KamilP Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Witam, czy przy zimnym silniku (2.0 N/A) grzalka 2 sondy lambda powinna sie zalaczac od razu po rozruchu silnika czy po osiagnieciu jakies temperatury? Rozsadek podpowiada, ze od razu, jednak wolalbym to potwierdzic. Niestety w manualu nie moge znalezc odpowiedzi.. Pozdrawiam, Kamil P Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Witam, Grzałka sondy lambda jest właśnie po to, aby sonda zaczęła właściwie pracować w jak najkrótszym czasie, osiągając optymalną temperaturę pracy. Idąc tym tropem napięcie na grzałce sondy lambda musi pojawiać się po odpaleniu silnika. 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilP Posted September 24, 2012 Author Share Posted September 24, 2012 Rozumiem. W takim razie jezeli grzalka w moim Legacy zalacza sie po 30-40sek. nalezaloby ja wymienic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 A na jakiej podstawie Pan wie, że po tych 30-40sek załącza się grzałka (zaczyna grzać)? W pierwszej kolejności należałoby sprawdzić czy po przekręceniu zapłonu (zapaleniu silnika), pojawia się napięcie (12-14V) na pinach grzałki sondy. Jeżeli wszystko jest OK., to następnym krokiem jest sprawdzenie samej sondy. Jeżeli okaże się, iż sonda Lambda wadliwie pracuje to należy ją wymienić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilP Posted October 1, 2012 Author Share Posted October 1, 2012 A na jakiej podstawie Pan wie, że po tych 30-40sek załącza się grzałka (zaczyna grzać)? Samochod przy rozruchu podlaczony byl do komputera diagnostycznego. Przez ok. 30-40 sek. grzalka sie nie zalacza i obroty faluja w przedziale 1200-1700, po zalaczeniu sie grzalki obroty spadaja do rownych 700. Przy okazji falowania zalewa sie podajac zbyt duzo paliwa. -- Pn paź 01, 2012 10:57 am -- A na jakiej podstawie Pan wie, że po tych 30-40sek załącza się grzałka (zaczyna grzać)? W pierwszej kolejności należałoby sprawdzić czy po przekręceniu zapłonu (zapaleniu silnika), pojawia się napięcie (12-14V) na pinach grzałki sondy. Jeżeli wszystko jest OK., to następnym krokiem jest sprawdzenie samej sondy. Jeżeli okaże się, iż sonda Lambda wadliwie pracuje to należy ją wymienić. rozumiem, ze tak wlasnie mam uczynic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted October 16, 2012 Share Posted October 16, 2012 Jeżeli jest tak jak pisałem powyżej – pomimo pojawienia się napięcia na stykach sondy w momencie załączenia zapłonu (pracy silnika) przebiegi sondy na oscyloskopie są niewłaściwe, to taką sondę należy wymienić. Będzie to pierwszy krok w „usprawnieniu” silnika, bo w pewnych przypadkach kilka kwestii może się na siebie nakładać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts