Jump to content

Dławienie na prawym zakręcie


Maxi74

Recommended Posts

Sytuacja jest następująca przy prawym zakręcie (nie koniecznie nawrocie) kiedy jadę ostrzej :twisted: pojawia się zjawisko dławienia (odcięcia) na około 2 sek - na lewym tego problemu niema - można latać w kółko.

 

Z tego co wyszperałem na The forum problem jest typowy dla GC8 i bierze się z konstrukcji zbiornika - i przy poziomie paliwa poniżej 1/2 zjawisko takie nie jest niczym nadzwyczajnym :?

 

Obecnie jeżdżę na fabrycznej pompie (tak zakładam bo nie wyjmowałem dla potwierdzenia) - mam w planie założenie Walbro 255 ale jak wyczytałem to problemu nie rozwiązuje, a dodatkowo trzeba uważać przy montażu gdyż jest ryzyko że będzie jeszcze wcześniej zasysać powietrze.

 

Rozwiązaniem wydaje się jakiś aftermarketowy surge tank lub też swirl pot - pytanie tylko co wybrać? Na jakich podzespołach się opierać? No i oczywiście czy jest to jedyny sposób aby wyeliminować wspomniany problem???

 

Generalnie wolałbym nie robić kosmicznych modów - autko ma służyć do dawania frajdy z jazdy i takie odcięcia są strasznie irytujące i jak sądzę nie obojętne dla motoru ... co proponujecie?

Link to comment
Share on other sites

Najprościej to jednak poprawić fabrykę. :wink:

Koszt w ogarniętym serwisie to 150-200zł.U mnie zostało to zrobione i przerywanie się skończyło,nawet w okolicach rezerwy. :wink:

A wiesz na czym ta poprawka polegała? Czy Top Secret Know how?

 

Wiadomo, że ssak powinien być jak bliżej dna zbiornika ale czy nie jest to zbyt proste aby było jedynym zabiegiem?

Link to comment
Share on other sites

Z tego co kojarzę,to zamontowano obudowę smoka paliwa i pompy z amerykańca.Ale po szczegóły to do carfita.

Tyle,że Edwin do niedzieli kibicuje Robertowi w Italii. :wink:

OK - dzieki ;) Zawsze to jakiś trop :P

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio spotkałem się z patentem nazwanym "bimbrownią", w której był wprowadzony bufor (chyba ok. 1,5l) pomiędzy zbiornikiem a resztą układu paliwowego, z którego dopiero paliwo było podawane dalej (czyli dwie pompki - ze zbiornika do bufora i druga z bufora dalej w układ).

Link to comment
Share on other sites

Metod chyba jest kilka,równie skutecznych.Na forum ktoś wstawiał,jakiś czas temu,sposób wykonania tuby,cylindra z tworzywa,jako obudowę pompy paliwa.Taka obudowa skutecznie zatrzyma w ostrym łuku ok.2l paliwa,jeśli nie więcej,co jest chyba wystarczające,aby zapobiec przerywaniu silnika z powodu braku paliwa.Jednocześnie najtańszym sposobem,jeśli wykonamy to samodzielnie. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio spotkałem się z patentem nazwanym "bimbrownią", w której był wprowadzony bufor (chyba ok. 1,5l) pomiędzy zbiornikiem a resztą układu paliwowego, z którego dopiero paliwo było podawane dalej (czyli dwie pompki - ze zbiornika do bufora i druga z bufora dalej w układ).

Ta bimrownia to zapewne właśnie surge tank lub swirl pot ;)

Metod chyba jest kilka,równie skutecznych.Na forum ktoś wstawiał,jakiś czas temu,sposób wykonania tuby,cylindra z tworzywa,jako obudowę pompy paliwa.Taka obudowa skutecznie zatrzyma w ostrym łuku ok.2l paliwa,jeśli nie więcej,co jest chyba wystarczające,aby zapobiec przerywaniu silnika z powodu braku paliwa.Jednocześnie najtańszym sposobem,jeśli wykonamy to samodzielnie. :wink:

Jakbyś pamiętał gdzie o tym czytałeś to daj znać - może warto spróbować :roll:

Link to comment
Share on other sites

Siema,

 

w sieci jest pełno informacji o swirl portach czy surge tankach.

Ten problem nie dotyczy tylko GC8,

Wiem że forumowicz Niebo ma zrobiony taki zbiornik na smoku w baku. Podobno działa.

 

Ja chciałem zrobić sobie profi układ z surge tankiem i z dwoma pompami:

viewtopic.php?f=21&t=156149&view

ogólnie to powszechnie wsadza się drugą pompę wysokiego cinienia (układ drugi) do bagażnika a ori pompa w zbiorniku pełni rolę pompy niskiego cinienia (układ pierwszy). Wszystko jest gites tylko dlaczego takie dodatkowe pompy zewnętrzne (do montażu poza bakiem) i aluminiowe surge tanki są cholernie drogie (w końcu to tylko alu puszka z kilkoma rurkami). Po przemyleniu tematu doszedłem do wniosku że skoro została mi ori pompa (założyłem Walbro 255) to wsadzę ją jakos spowrotem do zbiornika (jako drugą) i niech robi za pompę niskiego ćisnienia a Walbro miała robić za pompę wysokiego cisnienia. Surge tank to taki bufor jak paliwo odpływa od smoka w baku. Roboty pełno ale 100% gwarancji skutecznego działania w każdych warunkach :!:

Do tego włączniki na desce do każdej z pomp....

Tak robione były i sa WURCE.

 

jak kto chce robić taki układ to info na pw!

pomogę, powiem co i jak....

mam nieskończoną wpinkę do układu elektrycznego, patent na surge tank itp....

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Maxi74, jak masz seryjną i masz problem to przy Walbro 255 będziesz miał większy problem.

 

Rozwiązanie jest banalnie proste i sprawdzone w USA. Żadne swirl poty czy surge tanki. Chyba, że budujesz profi rajdówkę.

 

Chodzi o taką plastikową obudowę z tą dziurą na filtrze paliwa.

 

Tak to wygląda:

fuelpump.jpg

 

 

Tu masz pomoce:

http://www.rs25.com/forums/f105/t175791 ... p-mod.html

http://www.rs25.com/forums/f128/49108-f ... elp-8.html

 

 

 

Jak pomogłem, to pomuka please :mrgreen:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...