Skocz do zawartości

Legacy I - swap, różnice między 2.2 a 2.0 N/A


fary

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad zakupem antyka z silnikiem 2.0L, 116KM to nie aż tak dużo więc ciekaw jestem jak duża jest różnica między tym silnikiem a 2.2L który ma chyba 135KM (spalanie, osiągi). Ewentualnie czy w przypadku swapu wystarczy wymiana samego silnika czy trzeba by przełożyć też skrzynię i napędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mówią: w zasadzie to ten sam motor tyle że "rozwiercony na 2.2"

Skoro sterowanie pasuje nie powinno być problemu. Rożnica w osiągach nie będzie aż tak zauważalna, w końcu to zwykłe NA.

Zapewne większy problem będzie z zakupem dobrego egzemplarza silnika na rynku wtórnym :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to różnica jest, w końcu też jest większa moc i przede wszystkim moment a to wszystko uzyskane z pojemności :) Chyba nie przekonam się o tym tak szybko jak myślałem, bo auto które miałem kupić ktoś sprzątnął mi sprzed nosa... w stronę Pomorza :roll: ale poszukiwania dalej trwają :twisted:

Najgorsze jest to że po jakieś ciekawe auto w rozsądnej cenie trzeba by jechać na południe Niemiec, trochę daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a jak by się zabrać za swap z 1,8 na 2.2 :twisted: Potrzebowałbym silnik z wiązką i kompem i skrzynię, czy półosie i most zostają?

Czy jeszcze coś trzeba zmieniać? Ja w swoim powoli ogarniam budę (nie ma tego dużo) i myślę sobie może... :D

Pozdrawiam.

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a jak by się zabrać za swap z 1,8 na 2.2 :twisted: Potrzebowałbym silnik z wiązką i kompem i skrzynię, czy półosie i most zostają?

Czy jeszcze coś trzeba zmieniać? Ja w swoim powoli ogarniam budę (nie ma tego dużo) i myślę sobie może... :D

Pozdrawiam.

Kuba

 

Jeżeli o mnie chodzi to masz błogosławieństwo, możesz ciąć metal i krzesać iskry :twisted:

Aha, daj znać jak postępy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to różnica jest, w końcu też jest większa moc i przede wszystkim moment a to wszystko uzyskane z pojemności :) Chyba nie przekonam się o tym tak szybko jak myślałem, bo auto które miałem kupić ktoś sprzątnął mi sprzed nosa... w stronę Pomorza :roll: ale poszukiwania dalej trwają :twisted:

Najgorsze jest to że po jakieś ciekawe auto w rozsądnej cenie trzeba by jechać na południe Niemiec, trochę daleko.

 

Może się powtórzę, ale nie oczekuj zbyt wielkiej różnicy mocy jeśli chodzi o te silniki :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś robiłem swap z 2.0 na 2.2 i muszę powiedzieć, że byłem bardzo zadowolony. Różnica i odczucia oraz przyjemność z jazdy jest większa niż się spodziewałem. Przy silniku 2.0 przełożenie główne skrzyni to 4.11, a przy silnikach 2.2 przełożenie wynosi 3.9, a więc jest dłuższe. Zostawiając napędy od 2.0 w połączeniu z motorem 2.2, który pasuje P&P daje frajdę z jazdy. Polecam taki swap, tymbardziej, że wszystko może się zamknąć w 1000pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wszystko zależy jak ten swap ma wyglądać. Jeżeli chcesz uturbić ssak którego masz i zrobisz to sam, to możesz się zmieścić w 2tyś., wszystko zależy za ile kupisz potrzebne części. Jak chcesz jakiś setup od turbinowego to pewnie więcej bo będziesz potrzebował oprucz silnika z osprzętem, jeszcze wiązke elektryczną z komputerem. Następne pytanie jak będziesz tym jeździł, bo jak do katowania to napędy i sprzęgło też do wymiany bo nie wytrzymają długo katowania dużo mocniejszym silnikiem, ale wtedy mocno rosną koszty i przestaje to mieć sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Miałem Legacy kombi 2.2 i zaraz po nim kupiłem legacy sedan 2.0 N/A, różnica jest kolosalna, sprzedałem tego kombi koledze z miasta i raz w czas mając już 2.0 jezdziłem 2.2... jeśli ktokolwiek o tym myśli (swap z 2.0 na 2.2) to gorąco namawiam, sam teraz będę przekładał...,

 

off topic: .. kombi pocałowało drzewo bokiem i jest trochę gratów.. PW...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jestem właśnie po przekładce z 2.0 na 2.2, wsadziłem swój silnik 2.2 który miałem we wcześniejszym Legacku, cała góra została z 2.0.

 

Jest o niebo lepiej, dopiero teraz czuć różnicę, przełożenie trwało niecałe dwa dni, więc drugiego dnia już jeździłem 2.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...