Koyot Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Witam wszystkich Gorąca prośba o radę, którą wersję kupić Chcę STI ale nie wiem jaki silnik czy 2.0 czy 2.5 prośba o krótkie porównanie i streszczenie zalet i wad każdego z silnika. z góry dziękuję bardzo za wszystkie uwagi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragoon89 Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 moim zdaniem przyjemniejszy 2.5 w normalnym użytkowaniu, bardziej elastyczny Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatLove Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 2,5 trzeba poprawić po fabryce-uszczelka pod głowicą, szpilki ARP, kute tłoki i na takim setupie się sprawdza, natomiast 2.0 nie trzeba poprawiać ale nie wyciśnie się z niego takiego momentu jak z 2,5. Tak na prawdę przewagą 2,5l nad 2.0 jest właśnie moment, który można na nim osiągnąć, no i to że samochód z tym silnikiem będzie młodszy(chociaż w 2004 były zarówno 2.0, jak i 2,5). Jeżeli nie chcesz nic poprawiać to na Twoim miejscu szukałbym 2.0 bo 2.5l prędzej czy później będzie tego wymagało. W jaki rocznik celujesz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 tylko 2.0! Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 tylko 2.0! i zrobić 2.2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatLove Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 tylko 2.0! i zrobić 2.2 Ja wybrałem tą opcję i nie żałuje :wink: z tym że u mnie nie ma klasycznego strokera, tylko pełne 2.2l Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał z Ursusa Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Jeżeli chcesz subaru i na dzień dobry nie inwestować mam na myśli likwidację bolączek silnika 2.5 to kup 2.0 po podstawowych modach też już miło jeździ :wink: Choć znam takie subaru 2.5 gdzie gość zrobił już ponad 20 tys km na ori silniku i zero problemów, co prawda nie upala na torze Poznań itp wogóle na żadne imprezy nie jeździ ale jak na razie bez awarii Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Choć znam takie subaru 2.5 gdzie gość zrobił już ponad 20 tys km na ori silniku i zero problemów, 20 tyś.km to żaden wyczyn ... znam takie co .. nieważne :wink: a popsuć się może każdy .. i 2.0 (panewka) i 2.5 (uszczelka, tłok) ... nie ma reguły ... ale na szczęście wszystko można naprawić Link to comment Share on other sites More sharing options...
redsti Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 mam 2.0 i wycisniete 440 niutonow i do jazdy na codzien wystarcza. kup 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 albo poszukaj 2,5 który ma już wymienione uszczelki pod głowami, jazda 2,5 jest o niebo sympatyczniejsza, pisze to ktoś, kto miał ponad 3 lata 2.0 i od 2 lat podróżuje 2.5, który jest elastyczniejszy, idzie bardziej od dołu, ma mniejszą jamę turbo , po prostu jest lepszy i tyle.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koyot Posted September 28, 2012 Author Share Posted September 28, 2012 W pierwszej kolejności bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi i wskazówki. Nie spodziewałem się tak licznych odpowiedzi, dzięki. Co do zakupu to byłem przekonany na 70% za 2.0 ale teraz po Waszych postach decyzja zapadła. A skoro 2.0 to wpadłem na taki szatański pomysł. Aby nie wydać majątku na coś co i tak już było jeżdżone i to nie wiadomo w jaki sposób, wymyśliłem sobie że zakupię 2.0 GT stary poczciwy subarak i dorzucę od siebie troszkę na doprowadzenie go do perfekcji. A co o takim pomyśle myślicie? Kto za a kto przeciw? pozdrawiam PS. A może ktoś z Was ma do sprzedania albo wie kto, gdzie sprzedaję jakiegoś GTka godnego polecenia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 Ważne, żebyś trafnie oszacował proporcję przedsięwzięcia skoro chcesz zbliżyć się do STi. 20% GT 15% pakiet startowy 65% "troszkę" i będziesz Pan zadowolony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koyot Posted September 28, 2012 Author Share Posted September 28, 2012 Wstępnie planowałem wydać ok 50k ale niestety troszkę muszę obniżyć loty tak do 30k Ale liczę że uda mi się dołączyć do grona imprezowiczów Link to comment Share on other sites More sharing options...
redsti Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 Szociu na pieknego GT do opchniecia ale cenowo pow 70.000 o ile pamietam. Zagadaj do 4T moze cos maja albo cos pomoga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koyot Posted September 28, 2012 Author Share Posted September 28, 2012 Dzięki, dzięki. Co do 4T to różne opinie słyszałem A jako że jestem świeżynka w tematach imprez to stąd pierwsze kroki skierowałem do Was. A tak zmieniając temat to czy za 30-35k jest szansa na zakup i usunięcie wszystkich usterek w GTku? Dzięki za każde info. Co sądzicie o tych? http://allegro.pl/subaru-impreza-gt-2-0 ... 28944.html http://allegro.pl/subaru-impreza-gt-i2640114244.html http://allegro.pl/subaru-impreza-gt-280 ... 19727.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 Z GT nie zrobisz STi, chyba, że zostawisz tylko karoserię - takie moje zdanie.... Takim tokiem myślenia dołączysz niedługo do grona osób "zadowolonych nie do końca". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koyot Posted September 28, 2012 Author Share Posted September 28, 2012 Nie, nie chce zrobić STi bo to nierealne. Niestety z powodów finansowych muszę obniżyć loty a mimo to chciałbym mieć imprezę. Poza tym porównując z obecnym autem 120KM to GTk będzie super szybki. Samochód potrzebny mi do jazdy na co dzień i od czasu do czasu wyskoczę nim na tor. A na STi przyjdzie czas może za 2-3 lata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 To bierz Żmiję i masz na gotowe po podstawowych modach i mieszczące się w lotach: viewtopic.php?p=1709996#p1709996 - silnik EJ207 (STi) - skrzynia TY754 - wydech HKS - up-pipe, center-pipe, down-pipe..... czyli anaconda od samego turbo. - ecu samoadoptujący się - dużo osób olewa temat po zakupie starszego JDM'a jak 99r, bo jak wiadomo zabaweczki typu SIMTEK kosztują krocie, a później motory wybuchają. - apexi safc II ze swoimi gadżetami, m.in. czujnikiem spalania stukowego i oczywiście nic nie stuka - gwint nieźle sprawujący się zimą z racji regulacji twardości również tylnych amorów - po pakiecie startowym (rozrzad, oleje, płyny) - hamulce z WRX '04 - amelinowa osłona - amelinowe wahacze - grubsze staby - kiera, naba, sprawny klakson, odbijające kierunkowskazy - radio cd/mp3, głośniki - opony zimowe - miałem - felgi 17 bez najmniejszej ryski Czego więcej chcieć? Wkładać to do GT - też się w lotach może nie zamknąć, choćby tylne lampy biało-czerwone za 1200zł są dla niektórych nie do przeskoczenia jak obserwuję kilka tematów. Następny krok: klatka, kubły, 6MT.... Ale obrałem nieco inny kierunek, więc rozsądniej wystawić mi to auto i zbudować kolejne od nowa :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koyot Posted September 28, 2012 Author Share Posted September 28, 2012 no a jaka cena? ehhh gdyby jeszcze była niebieska to bym się nie zastanawiał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał z Ursusa Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 Wszystko można popsuć, żadnej imprezy które podałes w linku nie znam, najlepiej pojechać i obejrzeć :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 no a jaka cena?ehhh gdyby jeszcze była niebieska to bym się nie zastanawiał. Wszystko jest w linku i dalej w linku do allegro. Nawet to, że kolor jest de facto niebieski Kolor: 86F (Blue Steel M) W takim kolorze były również RB5 ("Richard Burns 5"), ale one tylko 240 kunia miały :roll: Dla mnie kolorek wypasiony i nie zamieniłbym na inny, ale to rzecz gustu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatLove Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 Koyot jeżeli zastanawiałeś się na STI new age, a teraz chcesz jednak GTeka to szukaj lepiej jakiegoś przełożonego GC8 JDM albo GTeka z gratami od JDMa bo GTekowi do STI to jednak daleko... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 2.0 nie jezdzi, 2.5 trzeba poprawiac, ja bym bral SPEC-C albo EVO ewentualnie GTeka bo on daje duzo frajdy nawet w serii z wydechem Link to comment Share on other sites More sharing options...
redsti Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 2.0 nie jezdzi :?: :?: :?: :?: :?: :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamski Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Bierz od graft-a Żmiję z dalekiego wschodu,bo miodzio... i kolor boski-tzn. diabelski !!! :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now