Skocz do zawartości

Taśma termiczna na kolektor itd...


niebieski708

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepsza jest aluminiowa,bo jak dostaniesz wycieków z silnika,to Ci się auto nie zapali. Ja już to przerabiałem na własnej skórze.

 

 

Od kiedy taśmy termoizolacyjne do owijania kolektórów wydechowych, downpipe etc sa wykonane z aluminium? Pomyliło ci się chyba z matami termoizolacyjnymi np na ściany grodziowe , albo do owijania dolotów. Aluminium stosuje się tam po to by odbijało promieniowanie cieplne, a pod spodem i tak jest często warstwa termoizolacyjna wykonana z włókien szklanych i innych materiałów. Tak wielowarstwowo wykonane są np kocyki na Turbosprężarki . Zewnętrza warstwa aluminium ma pod spodem warstwy włókien szklanych.

 

Wszystkie taśmy o których mowa do owijania wykonane są w zależności od producenta i produktu w 85-95% z ognioodpornych włókien szklanych, z różnymi dodatkami chemicznymi oraz innych materiałów stąd rozróżnienie nam taśmy Grafitowe, Cooper ( miedziane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza jest aluminiowa,bo jak dostaniesz wycieków z silnika,to Ci się auto nie zapali. Ja już to przerabiałem na własnej skórze.

 

 

Od kiedy taśmy termoizolacyjne do owijania kolektórów wydechowych, downpipe etc sa wykonane z aluminium? Pomyliło ci się chyba z matami termoizolacyjnymi np na ściany grodziowe , albo do owijania dolotów. Aluminium stosuje się tam po to by odbijało promieniowanie cieplne, a pod spodem i tak jest często warstwa termoizolacyjna wykonana z włókien szklanych i innych materiałów. Tak wielowarstwowo wykonane są np kocyki na Turbosprężarki . Zewnętrza warstwa aluminium ma pod spodem warstwy włókien szklanych.

 

Wszystkie taśmy o których mowa do owijania wykonane są w zależności od producenta i produktu w 85-95% z ognioodpornych włókien szklanych, z różnymi dodatkami chemicznymi oraz innych materiałów stąd rozróżnienie nam taśmy Grafitowe, Cooper ( miedziane).

 

...aluminium topnieje przy 660 *C, a mi wskaźnik EGT pokazał wartość 1000 *C :wink: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie taśmy o których mowa do owijania wykonane są w zależności od producenta i produktu w 85-95% z ognioodpornych włókien szklanych, z różnymi dodatkami chemicznymi oraz innych materiałów stąd rozróżnienie nam taśmy Grafitowe, Cooper ( miedziane).

 

 

 

Zgoda, ale nie zmienia to faktu ze w silnikach subaru gdzie pokrywy zaworów sa bezposrednio nad kolektorem wydechowym powoduje ze jakiekolwiek wycieki oleju sa gromadzone na tasmie i miedzy tasma a kolektorem. do samozaplonu juz tylko moment i zadna ogniodpornosc tu nie pomoze :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie taśmy o których mowa do owijania wykonane są w zależności od producenta i produktu w 85-95% z ognioodpornych włókien szklanych, z różnymi dodatkami chemicznymi oraz innych materiałów stąd rozróżnienie nam taśmy Grafitowe, Cooper ( miedziane).

 

 

 

Zgoda, ale nie zmienia to faktu ze w silnikach subaru gdzie pokrywy zaworów sa bezposrednio nad kolektorem wydechowym powoduje ze jakiekolwiek wycieki oleju sa gromadzone na tasmie i miedzy tasma a kolektorem. do samozaplonu juz tylko moment i zadna ogniodpornosc tu nie pomoze :wink:

 

daje, daje... Bezpośrednio od taśmy, jeśli kolektor jest nią starannie owinięty, nie zapali się tak łatwo, jak w przypadku, kiedy kolektor jest "goły" Poza tym,ochrona przeciwpożarowa nie jest priorytetowym zadaniem taśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie taśmy o których mowa do owijania wykonane są w zależności od producenta i produktu w 85-95% z ognioodpornych włókien szklanych, z różnymi dodatkami chemicznymi oraz innych materiałów stąd rozróżnienie nam taśmy Grafitowe, Cooper ( miedziane).

 

 

 

Zgoda, ale nie zmienia to faktu ze w silnikach subaru gdzie pokrywy zaworów sa bezposrednio nad kolektorem wydechowym powoduje ze jakiekolwiek wycieki oleju sa gromadzone na tasmie i miedzy tasma a kolektorem. do samozaplonu juz tylko moment i zadna ogniodpornosc tu nie pomoze :wink:

 

daje, daje... Bezpośrednio od taśmy, jeśli kolektor jest nią starannie owinięty, nie zapali się tak łatwo, jak w przypadku, kiedy kolektor jest "goły" Poza tym,ochrona przeciwpożarowa nie jest priorytetowym zadaniem taśmy.

 

ja mam dobrze owinięty, ale widziałem juz sporo przyadków gdzie kolektor z bandażem palił sie żywym ogniem :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie taśmy o których mowa do owijania wykonane są w zależności od producenta i produktu w 85-95% z ognioodpornych włókien szklanych, z różnymi dodatkami chemicznymi oraz innych materiałów stąd rozróżnienie nam taśmy Grafitowe, Cooper ( miedziane).

 

 

 

Zgoda, ale nie zmienia to faktu ze w silnikach subaru gdzie pokrywy zaworów sa bezposrednio nad kolektorem wydechowym powoduje ze jakiekolwiek wycieki oleju sa gromadzone na tasmie i miedzy tasma a kolektorem. do samozaplonu juz tylko moment i zadna ogniodpornosc tu nie pomoze :wink:

 

daje, daje... Bezpośrednio od taśmy, jeśli kolektor jest nią starannie owinięty, nie zapali się tak łatwo, jak w przypadku, kiedy kolektor jest "goły" Poza tym,ochrona przeciwpożarowa nie jest priorytetowym zadaniem taśmy.

 

ja mam dobrze owinięty, ale widziałem juz sporo przyadków gdzie kolektor z bandażem palił sie żywym ogniem :?

 

...jeśli owinięty był chińską taśmą, która pije olej jak gąbka :roll: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza jest aluminiowa,bo jak dostaniesz wycieków z silnika,to Ci się auto nie zapali. Ja już to przerabiałem na własnej skórze.

 

 

Od kiedy taśmy termoizolacyjne do owijania kolektórów wydechowych, downpipe etc sa wykonane z aluminium? Pomyliło ci się chyba z matami termoizolacyjnymi np na ściany grodziowe , albo do owijania dolotów. Aluminium stosuje się tam po to by odbijało promieniowanie cieplne, a pod spodem i tak jest często warstwa termoizolacyjna wykonana z włókien szklanych i innych materiałów. Tak wielowarstwowo wykonane są np kocyki na Turbosprężarki . Zewnętrza warstwa aluminium ma pod spodem warstwy włókien szklanych.

 

Wszystkie taśmy o których mowa do owijania wykonane są w zależności od producenta i produktu w 85-95% z ognioodpornych włókien szklanych, z różnymi dodatkami chemicznymi oraz innych materiałów stąd rozróżnienie nam taśmy Grafitowe, Cooper ( miedziane).

 

Zapewniam Cie że chyba nie widziałeś nie testowałeś blach nimbusowych, a o tym kolega kraftpol pisze , nie ma nic lepszego moim zdaniem , a przede wszystkim bezpiecznie ! i na wieki w porownaniu ze szmatami :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie taśmy o których mowa do owijania wykonane są w zależności od producenta i produktu w 85-95% z ognioodpornych włókien szklanych, z różnymi dodatkami chemicznymi oraz innych materiałów stąd rozróżnienie nam taśmy Grafitowe, Cooper ( miedziane).

 

 

 

Zgoda, ale nie zmienia to faktu ze w silnikach subaru gdzie pokrywy zaworów sa bezposrednio nad kolektorem wydechowym powoduje ze jakiekolwiek wycieki oleju sa gromadzone na tasmie i miedzy tasma a kolektorem. do samozaplonu juz tylko moment i zadna ogniodpornosc tu nie pomoze :wink:

 

daje, daje... Bezpośrednio od taśmy, jeśli kolektor jest nią starannie owinięty, nie zapali się tak łatwo, jak w przypadku, kiedy kolektor jest "goły" Poza tym,ochrona przeciwpożarowa nie jest priorytetowym zadaniem taśmy.

 

ja mam dobrze owinięty, ale widziałem juz sporo przyadków gdzie kolektor z bandażem palił sie żywym ogniem :?

 

...jeśli owinięty był chińską taśmą, która pije olej jak gąbka :roll: :wink:

 

Nic z tych rzeczy. Thermotec i DEI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do DEI się zgodzę, to porządna taśma z górnej półki, natomiast Thermotec, to trochę lepszy szmatławiec od pozostałych. Najlepszą tanią taśmą jest taśma azbestowa, niestety nie do kupienia.Chyba, że ktoś ma znajomego kolejarza, który zachomikował w dobrych czasach trochę rakotwórczego bandaża :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadam przewrotne pytanie.

 

do czego ci taka taśma ? bo sensu nie widzę.

Moje blachyna na kolektorze pordzewiały w miejscach gdzie są sruby i mocowania. Zaczeły brzęczeć i raczej nie opłaca się ich ratować, stąd pomysł na taśmę termiczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz kupić od Carfita takie specjalne blachy termiczne z aluminium. Ja zrobiłem sobie osłony ze starych osłon termicznych,które mi pozoatawały od innych aut.

Bandaży nie polecam,bo się może auto od nich łatwo zapalić,jak będziesz miał wyciek oleju np.spod pokrywy zaworów.

"Jeżdżąca bomba zegarowa" jak powiedzial Edwin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przkonałeś mnie, kiedyś miałęm spory wyciek z wężyka olejowego turbo (kapało aż dym leciał) :P i gdybym miał taśme to pewnie by mi się auto zchajcowało :D bedę ratował swoje stare osłony. Jak nie da rady to będę myślał nad jakimis innymi :) dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...