Jump to content

WRX 08 - a podnoszenie mocy .


Ryslaw

Recommended Posts

Planuję trochę ożywić swojego WRXa .

Czy posiadacze braci bliźniaków w budzie Lanos ;) mają już jakieś doświadczenia z tematem ?

Chodzi o sens wrzucania poszczególnych gratów : wydech , dolot , downpipe , remap , turbina , kute tłoki , kolektory etc :)

oraz o przyrosty możliwe do osiągnięcia lub osiągnięte na poszczególnych zestawach .

Link to comment
Share on other sites

Ryslaw, spójrz do nielegala,znajdziesz wiele informacji.Może nie dotyczą bezpośrednio "lanosa",ale to tylko bedą niuanse,mniej lub bardziej techniczne.

W twoim wypadku to raczej uwolnienie wydechu,rozsądny remap i tyle.Na więcej nie pozwolą napędy w WRX,a także seryjny motor WRX.No chyba że ma być grubo. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Witam kolegę po fachu, tzn. mamy ten sam rocznik "woza" tylko mój w sedanie. Też się interesuję możliwością podniesienia mocy. Na pewno do podniesienia mocy o kilkadziesiąt koni to obowiązkowo wydech(cały)+dobrze wymienić pompkę paliwa zwłaszcza, że koszt ok 380zł. Można z tego wyciągnąć ok. 270-280KM. Można do tego wymienić turbo na takie chociażby z WRX MY2009 i wtedy to będzie ok. 300-310KM. Nad dolotem to się sam zastanawiam,czy warto. Całkiem fajnie to syczy jak się jedzie na pełnym gazie. Bova dużo użytkowników odradza a jak jest z dolotem CAI? Mógłby ktoś podpowiedzieć, czy warto w to inwestować 1500zł?

Koszta są spore bo wydech + remap to ok 6000 zł, ale podobno warto i to bardzo. Ja na razie założyłem tłumiki końcowe Nameless Performance( pięknie gadają) i może w przyszłym roku reszta wydechu i remap, ale nie ukrywam, że rozważam po cichu sprzedaż Wrx'a(chociaż nie dawno go kupiłem) i zamianę na Sti. Co będzie to zobaczę. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Seryjny dolot jest bardzo dobry i wystarczający do mocy ok.350KM.Na temat podniesienia mocy w WRX do ok.300KM to jest "parę" wpisów na forum,generalnie większość odradza.Ale decyzja należy do zainteresowanych,aczkolwiek pogadałbym na ten temat z tunerem. :wink:

Link to comment
Share on other sites

CIA to bym nie zakładał , miałem w Civicu TypeRze Injena CIA i wywaliło mi korby bokiem podczas ulewy...:(

Teraz zdecydowałbym się tylko na short ram .

Czym różni się turbo w 08 od tego w 09 ?

Jak odnosicie się do informacji opisanych na stronie : http://nie-ASO.pl/pl/oferta/impreza_wrx_25l_my08.php

I czy warto tam dłubać WRXa ?

 

-- Cz wrz 20, 2012 9:39 pm --

 

zagadaj do platona,

dlubnal lanosa w sedanie troszke ;)

A tam od razu dlubnal :P :wink:

Mógłbyś opisać co pozmieniałeś i jaki jest efekt tych zmian ?

Link to comment
Share on other sites

Z tego co czytałem to turbo w Wrx-ie 2009 jest takie samo jak w Sti i taki Wrx ma już 265 koników, więc jeżeli seria od 2009 roku ma 265 konik to do 300 koników można Wrx'a podnieść tylko nie wiem czy te "starsze" turbo da radę.

Link to comment
Share on other sites

Różniły się na pewno, ale oczywiście, że nie trzeba tylko takiej szukać.

Większość stron z opisem 265 podaje, że turbo jest inne niż w 230. Ja w katalogu części widzę jednak ten sam nr. Chyba, że źle pacze :wink:

Link to comment
Share on other sites

turbo różniło się ale czym to nie wiem :) mam Lanosa z 2007 w serii czyli 230 qni,

miałem plany na nową mapę, już nawet byłem w drodze do Katowic ale... jakoś nie poszło i tak dalej odkładam to w czasie.

jak już ktoś zmapuje Lanosa to napiszcie co i jak ;)

Link to comment
Share on other sites

ciut pogrzebałem i wygląda na to iż obie wersje 230 jak i 265 korzystają z turbiny TD04L... ta od 265konnego motoru jest oznaczona jako

 

 

Mitsubishi TD04L-19T

(225-300+whp, Bolt-On)

This is the standard equipment turbocharger used on the USDM Subaru Impreza WRX MY08.

Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2500-3000rpms.

 

 

w porownaniu do 230KM

 

 

Mitsubishi TD04L-13T

(390cfm at 14.7psi, 200-275whp, Bolt-On)

This is the standard equipment turbocharger used on the USDM Subaru Impreza WRX MY02-07.

Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2500-3000rpms.

 

 

 

poprawcie mnie jak źle cos odcztyałem

Link to comment
Share on other sites

To jest cytat z ulotki Subaru MY09-

"Teraz jednak,

dzięki nowej powiększonej turbosprężarce oraz innym usprawnieniom,

silnik będący sercem Imprezy WRX265 osiąga 265 KM oraz moment obrotowy

równy 343 Nm w szerokim zakresie mocy."

Link to comment
Share on other sites

Mógłbyś opisać co pozmieniałeś i jaki jest efekt tych zmian ?

zatem poniżej lista co dłubnąłem:

- zamontowany wkład miski olejowej Cosworth

- wymieniony ssak oleju na Killer

- wymieniony cały wydech na 3" Hayward & Scott ze sportowym katalizatorem

- wymiana oleju na Motul 300V Competition 15W50

- zamontowana zewnętrzna odma oleju

- wymieniona chłodnica wody na większą od STI'06

- remap

wyszło coś takiego:

 

hamowniawrx.gif

 

...... i olej się gotował przy mocniejszej jeździe, więc zamontowałem zewnętrzną chłodnicę oleju Setrab 16-rzędową i jest lepiej.

 

Koncowy efekt jest taki, że ostatnio ruszałem ze skrzyżowania i opona została w miejscu a felga się kręciła. :lol::P:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...