Jump to content

Grzalka 2 sondy


KamilP

Recommended Posts

Witam,

 

czy przy zimnym silniku (2.0 N/A) grzalka 2 sondy lambda powinna sie zalaczac od razu po rozruchu silnika czy po osiagnieciu jakies temperatury?

 

Rozsadek podpowiada, ze od razu, jednak wolalbym to potwierdzic. Niestety w manualu nie moge znalezc odpowiedzi..

 

Pozdrawiam,

Kamil P

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Grzałka sondy lambda jest właśnie po to, aby sonda zaczęła właściwie pracować w jak najkrótszym czasie, osiągając optymalną temperaturę pracy.

Idąc tym tropem napięcie na grzałce sondy lambda musi pojawiać się po odpaleniu silnika. 8)

Link to comment
Share on other sites

A na jakiej podstawie Pan wie, że po tych 30-40sek załącza się grzałka (zaczyna grzać)? :P

 

W pierwszej kolejności należałoby sprawdzić czy po przekręceniu zapłonu (zapaleniu silnika), pojawia się napięcie (12-14V) na pinach grzałki sondy. Jeżeli wszystko jest OK., to następnym krokiem jest sprawdzenie samej sondy.

Jeżeli okaże się, iż sonda Lambda wadliwie pracuje to należy ją wymienić. :cry:

Link to comment
Share on other sites

A na jakiej podstawie Pan wie, że po tych 30-40sek załącza się grzałka (zaczyna grzać)? :P

 

Samochod przy rozruchu podlaczony byl do komputera diagnostycznego. Przez ok. 30-40 sek. grzalka sie nie zalacza i obroty faluja w przedziale 1200-1700, po zalaczeniu sie grzalki obroty spadaja do rownych 700. Przy okazji falowania zalewa sie podajac zbyt duzo paliwa.

 

-- Pn paź 01, 2012 10:57 am --

 

A na jakiej podstawie Pan wie, że po tych 30-40sek załącza się grzałka (zaczyna grzać)? :P

 

W pierwszej kolejności należałoby sprawdzić czy po przekręceniu zapłonu (zapaleniu silnika), pojawia się napięcie (12-14V) na pinach grzałki sondy. Jeżeli wszystko jest OK., to następnym krokiem jest sprawdzenie samej sondy.

Jeżeli okaże się, iż sonda Lambda wadliwie pracuje to należy ją wymienić. :cry:

 

rozumiem, ze tak wlasnie mam uczynic?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeżeli jest tak jak pisałem powyżej – pomimo pojawienia się napięcia na stykach sondy w momencie załączenia zapłonu (pracy silnika) przebiegi sondy na oscyloskopie są niewłaściwe, to taką sondę należy wymienić. :lol:

 

Będzie to pierwszy krok w „usprawnieniu” silnika, bo w pewnych przypadkach kilka kwestii może się na siebie nakładać. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...