu mechanikowi chodzi :? Że silnik olej lubi pożerać i trzeba pilnować poziomu żeby silnika nie zatrzeć. Sugestia jest taka , żeby olej sprawdzać częściej niż w moim MY07 2.5. Tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 PS. Jako test zapytaj Pana Mechanika czy dorobi Ci kluczyk i zaprogramuje go z immobilizerem OBK US. Oczywiście, że tak - już to robiłem. W Łodzi jest spec co dorabia kluczyki z immo. Sam mam dwa do swojego OBK z USA Tom Może wyraziłem się niezbyt precyzyjnie. Z kluczykiem samym w sobie nie ma problemu ale jego zaprogramowanie ( "zgranie" ) z immobilizerem auta bez kodów to już nie jest prosta sprawa. Przerabiałem ten temat z WRX'em ze Szwajcarii. Tanio nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Że silnik olej lubi pożerać i trzeba pilnować poziomu żeby silnika nie zatrzeć. Sugestia jest taka , żeby olej sprawdzać częściej niż w moim MY07 2.5. Tom To "pożeranie" to jakaś przesada :roll: Dolałem jekieś 0.8 L przez 23 tys.km ale pewnie silnik silnikowi nierówny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 3 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Może wyraziłem się niezbyt precyzyjnie. Z kluczykiem samym w sobie nie ma problemu ale jego zaprogramowanie ( "zgranie" ) z immobilizerem auta bez kodów to już nie jest prosta sprawa. Przerabiałem ten temat z WRX'em ze Szwajcarii. Tanio nie było. Koszty są, oczywiście. Dla mnie kalkulacja jest prosta - nowy 3.6R kosztuje 190.000. Dwulatek to jakieś 140-150 tysi. Dwuletnie z USA to max 100.000. Jeśli chcesz zaoszczędzić musisz włożyć w to trochę wysiłku i pracy oraz ponieść jakieś koszty. Mam doświadczenie z obecnym OBK. Auto kupiłem kiedy PLN do USD był 2:1. W chwili obecnej auto mam ubezpieczone na wartość zakupu sprzed 3 lat. Musiałem je odamerykanizować. To kosztowało. ale i tak byłem 25.000 PLN do przodu. Jeżeli kupię teraz Amerykańca to oszczędność będzie na większym poziomie. Nowy w salonie ma swój zapach, i prestiż zakupu. Nie przeczę ;-) Tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 ja nie neguje sensu zakupu spec US. Każdy robi jak uważa ale w cuda nie wierzę. Różnica w cenie ma swoje podłoże. Różnica w cenie sprzedaży również. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 4 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 ja nie neguje sensu zakupu spec US. Każdy robi jak uważa ale w cuda nie wierzę. Różnica w cenie ma swoje podłoże. Różnica w cenie sprzedaży również. Dlatego każdy z nas ma wybór - jeden woli ogórki a drugi woli ogrodnika córki Tom PS. Tak na marginesie - od przyszłego roku zostaną wyłącznie wersje USA dla tych, którzy szukają silnika większego niż 2.5 -- 4 paź 2012, o 06:56 -- Czy ktoś z Was wie, jaka jest użyteczność/używalność nawigacji w wersji US? Na forum US czytałem, że ta nawigacja to masakra jakaś. Poza masakrą ważna jest mapa Polski. Tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Że silnik olej lubi pożerać i trzeba pilnować poziomu żeby silnika nie zatrzeć (...) To "pożeranie" to jakaś przesada :roll: Dolałem jekieś 0.8 L przez 23 tys.km ale pewnie silnik silnikowi nierówny przynajmniej w US/Ameryce Pln. 3.6 H6 sa znane ze swej olejo-zernosci (wystarczy do google wpisac "Subaru H6 3.6 burning oil" czy cos w tym stylu :wink: ), ale byc moze jest to zwiazane z tym, ze "tam" do H6 zalecaja "conventional" 5W30... p.s. na rosyjsko-jezycznych forach tez jest sporo o pozeraniu oleju przez 3.6R... wiec pewnie cos w tym jest :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 p.s. na rosyjsko-jezycznych forach tez jest sporo o pozeraniu oleju przez 3.6R... wiec pewnie cos w tym jest :roll: U mnie spalanie oleju jest na poziomie ok. 1L/15000km (spadek z poziomu max do min) w zasadzie można by darować sobie dolewki - dolewam, aby utrzymać poziom powyżej połowy min/max. Widocznie pożeranie zależy to od danego egzemplarza silnika czy stylu jazdy. -- 4 paź 2012, o 15:23 -- Czy ktoś z Was wie, jaka jest użyteczność/używalność nawigacji w wersji US? Na forum US czytałem, że ta nawigacja to masakra jakaś. Poza masakrą ważna jest mapa Polski. Tom Nawigacja jest taka sama jak w wersji EU? W każdym razie w EU żadnej "masakry" nie stwierdzałem, może tylko archaicznie wygląda mapa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Nie pomoge, bo wolalem te 400W HiFi niz navi... Nie lubie nawigacji i staram sie jej nieuzywac - ostatnio jak ustawilem Zonie navi, kiedy wracalismy do Londynu, to... hmm... Budzi mnie nagle, i mowi ...Slawek cos jest nie tak... Okazalo sie ze jestesmy na przystani promowej ...kuzwa w Amsterdamie! A bukowalem Dunkierke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Nie pomoge, bo wolalem te 400W HiFi niz navi... Nie lubie nawigacji i staram sie jej nieuzywac - ostatnio jak ustawilem Zonie navi, kiedy wracalismy do Londynu, to... hmm... Budzi mnie nagle, i mowi ...Slawek cos jest nie tak... Okazalo sie ze jestesmy na przystani promowej ...kuzwa w Amsterdamie!A bukowalem Dunkierke Zależy jaki cel był zaprogramowany :-). U mnie wręcz odwrotnie dużo używam nawigacji tej w Subaru i ogólnie jest OK, jak już to problemem jest mapa - w przypadku PL jeszcze dużo jej brakuje do np. Automapy. Nie zmienia to faktu że do wszystkich moich celów dotarłem bez większych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Dobi1972, nawigacja Subaru jest oparta o mapy Navteq'a. Sporo producentów je wykorzystuje (BMW, Mercedes Benz, Porsche, Saab, Volvo, Honda). Ostatnio także Audi rozpoczęło współpracę z Navteqiem, co oznacza, że jest ich mapy są perspektywiczne. Na pewno jednak trzeba wykazać czujność. W ubiegły weekend nawigacja z mapą z roku bieżącego roku, poprowadziła mnie na autostradę, która jeszcze była w budowie :roll:. Oczywiście wg planów GDDKIA autostrada miała być gotowa wiosną . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 perspektywy faktycznie są szkoda tylko, że kosztują ok. 2k pln. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 5 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 perspektywy faktycznie są szkoda tylko, że kosztują ok. 2k pln. Rozumiem zatem, że mając wersję US kupuję mapy za dwójkę i śmigam po Polsce? Tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 perspektywy faktycznie są szkoda tylko, że kosztują ok. 2k pln. Rozumiem zatem, że mając wersję US kupuję mapy za dwójkę i śmigam po Polsce? Tom Tego nie wiem. Tyle kosztuje aktualizacja map w SIP. Wersje US mogą wymagać innych płyt instalacyjnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Ustawione bylo na Londyn, tyle ze nie sprawdzilem ktoredy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 perspektywy faktycznie są szkoda tylko, że kosztują ok. 2k pln. Adam, kup mapy Volvo RTI 2012 i tysiączek z górką zostaje w kieszeni U mnie działają, choć są aż nazbyt aktualne, gdyż próbują prowadzić po drogach, których jeszcze nie ma. Ustawione bylo na Londyn, tyle ze nie sprawdzilem ktoredy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się