kraftpol Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 Cześć.Mam problem z moim RA. Silnik co prawda na docierce,ale zrobił już jakieś 1500km,więc mu troszkę zacząłem odkręcać.I przy otwarciu przepustnicy powyżej 80%,zaczyna mocno szarpać.Wcześniej tego nie zauważyłem,bo mi Edwin odkręcać zabronił . Teraz jednak jest to irytujące. Na jaka usterke można obstawiać? Check engine się nie świeci.....Moze zacząć od pompy paliwa? Jak ją mozna sprawdzić,czy tylko przez wymianę ,czy jest może jakiś tańszy sposób? Może podjechać na sprawdzenie AFR? Sam juz nie wiem........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysztof0430 Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 Za mało paliwa dostaje. Tylko tyle powiem bo nie chcę w błąd wprowadzać. Ja bym profilaktycznie wymienił filtr paliwa. Wysłane z mojego GT-S5570 za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraftpol Posted September 15, 2012 Author Share Posted September 15, 2012 W poniedziałek tak zrobię,ale martwię się,że to może też być coś z zapłonem..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 W poniedziałek tak zrobię,ale martwię się,że to może też być coś z zapłonem..... myśle ze to zapłon na 90% 8) sprawdx wszystkie cewki, wyciagnij i zobacz czy po ściagnieciu gumowych kapturków na końcach cewek nie ma pęknięć, czy nawet kawałek ci nie odpadnie z cewki po ściagnieciu gumki. To bardzo czesta usterka. Świece musza mieć przerwe 0,65-0,7mm max. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraftpol Posted September 16, 2012 Author Share Posted September 16, 2012 świece i cewki były sprawdzane przy montażu silnika jakieś 2miesiące temu i były ok. Tak się zastanawiam,czy nie mógłby być to objaw przeładowywania turbiny,bo jak zaczyna przerywac,to manometr od turbo zaczyna wędrować pod 1,5 bara i silnik wtedy dopiero szarpie. Może za mało paliwa,albo przeładowuje turbo,co myślicie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 świece i cewki były sprawdzane przy montażu silnika jakieś 2miesiące temu i były ok.Tak się zastanawiam,czy nie mógłby być to objaw przeładowywania turbiny,bo jak zaczyna przerywac,to manometr od turbo zaczyna wędrować pod 1,5 bara i silnik wtedy dopiero szarpie. Może za mało paliwa,albo przeładowuje turbo,co myślicie? no to sam sobie odpowiedziales... Jezeli jest pod 1,5bar (jak to mozliwe? nie dziala ci sterownaie turbina? Jakie masz turbo?) to łapie ci boost cuta (granice 1,3 bar) chyba czas na strojenie w Poznaniu Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraftpol Posted September 16, 2012 Author Share Posted September 16, 2012 Mam TD05 i nie mam żadnego manualnego boost controlera,tylko fabryczny solenoid.....może być zepsuty,czy coś? Wtedy chyba by zapalił check engina? Na strojenie chyba dopiero na wiosnę,bo jeszcze następne 1500km docierania przede mną,a ja dużo nie jeżdżę,a zimą,to już prawie wcale. Może spróbować na razie wymienić solenoid,albo założyć manualnego boost controlera i go skręcić do 0,6-0,8 bara? -- N wrz 16, 2012 2:49 pm -- Ok,mam chyba uszkodzony Wastegate,bo sprawdziłem w ten sposób,że ściągnąłem wężyk od strony zaworu sterującego i jak w niego dmucham,to powietrze wylatuje gdzieś w środku puszki zaworu wastegate,zamiast poruszyć dźwignią zaworu. I teraz mam pytanie,czy można dokupić gdzieś wastegate do TD05? Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 Mam TD05 i nie mam żadnego manualnego boost controlera,tylko fabryczny solenoid.....może być zepsuty,czy coś? Wtedy chyba by zapalił check engina? Na strojenie chyba dopiero na wiosnę,bo jeszcze następne 1500km docierania przede mną,a ja dużo nie jeżdżę,a zimą,to już prawie wcale. Może spróbować na razie wymienić solenoid,albo założyć manualnego boost controlera i go skręcić do 0,6-0,8 bara? -- N wrz 16, 2012 2:49 pm -- Ok,mam chyba uszkodzony Wastegate,bo sprawdziłem w ten sposób,że ściągnąłem wężyk od strony zaworu sterującego i jak w niego dmucham,to powietrze wylatuje gdzieś w środku puszki zaworu wastegate,zamiast poruszyć dźwignią zaworu. I teraz mam pytanie,czy można dokupić gdzieś wastegate do TD05? żeby miec 0,6 bar zepnij actuator i i kruciec z zimnej części turbiny na krótko i sie przejedź. Może cięgno WG masz za mocno skrecone? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraftpol Posted September 16, 2012 Author Share Posted September 16, 2012 Problem w tym,że puszka actuatora jest nie szczelna, bo przepuszcza ciśnienie,zamiast ruszać cięgnem zaworu przy podaniu ciśnienia do niej.Chyba będzie trzeba wymienić cały actuator jednak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grygo Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 jakby co to ja mam td04l do regeneracji ze sprawnym zaworem, ale nie powiem ci czy zawor pasuje, podejrzewam, ze niekoniecznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraftpol Posted September 17, 2012 Author Share Posted September 17, 2012 Ok,dzięki już wymieniłem zawór,bo miałem jeden z uszkodzonej turbiny. Problem jest opanowany,auto przyśpiesza dużo płynniej i nie szarpie.....niestety jest dużo słabsze.Doładowuje tylko 1,1bara. Ciekawe,czy po założeniu manualnego boost controlera można by turbinę podkręcić na 1,45 bara,tak,żeby auto coś tam jechało,a za razem nie łapało boost cuta,bez szkody dla motoru ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Doładowuje tylko 1,1bara. tyle RA miało w serii, więcej tylko przez MBC lub EBC, ale ja bym tego nie robił dopóki motor się całkowicie nie ułozy... Ciekawe,czy po założeniu manualnego boost controlera można by turbinę podkręcić na 1,45 bara,tak,żeby auto coś tam jechało,a za razem nie łapało boost cuta,bez szkody dla motoru ??? nie da rady bo MAP sensor 94-96 skalowany jest na 1,18 bar i koniec, niewiele wyzej jest boost cut (w RA troszke przesuniety programowo) jak chcesz dmuchac wiecej i mocy wiecej to wtryski i MAP sesnsor po 97r... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraftpol Posted September 17, 2012 Author Share Posted September 17, 2012 No to znowu jestem madrzejszy . To prawda,te poliftowe redtopy piorą dużo lepiej od pierwszej wersji......różnia się wtryskami (żółte chyba 440) przepływką (pomarańczowa naklejka) i MAP sensorem (to taki cudak przy przepustnicy?) inny chyba jest też komputer sterujący? Dało by się jakoś to dopasować te nowsze klamoty do mojego RA,bo mam sporo maneli od polifta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now