Jump to content

Jaki model kupić


Recommended Posts

Witam wszystkich

Gorąca prośba o radę, którą wersję kupić

Chcę STI ale nie wiem jaki silnik czy 2.0 czy 2.5

prośba o krótkie porównanie i streszczenie zalet i wad każdego z silnika.

z góry dziękuję bardzo za wszystkie uwagi.

Link to post
Share on other sites

2,5 trzeba poprawić po fabryce-uszczelka pod głowicą, szpilki ARP, kute tłoki i na takim setupie się sprawdza, natomiast 2.0 nie trzeba poprawiać ale nie wyciśnie się z niego takiego momentu jak z 2,5. Tak na prawdę przewagą 2,5l nad 2.0 jest właśnie moment, który można na nim osiągnąć, no i to że samochód z tym silnikiem będzie młodszy(chociaż w 2004 były zarówno 2.0, jak i 2,5). Jeżeli nie chcesz nic poprawiać to na Twoim miejscu szukałbym 2.0 bo 2.5l prędzej czy później będzie tego wymagało. W jaki rocznik celujesz?

Link to post
Share on other sites

Jeżeli chcesz subaru i na dzień dobry nie inwestować mam na myśli likwidację bolączek silnika 2.5 to kup 2.0 po podstawowych modach też już miło jeździ :wink:

 

Choć znam takie subaru 2.5 gdzie gość zrobił już ponad 20 tys km na ori silniku i zero problemów, co prawda nie upala na torze Poznań itp wogóle na żadne imprezy nie jeździ ale jak na razie bez awarii

Link to post
Share on other sites
Choć znam takie subaru 2.5 gdzie gość zrobił już ponad 20 tys km na ori silniku i zero problemów,
20 tyś.km to żaden wyczyn ... znam takie co .. nieważne :wink:

a popsuć się może każdy .. i 2.0 (panewka) i 2.5 (uszczelka, tłok) ... nie ma reguły ... ale na szczęście wszystko można naprawić :mrgreen:

Link to post
Share on other sites

albo poszukaj 2,5 który ma już wymienione uszczelki pod głowami, jazda 2,5 jest o niebo sympatyczniejsza, pisze to ktoś, kto miał ponad 3 lata 2.0 i od 2 lat podróżuje 2.5, który jest elastyczniejszy, idzie bardziej od dołu, ma mniejszą jamę turbo :D , po prostu jest lepszy i tyle....

Link to post
Share on other sites

W pierwszej kolejności bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi i wskazówki.

Nie spodziewałem się tak licznych odpowiedzi, dzięki.

 

Co do zakupu to byłem przekonany na 70% za 2.0 ale teraz po Waszych postach decyzja zapadła.

A skoro 2.0 to wpadłem na taki szatański pomysł.

 

Aby nie wydać majątku na coś co i tak już było jeżdżone i to nie wiadomo w jaki sposób, wymyśliłem sobie że zakupię 2.0 GT stary poczciwy subarak i dorzucę od siebie troszkę na doprowadzenie go do perfekcji.

 

A co o takim pomyśle myślicie?

Kto za a kto przeciw?

 

pozdrawiam

PS. A może ktoś z Was ma do sprzedania albo wie kto, gdzie sprzedaję jakiegoś GTka godnego polecenia?

Link to post
Share on other sites

Ważne, żebyś trafnie oszacował proporcję przedsięwzięcia skoro chcesz zbliżyć się do STi.

 

20% GT

15% pakiet startowy

65% "troszkę"

 

i będziesz Pan zadowolony :D

Link to post
Share on other sites

Dzięki, dzięki.

Co do 4T to różne opinie słyszałem :(

A jako że jestem świeżynka w tematach imprez to stąd pierwsze kroki skierowałem do Was.

A tak zmieniając temat to czy za 30-35k jest szansa na zakup i usunięcie wszystkich usterek w GTku?

Dzięki za każde info.

 

Co sądzicie o tych?

http://allegro.pl/subaru-impreza-gt-2-0 ... 28944.html

http://allegro.pl/subaru-impreza-gt-i2640114244.html

http://allegro.pl/subaru-impreza-gt-280 ... 19727.html

Link to post
Share on other sites

Z GT nie zrobisz STi, chyba, że zostawisz tylko karoserię - takie moje zdanie....

Takim tokiem myślenia dołączysz niedługo do grona osób "zadowolonych nie do końca".

Link to post
Share on other sites

Nie, nie chce zrobić STi bo to nierealne.

Niestety z powodów finansowych muszę obniżyć loty a mimo to chciałbym mieć imprezę.

Poza tym porównując z obecnym autem 120KM to GTk będzie super szybki.

Samochód potrzebny mi do jazdy na co dzień i od czasu do czasu wyskoczę nim na tor.

A na STi przyjdzie czas może za 2-3 lata.

Link to post
Share on other sites

To bierz Żmiję i masz na gotowe po podstawowych modach i mieszczące się w lotach:

viewtopic.php?p=1709996#p1709996

 

- silnik EJ207 (STi)

- skrzynia TY754

- wydech HKS - up-pipe, center-pipe, down-pipe..... czyli anaconda od samego turbo.

- ecu samoadoptujący się - dużo osób olewa temat po zakupie starszego JDM'a jak 99r, bo jak wiadomo zabaweczki typu SIMTEK kosztują krocie, a później motory wybuchają.

- apexi safc II ze swoimi gadżetami, m.in. czujnikiem spalania stukowego i oczywiście nic nie stuka

- gwint nieźle sprawujący się zimą z racji regulacji twardości również tylnych amorów

- po pakiecie startowym (rozrzad, oleje, płyny)

- hamulce z WRX '04

- amelinowa osłona :P

- amelinowe wahacze :P

- grubsze staby

- kiera, naba, sprawny klakson, odbijające kierunkowskazy

- radio cd/mp3, głośniki

- opony zimowe - miałem

- felgi 17 bez najmniejszej ryski

 

Czego więcej chcieć? :twisted:

Wkładać to do GT - też się w lotach może nie zamknąć, choćby tylne lampy biało-czerwone za 1200zł są dla niektórych nie do przeskoczenia jak obserwuję kilka tematów.

 

Następny krok: klatka, kubły, 6MT.... Ale obrałem nieco inny kierunek, więc rozsądniej wystawić mi to auto i zbudować kolejne od nowa :roll:

Link to post
Share on other sites
no a jaka cena?

ehhh gdyby jeszcze była niebieska to bym się nie zastanawiał.

Wszystko jest w linku i dalej w linku do allegro.

Nawet to, że kolor jest de facto niebieski

Kolor: 86F (Blue Steel M)

 

W takim kolorze były również RB5 ("Richard Burns 5"), ale one tylko 240 kunia miały :roll:

Dla mnie kolorek wypasiony i nie zamieniłbym na inny, ale to rzecz gustu.

Link to post
Share on other sites

Koyot jeżeli zastanawiałeś się na STI new age, a teraz chcesz jednak GTeka to szukaj lepiej jakiegoś przełożonego GC8 JDM albo GTeka z gratami od JDMa bo GTekowi do STI to jednak daleko...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...