Jump to content

ER HC problem z odpaleniem auta


Czaro
 Share

Recommended Posts

Musisz zdradzić troszkę więcej szczegółów, problem jest dość złożony. Czy auto da się uruchomić ? ,czy występują jeszcze jakieś inne błędy ? podłączałeś się z kompem ? Kontrolki Check ? Crusie ?

 

Najczęściej problemem jest zasilanie lub jego brak, tzn. może być zwarcie lub obwód otwarty.

Sprawy należy szukać na zasilaniu ECU, bezpiecznikach FB-28 No. 31, FB-37 No. 12 , oraz przy stacyjce. Sprawdź także akumulator.

 

post-8522-135184478268_thumb.jpg

 

Jeżeli nie masz problemu z zasilaniem i wskazywany błąd dotyczy rzeczywiście komunikacji urządzeń podpiętych pod komputer, musisz udać się do serwisu, potrzeba diagnozy które to urządzenie / YAW RATE SENSOR, STEERING ANGLE SENSOR, VDCCM & H/U , TCM , ABSCM & H/U, ECM/. Potrzeba sprawdzić "kostki" połączeniowe itp, w ostateczności uszkodzeniu mógł ulec sam komp.

Link to comment
Share on other sites

Czaro, czy przewoziles ostatnio cos pod siedzeniem pasazera? :) Mialem Err HC (albo LC - juz nie pamietam ;/) i okazalo sie, ze pod w/w fotelem jest zlacze, ktore lubi sie poluzowac i wywala taki blad.

 

T.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

odgrzeję kotleta...

 

Wczoraj mało ogarnięty koleżka z obsługi stacji benzynowej, tak sprytnie wlewał płyn do spryskiwaczy, ze polał trochę po akumulatorze.

Wywaliło Er HC. Nic poza tym. Żadnych innych kontrolek, objawów, nic.

Samochód przestał noc w garażu, dziś rano było ok, przez 15 km nic się nie wydarzyło.

Sądzicie, że mogło być to wywołane przez lekkie podlanie akumulatora?

Edited by Kubeusz
Link to comment
Share on other sites

...Sądzicie, że mogło być to wywołane przez lekkie podlanie akumulatora?

jeżeli problem pojawił się po tym "incydencie" to zdecydowanie tak, może nawet nie samego akumulatora ale przewodów lub jakiegoś czujnika

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Witam. Dzisiaj zrobiła się u mnie dyskoteka.Zapaliło się Er HC , engine check , AT oil temp , ESP. U amerykańców na forach jeden gość napisał ze po wizycie w subaru x takimi objawami napisali mu tak:

 

They pulled the code and found code C0108, C0106, & C0105: Front Left, Rear Left, & Rear Right ABS sensor Signal.

 

They did a freeze frame data and gave me a copy and found this:

FR Wheel Speed: 32MPH

FL Wheel Speed: 2MPH

RR Wheel Speed: 11MPH

RL Wheel Speed: 11MPH

Vehicle Speed: 32MPH

 

So for the time being they have cleared the code and are looking to see where the fault might be. Their thinking that it could be a communications issue between the ABS computer and the ECU. So they believe that the car is safe to drive and will let me go for now and will work the issue further.

 

Wczoraj zmienilem opony - moze to miec zwiazek?Jutro od rana podepnę sie pod silnik i posprawdzam kody. Czy wykasuję błędy odłaczeniem minusa i jak długo max można zdjąć przewód.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Musisz zdradzić troszkę więcej szczegółów, problem jest dość złożony. Czy auto da się uruchomić ? ,czy występują jeszcze jakieś inne błędy ? podłączałeś się z kompem ? Kontrolki Check ? Crusie ?

 

Najczęściej problemem jest zasilanie lub jego brak, tzn. może być zwarcie lub obwód otwarty.

Sprawy należy szukać na zasilaniu ECU, bezpiecznikach FB-28 No. 31, FB-37 No. 12 , oraz przy stacyjce. Sprawdź także akumulator.

 

attachicon.giffuse box my09.JPG

 

Jeżeli nie masz problemu z zasilaniem i wskazywany błąd dotyczy rzeczywiście komunikacji urządzeń podpiętych pod komputer, musisz udać się do serwisu, potrzeba diagnozy które to urządzenie / YAW RATE SENSOR, STEERING ANGLE SENSOR, VDCCM & H/U , TCM , ABSCM & H/U, ECM/. Potrzeba sprawdzić "kostki" połączeniowe itp, w ostateczności uszkodzeniu mógł ulec sam komp.

Odgrzewam sprawę. Czy mógłbyś dodać, który bezpiecznik może powodować ten błąd. U mnie coś takiego się pojawiło jak opisał ktoś wyżej. Do tego wskaźnik temperatury silnika pokazuje maksymalną wartość. Mógłbyś coś podpowiedzieć? Pacjent OBK diesel 08

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 

Musisz zdradzić troszkę więcej szczegółów, problem jest dość złożony. Czy auto da się uruchomić ? ,czy występują jeszcze jakieś inne błędy ? podłączałeś się z kompem ? Kontrolki Check ? Crusie ?

 

Najczęściej problemem jest zasilanie lub jego brak, tzn. może być zwarcie lub obwód otwarty.

Sprawy należy szukać na zasilaniu ECU, bezpiecznikach FB-28 No. 31, FB-37 No. 12 , oraz przy stacyjce. Sprawdź także akumulator.

 

attachicon.giffuse box my09.JPG

 

Jeżeli nie masz problemu z zasilaniem i wskazywany błąd dotyczy rzeczywiście komunikacji urządzeń podpiętych pod komputer, musisz udać się do serwisu, potrzeba diagnozy które to urządzenie / YAW RATE SENSOR, STEERING ANGLE SENSOR, VDCCM & H/U , TCM , ABSCM & H/U, ECM/. Potrzeba sprawdzić "kostki" połączeniowe itp, w ostateczności uszkodzeniu mógł ulec sam komp.

Odgrzewam sprawę. Czy mógłbyś dodać, który bezpiecznik może powodować ten błąd. U mnie coś takiego się pojawiło jak opisał ktoś wyżej. Do tego wskaźnik temperatury silnika pokazuje maksymalną wartość. Mógłbyś coś podpowiedzieć? Pacjent OBK diesel 08

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

 

Miałem identycznie- wina była po stronie dołożonego przez poprzedniego właściciela wyłącznika antyzłodziejowego który sobie przypadkiem wcisnąłem. Rozpinał on wiązkę pomiędzy hubem can (czarna kostka z trzema dużymi wtyczkami pod kierownicą) a ECU (w nogach pasażera) także ja bym zaczął szukać w tutaj (wtyczki, drożność przewodów). Też miałem wskaźnik temp na maks i głupiał czasem poziom paliwa.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Musisz zdradzić troszkę więcej szczegółów, problem jest dość złożony. Czy auto da się uruchomić ? ,czy występują jeszcze jakieś inne błędy ? podłączałeś się z kompem ? Kontrolki Check ? Crusie ?

 

Najczęściej problemem jest zasilanie lub jego brak, tzn. może być zwarcie lub obwód otwarty.

Sprawy należy szukać na zasilaniu ECU, bezpiecznikach FB-28 No. 31, FB-37 No. 12 , oraz przy stacyjce. Sprawdź także akumulator.

 

attachicon.giffuse box my09.JPG

 

Jeżeli nie masz problemu z zasilaniem i wskazywany błąd dotyczy rzeczywiście komunikacji urządzeń podpiętych pod komputer, musisz udać się do serwisu, potrzeba diagnozy które to urządzenie / YAW RATE SENSOR, STEERING ANGLE SENSOR, VDCCM & H/U , TCM , ABSCM & H/U, ECM/. Potrzeba sprawdzić "kostki" połączeniowe itp, w ostateczności uszkodzeniu mógł ulec sam komp.

Odgrzewam sprawę. Czy mógłbyś dodać, który bezpiecznik może powodować ten błąd. U mnie coś takiego się pojawiło jak opisał ktoś wyżej. Do tego wskaźnik temperatury silnika pokazuje maksymalną wartość. Mógłbyś coś podpowiedzieć? Pacjent OBK diesel 08

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Miałem identycznie- wina była po stronie dołożonego przez poprzedniego właściciela wyłącznika antyzłodziejowego który sobie przypadkiem wcisnąłem. Rozpinał on wiązkę pomiędzy hubem can (czarna kostka z trzema dużymi wtyczkami pod kierownicą) a ECU (w nogach pasażera) także ja bym zaczął szukać w tutaj (wtyczki, drożność przewodów). Też miałem wskaźnik temp na maks i głupiał czasem poziom paliwa.
Dziękuję za podpowiedź, rzeczywiście wpiąłem wczoraj wtyczkę od alarmu, który był zakładany w ASO, a był rozpięty i sytuacja wystąpiła po tym fakcie. Kostkę wypiąłem i póki co problem ustąpił. Dziękuję

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Czyli już wiesz jak alarm realizuje dodatkowy immobiliser :) Myślałem że z odpięciem komunikacji do ECU to jakiś druciarski patent ale widzę że ASO też tu się wpina:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...