asior88 Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Witam,rozsypał mi się silnik, mianowicie panewki, wał, korbowód jedyne co ocalało to kompletne głowice ( chętnych zapraszam ) poza tym krawędź jedno cylindra również przytarta, koszt remontu wydaje mi się zbyt wysoka i nieopłacalna ( chyba mam rację ? ) w związku z tym potrzebuje 10000% pewny silnik z pewnych rąk, nie wymagającego wkładu finansowego poza zakupem Z góry dzięki za jakieś info, potrzebuje coś naprawdę dobrego, wartego uwagi. 2.0 WRX 218 KM, najlepiej kompletny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafcio78 Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 2.0 były tylko do 2005 r. Od 2006 r. (i chodzi o rok modelowy a nie kalendarzowy) był silnik 2.5 230 km. Musisz trochę zmienić kryteria wyszukiwania. A poza tym ten wątek to chyba nie powinien być w technicznym Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 asior88, 10000% gwarancji na używany silnik ? powodzenia :wink: poważnie - jak chcesz mieć pewność - kup nowy short block w ASO, albo napraw swój. Na dłuższą metę to się bardziej opłaca, niż kupno innego, używanego, w niewiadomym stanie ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
asior88 Posted September 17, 2012 Author Share Posted September 17, 2012 podejzewam ze moj budzet nie pozwoli mi na zakupy w aso, mowiac pewny silnik 100% mam na mysli zakup od kogos kto nie wbije na mine, zna silnik i wie ze uczciwie moze sprzedac. koszt takiego remontu to grubo ponad 5 tys a tyle nie mam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Silniki WRX00-02 i 03-05 się różnią osprzętem, tłokami i rodzajem regulacji zaworów. Te poliftowe mają mocniejsze tłoki, ale droższą regulację zaworów. Do tego bierzesz goły blok z głowicami i całą resztę dajesz swoją. A koszt remontu to nie ponad 5 tys, a raczej ok.10-15tys. jak ma być dobrze zrobiony z nowym wałem i tłokami, które nie grożą awarią jak seryjne z twojego silnika. Jak auto chcesz sprzedać, to kup używany silnik. Jak chcesz kilka lat pojeździć, zrób DOBRY remont. Silnik używane nie są już młode, a awarie im się przytrafiają... Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieski708 Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 asior88 nie ma praktycznie czegoś takiego jak 100%owy, pewny silnik w subaru Miałem ten sam problem co Ty i kupiłem dwa takie 100%-owe silniki. Jeden przeżył miesiąc drugi dwa, oba zachorowały też na panewkę. Odczekałęm trochę i oddałęm silnik do remontu. Utopiłem kasę w tamtych silnikach, ale się czegoś nauczyłem Czasem lepiej nawet przepłacić, ale być pewnym tego co się ma Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Jak auto chcesz sprzedać, to kup używany silnik. house_1, pięknie radzisz, niech wsadzi następnego klienta na mine asior88, jak chcesz sprzedać, to lepiej sprzedaj teraz z uszkodzonym silnikiem i następny klient go sobie odremontuje za 10-15k i będzie miał pewność i spokój ... kupno używanego silnika to loteria, w której trudno cokolwiek wygrać ... sam miałem ok 2 lata temu podobny dylemat i zdecydowałem się naprawić i nie żałuję licząc koszt innego używanego silnika, robociznę, jakieś wydatki przy okazji (reg. zaworów, rozrząd, świece, olej, itp.) wcale nie wychodzi dużo taniej, zwłaszcza jak ten "nowy" silnik znów padnie (czego oczywiście nie życzę nikomu) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanekS Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Panowie, ja wiem ze tu jedyna obowiazujaca doktryna to remontowanie wysranego silnika ale nie popadajmy w paranoje. Koszty kompleksowego remontu jakie tu sami podajecie ida w pieciocyfrowe liczby w PLN, uzywany, nie bardzo stary motor jak mniemam circa za polowe sie wymieni Ryzyka/koszty obu rozwiazan sa znane i dorosli w koncu wlasciciele je podejmuja Dla mnie w kazdym razie wybor wcale nie jest taki jeznoznaczny (nawet pomijajac ze zwyczajnie mozna miec 5 a nie miec 10 tysi do wydania) i obym tfu tfu nie stal nigdy przed takim dylematem Link to comment Share on other sites More sharing options...
asior88 Posted September 18, 2012 Author Share Posted September 18, 2012 tak jak kolega wyżej napisał, 10 tys nie mam, zwłaszcza że auto kupiłem z myślą zrobię, polatam i sprzedam, na starcie w auto na dzień dzisiejszy włożyłem 8600zł, lakierka, blacharka, rozrzad, koła, sprzegło, paski,uszczelki, gumy zawieszenia, pierdoły aby auto było naprawde zadbane !!! Naprawdę mocno doinwestowanie, miałem wystawiać i oczywiście złośliwość przedmiotów martwych.... panewka itp. Silnik mam wyciągniety i rozłożony na części, patrząć na to nie chce remontować tylko wrzucić silnik i sprzedać aby wycofać kase po części nie moją..... Chyba że sprzedam tak jak stoi, a silnik w częściach, muszę to przemyśleć i przedewszystkim cene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
doCtor Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 asior88, jak chcesz to mam w dobrej kasie silnik od 2.0 sti 2005 rok przebieg około 90 tys km Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now