Skocz do zawartości

Wysokoprężne Subaru


termit

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 243
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No to będzie tyle Legaców, ile Toyot... :roll:
Nic tylko będziesz musiał popełnić seppuku, albo kupić Toyotę...

 

 

Nie jest tak źle. Subaru zacznie robić traktory, a Porsche już od kilku lat robi model dla ludu. Jeśli dzięki temu Subaru nie znajdzie się w takiej sytuacji finansowej jak Mitsubishi to ja się bardzo cieszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że boxer? Rzędówkę też chyba można podłączyć do symetrycznego napędu (jak w Audi)

Zapraszamy na spocik 7 kwietnia do salonu Subaru, tam ładnie na modelach można pokazać, że się nie da do Legacy/Impreza/Forester wsadzić czego innego niż bokser :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to będzie tyle Legaców, ile Toyot... :roll:

 

Sie zgadzam.

Po tej informacji zainwestowałbym w salon Subaru...

 

Chyba, że:

- diesel w wykonaniu Subaru będzie porażką technologiczną,

- będzie miał średnie spalanie 15/100

 

Oni przecież w dieslach nie mają żadnego doświadczenia...

 

No i 2008... Jaka wtedy będzie cena ON?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni przecież w dieslach nie mają żadnego doświadczenia...

Subaru może i nie, ale FHI już ma spore :)

 

No i 2008... Jaka wtedy będzie cena ON?

A to już pytanie do socjalistów, jak znowu przyjdzie im do głowy jakaś akcja wyrównywania szans i dotacji, to zapewne przełoży się to na cenę ON. W każdym razie mamy jeszcze co nieco do nadrobienia na tym polu względem starej UE, zapewne nasi ojcowie narodu postarają się by przynajmniej na polu akcyzy paliwowej nasz kraj był na pierwszym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni przecież w dieslach nie mają żadnego doświadczenia...

Subaru może i nie' date=' ale FHI już ma spore :)

[/quote']

Robią diesle boksery...?

 

No i 2008... Jaka wtedy będzie cena ON?

A to już pytanie do socjalistów' date=' jak znowu przyjdzie im do głowy jakaś akcja wyrównywania szans i dotacji, to zapewne przełoży się to na cenę ON. W każdym razie mamy jeszcze co nieco do nadrobienia na tym polu względem starej UE, zapewne nasi ojcowie narodu postarają się by przynajmniej na polu akcyzy paliwowej nasz kraj był na pierwszym miejscu.[/quote']

 

W US diesel jest droższy od Pb. Socjalistów tam brak.

W RP diesel drożeje w stosunku do benzyny od lat.

Ci od rafinacji twierdzą, że diesel jest droższy w produkcji niż Pb.

 

Innymi słowy - jest szansa, że diesel będzie droższy od benzyny. Wtedy tylko oszczędność "litrażowa" może dać przewagę ekonomiczną silnikom dieslowskim. Więc, jak będzie palił 15/100, to hitem nie będzie.

 

Honda

Tak, ich silnik zbiera bardzo dobre opinie, tylko oni nie mieli żadnych dziwnych założeń wstępnych innych niż "zrobić dobry silnik diesla".

Subaru - ma:

- bokser

- image (rajdowy) marki (więc musi być 150KM z litra...)

 

Dlatego nie jestem pewien, co z tego wyjdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni przecież w dieslach nie mają żadnego doświadczenia...

 

Honda też nie miała doświadczenia a wszyscy cenią sobie te silniki

 

scenariusz może się powtórzyć tak właśnie jak było z hondą, przejęli silnik Isuzu pozmieniali wiekszość części ( zapewne z pomocą zaplecza technicznego isuzu) i efekt przerósł oczekiwania. A skoro Subaru ma dostać zastrzyk technologiczny od toyoty to sie nie ma co bać, patrząc na rozwiązania w najnowszych D4D to będzie majstersztyk sztuki inżynierskiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innymi słowy - jest szansa, że diesel będzie droższy od benzyny. Wtedy tylko oszczędność "litrażowa" może dać przewagę ekonomiczną silnikom dieslowskim. Więc, jak będzie palił 15/100, to hitem nie będzie.

 

Honda

Tak, ich silnik zbiera bardzo dobre opinie, tylko oni nie mieli żadnych dziwnych założeń wstępnych innych niż "zrobić dobry silnik diesla".

Subaru - ma:

- bokser

- image (rajdowy) marki (więc musi być 150KM z litra...)

 

Dlatego nie jestem pewien, co z tego wyjdzie...

 

I co z tego że boxer? w zasadzie łatwiej taki silnik wykonać niż 4cyl rzędówkę :)

Spalanie napewno nie większe niż 7-8l bedzie bo inaczej nie miała by cała zabawa sensu jeśli benzynówki pala 11.

Z 2.5l wyciągną pewno 170km.

Ciekaw jestem tylko jaktaki silnik bedzie się akustycznie przedstawiał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scenariusz może się powtórzyć tak właśnie jak było z hondą, przejęli silnik Isuzu pozmieniali wiekszość części ( zapewne z pomocą zaplecza technicznego isuzu) i efekt przerósł oczekiwania. A skoro Subaru ma dostać zastrzyk technologiczny od toyoty to sie nie ma co bać, patrząc na rozwiązania w najnowszych D4D to będzie majstersztyk sztuki inżynierskiej

No tak ale o boxerze dieslu nie słyszałem ... więc trochę pracy ich czeka

Ciekawe jakie będą wrażenia akustyczne :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I co z tego że boxer? w zasadzie łatwiej taki silnik wykonać niż 4cyl rzędówkę :)

Nie wiem, czy łatwiej. Nie istnieje bokser - diesel. Samo to powoduje, że mogą być problemy. Wszystko co nowe, niesprawdzone - przynosi nowe, nieznane problemy.

 

Spalanie napewno nie większe niż 7-8l bedzie bo inaczej nie miała by cała zabawa sensu jeśli benzynówki pala 11.

Z 2.5l wyciągną pewno 170km.

 

Znowu - nie wiem. Jeżeli będzie (naprawdę) palił 7-8l, to to będzie hit. Bardziej zakładałbym, że będzie palił w normalnej jeździe około 10-11l - i to nadal nie będzie źle. Źle będzie, jak będzie palił 15...

Ciekaw jestem tylko jaktaki silnik bedzie się akustycznie przedstawiał ?

Jak diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę, że nowoczesne diesle w dupowozach super śmigają, a nie każde Subaru to pół-rajdówka przypominająca wurca i nadająca się przy odrobinie samozaparcia na oes. Przecież są jeszcze legace, forki wolne ssaki i inne, a tam jak zrobią fajnego diesla, to będzie jak znalazł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I co z tego że boxer? w zasadzie łatwiej taki silnik wykonać niż 4cyl rzędówkę :)

Nie wiem, czy łatwiej. Nie istnieje bokser - diesel. Samo to powoduje, że mogą być problemy. Wszystko co nowe, niesprawdzone - przynosi nowe, nieznane problemy.

 

 

Założe się że istnieje i to wiele wersji, bo wszystko już było naprawdę :). Ciekawe tylko czy będą dwie głowice czy 4 tak jak w silnikach VM.

Ja chyba poczekam ze zmianą auta do momentu kiedy wypuszczą subaru na wodór :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod postem wielkopolanina podpisuje sie

 

dlaczego wykonanie boxera diesla mialoby byc trudne? Tak samo trudno przeciez jest skonstruowanie diesla, u ktorego cylindry stoja, a nie leza :roll:

 

dzwiek na pewno nie bedzie jak w rzedowce diesel. w koncu boxer benzyna tez brzmi inaczej niz rzedowka.

 

a tu zapewnienie, ze bedzie to boxer:

 

Im Zuge einer Pressekonferenz auf dem Genfer Automobilsalons bestätigte der Präsident und CEO von Fuji Heavy Industries, Kyoji Takenaka, dass Subaru die Einführung eines Boxer-Dieselmotors für seine PKW-Modelle vorbereitet. Die umfangreiche Forschungsarbeit zum weltweit ersten Boxer Dieselmotor seien bereits abgeschlossen, die Entwicklung laufe bereits auf Hochtouren.

 

Na salonie w Genewie prezydent FHI potwierdzil, ze Subaru pracuje nad silnikiem diesla w ukladzie przeciwsobnym. Prace badawcze sa juz zakonczone, teraz trwa wykonywanie projektu.

 

[EDIT] wiecej do poczytania dla wladajacych niemieckim:

 

http://www.kfzbetrieb.de/news/kb_beitrag_1806484.html

http://gelaendewagen.at/news/news204.php?PHPSESSID=ecd2eb53200e78e6e4411096f314cc8a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego wykonanie boxera diesla mialoby byc trudne? Tak samo trudno przeciez jest skonstruowanie diesla, u ktorego cylindry stoja, a nie leza :roll:

 

 

 

 

Ja też nie wiem jakie problemy sprawi diesel - bokser.

 

Wiem tylko, że wszystko co jest inne niż standard, niesie z sobą nietypowe problemy. Problemy nieznane dotąd.

 

Konstruowanie silnika którego jeszcze w masowej produkcji nie było, jest większym wyzwaniem niż ulepszanie konstrukcji istniejącej. Nie dotyczy to tylko silników, ale wszystkiego...

 

Nie wiem, czy diesel - bokser w masowej produkcji i użyciu będzie sprawiał jakieś nietypowe problemy, ale zakładam, że tak być może - nowe = nieznane.

Praktyka pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...