Maxi74 Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Sytuacja jest następująca przy prawym zakręcie (nie koniecznie nawrocie) kiedy jadę ostrzej pojawia się zjawisko dławienia (odcięcia) na około 2 sek - na lewym tego problemu niema - można latać w kółko. Z tego co wyszperałem na The forum problem jest typowy dla GC8 i bierze się z konstrukcji zbiornika - i przy poziomie paliwa poniżej 1/2 zjawisko takie nie jest niczym nadzwyczajnym :? Obecnie jeżdżę na fabrycznej pompie (tak zakładam bo nie wyjmowałem dla potwierdzenia) - mam w planie założenie Walbro 255 ale jak wyczytałem to problemu nie rozwiązuje, a dodatkowo trzeba uważać przy montażu gdyż jest ryzyko że będzie jeszcze wcześniej zasysać powietrze. Rozwiązaniem wydaje się jakiś aftermarketowy surge tank lub też swirl pot - pytanie tylko co wybrać? Na jakich podzespołach się opierać? No i oczywiście czy jest to jedyny sposób aby wyeliminować wspomniany problem??? Generalnie wolałbym nie robić kosmicznych modów - autko ma służyć do dawania frajdy z jazdy i takie odcięcia są strasznie irytujące i jak sądzę nie obojętne dla motoru ... co proponujecie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Najprościej jest jeździć z większą ilością paliwka w baku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxi74 Posted September 27, 2012 Author Share Posted September 27, 2012 Najprościej jest jeździć z większą ilością paliwka w baku... Hehe No niby tak - ale realia są jakie są nie będę zawsze tankował pod korek, żeby dać w palnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Najprościej to jednak poprawić fabrykę. :wink: Koszt w ogarniętym serwisie to 150-200zł.U mnie zostało to zrobione i przerywanie się skończyło,nawet w okolicach rezerwy. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxi74 Posted September 27, 2012 Author Share Posted September 27, 2012 Najprościej to jednak poprawić fabrykę. :wink: Koszt w ogarniętym serwisie to 150-200zł.U mnie zostało to zrobione i przerywanie się skończyło,nawet w okolicach rezerwy. :wink: A wiesz na czym ta poprawka polegała? Czy Top Secret Know how? Wiadomo, że ssak powinien być jak bliżej dna zbiornika ale czy nie jest to zbyt proste aby było jedynym zabiegiem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Z tego co kojarzę,to zamontowano obudowę smoka paliwa i pompy z amerykańca.Ale po szczegóły to do carfita. Tyle,że Edwin do niedzieli kibicuje Robertowi w Italii. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxi74 Posted September 27, 2012 Author Share Posted September 27, 2012 Z tego co kojarzę,to zamontowano obudowę smoka paliwa i pompy z amerykańca.Ale po szczegóły to do carfita.Tyle,że Edwin do niedzieli kibicuje Robertowi w Italii. :wink: OK - dzieki Zawsze to jakiś trop Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpol Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Ostatnio spotkałem się z patentem nazwanym "bimbrownią", w której był wprowadzony bufor (chyba ok. 1,5l) pomiędzy zbiornikiem a resztą układu paliwowego, z którego dopiero paliwo było podawane dalej (czyli dwie pompki - ze zbiornika do bufora i druga z bufora dalej w układ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Metod chyba jest kilka,równie skutecznych.Na forum ktoś wstawiał,jakiś czas temu,sposób wykonania tuby,cylindra z tworzywa,jako obudowę pompy paliwa.Taka obudowa skutecznie zatrzyma w ostrym łuku ok.2l paliwa,jeśli nie więcej,co jest chyba wystarczające,aby zapobiec przerywaniu silnika z powodu braku paliwa.Jednocześnie najtańszym sposobem,jeśli wykonamy to samodzielnie. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxi74 Posted September 27, 2012 Author Share Posted September 27, 2012 Ostatnio spotkałem się z patentem nazwanym "bimbrownią", w której był wprowadzony bufor (chyba ok. 1,5l) pomiędzy zbiornikiem a resztą układu paliwowego, z którego dopiero paliwo było podawane dalej (czyli dwie pompki - ze zbiornika do bufora i druga z bufora dalej w układ). Ta bimrownia to zapewne właśnie surge tank lub swirl pot Metod chyba jest kilka,równie skutecznych.Na forum ktoś wstawiał,jakiś czas temu,sposób wykonania tuby,cylindra z tworzywa,jako obudowę pompy paliwa.Taka obudowa skutecznie zatrzyma w ostrym łuku ok.2l paliwa,jeśli nie więcej,co jest chyba wystarczające,aby zapobiec przerywaniu silnika z powodu braku paliwa.Jednocześnie najtańszym sposobem,jeśli wykonamy to samodzielnie. :wink: Jakbyś pamiętał gdzie o tym czytałeś to daj znać - może warto spróbować :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
X69 Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Siema, w sieci jest pełno informacji o swirl portach czy surge tankach. Ten problem nie dotyczy tylko GC8, Wiem że forumowicz Niebo ma zrobiony taki zbiornik na smoku w baku. Podobno działa. Ja chciałem zrobić sobie profi układ z surge tankiem i z dwoma pompami: viewtopic.php?f=21&t=156149&view ogólnie to powszechnie wsadza się drugą pompę wysokiego cinienia (układ drugi) do bagażnika a ori pompa w zbiorniku pełni rolę pompy niskiego cinienia (układ pierwszy). Wszystko jest gites tylko dlaczego takie dodatkowe pompy zewnętrzne (do montażu poza bakiem) i aluminiowe surge tanki są cholernie drogie (w końcu to tylko alu puszka z kilkoma rurkami). Po przemyleniu tematu doszedłem do wniosku że skoro została mi ori pompa (założyłem Walbro 255) to wsadzę ją jakos spowrotem do zbiornika (jako drugą) i niech robi za pompę niskiego ćisnienia a Walbro miała robić za pompę wysokiego cisnienia. Surge tank to taki bufor jak paliwo odpływa od smoka w baku. Roboty pełno ale 100% gwarancji skutecznego działania w każdych warunkach :!: Do tego włączniki na desce do każdej z pomp.... Tak robione były i sa WURCE. jak kto chce robić taki układ to info na pw! pomogę, powiem co i jak.... mam nieskończoną wpinkę do układu elektrycznego, patent na surge tank itp.... Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxi74 Posted September 27, 2012 Author Share Posted September 27, 2012 jak kto chce robić taki układ to info na pw! No to nawijaj - jestem otwarty na propozycje :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szerszen-X Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Maxi74, jak masz seryjną i masz problem to przy Walbro 255 będziesz miał większy problem. Rozwiązanie jest banalnie proste i sprawdzone w USA. Żadne swirl poty czy surge tanki. Chyba, że budujesz profi rajdówkę. Chodzi o taką plastikową obudowę z tą dziurą na filtrze paliwa. Tak to wygląda: Tu masz pomoce: http://www.rs25.com/forums/f105/t175791 ... p-mod.html http://www.rs25.com/forums/f128/49108-f ... elp-8.html Jak pomogłem, to pomuka please 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
X69 Posted October 2, 2012 Share Posted October 2, 2012 Szerszeń-X dobrze pisze! proste rozwiązanie :!: jak masz ochotę poważnie pogrzebać to i fajnie ale koszty bez porównania... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now