Jump to content

Impreza STi 2007


ICK56

Recommended Posts

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, od niedawna interesuję się Imprezą jako pierwszym 'stricte' sportowym samochodem.

 

W oko szczególnie wpadła mi wersja HawkEye, którą jest ostatnim krzykiem GD.

Znalazłem niedaleko siebie ładną niebieską, z 2007 roku, sprowadzoną z USA. Ma ona silnik 2,5T 285KM

 

Słyszałem, że silniki 2,5T lubią się "rozpadać". I stąd bierze się moje pytanie czy warto inwestować w subaraka z tymże motorem.

I jaki jest orientacyjny koszt doprowadzenia silnika do jak najlepszej bezawaryjności. Dodam że autko ma 30 000tyś. przebiegu i nie ma żadnych modyfikacji silnika. (Oprócz wydechu oczywiście). Na jeździe próbnej wszystko było w porządku, nie śmierdzi olejem, kierownica nie drga, biegi wchodzą gładko, nawet przy wysokich obrotach.

 

Proszę o jakieś konkretniejsze wypowiedzi, zresztą jak widać jestem świeży w temacie i nie chce, jak to się mówi, "wtopić".

 

 

PS. Tankujemy do subaraków 95 czy 98 ?

Link to comment
Share on other sites

A odpowiem bo widze, że z kolegi też świeżynka :mrgreen:

 

Jeżeli mówimy o sti z tego co wiem to tylko 98 albo VPR100, wlać zawsze można też 95 tylko po co :mrgreen:

 

A co do reszty to, jeżeli sie ma tym nie znasz weź kogoś kto ogarnia temat, albo jedź na przegląd przed zakupowy do np. ASO lub 4T a oni ogarną temat szczególnie, że auto pochodzi z Usa. USA-spec najczęściej ma za sobą jakieś historie róznego typu. Weź od sprzedającego vin i sprawdz w carfaxie, będziesz przynajmniej może wiedział czy warto w ogóle jechać na przegląd przed zakupowy :mrgreen: A wtopić bardzo łatwo :mrgreen:

 

Może dasz linka, albo powiesz co to za zagraniczny wóz, bo któryś z forumowiczów może go zna.

 

30 000 km, blue mica, zmieniony wydech.. to nie czasem auto z Zawiercia?

 

Co do zakucia niech się wypowiedzą inni ale w rezerwie 10tys. złociszy nie zaszkodzi :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Aby osiągnąć bezawaryjność przy seryjnych osiągach można nie robić nic, tj. odppowiednio jeździć i dbać o samochód. Aby mieć większą pewność co do bezawaryjności, wystarczy zastosowanie wzmacnianych szpilek głowicy, co wiąże się z wymianą uszczelki pod głowicą. Taka operacja to kilka tysięcy.

 

W samochodzie, o którym mówisz, jest "wymieniony wydech" - która jego część? Odpowiedź na to pytanie ma fundamentalne znaczenia dla ustalenia, ile musisz włożyć wsamochód, by osiągnąć relatywnie dobrą bezawaryjność :twisted:.

 

Nie należy też wierzyć, że zastosowanie kutych elementów za grube pieniądze zawsze poprawi bezawaryjność - z kutym silnikiem można nie dojeździć do końca okresu docierania go :twisted:.

 

Co do testów w jeździe: jeśli nie miałeś do czynienia z subaru, to wiele sam nie ustalisz podczas przejażdżki....

Link to comment
Share on other sites

Może coś tam wiem :mrgreen:

 

A tak poważnie to auto przed zakupem bym poważnie przetrzepał. Auto widziałem tylko na zdjęciach ale nie tylko tych z otomoto :mrgreen:

 

Jak do gościa zadzwoniłem to facet miły uprzejmy itd. jak zacząłem pytać o historie to mówił że był uszkodzony delikatnie z prawej strony ale nic poważnego itd mówił, że tylko prawe nadkole, prawe przednie drzwi, i tylne prawe drzwi były malowane, ale już nie był taki zadowolony jak wczeniej :mrgreen: Auto miało jakieś problemy z tylnym dyfrem i nie mogli sobie z tym poradzić, stało 2 tygodnie w serwisie, nie pamietam w którym ale podobno dali rade i wszystko działa jak należy.

Jak zaproponowałem, że przyjade i auto obejrze a jeżeli mi będzie pasować podjedziemy do Aso do Krk na przegląd przed zakupowy. Gościa ruszyło i powiedział ze do krk ma za daleko że bliżej ma do Częstochowy pozatym, w Częstochowie on ma znajomych mechaników i Kraków mu nie za bardzo pasuje. Powiedziałem, że w takim wypadku niech poda mi vin bo nie wiem czy w ogóle jest sens przyjeżdżać. Dostałem smsa z vinem (JF1GD76657L518952) i wpisałem w Google :mrgreen: i już więcej nie dzwoniłem

 

http://www.bezwypadkowy.net/forum/120-ocena-auta/17788-subaru-impreza-sti-proba-o-informacje-o-samochodzie

 

Trochę mi ściemniał, ale może przed Tobą się otworzył :mrgreen:

 

Aha, jeszcze była opinia rzeczoznawcy gdzieś na te uszkodzenia ale już nie moge znaleźć, sporządzona przez firmę dawro.

 

Tak z ciekawości mógłbyś opisać jak u Ciebie to wyglądało?- tzn. co ci mówił sprzedający bo aż mnie to ciekawi

Link to comment
Share on other sites

Powiedział to samo, też był miły i powiedział że ma zdjęcia samochodu przed klepaniem.

 

Myślisz że to przednie koło nie dostało? Żeby sie nie okazało na zbieżnosci ze jedzie bokiem.

 

Mówił mi też że pomalował już cały samochód żeby nie było różnic kolorów. Chciał 59k zł

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Email: michalpp00@gmail.com

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem nie oglądałem go, zrób mu pomiar płyty i będzie wiadomo. + przegląd przed zakupowy i już będziesz wiedział co jest grane. Pozatym sprzedający ma napewno opinie rzeczoznawcy, bo auto było kupione przez dom aukcyjny we Wrocławiu, pozatym wystawia fakture vat-marża więc raczej ze skarbowego pkt. widzenia zarabia na tym aucie, oczywiście jeżeli dobrze myśle, jeżeli nie na pewno mnie ktoś poprawi.

 

Ja dzwoniłem jak był wystawiony za 58 tys. i powiedział mi że cena do negocjacji, wiec myśle, że za 55 wyrwałby go :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

To jak myślisz? Warto go wziąść na przegląd?

I już najlepiej konkretnie gdzie i ile to kosztuje.

 

 

A wady 2,5l. Silnika? Na forach straszą ze remonty nawet 10k kosztują.

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Email: michalpp00@gmail.com

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zaczął od tego jeżeli chodzi o auto z USA:

 

https://www.automo.pl/?VIN=JF1GD76657L5 ... =137&y=32#

 

A widze, że troche informacji jest o tym samochodzie, oczywiście są płatne :roll:

 

W Aso w Lublinie za przegląd Sti 2007 płaciłem brutto ~320zł

 

Co do wad silnika ma jedną poważną zaletę w stosunku do 2.0 - zakres momentu od dołu.

 

Musisz trochę poczytać, popytać, zbyt żłożony problem i zbyt mało wiedzy mam zeby Ci to wyjaśniać

 

Wszędzie straszą, jak dobrze je***e to i 20k zł nie chwyci ale to raczej extremum :mrgreen:

 

Nie skromnie czekam na pomuka :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

siema, jesli sprzedajacy ma daleko do krakowa to podjedz do katowic do 4T. Powiedza wszystko na jego temat po ogledzinach. Pamietac nalezy rowniez ze nie kazda stluczka czy wypadek dyskwalifikuje auto...wszystko zalezy kto i jak to naprawial.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zaczął od tego jeżeli chodzi o auto z USA

 

Szanowni Państwo, jeżeli chodzi o pojazdy z US zalecam daleko idącą ostrożność - zwłaszcza jeżeli chodzi o wiarygodność carfax. Całkiem niedawno robiliśmy przegląd pojazdu, który w carfaxie miał nienaganną historię, a poduszki w samochodzie były wrzucone na sztukę bez podłączeń elektrycznych i nawet bez styków do nich - "lekko zarysowane auto" w rzeczywistości było "trzepnięte w ryj, jak cham na weselu" :o :shock: :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Widzę "znajomy" wóz :)

jak coś, to mam w archiwach pełną ekspertyzę tego auta z aukcji listopadowej. Mogę podesłać zainteresowanym na email, proszę o info na PW.

Auto sprzedało się na aukcji za nieco ponad 38kzł. teraz widzę cenę o prawie 20kzł. więcej, a w remont raczej nie włożone tyle...

Interesował mnie ten samochód, ale w ostatniej aukcji została zrobiona jeszcze jedna ekspertyza, która potwierdziła szpachlowanie dachu :shock:

więc odpuściłem temat :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Ja również jestem świeży na forum i interesuję się dokładnie takim modelem.

Stąd gorąca prośba do "starych wyjadaczy" na co zwrócić uwagę przy tym modelu. Ewentualnie co kupić w zamian.

oczywiście w rozsądnych pieniądzach.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

....

Jeżeli mówimy o sti z tego co wiem to tylko 98 albo VPR100, wlać zawsze można też 95 tylko po co :mrgreen: .....

 

A ja już taki pewny nie jestem. Po remapie na 98 oczywiście lejemy takie paliwo.Ale na serii nie wykluczam Pb95, które to paliwo jest bardziej energetyczne/kaloryczne niż 98. "Zwykły" samochód jeździ na niej lepiej. Co nie przeszkadza 99% kierowców dla których 98>>> 95 sądzić,że jak zaleją 98 to się uniosą nad jezdnią. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

....

Jeżeli mówimy o sti z tego co wiem to tylko 98 albo VPR100, wlać zawsze można też 95 tylko po co :mrgreen: .....

 

A ja już taki pewny nie jestem. Po remapie na 98 oczywiście lejemy takie paliwo.Ale na serii nie wykluczam Pb95, które to paliwo jest bardziej energetyczne/kaloryczne niż 98. "Zwykły" samochód jeździ na niej lepiej. Co nie przeszkadza 99% kierowców dla których 98>>> 95 sądzić,że jak zaleją 98 to się uniosą nad jezdnią. :mrgreen:

 

 

 

98 hmm.. prawie jak rakietowe :mrgreen:

 

"lepiej" to trochę subiektywnie powiedziane. Zależy czy komuś zależy na wolniejszym spalaniu mieszanki i lepszej kulturze pracy silnika, czy o szybszym spalaniu mieszanki i mniejszej kulturze i o ułamki HP. A o wartości energetycznej już nie wspomnę bo to robi robotę.

 

Chyba o to koledze chodziło, chociaż już w sumie sam nie wiem :mrgreen:

 

Nie lubię prowadzić chłopskich filozofii więc już kończę

 

Można też lać ON, ale krótko.. co kto lubi :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...