kabanas Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Witam, Zostałem szczęśliwym posiadaczek Imprezy WRX JDM 1998 280KM, która ma jedną wadę, słaby układ hamulcowy oparty na malusieńkich tarczach i zaciskach 2 tłoczkowych. Na szczęście przewody są już w metalowym oplocie. Szukam godnego zastępcy tego układu i poszukuję rady co byłoby najsensowniejszym rozwiązaniem, który pozwoli mi zminimalizować liczbę wymienianych elementów "seryjnych" a znacznie poprawić skuteczność hamowania. Czy jesteście w stanie polecić "zestawy", które będą pasowały do mojego modelu? Jeśli znacie takie wątki to będę wdzięczny za podrzucenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzyhu555 Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 co byłoby najsensowniejszym rozwiązaniem, który pozwoli mi zminimalizować liczbę wymienianych elementów "seryjnych" a znacznie poprawić skuteczność hamowania. Jeśli auto będzie używane do codziennej jazdy,a okazjonalnie upalane to czterotłoczek z wrx plus klocki i tarcze EBC powinny w zupełności wystarczyć. Jeśli ma być żyleta to brembo z sti zapodaj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Przy tej masie hamulce z WRX New Age w zupełności wystarczą.... Tylne najlepiej poszukać w komplecie ze zwrotnicami no i żeby cenowo było dobrze rozglądaj się, żeby kupić od razu przód/tył. No i plus taki, że wchodzą felgi 16" i niektóre 15", co na zimę jest dużą zaletą, gdyż na 17" subarak nie jest już takim diabłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kabanas Posted September 12, 2012 Author Share Posted September 12, 2012 Auto zdecydowanie nie będzie służyło do jazdy codziennej tylko ma mi pozwolić ścigać się z czasem np. podczas Super OESów. Z tego te względu chciałbym skuteczny układ hamulcowy, ale taki wyważony do tego samochodu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVAN Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Auto zdecydowanie nie będzie służyło do jazdy codziennej tylko ma mi pozwolić ścigać się z czasem np. podczas Super OESów. Z tego te względu chciałbym skuteczny układ hamulcowy, ale taki wyważony do tego samochodu. W takim razie kupuj złote Brembo, dobre tarcze i klocki. Będziesz zadowolony :wink: Mam taki zestaw u siebie i jestem zadowolony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kabanas Posted September 12, 2012 Author Share Posted September 12, 2012 Czyli np. takie z Imprezy STi 2002? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szerszen-X Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 kabanas, przy takich od STI pamiętaj, że jest problem z kolei z felgami... Wystarczą ci zatem zaciski z WRXa, klocki FERODO/CARBONE LORRAINE/HAWK. Można jeszcze dodać przewody w oplocie stalowym. Klocki EBC wszędzie opisują jako marketingowy bełkot, nie wchodź w nie, ani w jakieś Sparco czy OMP klocki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVAN Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Czyli np. takie z Imprezy STi 2002? Tak, chodzi o takie zaciski. Co do felg....pasuje niewiele felg ale znowu bez przesady :wink: Zawsze coś jest do kupienia. Jeździłem na 4-tłoczku z WRXa i na złotym zacisku i różnica jest ogromna!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzyhu555 Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Auto zdecydowanie nie będzie służyło do jazdy codziennej tylko ma mi pozwolić ścigać się z czasem np. podczas Super OESów. Z tego te względu chciałbym skuteczny układ hamulcowy, ale taki wyważony do tego samochodu. To zdecydowanie pakuj złote brembo od STIka, tak jak EVAN napisał, będziesz pan zadowolony Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 kabanas, ja bym na Twoim miejscu sprawdził czy te co masz nie potrzebują po prostu porządnej regeneracji i dobrego klocka. Taka operacja jest stosunkowo tania, a czasem potrafi zaskoczyć Jeśli by to nie starczyło, to masz duże pole do wyboru, co niesie za sobą też inne konsekwencje (takie jak dobór felg). Pamiętaj, że nie wystarczy zmienić tylko przodu (szczególnie jakbyś założył brembulce na przód, a tył zostawił na jednym tłoczku), bo efekt będzie raczej odwrotny od zamierzonego. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVAN Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Pamiętaj, że nie wystarczy zmienić tylko przodu (szczególnie jakbyś założył brembulce na przód, a tył zostawił na jednym tłoczku), bo efekt będzie raczej odwrotny od zamierzonego.Pozdrawiam Ja mam zostawione tyły na jednym tłoczku i auto hamuje bardzo dobrze i jest stabilne nawet na dohamowaniach na łuku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Pamiętaj, że nie wystarczy zmienić tylko przodu (szczególnie jakbyś założył brembulce na przód, a tył zostawił na jednym tłoczku), bo efekt będzie raczej odwrotny od zamierzonego.Pozdrawiam Ja mam zostawione tyły na jednym tłoczku i auto hamuje bardzo dobrze i jest stabilne nawet na dohamowaniach na łuku. Gorszym rozwiązaniem jest przesadzenie z tyłem. Ja tak zrobiłem, bo była okazja i teraz muszę zmieniać przód po raz kolejny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kabanas Posted September 13, 2012 Author Share Posted September 13, 2012 Zdecydowałem... ...zakupiłem żelazka z WRX 2007 r przód (4 tłoczki) oraz tył (2tłoczki) z tarczami (przód 295 mm tył 290 mm) i klockami (pewnie założę nowe) + adaptery konieczne do założenia na tyle do GC8. Zaciski czerwone w idealnym stanie z egzemplarza który przejechał tylko 20tyś mil... Myślę, że porównaniu z tym co mam teraz będzie znacznie lepiej... Dzięki za Wasze podpowiedzi, dzięki nim zdecydowałem o tym wyborze. Z Brembo STi zrezygnowałem bo musiałbym zmienić aktualne fele, a ostatnio i tak miałem sporo wydatków: 0) Kupno auta 1) "nowe" kapcie Toyo Proxes 4 205/40/17 i przy okazji prostowanie felg 2) 2 x pasy 4-o punktowe OMP Racing 3) Naba + kierownica 3 ramienna zamszowa QSP 4) Rozpórka OMP na kielichy 5) 6L oleju Motul 300V Competition 6) ...i parę innych pierdółek a do tego dojdzie jeszcze koszt wmontowania tego wszystkiego. Najważniejszy jest jednak fun z doprowadzania autka do jeszcze lepszego stanu i frajdy z jazdy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now