Skocz do zawartości

Wymiana wszystkich płynów Legacy


bolz

Rekomendowane odpowiedzi

Zbliża mi się przegląd 120kkm przy którym powinienem zmienić praktycznie wszystko co pływa w aucie :)

Samochód Subaru Legacy IV 2,0 DOHC N/A

 

Proszę o uzupełnienie informacji:

- układ chłodzenia

- układ hamulcowy

- olej silnikowy - ok 4 litry (kupujemy 5L żeby mieć na ewentualną dolewkę)

- olej w skrzyni biegów:

* manualna

* automatyczna

- dyferencjał

- układ wspomagania

 

+ dodatkowo płukanka silnika

 

Nie chciałbym żeby powstał tu kolejny "wątek olejowy" a konkretne dane bez nazw producentów (ja preferuję MOTUL, hehe).Powyższe informacje ułatwią innym użytkownikom poprawny dobór ilości niezbędnych płynów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim (także Legacy IV 2.0 DOHC, MT) używam:


  • [*:1u6brpmn] silnik (4 l): Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30
    [*:1u6brpmn] skrzynia biegów + przedni dyferencjał (4 l), tylny dyferencjał (0,8 l): Motul Gear 300 75W90
    [*:1u6brpmn] wspomaganie kierownicy (0,8 l): Motul Multi ATF
    [*:1u6brpmn] chłodniczy (6,4 l): Motul Inugel Optimal Ultra
    [*:1u6brpmn] hamulcowy (ok. 1 l): Motul DOT 5.1 Brake Fluid

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

identyczne płyny zamierzam zastosować za wyjątkiem oleju - zalewam xCess ;)

 

posiadacze innych roczników legaców - podzielcie się swą wiedzą dla potomnych :)

 

Skoro zamierzasz wymienić wszystko co pływa to jeszcze płyn od pompy sprzęgła :idea:

Nie widziałem ta Twojej liście.

Nie będę polecał nic konkretnego, po prostu DOT 4. :wink:

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

 

Odgrzewam stary temat, bo mam podobną sytuację jak autor wątku, tylko inne auto i okoliczności. Wątek olejowy przejrzałem, ale trochę mnie to przerosło:P

 

Auto:

Legacy 2.0 SOHC 101KW MT 2005r przebieg 190kkm

Okoliczności:

Kupione miesiąc temu, jeden właściciel, ostatni raz w ASO było w 2009r (pomijając przegląd przed sprzedażą w Kocar-Poznan), później nie-ASO. Najświeższa informacja o wymianie chociażby oleju silnikowego z połowy 2012r. Auto z komisu i brak kontaktu z poprzednim właścicielem. Brak nalepek/zawieszek z informacją o tym kiedy i co zalano do układów. Przy przeglądzie w ASO Poznań stwierdzono, pocenie się miski olejowej i wyciek ze skrzyni w okolicach wybieraka, jednak poziom i stan płynów określono jako „w normie”.

Za tydzień dojdzie instalacja LPG. Przebiegi roczne 15-20kkm. Jazda spokojna, bez szaleństw, powiedzmy „eco-driving”.

 

Z wątku, wiem czym mogę zalać układy: chłodzenia, hamulcowy, wspomagania.

 

Pytanie jaki olej silnikowy(płukanie?) i w skrzyni biegów zastosować w moim przypadku?

 

Czy olej silnikowy: Millers Oils EE Longlife ECO 5W-30 lub Motul 8100 Eco-nergy 5W-30 będzie odpowiedni ? + płukanie

 

 

Pozdrawiam

pomarańczowy

Edytowane przez Pomaranczowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zastosowalem plukanke silnika i AT BG ,wszystkie plyny wymienilem i zalalem AMSOIL-em.Jedynie plyn do spryskiwaczy szyby mam jakis ze stacji BP :-)

Plukanie AT i silnika robilem osobiscie z Panem od oleju-serwisantem,mierzac czas,trzymajac odp. obroty,zgodnie z instrukcjami slownymi.AT wyplukalem i wymienilem olej metoda dynamiczna.Oczywiscie filtry mam olejowe AMSOIL-a,kabinowy Knechta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie-czym grozi poziom plynu chlodniczego powyzej kreski FULL w zbiorniczku wyrownawczym?Na zimno mam 3 cm ponad  znakiem Full.Dodam,ze mam 2.0,AT,nie wiem,czy ma to jakies znaczenie.....PS.Dolalem za duzo,stad mam za wysoko,wczesniej jezdzilem rok z poziomem ponizej Low,prawie na dnie byl plyn....Wsz. gralo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

i znowu zbliża mi się przegląd a w związku z tym ponownie zagwozdka - jaki olej wybrać? Wątek olejowy zamknięty a mnie się nadarzyła dziwna rzecz, ale o tym za chwilę...

 

Pacjent:

Legacy 2008 150KM benzyna + LPG 135000km

do 90000 zalewany 5w40 Valvoline

kolejny: Motul XCess 5w40

do teraz na Motul Eco-Clean 5W30

 

prawie nic nie bierze (symbolicznie). Przeloty przede wszystkim miasto bez stania w korkach czyli dosłownie 10-15 minutowe bez upalania czy nadmiernego obiążania silnika...

 

 

 

wracając do tematu:

z ciekawości przejrzałem konfiguratory Motula i Millersa i do mojego silnika zalecany jest przez obu producentów olej 0W20 !!! Motul Eco-Lite, Millers Motorsport CFS 0W20 (code 6165)

 

Czy to troszkę nie przegięcie? 

 

 

 

Chyba niepotrzebnie sobie głowę zawracam detalami i wezmę po prostu Motula Eco-nergy 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namawiałeś, namawiałeś - namówiłeś...

Przejrzałem kartę charakterystyki i jest "fsamorichtig" :)

Wysoki TBN, temperatura zapłonu...

 

dziwi mnie wciąż jednak to sugerowane przez producentów 0w20. Nie mam manuala więc nie mogę sprawdzić jakie parametry zaleca Subaru ale z tego co pamiętam serwis leje defaultowo prawdopodobnie 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje przejść z castrol magnatec Professional 5w30(ostatnie 4wymiany byl taki) na Eneos hyper 5w40 .bedzie dobrze? Stosować płukankę?

O Jezus, Maryja, Jozefie i osiolku! Nazwy tego lubrykantu nawet nie wymawiaj, bo cie tu na forum zagorzali przeciwnicy Ca....la zjedza. Zaraz wpadnie tu AdaSch i bedzie zdjecia tlokow i panewek wklejal...

A tak powaznie to nie ma chyba sensu lac olej "low saps" do Imprezy 99r. Ja bym raczej poszukal czegos full SAPS.

Co do plukanki, mozesz smialo zastosowac. Ja stosowalem w 20 letniej Corolli z 300 tys na zegarze i nic sie nie dzialo.

Edytowane przez walus_legacy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...