Jump to content

Legacy I - swap, różnice między 2.2 a 2.0 N/A


fary
 Share

Recommended Posts

Zastanawiam się nad zakupem antyka z silnikiem 2.0L, 116KM to nie aż tak dużo więc ciekaw jestem jak duża jest różnica między tym silnikiem a 2.2L który ma chyba 135KM (spalanie, osiągi). Ewentualnie czy w przypadku swapu wystarczy wymiana samego silnika czy trzeba by przełożyć też skrzynię i napędy?

Link to comment
Share on other sites

Przy zmianie 2.0=>2.2 skrzynia, elektronika wszystko zostaje. Nie mam porównania do 2.0 (ujeżdżam 2.2), ale mój pali 12/100km LPG w cyklu mieszanym (automat) i fajnie jeździ.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jak to mówią: w zasadzie to ten sam motor tyle że "rozwiercony na 2.2"

Skoro sterowanie pasuje nie powinno być problemu. Rożnica w osiągach nie będzie aż tak zauważalna, w końcu to zwykłe NA.

Zapewne większy problem będzie z zakupem dobrego egzemplarza silnika na rynku wtórnym :idea:

Link to comment
Share on other sites

Z tego co się orientuje to różnica jest, w końcu też jest większa moc i przede wszystkim moment a to wszystko uzyskane z pojemności :) Chyba nie przekonam się o tym tak szybko jak myślałem, bo auto które miałem kupić ktoś sprzątnął mi sprzed nosa... w stronę Pomorza :roll: ale poszukiwania dalej trwają :twisted:

Najgorsze jest to że po jakieś ciekawe auto w rozsądnej cenie trzeba by jechać na południe Niemiec, trochę daleko.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

a jak by się zabrać za swap z 1,8 na 2.2 :twisted: Potrzebowałbym silnik z wiązką i kompem i skrzynię, czy półosie i most zostają?

Czy jeszcze coś trzeba zmieniać? Ja w swoim powoli ogarniam budę (nie ma tego dużo) i myślę sobie może... :D

Pozdrawiam.

Kuba

Link to comment
Share on other sites

Witam,

a jak by się zabrać za swap z 1,8 na 2.2 :twisted: Potrzebowałbym silnik z wiązką i kompem i skrzynię, czy półosie i most zostają?

Czy jeszcze coś trzeba zmieniać? Ja w swoim powoli ogarniam budę (nie ma tego dużo) i myślę sobie może... :D

Pozdrawiam.

Kuba

 

Jeżeli o mnie chodzi to masz błogosławieństwo, możesz ciąć metal i krzesać iskry :twisted:

Aha, daj znać jak postępy :D

Link to comment
Share on other sites

Z tego co się orientuje to różnica jest, w końcu też jest większa moc i przede wszystkim moment a to wszystko uzyskane z pojemności :) Chyba nie przekonam się o tym tak szybko jak myślałem, bo auto które miałem kupić ktoś sprzątnął mi sprzed nosa... w stronę Pomorza :roll: ale poszukiwania dalej trwają :twisted:

Najgorsze jest to że po jakieś ciekawe auto w rozsądnej cenie trzeba by jechać na południe Niemiec, trochę daleko.

 

Może się powtórzę, ale nie oczekuj zbyt wielkiej różnicy mocy jeśli chodzi o te silniki :idea:

Link to comment
Share on other sites

Ja kiedyś robiłem swap z 2.0 na 2.2 i muszę powiedzieć, że byłem bardzo zadowolony. Różnica i odczucia oraz przyjemność z jazdy jest większa niż się spodziewałem. Przy silniku 2.0 przełożenie główne skrzyni to 4.11, a przy silnikach 2.2 przełożenie wynosi 3.9, a więc jest dłuższe. Zostawiając napędy od 2.0 w połączeniu z motorem 2.2, który pasuje P&P daje frajdę z jazdy. Polecam taki swap, tymbardziej, że wszystko może się zamknąć w 1000pln.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

wszystko zależy jak ten swap ma wyglądać. Jeżeli chcesz uturbić ssak którego masz i zrobisz to sam, to możesz się zmieścić w 2tyś., wszystko zależy za ile kupisz potrzebne części. Jak chcesz jakiś setup od turbinowego to pewnie więcej bo będziesz potrzebował oprucz silnika z osprzętem, jeszcze wiązke elektryczną z komputerem. Następne pytanie jak będziesz tym jeździł, bo jak do katowania to napędy i sprzęgło też do wymiany bo nie wytrzymają długo katowania dużo mocniejszym silnikiem, ale wtedy mocno rosną koszty i przestaje to mieć sens.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Miałem Legacy kombi 2.2 i zaraz po nim kupiłem legacy sedan 2.0 N/A, różnica jest kolosalna, sprzedałem tego kombi koledze z miasta i raz w czas mając już 2.0 jezdziłem 2.2... jeśli ktokolwiek o tym myśli (swap z 2.0 na 2.2) to gorąco namawiam, sam teraz będę przekładał...,

 

off topic: .. kombi pocałowało drzewo bokiem i jest trochę gratów.. PW...

Link to comment
Share on other sites

Tak z ciekawości: ile kosztowałby swap z 2.0 N/A na 2.2 Turbo? A może lepiej/taniej z 2.0 N/A na 2.0 Turbo?

Najtaniej i najlepiej to sprzedac to co masz i kupic samochod z turbo.

Edited by Kapic
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jestem właśnie po przekładce z 2.0 na 2.2, wsadziłem swój silnik 2.2 który miałem we wcześniejszym Legacku, cała góra została z 2.0.

 

Jest o niebo lepiej, dopiero teraz czuć różnicę, przełożenie trwało niecałe dwa dni, więc drugiego dnia już jeździłem 2.2

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...