Jump to content

Skrzynia 6 mt w gt R180


Jacky X

Recommended Posts

Nadal borykam się z najlepszą opcją montażu 6 mt do GT-ka. Tylko nie bardzo mi się chce wysyłać półosie do MotoMAXu. I tak zastanawiam się nad takim rozwiązaniem z tyłu.

 

PS.Jak jest problem z hamulcem ręcznym to może bym go wogóle wyrzucił i zamontował hydrauliczny przy okazji ?

 

DOBRA.PYTANIA MAM TAKIE.Jeśli założenie 6 mt pokombinuję ze zwrotnicami R180.

 

1) Zwrotnice z Type RA ręczny 170 mm.

 

Rozumiem tarcze są takie same jak do WRX New Age ?

 

 

 

2) Jakie napotkam problemy przy zwrotnicach z STI New Age i ewentualnie hydraulicznym ręcznym i zaciskami WRX ?

 

- jaki tarcze np. czy podejdą te z Type R 290 mm na 190 mm ręczny ?

- czy tarcze kotwiczne podejdą pod tarcze od Type R 290/190 mm ?

- czy napotkam jakieś inne problemy ?

 

3) Jakie są średnice bembnów hamulca ręcznego ?

WRX 170 mm ?

Type R/ RA /170 mmm i 190 mm/

STI 190 mm ?

PS.Po prostu dostępność zwrotnic STI jest dużo większa niż Type R/RA.

 

4) Czym się różnią zwrotnice Type R 290/190 mm od STI 312/190 mm ?

Link to comment
Share on other sites

Aha, podejrzewalem, ze chcesz pozenic 6MT z dyfrem, ktory miales seryjnie w aucie.

 

Mam cały set i pozostaje do rozwiązania sprawa półosi:

 

a)hybrydowe to zawsze aftermarket i kłopot z przesyłaniem i czekaniem

 

B) zwrotnice z type R są trudno osiągalne i pozostaje kłopot z kupnem tarcz

 

c) nie do końca jestem przekonany czy da się zastosować zwrotnice STI i zaciski WRX,jakie tarcze wtedy ...

Link to comment
Share on other sites

... jacky ty masz zwyklego gtka?

 

 

Mam coupetę 2,2 L US LHD oczywiście w którą na poczekaniu włożyłem słabe graty GT MY 97 a teraz pomału upgrade.

 

-- 28 wrz 2012, o 07:23 --

 

......

 

c) nie do końca jestem przekonany czy da się zastosować zwrotnice STI i zaciski WRX,jakie tarcze wtedy ...

 

 

Naprawdę nikt nie zna odpowiedzi na takie proste pytanie ?!?

Link to comment
Share on other sites

tylne zwrotnice o STI new age, masz zajebisty ręczny na dużym bębnie, nie potrzeba hydrauliki, tarcze przetaczasz na 294mm i zakładasz P&P zaciski z WRXa z zestawu czterotłoczkowego, te z napisem Subaru, wchodzą Ci wszystkie felgi, ręczny działa, masz mocne seryjne półosie z STI, żadnych kombinacji, drutów i późniejszych zmagań z przegubami i poukręcanymi frezami.....

 

pomuk

 

 

:D

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Ja to bym dal na tyl jakas okazyjnie kupiona szperke do r160 i by stylko, bo z tym 6mt i rzezbieniem polosi czy zwrotnic itd, to za duzo zachodu jak dla mnie.

Edited by Glivek
Link to comment
Share on other sites

Ale wygrzebałeś. :P

Tak nawiasem,to nie trzeba rzeźbić,przerabiać.Wszystko pasuje,pod warunkiem montażu zwrotnic,wahaczy i półosi z przegubami z STi.Działa i robi dobrą robotę. ;)

Link to comment
Share on other sites

Aj odgrzebalem nie jeden podobny temat i studiowalem, bo sie borykam z tymi dylematami, zeby usprawnic naped GTeka, no i teraz jest fajna oferta na allegro swap sti my03 bez dccd do wylicytowania, ale jak se poczytalem, ze i trzeba by bylo zamach z kpl. sprzeglem od sti to co ty "cybel" mowisz nawet tarcze i hamulce nawet reczny to by wyszlo pewnie kolo 10tysi wszystko, chyba ze to bajki no ale roznie gadaja. To se mysle -za duzo zachodu prosciej wsadzic plytke do r160 za 4tys(chyba ze mozna gdzies kupic taniej moze byc uzywka), Bo mi nie chodzi o to zeby startowac w zawodach itp. ale czsami pouczyc sie na placu przy malych predkosciach beczek miedzy pacholkami na 1, biegu glownie bo wiem ze ostra zmiana 2 na 1 bieg jest grozna , no i miec wieksze szanse w walce z zaspami zima:>.

Edited by Glivek
Link to comment
Share on other sites

Ano taki swap tani nie jest,jeśli ma służyć długo i bezawaryjnie,to musi być zrobiony od A do Z.Wtedy zniesie dużo i długo. ;)

ale czsami pouczyc sie na placu przy malych predkosciach beczek miedzy pacholkami na 1, biegu

A to może poważnie nadwyrężyć napędy GT-eka.R160 też za długo tego nie zniesie,ze względu małą na ilość oleju.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

podepnę się pod temat z pytaniami dotyczącymi 6MT w type R ver 5 MY99

 

- czy kupienie 6MT z tylnym dyfrem R180 3,9 i wałem będzie pasowało na długość, a dyfer 3,9 da się zamontować tak samo jak obecny R180 4,44, który mam seryjnie?

- czy mogę zachować obecne tylne półosie? czy R180 3,9 ma inne półosie niż R180 4,44?

- jak z półosiami przednimi? przyjmuję, że będę potrzebować inne półosie do 6MT niż te, które mam obecnie, czy muszę wymienić zwrotnice, piasty? 

Link to comment
Share on other sites

 

 

czy kupienie 6MT z tylnym dyfrem R180 3,9 i wałem będzie pasowało na długość, a dyfer 3,9 da się zamontować tak samo jak obecny R180 4,44, który mam seryjnie?

Będzie pasować i da się zamontować.

 

 

- czy mogę zachować obecne tylne półosie? czy R180 3,9 ma inne półosie niż R180 4,44?

Półosie powinny pasować.

 

 

jak z półosiami przednimi? przyjmuję, że będę potrzebować inne półosie do 6MT niż te, które mam obecnie, czy muszę wymienić zwrotnice, piasty? 

Z przednimi półosiami nie ma problemu,pasują te z STi.Zwrotnice i piasty zostają.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

czyli podsumowuję do listy zakupów:

- skrzynia 6MT z przełożeniem głównym 3,9

- dyfer R180 3,9 z płytką

- wał do skrzyni i dyfra opsianych wyżej

- półosie przednie

 

dochodzą jeszcze:

- wybierak 

- sprzęgło

 

czy dzwon każdej 6MT będzie pasować do EJ207?

Edited by kons6
Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz DCCD to w Twoim jest płytka i możesz ją przełożyć do dyfra z przełożeniem 3.9.

Nie musisz kupować dyfra 3.9 z płytką.

 

Bo tylko dyfry z 6MT DCCD miały płytkę z tyłu w komplecie.

 

Chyba, że chcesz kupić komplet 6MT DCCD to nie było tematu ;)

Edited by ryjeks
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...