Arti_D Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 Hej wszystkim, Miałbym kilka pytań odnośnie motoru i ogólnie spraw związanych z Sti Type R ver. 4 MY98 1. Czy ten silnik jest jakiś nietypowy jak padnie czy coś. Czytałem, o kilku problemach w RA bodajże. 2. Po auto chce pojechać do UK, czy da się jakoś przestrzec przed tym aby w drodze powrotnej nie padła mi panewka? Czy to niueniknione w pewnym momencie i nic nie da się zrobić, auto ma przebieg 52.000 mil. 3. Auto ma DCCD, czy w tych modelach jest to awaryjne? I czy skrzynia też jest taka słaba jak w GT'ku? 4. Na co zwrócić w nim uwagę przed zakupem. 5. Czy te type r'y nadają się do śmigania na co dzień ( jeżeli nie przerażają, koszty paliwa, wymian oleju itp.) ? 6. Czy MY98 jest w czymś gorsze od MY99 lub od tych starszych MY94 itp. Lub ma jakieś swoje wady? Pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szerszen-X Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 masz ode mnie pw z podpowiedziami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommo Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 masz ode mnie pw z podpowiedziami. ściśle tajne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MegasWRC Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 Hej wszystkim,Miałbym kilka pytań odnośnie motoru i ogólnie spraw związanych z Sti Type R ver. 4 MY98 1. Czy ten silnik jest jakiś nietypowy jak padnie czy coś. Czytałem, o kilku problemach w RA bodajże. 2. Po auto chce pojechać do UK, czy da się jakoś przestrzec przed tym aby w drodze powrotnej nie padła mi panewka? Czy to niueniknione w pewnym momencie i nic nie da się zrobić, auto ma przebieg 52.000 mil. 3. Auto ma DCCD, czy w tych modelach jest to awaryjne? I czy skrzynia też jest taka słaba jak w GT'ku? 4. Na co zwrócić w nim uwagę przed zakupem. 5. Czy te type r'y nadają się do śmigania na co dzień ( jeżeli nie przerażają, koszty paliwa, wymian oleju itp.) ? 6. Czy MY98 jest w czymś gorsze od MY99 lub od tych starszych MY94 itp. Lub ma jakieś swoje wady? Pzdr 1. Różni się znacząco od tych z GT. Jest masa różnych części, która jest całkowicie inna niż w Europejczyku. I z którymi czasami jest problem w znalezieniu zamienników. Części używanych u nas też za dużo do tego nie ma. 2. Nie wiem czy jest jakakolwiek szansa,żeby ustrzec się możliwości padnięcia panewki. Na forum było kilka przypadków, kiedy panewki padały praktycznie "za bramą" sprzedającego :wink: Mój Type R v4 miał 130 tyś km przebiegu. W trakcie przekładki od razu rozebrałem silnik (okazało się, że blok i wszystko w środku było praktycznie nowe :shock: ) wymieniłem tylko panewki na ACL i jak na razie problemów z silnikiem nie mam. Pojawił mi się tylko po 10tyś km Piston Slap. 3. Zależy jak się traktuje jak łagodnie zmieniam biegi, na spiętym dyfrze jeżdżę praktycznie tylko w trasie. Nie mam z tym problemów (odpukać) jak dotąd. Jeśli auto będziesz używał tylko i wyłącznie do pojeżdżawek to oczywiście prawdopodobieństwo, że coś padnie bardzo mocno wzrasta. 4. Po pierwsze zapytałbym, czy w danym modelu, który chcesz kupić, robiony był już remont silnika. I tak większość Fck up'ów wyjdzie Ci po kupnie 5. Ja śmigam na co dzień. Przy spokojnej jeździe nie pali jakoś strasznie dużo. Potrafię zejść do 8l/100km w środku jest trochę głośno, i krótka skrzynia może czasami drażnić 6. Tego akurat nie wiem. Słyszałem tylko opinie, żę Ver. 5 i 6 są niby dużo lepsze? Ale czemu, tego nie wiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SLIWA Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 6. Tego akurat nie wiem. Słyszałem tylko opinie, żę Ver. 5 i 6 są niby dużo lepsze? Ale czemu, tego nie wiem. Może dlatego że jest już boxer phase II i skrzynia 754 a nie 752. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MegasWRC Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 6. Tego akurat nie wiem. Słyszałem tylko opinie, żę Ver. 5 i 6 są niby dużo lepsze? Ale czemu, tego nie wiem. Może dlatego że jest już boxer phase II i skrzynia 754 a nie 752. O, i dzięki za wyjaśnienie teraz już wiem, czemu taka też różnica w cenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 6. Tego akurat nie wiem. Słyszałem tylko opinie, żę Ver. 5 i 6 są niby dużo lepsze? Ale czemu, tego nie wiem. Może dlatego że jest już boxer phase II i skrzynia 754 a nie 752. O, i dzięki za wyjaśnienie teraz już wiem, czemu taka też różnica w cenie V5 i V6 ma otwarty blok EJ207, V3 i V4 rowniez otwarty, ale jest dosc gruba tuleja (EJ20K) wiekszość w UK wybuchała bo angole maja za niska liczbe oktanowa swoich paliw (w JP 102 oktany) obcinało zapłon i "dzwoniło" i stąd padajace silniki. Zdecydowanie najmocniejszy blok był w RA 94-96 (zamkniety) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grygo Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 no i komp zdaje sie, ze tez w 98 taki jak w GTkach 98 a wiec nieco utrudnione mozliwosci mapowania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arti_D Posted September 16, 2012 Author Share Posted September 16, 2012 Z mapowaniem '98 już nie ma raczej problemu. Na stronie Poznańskiego tunera widziałem jakiś czas temu możliwość mapowania imprez 92-98. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MegasWRC Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 no i komp zdaje sie, ze tez w 98 taki jak w GTkach 98 a wiec nieco utrudnione mozliwosci mapowania Mapa jest inna chyba, a problemu z mapowaniem kompa tez nie ma. Jak powymieniam pare gratow to jade wlasnie do Piotrka Link to comment Share on other sites More sharing options...
tyca Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Ja swoim RA też udało mi sie zejść do 8 l / 100km :shock: dal mnie szok. ale na co dzień w mieście na nie za długich dystansach to pali ok 16l :/ i tu już gorzej. na co dzień da sie jeździć ale komfortowe podróżowanie to to nie będzie. Za to u mnie wszyscy podziwiają daszek DCCD u mnie chodzi a jak długo to sie okaże. W GTku wszscy narzekają na skrzynie a ja swojej nie zabiłem a czasami upalałem wiec to zależy od kierownika. Pytanie za 100 ptk czy da sie sprawdzić czy poleci panewka czy nie? hmmm... mi poleciała na drugi dzień po zakupie auta. (straszny ból! ale zrobiłem remont i teraz jeżdzi jak zły i odpłaca mi sie frajdą za poniesione nerwy i koszty) Musiał byś rozebrać silnik aby to sprawdzić. Mi koledzy forumowi powiedzieliże panewka przytrafia sie jak ... staczka niewiesz gdzie i kiedy a co do nietypowych części to nietypowa była osłona wewnętrz rozrządu i na nia czekałem ok miesiąca ale koszt ... chyba nie całe 100zł generalnie polecam bo to są piękne i rzadkie auta. Mimo że początkowo myślałem że błędem było kupowanie type ra ale z biegiem czasu mam teraz auto z nówką silnikiem bardzo lekke i z DCCD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arti_D Posted September 18, 2012 Author Share Posted September 18, 2012 Te 16l po mieście to pewnie na pełnym gazie bo nie podejrzewam, że podczas emeryckiej jazdy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tyca Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Arti_D, no niestety przy spokojnej jeżdzi w mieście pali 16l tylko zaznaczam że na krótkich dystansach. autem żona zawozi mnie do pracy i dziecko do przeczkola. póżniej odbiera wiec dużo jest tego procesu rozruchowego czyli odpalania i czakanie ok 3-5 min aż sie rozgrzeje. Dużo chodzi na tzw ssaniu i chyba wtedy tak połyka. Ale nie spodziewaj sie niskiego spalania w mieście bo mój były GT też palił w okolicy 15litrów tyle że gazu Link to comment Share on other sites More sharing options...
grygo Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 ale to jest mapowanie seryjnego sterownika z 98? slyszalem, ze cos masz ruszyc w tym temacie jakis czas temu. cenowo tak samo jak 99/00? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommo Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 ale to jest mapowanie seryjnego sterownika z 98? slyszalem, ze cos masz ruszyc w tym temacie jakis czas temu. cenowo tak samo jak 99/00? Wstawia się płytkę ESL i dopiero stroi.Wychodzi drożej niż remap <99' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayo Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Zdecydowanie najmocniejszy blok był w RA 94-96 (zamkniety) czy ten blok wystepowal w czyms jeszcze ? ma jakies oznaczenie konkretne ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommo Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Zdecydowanie najmocniejszy blok był w RA 94-96 (zamkniety) czy ten blok wystepowal w czyms jeszcze ? ma jakies oznaczenie konkretne ? Legacy Turbo I, EJ20BUB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now