Jump to content

przerywa miedzy 2 a 3.5 tys obrotow


Recommended Posts

Witam mam od jakiegos czasu dziwny problem przy przyspieszaniu z niskich obrotow miedzy 2 a 3,5 tys szczegolnie kiedy spokojnie przyspieszam nagle jakby przestaje zupelnie jechac jakby zgasl silnik. Silnik nie gasnie ale czasem kilka razy trzeba probowac zeby normalnie wszedl na obroty jak trzymam caly czas powyzej jest ok auto jedzie ok ale czasem jak go zatka to nie da rady jechac prawie w ogole. Mam nowe swiece, kable i przeplywke, cewka sprawdzona filtr paliwa wymieniony czy to moze byc zwiazane z pompa paliwa czy moze alternator akumulator bo na zegarze czasem pokazuje mi ladowanie 13.6 , 13.8 a normalnie stoi na 14.4 pacjent to MY99 UK Turbo czy ktos moze wie co to moze byc dzieki za pomoc. Zapomnialem dodac ze na postoju wchodzi na obroty normalnie tylko w czasie jazdy wariuje

Link to post
Share on other sites
Witam mam od jakiegos czasu dziwny problem przy przyspieszaniu z niskich obrotow miedzy 2 a 3,5 tys szczegolnie kiedy spokojnie przyspieszam nagle jakby przestaje zupelnie jechac jakby zgasl silnik, silnik nie gasnie ale czasem kilka razy trzeba probowac zeby normalnie wszedl na obroty jak trzymam caly czas powyzej jest ok auto jedzie ok ale czasem jak go zatka to nie da rady jechac prawie w ogole mam nowe swiece, kable i przeplywke, cewka sprawdzona filtr paliwa wymieniony czy to moze byc zwiazane z pompa paliwa czy moze alternator akumulator bo na zegarze czasem pokazuje mi ladowanie 13.6 , 13.8 a normalnie stoi na 14.4 pacjent to MY99 UK Turbo czy ktos moze wie co to moze byc dzieki za pomoc zapomnialem dodac ze na postoju wchodzi na obroty normalnie tylko w czasie jazdy wariuje

Rany :shock: :shock: Wez podziel to na zdania bo nie da sie tego czytac. :shock: :shock:

 

Sonde lambde sprawdzales?

Link to post
Share on other sites

Poprawilem posta bo faktycznie nalane bylo chcialem za duzo na raz napisac

 

Jak moge sprawdzic czy to sonda? Mam wskaznik afr i o2, na turbo timerze, i on pokazuje mi odczyty czyli chyba sonda dziala tylko moze nie dziala jak nalezy?

Link to post
Share on other sites

Jak moge sprawdzic czy to sonda? Mam wskaznik afr i o2, na turbo timerze, i on pokazuje mi odczyty czyli chyba sonda dziala tylko moze nie dziala jak nalezy?

Pojechac do kogos kto ogarnia elektronike samochodowa. Jak masz OBD w samochodzie i kabelek do komputera, to mozna zczytac blad bez jezdzenia nigdzie.

Link to post
Share on other sites

Przy walniętej sondzie nie musi pokazywać błędu. Najlepiej zapłacić za diagnostyką i oszczędzić wiele kasy na zmienianiu kolejnych pozycji na liście życzeń. Skąd jesteś ?

Link to post
Share on other sites
Jak moge sprawdzic czy to sonda?

 

Na odpalonym ciepłym silniku wepnij się miernikiem w czarny przewód sygnałowy, napięcie powinno oscylować w zakresie 0,1 do 1V. Jeśli stoi w miejscu, jest do wymiany.

ravo ma rację u mnie przy walniętej sondzie nie pokazał (wymrugał) błędu.

A check Ci się zapalił :?:

Link to post
Share on other sites

Jestem w Manchesterze

Czyli jutro wycieczka do mechanika mam tylko nadzieje ze dojade i nic sie nie stanie

 

-- Śr wrz 19, 2012 11:34 pm --

 

Po sprawdzeniu u mechanika okazalo sie ze z sonda jest cos nie tak wiec ja wymienilem ale przyczyna szarpania byl czujnik polozenia przepustnicy. Slyszalem ze te czujniki sie jakos reguluje tylko nie wiem jak i czy w tym przypadku to moze cos pomoc czy po prostu cos juz z nim nie tak i sie wiesza?

Link to post
Share on other sites

czytam juz kilkanascie postow z rada o pomoc, i tak wielu z nas sugeruje podjedz do mechanika bedziesz mial problem z glowy!

 

ale czy nei o to chodzi wlasnie w forum technicznym aby wyszukac porad wsrod uzytkownikow aby nie jechac do tego mechanika?

 

pomijam koszty zwiazane z mechanikiem ale zapewne wielu chialoby naprawic to samemu chociazby po to aby miec mala satysfakcje.

Link to post
Share on other sites

Jasne - ale jak komus wyraznie nie idzie, brak mu juz pomyslow albo nie ma czasu realnie na kontynuowanie zgadywanki, mechanik docelowo, po rozwazeniu kosztow czesci "na probe", czasu - moze wyjsc taniej.

 

Kwestia podstawowa jest - czy chcemy szybko naprawic auto, czy chcemy sobie przy nim podlubac?

Link to post
Share on other sites

mysle ze kazdy wie co to jest mechanik i do czego sluzy, ale jesli zadaje pytanie tutaj na forum to mechanika wlasnie zostawia sobie jako ostatecznosc :), wiec wysylanie go do mechanika w tak wielu postach jest troche jak '' chlopie przestan juz marudzic widac ze sobie nie poradzisz wiec spadaj''

 

 

i nawet tacy ktorzy sobie nie radza, czest ambitnie podchodza do tematu, a wasze 'pomuki' nie biora sie raczej z niczego? :)

Link to post
Share on other sites

A ja mysle, ze niektorzy po prostu chca "oszczedzic" - i niestety nie zawsze tak to wychodzi.

A potem probuja na sile, brnac w cos, na czym sie nie znaja.

 

Nie twierdze, ze tak jest w kazdym przypadku, ale bywa - stad moja uwaga na temat meczenia sie i brniecia w temat, w ktorym sie juz wszystkim pomysly koncza, bo Internet to nie szklana kula.

 

Fajnie jest poprobowac, ale jak nie idzie, a sa w okolicy mechanicy, ktorzy ogarniaja subaru (bo bywa, ze nie ma - wtedy bywa ciezkawo) - to czasem lepiej do nich zajrzec.

Poza tym rada to tylko rada - jesli pytajacy uwaza, ze jeszcze nie doszedl do skraju mozliwosci

i chce nadal probowac, co za problem?

 

Przeciez to tez nie jest kwestia tego, ze forowicze wysylaja do mechanika, bo nie chca pomoc. Wysylaja, gdy nie ma za wiele do podpowiedzenia ("szklana kula").

 

O warunkach do dlubania nie wspomne. :)

Link to post
Share on other sites

wybrac sie do mechanika zawsze mozna, ale nauczony doswiadczeniami z niektorymi 'mechanikami' ,ktorzy chyba uczyli sie fachu korespondencyjnie wole zawsze sie zorientowac jaka moze byc przyczyna zeby nie dac sobie wmowic u mechanika ze pol silnika jest do wymiany. A jesli okaze sie ,ze jestem w stanie sam cos naprawic to na pewno sprobuje dla wlasnej satysfakcji.

Wracajac do mojego watku powyzej udalo mi sie kupic od znajomego przepustnice z czujnikiem a gratis dostalem kolektor od sti. Czy jest jakas roznica miedzy kolektorami w wrx ( uk turbo ) a sti czy tylko kolor i czy mozna go w jakis sposob poprawic, czy raczej zabawa nie warta zachodu

Link to post
Share on other sites

Wybaczcie, że wtrącę swoje 3 grosze, ale... czy nagły spadek mocy, wahania obrotów (mija 3-4 krpm i nagle staje by po chwili ruszyć) to tylko sonda lambda czy może też turbina? Pytam, bo u mnie właśnie takie objawy ostatnio wystąpiły.

 

EDIT:- niedawno miałem zmieniany rozrząd i od tego czasu czuć jakby swąd lekkiej spalenizny z komory silnika (wiem- brzmi groźnie :P).

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...