Jump to content

Wymiana wszystkich płynów Legacy


bolz

Recommended Posts

Zbliża mi się przegląd 120kkm przy którym powinienem zmienić praktycznie wszystko co pływa w aucie :)

Samochód Subaru Legacy IV 2,0 DOHC N/A

 

Proszę o uzupełnienie informacji:

- układ chłodzenia

- układ hamulcowy

- olej silnikowy - ok 4 litry (kupujemy 5L żeby mieć na ewentualną dolewkę)

- olej w skrzyni biegów:

* manualna

* automatyczna

- dyferencjał

- układ wspomagania

 

+ dodatkowo płukanka silnika

 

Nie chciałbym żeby powstał tu kolejny "wątek olejowy" a konkretne dane bez nazw producentów (ja preferuję MOTUL, hehe).Powyższe informacje ułatwią innym użytkownikom poprawny dobór ilości niezbędnych płynów...

Link to comment
Share on other sites

Ja w swoim (także Legacy IV 2.0 DOHC, MT) używam:


  • [*:1u6brpmn] silnik (4 l): Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30
    [*:1u6brpmn] skrzynia biegów + przedni dyferencjał (4 l), tylny dyferencjał (0,8 l): Motul Gear 300 75W90
    [*:1u6brpmn] wspomaganie kierownicy (0,8 l): Motul Multi ATF
    [*:1u6brpmn] chłodniczy (6,4 l): Motul Inugel Optimal Ultra
    [*:1u6brpmn] hamulcowy (ok. 1 l): Motul DOT 5.1 Brake Fluid

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

- układ chłodzenia: koncentrat płynu chłodniczego Motul

- układ hamulcowy: Motul RBF660

- olej silnikowy: Motul 5W40 300V Power

- olej w skrzyni biegów (AT): Subaru ATF

- dyferencjał: Motul 75W90

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

identyczne płyny zamierzam zastosować za wyjątkiem oleju - zalewam xCess ;)

 

posiadacze innych roczników legaców - podzielcie się swą wiedzą dla potomnych :)

 

Skoro zamierzasz wymienić wszystko co pływa to jeszcze płyn od pompy sprzęgła :idea:

Nie widziałem ta Twojej liście.

Nie będę polecał nic konkretnego, po prostu DOT 4. :wink:

Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam,

 

Odgrzewam stary temat, bo mam podobną sytuację jak autor wątku, tylko inne auto i okoliczności. Wątek olejowy przejrzałem, ale trochę mnie to przerosło:P

 

Auto:

Legacy 2.0 SOHC 101KW MT 2005r przebieg 190kkm

Okoliczności:

Kupione miesiąc temu, jeden właściciel, ostatni raz w ASO było w 2009r (pomijając przegląd przed sprzedażą w Kocar-Poznan), później nie-ASO. Najświeższa informacja o wymianie chociażby oleju silnikowego z połowy 2012r. Auto z komisu i brak kontaktu z poprzednim właścicielem. Brak nalepek/zawieszek z informacją o tym kiedy i co zalano do układów. Przy przeglądzie w ASO Poznań stwierdzono, pocenie się miski olejowej i wyciek ze skrzyni w okolicach wybieraka, jednak poziom i stan płynów określono jako „w normie”.

Za tydzień dojdzie instalacja LPG. Przebiegi roczne 15-20kkm. Jazda spokojna, bez szaleństw, powiedzmy „eco-driving”.

 

Z wątku, wiem czym mogę zalać układy: chłodzenia, hamulcowy, wspomagania.

 

Pytanie jaki olej silnikowy(płukanie?) i w skrzyni biegów zastosować w moim przypadku?

 

Czy olej silnikowy: Millers Oils EE Longlife ECO 5W-30 lub Motul 8100 Eco-nergy 5W-30 będzie odpowiedni ? + płukanie

 

 

Pozdrawiam

pomarańczowy

Edited by Pomaranczowy
Link to comment
Share on other sites

Ja zastosowalem plukanke silnika i AT BG ,wszystkie plyny wymienilem i zalalem AMSOIL-em.Jedynie plyn do spryskiwaczy szyby mam jakis ze stacji BP :-)

Plukanie AT i silnika robilem osobiscie z Panem od oleju-serwisantem,mierzac czas,trzymajac odp. obroty,zgodnie z instrukcjami slownymi.AT wyplukalem i wymienilem olej metoda dynamiczna.Oczywiscie filtry mam olejowe AMSOIL-a,kabinowy Knechta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Mam pytanie-czym grozi poziom plynu chlodniczego powyzej kreski FULL w zbiorniczku wyrownawczym?Na zimno mam 3 cm ponad  znakiem Full.Dodam,ze mam 2.0,AT,nie wiem,czy ma to jakies znaczenie.....PS.Dolalem za duzo,stad mam za wysoko,wczesniej jezdzilem rok z poziomem ponizej Low,prawie na dnie byl plyn....Wsz. gralo.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

i znowu zbliża mi się przegląd a w związku z tym ponownie zagwozdka - jaki olej wybrać? Wątek olejowy zamknięty a mnie się nadarzyła dziwna rzecz, ale o tym za chwilę...

 

Pacjent:

Legacy 2008 150KM benzyna + LPG 135000km

do 90000 zalewany 5w40 Valvoline

kolejny: Motul XCess 5w40

do teraz na Motul Eco-Clean 5W30

 

prawie nic nie bierze (symbolicznie). Przeloty przede wszystkim miasto bez stania w korkach czyli dosłownie 10-15 minutowe bez upalania czy nadmiernego obiążania silnika...

 

 

 

wracając do tematu:

z ciekawości przejrzałem konfiguratory Motula i Millersa i do mojego silnika zalecany jest przez obu producentów olej 0W20 !!! Motul Eco-Lite, Millers Motorsport CFS 0W20 (code 6165)

 

Czy to troszkę nie przegięcie? 

 

 

 

Chyba niepotrzebnie sobie głowę zawracam detalami i wezmę po prostu Motula Eco-nergy 5W30

Link to comment
Share on other sites

Namawiałeś, namawiałeś - namówiłeś...

Przejrzałem kartę charakterystyki i jest "fsamorichtig" :)

Wysoki TBN, temperatura zapłonu...

 

dziwi mnie wciąż jednak to sugerowane przez producentów 0w20. Nie mam manuala więc nie mogę sprawdzić jakie parametry zaleca Subaru ale z tego co pamiętam serwis leje defaultowo prawdopodobnie 5w40

Link to comment
Share on other sites

Planuje przejść z castrol magnatec Professional 5w30(ostatnie 4wymiany byl taki) na Eneos hyper 5w40 .bedzie dobrze? Stosować płukankę?

Link to comment
Share on other sites

Planuje przejść z castrol magnatec Professional 5w30(ostatnie 4wymiany byl taki) na Eneos hyper 5w40 .bedzie dobrze? Stosować płukankę?

O Jezus, Maryja, Jozefie i osiolku! Nazwy tego lubrykantu nawet nie wymawiaj, bo cie tu na forum zagorzali przeciwnicy Ca....la zjedza. Zaraz wpadnie tu AdaSch i bedzie zdjecia tlokow i panewek wklejal...

A tak powaznie to nie ma chyba sensu lac olej "low saps" do Imprezy 99r. Ja bym raczej poszukal czegos full SAPS.

Co do plukanki, mozesz smialo zastosowac. Ja stosowalem w 20 letniej Corolli z 300 tys na zegarze i nic sie nie dzialo.

Edited by walus_legacy
Link to comment
Share on other sites

O co kaman z tym low\full saps? Cos sie stanie jak taki wleje?po prostu mam go w dobrej cenie ze sprawdzonego zrodla

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...