Jump to content

Wypadające zapłony na 4 cyl GT/WRX


Siwy
 Share

Recommended Posts

Witam Panie i Panów fanów :)

Mam problem z GT, a raczej z WRXem

Do GT została przełożona instalacja z WRXa 2,0 i pojawia się problem wypadania zapłonów na wszystkich cylindrach. Objawia się to przy naciśnięciu mocno gazu i obrotach około 2,5-3,5tys.

Miga kontrolka check engine i po chwili gaśnie. Jeśli zdarzy się to kilka razy, kontrolka po miganiu zaczyna świecić na stałe i zostaje zarejestrowany błąd.

Przy delikatnej jeździe nie ma tego problemu.

Miał może ktoś coś takiego?

Dodam, że już zmieniłem nowe świece na jeszcze nowsze, bo myślałem, że może się platynowe zalały, ale to nie pomaga...

Link to comment
Share on other sites

Do GT została przełożona instalacja z WRXa 2,0

 

 

Ale tego chyba nie można robić? Instalacja jest przypisana do konkretnego auta.

 

Kolegi auto już tak jeździ i działa idealnie, tylko z moim są małe problemy. Możliwe, że jeszcze problem mam z ciśnieniem paliwa, bo bak jest zasyfiony i dzisiaj mają mi wymienić na inny, który nie zapycha filtrów.

Tak czy owak instalacja z WRXa w GT to rewelacyjny pomysł :)

Link to comment
Share on other sites

tez miewam co jakis czas w bugu missfire'y na wszystkich cylindrach i prawie pewnosc ze z motorem wszystko ok.

 

gdzies mi sie obilo o uszy:

- ze to byla choroba wieku dzieciecego (softu, oczujnikowania?) we wczesnych wrx'ach

- ze moze pomoc czyszczenie ktorys z czujnikow silnikowych (polozen walu/walkow-chyba??)

 

ale nie zglebialem dalej tematu, specjalnie sie nie przejmuje i robie reset kompa jak sie lampka zaswieci.

Jakby kto madry sie wypowiedzial to chetnie poczytam w kazdym razie:)

Link to comment
Share on other sites

Witam Panie i Panów fanów :)

Mam problem z GT, a raczej z WRXem

Do GT została przełożona instalacja z WRXa 2,0 i pojawia się problem wypadania zapłonów na wszystkich cylindrach. Objawia się to przy naciśnięciu mocno gazu i obrotach około 2,5-3,5tys.

Miga kontrolka check engine i po chwili gaśnie. Jeśli zdarzy się to kilka razy, kontrolka po miganiu zaczyna świecić na stałe i zostaje zarejestrowany błąd.

Przy delikatnej jeździe nie ma tego problemu.

Miał może ktoś coś takiego?

Dodam, że już zmieniłem nowe świece na jeszcze nowsze, bo myślałem, że może się platynowe zalały, ale to nie pomaga...

Był ruszany sam silnik :?: , jakie tłoki , jaka glowica, jaki st.spr. ? były któreś elementy planowane ? jaka uszczelka? czy idealnie zgraly sie znaki na pasku ?

Link to comment
Share on other sites

Witam Panie i Panów fanów :)

Mam problem z GT, a raczej z WRXem

Do GT została przełożona instalacja z WRXa 2,0 i pojawia się problem wypadania zapłonów na wszystkich cylindrach. Objawia się to przy naciśnięciu mocno gazu i obrotach około 2,5-3,5tys.

Miga kontrolka check engine i po chwili gaśnie. Jeśli zdarzy się to kilka razy, kontrolka po miganiu zaczyna świecić na stałe i zostaje zarejestrowany błąd.

Przy delikatnej jeździe nie ma tego problemu.

Miał może ktoś coś takiego?

Dodam, że już zmieniłem nowe świece na jeszcze nowsze, bo myślałem, że może się platynowe zalały, ale to nie pomaga...

Był ruszany sam silnik :?: , jakie tłoki , jaka glowica, jaki st.spr. ? były któreś elementy planowane ? jaka uszczelka? czy idealnie zgraly sie znaki na pasku ?

 

Tłoki mahle kute -zwykłe, nie jakieś pod strokera, itp.

-głowice z WRXa -planowane minimalnie -powiększane kanały -czyli obróbka

-uszczelki pod głowice oryginalne, seryjne

-rozrząd na 100% jest ok

Identyczny zestaw jeździ u kolegi i działa bez zarzutu.

Link to comment
Share on other sites

Witam Panie i Panów fanów :)

Mam problem z GT, a raczej z WRXem

Do GT została przełożona instalacja z WRXa 2,0 i pojawia się problem wypadania zapłonów na wszystkich cylindrach. Objawia się to przy naciśnięciu mocno gazu i obrotach około 2,5-3,5tys.

Miga kontrolka check engine i po chwili gaśnie. Jeśli zdarzy się to kilka razy, kontrolka po miganiu zaczyna świecić na stałe i zostaje zarejestrowany błąd.

Przy delikatnej jeździe nie ma tego problemu.

Miał może ktoś coś takiego?

Dodam, że już zmieniłem nowe świece na jeszcze nowsze, bo myślałem, że może się platynowe zalały, ale to nie pomaga...

Był ruszany sam silnik :?: , jakie tłoki , jaka glowica, jaki st.spr. ? były któreś elementy planowane ? jaka uszczelka? czy idealnie zgraly sie znaki na pasku ?

 

Tłoki mahle kute -zwykłe, nie jakieś pod strokera, itp.

-głowice z WRXa -planowane minimalnie -powiększane kanały -czyli obróbka

-uszczelki pod głowice oryginalne, seryjne

-rozrząd na 100% jest ok

Identyczny zestaw jeździ u kolegi i działa bez zarzutu.

 

 

Bez ramapu :?:

Link to comment
Share on other sites

Nie nooo... z remapem :P

Z tym, że mój dopiero wyjechał, a kolegi już pół roku jeździ.

Ja mam na dotarciu doładowanie max 0,7 bar ustawione.

Wypadanie zapłonów nasila się wraz z nagrzewaniem silnika, tzn. mogę zrobić 100km ciągiem i jeśli nie będę używał wyższych obrotów lub doładowania, to zapłony nie wypadną. Jeśli pojadę z wyższymi obrotami czy doładowaniem, to z już po chwili zaczynają wypadać.

Nie wiem czy ma to coś wspólnego z dopływem paliwa, bo bak zasyfiony i jest w trakcie wymiany (oczywiście z filtrami)...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...