Skocz do zawartości

Legacy I - zmiana tylnych hamulców bębnowych na tarczowe, ..


qbutek

Rekomendowane odpowiedzi

Na dziś przygotowałem zmianę tylnych hamulców bębnowych na tarczowe, a konkretnie na tarczo-bębny

 

Jako, że czasem lubię nacisnąć na gaz to i zdarza mi się deptać hamulec (mimo, że hamulce są dla tchórzy) i w związku z tym postanowiłem poprawić hamulce w moim Legacy I

 

Przednie hamulce wymieniłem już z małego jednotłoczka na dwutłoczek 277 mm (w planach zmiana na ~296 mm).

Tylne hamulce postanowiłem zmienić na jednotłoczkowe z tarczami wentylowanymi.

Potrzebne elementy, a dokładniej te które ja zgromadziłem (można zrobić to inaczej, ale to nie wątek do rozpatrywania różnych opcji):

- zacisk hamulca wraz z prowadnicami X2

- przewód hamulcowy X2

- linka hamulca ręcznego X2

- zwrotnica X2

- tarczo-bęben X2

- okładziny X2

- klocki X2

Wszystkie elementy pochodzą z Imprezy STI v3.

 

Samochód należy unieść, nie zaciągać ręcznego.

 

1. Zdjęcie koła.

324218_3969743159838_1910029367_o.jpg

 

2. Zdjęcie bębna.

337271_3969744199864_652767677_o.jpg

Po jednej stronie bez problemu zdjąłem ręką, ale po drugiej musiałem użyć dwóch śrub, które wkręca się w otwory w bębnie. Na przemian je dokręcając wypycha się bęben.

 

3. Zdjęcie sprężyn.

Zacząłem od górnych. Przy zdejmowaniu, tej zewnętrznej, trzeba uważać na blaszkę od regulatora, która jest trzymana sprężyną i może upaść ;)

Następnie zdjąłem sprężynę od środka, pod rozpieraczem, a na końcu tą dolną.

 

4. Zdjęcie okładzin.

Okładziny trzymają się na trzpieniach i "kapselkach" dociskanych do ich zakończeń przez sprężyny. Kapselki należy docisnąć (trzymając od tyłu trzpienie) i przekręcić o 90 stopni.

Do tylnej okładziny przymocowana jest linka - jej zdjęcie nie powinno sprawić problemu.

Przy okazji wypadnie regulator - prawdopodobnie w dwóch częściach.

 

5. Demontaż przewodu elastycznego.

 

6. Widok na mocowanie zwrotnicy z tyłu

279169_3969745119887_2022629188_o.jpg

 

7. Widok na tylne zawieszenie bez zwrotnicy.

456314_3969746239915_1820486054_o.jpg

 

8. Odkęcenie trzech śrub mocujących każdą linkę hamulca ręcznego.

1:279178_3969747159938_1607944444_o.jpg

2:328855_3969748079961_87077318_o.jpg

3:131685_3969748959983_1638948495_o.jpg

 

9. Demontaż linek z drążka hamulca ręcznego w kabinie. *

Operacja dość niewdzięczna ze względu na dostęp do mocowania linek do nadwozia (tunelu) w kabinie.

Najłatwiej zdjąć cały tunel między przednimi fotelami, ale mi się tego nie chciało zrobić i odkręcilem tylko 3 śruby, które sa w schowku pod łokciem. Pozwoliło to tylko na podniesienie tego schowka i słaby dostęp do linek:

289489_3969750720027_354287202_o.jpg

Można zdjąć stelarz podtrzymujący schowek - chyba 3 nakrętki. Ułatwia to późniejsze manewrowanie.

Tutaj trzeba odczepić linki z części łączącej linki z samą dźwignią. Fajnie jak druga osoba wepchnie linkę w pancerz, wtedy jest łatwiej.

Żeby dostać się do mocowania pancerzy do budy trzeba podciągnąć wykłądzinę do przodu (żeby to zrobić należy wykręcić siedzisko kanapy i odpiąć minimum jednen próg). Wtedy uzyskuje się dostęp do dwóch nakrętek mocującyh. Odkręcić.

271395_3969751680051_1100843891_o.jpg

Wyjąć pancerze z linkami.

 

10. Zakonserwować miejsca styku mocowań linki (pancerza) i budy.

258132_3969752680076_1240488990_o.jpg

328797_3969753200089_2096025573_o.jpg

Okazało się, że nowe linki są krótsze. W związku z powyższym trzeba zrezygnoważ z jednego mocowania pancerza do budy. Miejsce mocowania obficie nasmarowałem, a otwór na gwint zaślepiłem zatyczką wyciągniętą wcześńiej z miejsca, gdzie motowałem podpory do mocowań staba.

456235_3969754240115_1879990996_o.jpg

132108_3969753840105_800592408_o.jpg

 

11. Przykręcić linki do mocowania pancerza do budy w kabinie (punkt 9) i do mocowań pod podłogą (punkt 10).

 

12. Przygotowane wnętrza bębnów:

271212_3969754560123_2141969137_o.jpg

221336_3969754920132_418044767_o.jpg

Należy pamiętać, że te bębny, w odróżnieniu od poprzednich, nie mają autoregulacji i po skręceniu wszystkiego należy je wyregulować.

 

13 Cały zestaw gotowy do montażu:

615974_3969755400144_809407664_o.jpg

258810_3969755720152_1453486938_o.jpg

 

13. Zamocowanie "wnętrz" do bębna.

Ogólnie warto wszystkie ruchome elementy przesmarować, a potem założyć.

Największy problem jest z montażem talerzyków przytrzymujących, wraz z trzpieniem, okładziny. Przyda się drugoa osoba do pomocy.

241460_3969759840255_1843263470_o.jpg

Wpięcie linki w mechanizm ręcznego i w obudowę.

 

14. Zamocowanie tarczy i zacisku wraz z klockami:

326701_3969760120262_1075297409_o.jpg

 

15. Odpowietrzenie układu.

 

16. Cały, gotowy, zamontowany zestaw.

258349_3969760400269_385192079_o.jpg

 

 

* - na początku myślałem, że linek nie bedzie trzeba zmieniać, bo mocowanie w kabinie jest prawie identyczne, jednak mocowanie do samego bębna jest inne i niekompatybilne. Zmiana konieczna.

57437_3969760600274_182569834_o.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko git. Tylko....

Linki są krótsze, bo od imprezy. Jakbyś kupił od Legacy, pasowałoby plug&play. Impreza ma mniejszy rozstaw osi, inną płytę podłogową i inne linki.

 

Nie wziąłeś po uwagę, że może być konieczność wymiany korektora siły hamowania tylnej osi. Nawet Legacy sedan i turbo mają inny, a co dopiero układ tarcze/bębny i tarcze/tarcze. Ja bym posprawdzał na śliskim jak hamuje, bo może się okazać, że na śniegu auto blokuje tył za wcześnie, lub hamuje za słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linki są krótsze, bo od imprezy. Jakbyś kupił od Legacy, pasowałoby plug&play. Impreza ma mniejszy rozstaw osi, inną płytę podłogową i inne linki.
Pewnie by pasowały, ale budżet już by nie wyrobił. Te ładnie chodziły i udało się dopasować. Jak będę kiedyś wymieniał to pomyślę nad Legacowymi.

Mają takie same końcówki?

 

Nie wziąłeś po uwagę, że może być konieczność wymiany korektora siły hamowania tylnej osi. Nawet Legacy sedan i turbo mają inny, a co dopiero układ tarcze/bębny i tarcze/tarcze. Ja bym posprawdzał na śliskim jak hamuje, bo może się okazać, że na śniegu auto blokuje tył za wcześnie, lub hamuje za słabo.
Brałem. Najpierw wymieniłem tarcze z przodu i wyraźnie tył niedomagał. Jak wymieniłem tył, to na wydawało mi się, że tył za wcześnie łapie. Okazało się, że było to raczej spowodowane miękkim zawieszeniem.

Teraz łapie dobrze.

Zobaczymy jeszcze co będzie po wymianie przodu na jeszcze większy hamulec.

 

Jak już będzie docelowy (przynajmniej na razie) zestaw to wtedy też się pobawię i zobaczę jak to będzie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w swoim dziadku hamulce z wrx, z przodu 4 tłoczki pod 294mm, z tyłu 2 tłoczki na wentylu pod 290mm. Wszystko to założone pod pompe, serwo i korektor od zwykłego 115 konnego legasia 2.0, gdzie z tyłu były bębny. Po zmianie hamulców na wrx, nie zauważyłem, żadnych negatywnych objawów, po za tym, że trzeba zerkać w lusterko, aby nikt w dupe nie zapakował. Dobry klocek + tarcza i hebelki są super. Polecam taki sfap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tyłu 2 tłoczki na wentylu pod 290mm

Muszę wreszcie sprawdzić jakiej średnicy mam tarczę z tyłu.

Bęben mam na 171 mm.

 

z przodu 4 tłoczki pod 294mm

Niestety u mnie 4-ro tłoczek odpada, bo bym musiał oba zestawy felg zmienić.

Szukam też 294, ale na dwu-tłoczku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qbutek, Rewelacyjna relacja! No i fajnie wygląda cała zawiecha z tyłu na czerwonych tulejach:)

Przód gumy też robiłeś? Mnie czeka chyba komplet, ale chcę zacząć od przodu (po zimie), jak jest z dostępnością poiluretanów do Antyka?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qbutek, Rewelacyjna relacja! No i fajnie wygląda cała zawiecha z tyłu na czerwonych tulejach:)
Dzięki. Staram się, jeżeli jest taka możliwość, robić foty przy wszystkich moich zabawach z autem, bo wiem, że komuś może się to kiedyś przydać.

 

Przód gumy też robiłeś?
Tak, wymienione mam już wszystko oprócz mocowań tylnych sanek do budy i mocowań skrzyni, bo te poduszki jeszcze mam w fazie projektu.

 

Mnie czeka chyba komplet, ale chcę zacząć od przodu (po zimie)
Ja u siebie wymieniłem wszystko i była duża różnica w prowadzeniu i czuci co się z autem dzieje.

 

jak jest z dostępnością poiluretanów do Antyka?
Bez najmniejszego problemu ---> PW.

 

Zapraszam do mojego wątku w nielegalu (uwaga dużo zdjęć): Legacy I, czyli poczciwy dupowóz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

@@qbutek, czy linki ręcznego z wersji bębnowej, pasują do tarczowej? Jeśli nie, to na czym polega różnica?

Swoją drogą, mógłbyś poprawić te zdjęcia :clapping:

Aha, jeszcze jedno - rozumiem, że szczęki ręcznego muszą być też z wersji tarczowej?

Edytowane przez pawlaswrc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linki z tego co kojarzę maja inną długość i mocowanie.
Dokładnie. Długość, jeszcze nie przeszkadza, ale mocowania już tak.

 

Zresztą temat rozwijany w wątku @pawlaswrc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za offa,ale mam pytanie?

który bezpiecznik w turbodziadku odpowiada za ABS,nie mam "zakrywki" więc nie mam jak rozszyfrować??

 

Dobra,znalazłem!! ;)

Edytowane przez wojtas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie...Jednak odpuściłem...Choć szkoda bo sztuka jest piękna i strasznie rzadko spotykana w takim setup'ie...Jednakże by dołozyć tył napęd i zmienić skrzynię na manual to za dużo roboty i nie pewności czy się uda....Kupuje więc oryginalnie 4ro łapa..tylko nie na takim wypasie...Ale może kiedyś..Albo ktoś kupi tego dla budy czy silnika a Ja bym z Niego kilka elementów"podkradł" odpłatnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mnie tu OT robicie?

 

No niestety fotki umieściłem na fb, który był uprzejmy podmienić adresy i zrobiła się lipa.

 

Jak złapię chwilę, to pożenię opisy z moich tematów ze zdjęciami i zrobię to jako stronę, a wtedy wrzucę linki.

 

Wybaczcie, ale ten brak zdjęć nie jest celowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...