bolz Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Zbliża mi się przegląd 120kkm przy którym powinienem zmienić praktycznie wszystko co pływa w aucie Samochód Subaru Legacy IV 2,0 DOHC N/A Proszę o uzupełnienie informacji: - układ chłodzenia - układ hamulcowy - olej silnikowy - ok 4 litry (kupujemy 5L żeby mieć na ewentualną dolewkę) - olej w skrzyni biegów: * manualna * automatyczna - dyferencjał - układ wspomagania + dodatkowo płukanka silnika Nie chciałbym żeby powstał tu kolejny "wątek olejowy" a konkretne dane bez nazw producentów (ja preferuję MOTUL, hehe).Powyższe informacje ułatwią innym użytkownikom poprawny dobór ilości niezbędnych płynów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 bolz, zapomniałeś o płynie do spryskiwaczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolz Opublikowano 18 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Nie zapomniałem - mam uszkodzony bo zamiast wymieniać to tylko dolewam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkowalczuk Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Ja w swoim (także Legacy IV 2.0 DOHC, MT) używam: [*:1u6brpmn] silnik (4 l): Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30[*:1u6brpmn] skrzynia biegów + przedni dyferencjał (4 l), tylny dyferencjał (0,8 l): Motul Gear 300 75W90[*:1u6brpmn] wspomaganie kierownicy (0,8 l): Motul Multi ATF[*:1u6brpmn] chłodniczy (6,4 l): Motul Inugel Optimal Ultra[*:1u6brpmn] hamulcowy (ok. 1 l): Motul DOT 5.1 Brake Fluid 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolz Opublikowano 18 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 identyczne płyny zamierzam zastosować za wyjątkiem oleju - zalewam xCess posiadacze innych roczników legaców - podzielcie się swą wiedzą dla potomnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 - układ chłodzenia: koncentrat płynu chłodniczego Motul - układ hamulcowy: Motul RBF660 - olej silnikowy: Motul 5W40 300V Power - olej w skrzyni biegów (AT): Subaru ATF - dyferencjał: Motul 75W90 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkowalczuk Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Dzięki za pomuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolz Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 So What! - masz H6 więc oprócz producenta podałbyś też ilości do trzylitrOOfki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 bolz, do AT wchodzi chyba 5 L oleju. Do silnika 6 L. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 identyczne płyny zamierzam zastosować za wyjątkiem oleju - zalewam xCess posiadacze innych roczników legaców - podzielcie się swą wiedzą dla potomnych Skoro zamierzasz wymienić wszystko co pływa to jeszcze płyn od pompy sprzęgła Nie widziałem ta Twojej liście. Nie będę polecał nic konkretnego, po prostu DOT 4. :wink: Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pomaranczowy Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 (edytowane) Witam, Odgrzewam stary temat, bo mam podobną sytuację jak autor wątku, tylko inne auto i okoliczności. Wątek olejowy przejrzałem, ale trochę mnie to przerosło:P Auto: Legacy 2.0 SOHC 101KW MT 2005r przebieg 190kkm Okoliczności: Kupione miesiąc temu, jeden właściciel, ostatni raz w ASO było w 2009r (pomijając przegląd przed sprzedażą w Kocar-Poznan), później nie-ASO. Najświeższa informacja o wymianie chociażby oleju silnikowego z połowy 2012r. Auto z komisu i brak kontaktu z poprzednim właścicielem. Brak nalepek/zawieszek z informacją o tym kiedy i co zalano do układów. Przy przeglądzie w ASO Poznań stwierdzono, pocenie się miski olejowej i wyciek ze skrzyni w okolicach wybieraka, jednak poziom i stan płynów określono jako „w normie”. Za tydzień dojdzie instalacja LPG. Przebiegi roczne 15-20kkm. Jazda spokojna, bez szaleństw, powiedzmy „eco-driving”. Z wątku, wiem czym mogę zalać układy: chłodzenia, hamulcowy, wspomagania. Pytanie jaki olej silnikowy(płukanie?) i w skrzyni biegów zastosować w moim przypadku? Czy olej silnikowy: Millers Oils EE Longlife ECO 5W-30 lub Motul 8100 Eco-nergy 5W-30 będzie odpowiedni ? + płukanie Pozdrawiam pomarańczowy Edytowane 23 Lutego 2014 przez Pomaranczowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Ja zastosowalem plukanke silnika i AT BG ,wszystkie plyny wymienilem i zalalem AMSOIL-em.Jedynie plyn do spryskiwaczy szyby mam jakis ze stacji BP :-) Plukanie AT i silnika robilem osobiscie z Panem od oleju-serwisantem,mierzac czas,trzymajac odp. obroty,zgodnie z instrukcjami slownymi.AT wyplukalem i wymienilem olej metoda dynamiczna.Oczywiscie filtry mam olejowe AMSOIL-a,kabinowy Knechta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Oleje wspomniane przez ciebie jak najbardziej sie nadaja. Sam uzywalem/uzywam wyzej wspomnianych w takim samym aucie z przebiegiem 160 tys km I nie zamierzam zalewac niczego innego. Plukanki nie stosowalem. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Jaki olej mam wlać do skrzyni AT w H6 2004, chodzi mi o odpowiednik wspomnianego oleju AT Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Recommended fluid:SUBARU ATF (Part No. K0410Y0700) or IDEMITSU“Apolloil ATF HP”, Castrol “Transmax J”. NOTE:If the ATF above are not available, use Dexron III. Proszę bardzo ferdek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Mam pytanie-czym grozi poziom plynu chlodniczego powyzej kreski FULL w zbiorniczku wyrownawczym?Na zimno mam 3 cm ponad znakiem Full.Dodam,ze mam 2.0,AT,nie wiem,czy ma to jakies znaczenie.....PS.Dolalem za duzo,stad mam za wysoko,wczesniej jezdzilem rok z poziomem ponizej Low,prawie na dnie byl plyn....Wsz. gralo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolz Opublikowano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 i znowu zbliża mi się przegląd a w związku z tym ponownie zagwozdka - jaki olej wybrać? Wątek olejowy zamknięty a mnie się nadarzyła dziwna rzecz, ale o tym za chwilę... Pacjent: Legacy 2008 150KM benzyna + LPG 135000km do 90000 zalewany 5w40 Valvoline kolejny: Motul XCess 5w40 do teraz na Motul Eco-Clean 5W30 prawie nic nie bierze (symbolicznie). Przeloty przede wszystkim miasto bez stania w korkach czyli dosłownie 10-15 minutowe bez upalania czy nadmiernego obiążania silnika... wracając do tematu: z ciekawości przejrzałem konfiguratory Motula i Millersa i do mojego silnika zalecany jest przez obu producentów olej 0W20 !!! Motul Eco-Lite, Millers Motorsport CFS 0W20 (code 6165) Czy to troszkę nie przegięcie? Chyba niepotrzebnie sobie głowę zawracam detalami i wezmę po prostu Motula Eco-nergy 5W30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 Bierz x-lite 0W/30 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolz Opublikowano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 Namawiałeś, namawiałeś - namówiłeś... Przejrzałem kartę charakterystyki i jest "fsamorichtig" Wysoki TBN, temperatura zapłonu... dziwi mnie wciąż jednak to sugerowane przez producentów 0w20. Nie mam manuala więc nie mogę sprawdzić jakie parametry zaleca Subaru ale z tego co pamiętam serwis leje defaultowo prawdopodobnie 5w40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmajgel Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Będę wymieniał olej z Mabil 5w50 na Motula 5w40 8100 X-CESS. Dobry wybór? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Może być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Planuje przejść z castrol magnatec Professional 5w30(ostatnie 4wymiany byl taki) na Eneos hyper 5w40 .bedzie dobrze? Stosować płukankę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 (edytowane) Planuje przejść z castrol magnatec Professional 5w30(ostatnie 4wymiany byl taki) na Eneos hyper 5w40 .bedzie dobrze? Stosować płukankę? O Jezus, Maryja, Jozefie i osiolku! Nazwy tego lubrykantu nawet nie wymawiaj, bo cie tu na forum zagorzali przeciwnicy Ca....la zjedza. Zaraz wpadnie tu AdaSch i bedzie zdjecia tlokow i panewek wklejal... A tak powaznie to nie ma chyba sensu lac olej "low saps" do Imprezy 99r. Ja bym raczej poszukal czegos full SAPS. Co do plukanki, mozesz smialo zastosowac. Ja stosowalem w 20 letniej Corolli z 300 tys na zegarze i nic sie nie dzialo. Edytowane 25 Czerwca 2014 przez walus_legacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 O co kaman z tym low\full saps? Cos sie stanie jak taki wleje?po prostu mam go w dobrej cenie ze sprawdzonego zrodla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się