Skocz do zawartości

Skrzynia 6 mt w gt R180


Jacky X

Rekomendowane odpowiedzi

Nadal borykam się z najlepszą opcją montażu 6 mt do GT-ka. Tylko nie bardzo mi się chce wysyłać półosie do MotoMAXu. I tak zastanawiam się nad takim rozwiązaniem z tyłu.

 

PS.Jak jest problem z hamulcem ręcznym to może bym go wogóle wyrzucił i zamontował hydrauliczny przy okazji ?

 

DOBRA.PYTANIA MAM TAKIE.Jeśli założenie 6 mt pokombinuję ze zwrotnicami R180.

 

1) Zwrotnice z Type RA ręczny 170 mm.

 

Rozumiem tarcze są takie same jak do WRX New Age ?

 

 

 

2) Jakie napotkam problemy przy zwrotnicach z STI New Age i ewentualnie hydraulicznym ręcznym i zaciskami WRX ?

 

- jaki tarcze np. czy podejdą te z Type R 290 mm na 190 mm ręczny ?

- czy tarcze kotwiczne podejdą pod tarcze od Type R 290/190 mm ?

- czy napotkam jakieś inne problemy ?

 

3) Jakie są średnice bembnów hamulca ręcznego ?

WRX 170 mm ?

Type R/ RA /170 mmm i 190 mm/

STI 190 mm ?

PS.Po prostu dostępność zwrotnic STI jest dużo większa niż Type R/RA.

 

4) Czym się różnią zwrotnice Type R 290/190 mm od STI 312/190 mm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, podejrzewalem, ze chcesz pozenic 6MT z dyfrem, ktory miales seryjnie w aucie.

 

Mam cały set i pozostaje do rozwiązania sprawa półosi:

 

a)hybrydowe to zawsze aftermarket i kłopot z przesyłaniem i czekaniem

 

B) zwrotnice z type R są trudno osiągalne i pozostaje kłopot z kupnem tarcz

 

c) nie do końca jestem przekonany czy da się zastosować zwrotnice STI i zaciski WRX,jakie tarcze wtedy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jacky ty masz zwyklego gtka?

 

 

Mam coupetę 2,2 L US LHD oczywiście w którą na poczekaniu włożyłem słabe graty GT MY 97 a teraz pomału upgrade.

 

-- 28 wrz 2012, o 07:23 --

 

......

 

c) nie do końca jestem przekonany czy da się zastosować zwrotnice STI i zaciski WRX,jakie tarcze wtedy ...

 

 

Naprawdę nikt nie zna odpowiedzi na takie proste pytanie ?!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylne zwrotnice o STI new age, masz zajebisty ręczny na dużym bębnie, nie potrzeba hydrauliki, tarcze przetaczasz na 294mm i zakładasz P&P zaciski z WRXa z zestawu czterotłoczkowego, te z napisem Subaru, wchodzą Ci wszystkie felgi, ręczny działa, masz mocne seryjne półosie z STI, żadnych kombinacji, drutów i późniejszych zmagań z przegubami i poukręcanymi frezami.....

 

pomuk

 

 

:D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Ja to bym dal na tyl jakas okazyjnie kupiona szperke do r160 i by stylko, bo z tym 6mt i rzezbieniem polosi czy zwrotnic itd, to za duzo zachodu jak dla mnie.

Edytowane przez Glivek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aj odgrzebalem nie jeden podobny temat i studiowalem, bo sie borykam z tymi dylematami, zeby usprawnic naped GTeka, no i teraz jest fajna oferta na allegro swap sti my03 bez dccd do wylicytowania, ale jak se poczytalem, ze i trzeba by bylo zamach z kpl. sprzeglem od sti to co ty "cybel" mowisz nawet tarcze i hamulce nawet reczny to by wyszlo pewnie kolo 10tysi wszystko, chyba ze to bajki no ale roznie gadaja. To se mysle -za duzo zachodu prosciej wsadzic plytke do r160 za 4tys(chyba ze mozna gdzies kupic taniej moze byc uzywka), Bo mi nie chodzi o to zeby startowac w zawodach itp. ale czsami pouczyc sie na placu przy malych predkosciach beczek miedzy pacholkami na 1, biegu glownie bo wiem ze ostra zmiana 2 na 1 bieg jest grozna , no i miec wieksze szanse w walce z zaspami zima:>.

Edytowane przez Glivek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano taki swap tani nie jest,jeśli ma służyć długo i bezawaryjnie,to musi być zrobiony od A do Z.Wtedy zniesie dużo i długo. ;)

ale czsami pouczyc sie na placu przy malych predkosciach beczek miedzy pacholkami na 1, biegu

A to może poważnie nadwyrężyć napędy GT-eka.R160 też za długo tego nie zniesie,ze względu małą na ilość oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

podepnę się pod temat z pytaniami dotyczącymi 6MT w type R ver 5 MY99

 

- czy kupienie 6MT z tylnym dyfrem R180 3,9 i wałem będzie pasowało na długość, a dyfer 3,9 da się zamontować tak samo jak obecny R180 4,44, który mam seryjnie?

- czy mogę zachować obecne tylne półosie? czy R180 3,9 ma inne półosie niż R180 4,44?

- jak z półosiami przednimi? przyjmuję, że będę potrzebować inne półosie do 6MT niż te, które mam obecnie, czy muszę wymienić zwrotnice, piasty? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czy kupienie 6MT z tylnym dyfrem R180 3,9 i wałem będzie pasowało na długość, a dyfer 3,9 da się zamontować tak samo jak obecny R180 4,44, który mam seryjnie?

Będzie pasować i da się zamontować.

 

 

- czy mogę zachować obecne tylne półosie? czy R180 3,9 ma inne półosie niż R180 4,44?

Półosie powinny pasować.

 

 

jak z półosiami przednimi? przyjmuję, że będę potrzebować inne półosie do 6MT niż te, które mam obecnie, czy muszę wymienić zwrotnice, piasty? 

Z przednimi półosiami nie ma problemu,pasują te z STi.Zwrotnice i piasty zostają.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli podsumowuję do listy zakupów:

- skrzynia 6MT z przełożeniem głównym 3,9

- dyfer R180 3,9 z płytką

- wał do skrzyni i dyfra opsianych wyżej

- półosie przednie

 

dochodzą jeszcze:

- wybierak 

- sprzęgło

 

czy dzwon każdej 6MT będzie pasować do EJ207?

Edytowane przez kons6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz DCCD to w Twoim jest płytka i możesz ją przełożyć do dyfra z przełożeniem 3.9.

Nie musisz kupować dyfra 3.9 z płytką.

 

Bo tylko dyfry z 6MT DCCD miały płytkę z tyłu w komplecie.

 

Chyba, że chcesz kupić komplet 6MT DCCD to nie było tematu ;)

Edytowane przez ryjeks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bo tylko dyfry z 6MT DCCD miały płytkę z tyłu w komplecie.

A to nie jest prawda.Była płytka z tyłu mimo braku DCCD.

 http://home.gci.net/~cowdookey/818/TransmissionIDChart_Public.pdf


 

 

czy dzwon każdej 6MT będzie pasować do EJ207?

Będzie pasowało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...