Ryslaw Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Planuję trochę ożywić swojego WRXa . Czy posiadacze braci bliźniaków w budzie Lanos mają już jakieś doświadczenia z tematem ? Chodzi o sens wrzucania poszczególnych gratów : wydech , dolot , downpipe , remap , turbina , kute tłoki , kolektory etc oraz o przyrosty możliwe do osiągnięcia lub osiągnięte na poszczególnych zestawach . Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Ryslaw, spójrz do nielegala,znajdziesz wiele informacji.Może nie dotyczą bezpośrednio "lanosa",ale to tylko bedą niuanse,mniej lub bardziej techniczne. W twoim wypadku to raczej uwolnienie wydechu,rozsądny remap i tyle.Na więcej nie pozwolą napędy w WRX,a także seryjny motor WRX.No chyba że ma być grubo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayo Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 zagadaj do platona, dlubnal lanosa w sedanie troszke Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanPlut Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Witam kolegę po fachu, tzn. mamy ten sam rocznik "woza" tylko mój w sedanie. Też się interesuję możliwością podniesienia mocy. Na pewno do podniesienia mocy o kilkadziesiąt koni to obowiązkowo wydech(cały)+dobrze wymienić pompkę paliwa zwłaszcza, że koszt ok 380zł. Można z tego wyciągnąć ok. 270-280KM. Można do tego wymienić turbo na takie chociażby z WRX MY2009 i wtedy to będzie ok. 300-310KM. Nad dolotem to się sam zastanawiam,czy warto. Całkiem fajnie to syczy jak się jedzie na pełnym gazie. Bova dużo użytkowników odradza a jak jest z dolotem CAI? Mógłby ktoś podpowiedzieć, czy warto w to inwestować 1500zł? Koszta są spore bo wydech + remap to ok 6000 zł, ale podobno warto i to bardzo. Ja na razie założyłem tłumiki końcowe Nameless Performance( pięknie gadają) i może w przyszłym roku reszta wydechu i remap, ale nie ukrywam, że rozważam po cichu sprzedaż Wrx'a(chociaż nie dawno go kupiłem) i zamianę na Sti. Co będzie to zobaczę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Seryjny dolot jest bardzo dobry i wystarczający do mocy ok.350KM.Na temat podniesienia mocy w WRX do ok.300KM to jest "parę" wpisów na forum,generalnie większość odradza.Ale decyzja należy do zainteresowanych,aczkolwiek pogadałbym na ten temat z tunerem. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Platon Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 zagadaj do platona,dlubnal lanosa w sedanie troszke A tam od razu dlubnal :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryslaw Posted September 20, 2012 Author Share Posted September 20, 2012 CIA to bym nie zakładał , miałem w Civicu TypeRze Injena CIA i wywaliło mi korby bokiem podczas ulewy... Teraz zdecydowałbym się tylko na short ram . Czym różni się turbo w 08 od tego w 09 ? Jak odnosicie się do informacji opisanych na stronie : http://nie-ASO.pl/pl/oferta/impreza_wrx_25l_my08.php I czy warto tam dłubać WRXa ? -- Cz wrz 20, 2012 9:39 pm -- zagadaj do platona,dlubnal lanosa w sedanie troszke A tam od razu dlubnal :wink: Mógłbyś opisać co pozmieniałeś i jaki jest efekt tych zmian ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanPlut Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Z tego co czytałem to turbo w Wrx-ie 2009 jest takie samo jak w Sti i taki Wrx ma już 265 koników, więc jeżeli seria od 2009 roku ma 265 konik to do 300 koników można Wrx'a podnieść tylko nie wiem czy te "starsze" turbo da radę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 po co szukać turbiny z samochodu ktorego jest relatywnie mało na rynku (nie jestem pewien czy w wrx 230/265 różniły sie turbiny, a nie mam teraz czasu sprawdzać), najlepszym rozwiazaniem byłby montaż IHI VF48 z STI 08+ Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanPlut Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Różniły się na pewno, ale oczywiście, że nie trzeba tylko takiej szukać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
corner Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Różniły się na pewno, ale oczywiście, że nie trzeba tylko takiej szukać. Większość stron z opisem 265 podaje, że turbo jest inne niż w 230. Ja w katalogu części widzę jednak ten sam nr. Chyba, że źle pacze :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragoon89 Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 turbo różniło się ale czym to nie wiem mam Lanosa z 2007 w serii czyli 230 qni, miałem plany na nową mapę, już nawet byłem w drodze do Katowic ale... jakoś nie poszło i tak dalej odkładam to w czasie. jak już ktoś zmapuje Lanosa to napiszcie co i jak Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 ciut pogrzebałem i wygląda na to iż obie wersje 230 jak i 265 korzystają z turbiny TD04L... ta od 265konnego motoru jest oznaczona jako Mitsubishi TD04L-19T (225-300+whp, Bolt-On) This is the standard equipment turbocharger used on the USDM Subaru Impreza WRX MY08. Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2500-3000rpms. w porownaniu do 230KM Mitsubishi TD04L-13T (390cfm at 14.7psi, 200-275whp, Bolt-On) This is the standard equipment turbocharger used on the USDM Subaru Impreza WRX MY02-07. Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2500-3000rpms. poprawcie mnie jak źle cos odcztyałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryslaw Posted September 21, 2012 Author Share Posted September 21, 2012 Znalazłem coś takiego widocznie różnią się od siebie , ale taniej na pewno upgradeować starą niż kupić nową http://www.ebay.com/itm/MHI-Subaru-TD04 ... 69&vxp=mtr Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Nie jestem przekonany, czy te chinszczyzne na pewno nalezy nazywac "upgrade'em". Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanPlut Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 To jest cytat z ulotki Subaru MY09- "Teraz jednak, dzięki nowej powiększonej turbosprężarce oraz innym usprawnieniom, silnik będący sercem Imprezy WRX265 osiąga 265 KM oraz moment obrotowy równy 343 Nm w szerokim zakresie mocy." Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 DanPlut, wszystko prawda, ale jakie chcesz nam przekazać wnioski? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanPlut Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 Wnioski takie, że wyżej jedni pisali że jest ta sama turbina a inni, że zmieniona. Chciałem rozwiać wątpliwości ot co. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Platon Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 Mógłbyś opisać co pozmieniałeś i jaki jest efekt tych zmian ? zatem poniżej lista co dłubnąłem: - zamontowany wkład miski olejowej Cosworth - wymieniony ssak oleju na Killer - wymieniony cały wydech na 3" Hayward & Scott ze sportowym katalizatorem - wymiana oleju na Motul 300V Competition 15W50 - zamontowana zewnętrzna odma oleju - wymieniona chłodnica wody na większą od STI'06 - remap wyszło coś takiego: ...... i olej się gotował przy mocniejszej jeździe, więc zamontowałem zewnętrzną chłodnicę oleju Setrab 16-rzędową i jest lepiej. Koncowy efekt jest taki, że ostatnio ruszałem ze skrzyżowania i opona została w miejscu a felga się kręciła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryslaw Posted September 22, 2012 Author Share Posted September 22, 2012 Platon rozumiem , że masz wersję 265 KM w serii ? Wynik ładny Downpipe z katem masz H&S ? DanPlut , to co napisałeś , oznaczałoby , że wszystkie WRX od 08 mają 265 KM... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Platon Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 seria powinna być 265 KM a miała tyle ile zielone kreski na wykresie powyżej. Dostałem kilka KM w prezencie od firmy. Wszystko H&S. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 kto stroił? i kto "hamował" auto? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Platon Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 kto stroił? i kto "hamował" auto? od początku do końca auto pod opieką Poznania. :wink: Seria hamowana też była w 3-city i były identyczne wyniki, więc prezent od firmy raczej pewny. 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztal Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Platon, Gdzieś Ty jeździł, że oliwa Ci się gotowała ?? do ilu dochodziła temp ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Krysztal, Tor Poznań. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now