Skocz do zawartości

WRX 08 - a podnoszenie mocy .


Ryslaw

Rekomendowane odpowiedzi

Planuję trochę ożywić swojego WRXa .

Czy posiadacze braci bliźniaków w budzie Lanos ;) mają już jakieś doświadczenia z tematem ?

Chodzi o sens wrzucania poszczególnych gratów : wydech , dolot , downpipe , remap , turbina , kute tłoki , kolektory etc :)

oraz o przyrosty możliwe do osiągnięcia lub osiągnięte na poszczególnych zestawach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryslaw, spójrz do nielegala,znajdziesz wiele informacji.Może nie dotyczą bezpośrednio "lanosa",ale to tylko bedą niuanse,mniej lub bardziej techniczne.

W twoim wypadku to raczej uwolnienie wydechu,rozsądny remap i tyle.Na więcej nie pozwolą napędy w WRX,a także seryjny motor WRX.No chyba że ma być grubo. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę po fachu, tzn. mamy ten sam rocznik "woza" tylko mój w sedanie. Też się interesuję możliwością podniesienia mocy. Na pewno do podniesienia mocy o kilkadziesiąt koni to obowiązkowo wydech(cały)+dobrze wymienić pompkę paliwa zwłaszcza, że koszt ok 380zł. Można z tego wyciągnąć ok. 270-280KM. Można do tego wymienić turbo na takie chociażby z WRX MY2009 i wtedy to będzie ok. 300-310KM. Nad dolotem to się sam zastanawiam,czy warto. Całkiem fajnie to syczy jak się jedzie na pełnym gazie. Bova dużo użytkowników odradza a jak jest z dolotem CAI? Mógłby ktoś podpowiedzieć, czy warto w to inwestować 1500zł?

Koszta są spore bo wydech + remap to ok 6000 zł, ale podobno warto i to bardzo. Ja na razie założyłem tłumiki końcowe Nameless Performance( pięknie gadają) i może w przyszłym roku reszta wydechu i remap, ale nie ukrywam, że rozważam po cichu sprzedaż Wrx'a(chociaż nie dawno go kupiłem) i zamianę na Sti. Co będzie to zobaczę. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjny dolot jest bardzo dobry i wystarczający do mocy ok.350KM.Na temat podniesienia mocy w WRX do ok.300KM to jest "parę" wpisów na forum,generalnie większość odradza.Ale decyzja należy do zainteresowanych,aczkolwiek pogadałbym na ten temat z tunerem. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CIA to bym nie zakładał , miałem w Civicu TypeRze Injena CIA i wywaliło mi korby bokiem podczas ulewy...:(

Teraz zdecydowałbym się tylko na short ram .

Czym różni się turbo w 08 od tego w 09 ?

Jak odnosicie się do informacji opisanych na stronie : http://nie-ASO.pl/pl/oferta/impreza_wrx_25l_my08.php

I czy warto tam dłubać WRXa ?

 

-- Cz wrz 20, 2012 9:39 pm --

 

zagadaj do platona,

dlubnal lanosa w sedanie troszke ;)

A tam od razu dlubnal :P :wink:

Mógłbyś opisać co pozmieniałeś i jaki jest efekt tych zmian ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo różniło się ale czym to nie wiem :) mam Lanosa z 2007 w serii czyli 230 qni,

miałem plany na nową mapę, już nawet byłem w drodze do Katowic ale... jakoś nie poszło i tak dalej odkładam to w czasie.

jak już ktoś zmapuje Lanosa to napiszcie co i jak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciut pogrzebałem i wygląda na to iż obie wersje 230 jak i 265 korzystają z turbiny TD04L... ta od 265konnego motoru jest oznaczona jako

 

 

Mitsubishi TD04L-19T

(225-300+whp, Bolt-On)

This is the standard equipment turbocharger used on the USDM Subaru Impreza WRX MY08.

Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2500-3000rpms.

 

 

w porownaniu do 230KM

 

 

Mitsubishi TD04L-13T

(390cfm at 14.7psi, 200-275whp, Bolt-On)

This is the standard equipment turbocharger used on the USDM Subaru Impreza WRX MY02-07.

Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2500-3000rpms.

 

 

 

poprawcie mnie jak źle cos odcztyałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś opisać co pozmieniałeś i jaki jest efekt tych zmian ?

zatem poniżej lista co dłubnąłem:

- zamontowany wkład miski olejowej Cosworth

- wymieniony ssak oleju na Killer

- wymieniony cały wydech na 3" Hayward & Scott ze sportowym katalizatorem

- wymiana oleju na Motul 300V Competition 15W50

- zamontowana zewnętrzna odma oleju

- wymieniona chłodnica wody na większą od STI'06

- remap

wyszło coś takiego:

 

hamowniawrx.gif

 

...... i olej się gotował przy mocniejszej jeździe, więc zamontowałem zewnętrzną chłodnicę oleju Setrab 16-rzędową i jest lepiej.

 

Koncowy efekt jest taki, że ostatnio ruszałem ze skrzyżowania i opona została w miejscu a felga się kręciła. :lol::P:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...