piotr_23 Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Witam, jestem nowy "świeżutki" ale strasznie nakręcony na Legacy Outback. Zastanawiam się tylko w którym modelu jest najsprawniejszy napęd i które auto najlepiej poradzi sobie zimą w lekkim terenie. Kupiliśmy z żoną dom w lesie i zależy mi na dotarciu do domu . Czy konkurencyjne marki mają lepsze napędy np. Audi w quatro? Niestety ogranicza mnie zapora finansowa dlatego też szukam aut z około 2000 roku. Subarek w automacie mi się wymarzył i mam nadzieję się tutaj sporo dowiedzieć. Dzięki za każdą informację :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Witam, jestem nowy "świeżutki" ale strasznie nakręcony na Legacy Outback. Zastanawiam się tylko w którym modelu jest najsprawniejszy napęd i które auto najlepiej poradzi sobie zimą w lekkim terenie. Kupiliśmy z żoną dom w lesie i zależy mi na dotarciu do domu . Czy konkurencyjne marki mają lepsze napędy np. Audi w quatro? Niestety ogranicza mnie zapora finansowa dlatego też szukam aut z około 2000 roku. Subarek w automacie mi się wymarzył i mam nadzieję się tutaj sporo dowiedzieć. Dzięki za każdą informację :roll: a kota wrc już widziałeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr_23 Posted September 19, 2012 Author Share Posted September 19, 2012 Co widziałem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dehnel Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Kupiliśmy z żoną dom w lesie i zależy mi na dotarciu do domu :lol: zależy, czy kupiliście dom 30m od asfaltu, czy 5km w linii prostej Czy konkurencyjne marki mają lepsze napędy np. Audi w quatro? na forach konkurencyjnych marek na pewno prawde powiedzą, bo tu się dowiesz, że Suburubu jest najlepsze. Subarek w automacie mi się wymarzy masochista :!: kup takie: Auto: H6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Subarek w automacie mi się wymarzy masochista :!: jak kupi H6, to bedzie Pan zadowolony... całkiem spoko 5-biegowa skrzynia tam siedzi 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr_23 Posted September 19, 2012 Author Share Posted September 19, 2012 Automat nie jest dobrym rozwiązaniem? A co z napędem? Domek jest jednak jakieś 3 km w las i nie powiem troszkę pod górę jest jechać po piaszczystej drodze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jachu93 Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 piotr_23, jak chcesz mieszkać w lesie to po co Ci auto? Zrób sobie dzide, poluj na zwierzyny, zbieraj jagody i grzyby, pokochaj przyrode! A powaznie to bierz Subaru i nie pytaj czemu. Odpowiedź jest jedna - bo tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zento Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 w las To naturalne środowisko leśnika - forestera :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr_23 Posted September 19, 2012 Author Share Posted September 19, 2012 piotr_23, jak chcesz mieszkać w lesie to po co Ci auto? Zrób sobie dzide, poluj na zwierzyny, zbieraj jagody i grzyby, pokochaj przyrode! A powaznie to bierz Subaru i nie pytaj czemu. Odpowiedź jest jedna - bo tak. Uzasadnienie mocne, ale choć jakieś konkrety- chociaż maleńkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Automat nie jest dobrym rozwiązaniem? A co z napędem? Domek jest jednak jakieś 3 km w las i nie powiem troszkę pod górę jest jechać po piaszczystej drodze. poszukaj sobie wątków na ten temat, bo było ich kilka. No choćby ten: viewtopic.php?f=1&t=138829&start=250&hilit=por%C3%B3wnanie+nap%C4%99d%C3%B3w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dehnel Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 piotr_23, bierz subaraka, ale w manualu. Automat tylko z 3.0, a tu się zaczynaja kłopoty...ze spalaniem, z LPG jeśli spalanie boli itd... automaty sa powolne, mocy w 2.0 jest mało, nie ma reduktora. -- 19 wrz 2012, 16:28 -- inincjalny rozdział mocy w AT tez nie powala, ale jak napisał szanowny przedmówca, poczytaj z byle piaskową drogą da radę nawet ośka, ale kazdy powód jest dobry, żeby kupić subaraka. -- 19 wrz 2012, 16:29 -- aaaaaaa i przeczytaj watek olejowy. Tam jest wiele ważnych szczegółów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 aaaaaaa i przeczytaj watek olejowy. Tam jest wiele ważnych szczegółów. hahahaha jak to ma byc jakakolwiek forma terenu to bralbym forestera.... bo moze zachce Ci sie wjechac glebiej w las... a wtedy trzeba isc dalej po traktor... kazdy subarak ze szpera da rade:) o ile jest zawieszony adekwatnie do terenu po ktorym jedzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr_23 Posted September 19, 2012 Author Share Posted September 19, 2012 kazdy subarak ze szpera da rade:) o ile jest zawieszony adekwatnie do terenu po ktorym jedzie A które subaru mają szperę? Są modele w których tego nie ma i trzeba się ich wystrzegać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
romek_l Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 aaaaaaa i przeczytaj watek olejowy. Tam jest wiele ważnych szczegółów. Sadyści! piotr_23, poszukaj, bo dyskusja na temat napędów i przewagi jednych nad drugimi jest tutaj sporo Jeśli napaliłeś się, jak napisałeś, na Outbacka, to moim zdanie się nie zawiedziesz. Ja mam MY05 i zimą wjeżdżam tam, gdzie ośki nie dają rady. I to jest frajda, chociaż obiektywnie rzecz biorąc, żadnym Quattro czy 4matic'iem nie próbowałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 A które subaru mają szperę? Są modele w których tego nie ma i trzeba się ich wystrzegać. JDMy np... lub te ktorych wlasciciele je zamontowali. czesto jestem na plazy swoim gackiem i jakos bez szpery sobie zabawy tam nie wyobrazam:P dobra, zeby malkontenci nie marudzili tak.. w subaru jest slaba szpera ale i tak zwieksza wlasnosci terenowe... jesli mozna tak je nazwac w gacku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brat Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Tylko forester ! Nie kombinuj z żadnymi innymi wynalazkami ... a jak chcesz detali - setki wątków na ich temat tu znajdziesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dehnel Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 bralbym forestera.... bo moze zachce Ci sie wjechac glebiej w las... a wtedy trzeba isc dalej po traktor... To fakt, z zakopanego forka po prostu się wygodniej wysiada...szczególnie jak ma szyberdach Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr_23 Posted September 19, 2012 Author Share Posted September 19, 2012 A jaka różnica w prześwicie między Foresterem a Outbackiem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 A jaka różnica w prześwicie między Foresterem a Outbackiem? Prześwit mają taki sam, OBK ma dłuższe zwisy, stąd trudniej się nim poruszać w terenie (inny kąt natarcia w związku z tym)... chociaż ja się swoim nie zawiesiłam nigdy :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dehnel Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 myślę, że po ok 10 latach różnice są losowe wg danych tech, OBK i Forek, wisza tak samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr_23 Posted September 19, 2012 Author Share Posted September 19, 2012 Szczerze mówiąc OBK moim zdaniem jest ładniejszy od FORKA ale to jest tylko moje subiektywne zdanie. Czy silniki 2,5L w tym aucie do przedstawionej przeze mnie konfiguracji 80% jezdnia i 20% las [czasem zimowy] To dobre rozwiązanie czy poszukać silnik H6. Myślę o LPG z uwagi na eksploatację. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dehnel Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Bierz 2.5, bo 2.0 są słabe, Nie wiem jak tam z reduktorami w OBKu jest, ale jak brakuje moczu, to reduktor sie przydaje. Nie należy mylić tego reduktora z prawdziwym reduktorem, bo ten subarowy pomaga zwłaszcza przy wyprzedzaniu Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 W OBK nie było 2.0. Napęd jest ciut lepszy niż w Forku z MPT. LPG raczej nie z H6. Poczytaj to -> viewtopic.php?f=26&t=106815&view=unread#unread Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dottoree Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 OBK ma dłuższe zwisy, stąd trudniej się nim poruszać w terenie Tak to już jest z długimi zwisami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hefty Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 piotr_23, Jeśli napaliłeś się na Outbacka to celuj w Outbacka - spełnij swoje marzenie. Wszystkie Subaru z bokserem pod maską mają sprawny napęd. My zrobiliśmy odwrotnie: najpierw kupiliśmy Outbacka a teraz szukamy domu . Quattro w Audi - nie jest złe, ale skoro zarejestrowałeś się u nas na Forum to chyba jednak nie tego szukasz i nie chcesz zasilać szeregów kierowców aut z Amelynium . Rocznik 2000 :?: Zdecydowanie H6, chyba że jesteś cierpliwy, wówczas 2.5 wystarczy. Automaty z tych roczników są tylko czterobiegowe ale pancerne. LPG: w 2.5 nie powinieneś mieć problemów. Jeśli zdecydujesz się na H6 z roczników 2000-2003 to również możesz założyć LPG ale: w dobrym zakładzie = drożej, regularna kontrola luzów zaworowych = dłuższa jazda. Tą niechętniej gazowaną H6-ką jest ta montowana w Tribece i Outbacku po 2004 roku. Głównie ze względu na koszty regulacji luzów. H6-ki i LPG to ruletka. Możesz przejechać 100 tys. km i mieć spokój a możesz regularnie co 10-15 tys. km. mieć problemy z luzami zaworowymi i wtedy instalacja nie ma sensu bo koszt regulacji luzów zjada Ci oszczędności z jazdy na LPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now