Jump to content

Subaru Impreza STI 2012


major000

Recommended Posts

Witam. Panowie potrzebuję opinii na temat tego modelu, wady, zalety, jak się ma do poprzednich wersji itd. itp. Mają to być wasze opinie jako użytkowników, nie interesują mnie żadne artykuły i testy z internetu. Potrzebuję również namiar na salon Subaru jak najbliżej Jeleniej Góry, w którym można wykonać jazdę testową tym modelem. Jeśli jest podobny temat na forum to proszę o linka. pozdro ziomy

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ZCTW nie ma istotnych zmian od wersji 2008( lanos) i 2011(sedan).

zalety i wady mozna opisac w konkretnych sytuacjach. Tu gdzie twardy zawias bedzie zaleta gdzie indziej bedzie on wada.

Ja urzywam auta (lanos 2010) jako pojezdzawkowoz i jednoczesnie dupowoz na codzien. Auto ogarnia dwie strafy ale niejest to ani lotus na tor ani "okret" na trase ani smart do miasta.

na tor - nieco ciezkawy i za miekki, za słabe heble. opony znikaja sdosc szybko (300km). Petle do 30km znosi. Z tym da sie cos zrobic

na trase - ogarnia bez problemu ale na trasie 2kkm pare razy gnaty rozciagam (jestem gluchawy wiec pusty bac box mi nie przeszkadza :wink: )

do miasta - raczej kiepsko znosi wysokie krawężniki i nie lubi popychania w miękkie zderzaki. W zaleznosci od wersji i foteli nie jest wcale latwo sie wgramolić i wygramolić bez ocierania buciorami o drzwi. Kiepski GPS, raczej nie polecam.

Nie jest to auto dla pana Kowalskiego ale raczej dla kierowcy wtajemniczonego. Tak jak prawie każde mocniejsze subaru. Wygodniejsze od GT ale raczej mniej zwinne. Dccd jest spora zaleta tej wersji. Paliwochłonność raczej umiarkowana (10 do 50l/100)

Link to comment
Share on other sites

major000, a google to Ci zablokowało? :)

 

http://www.subaru.pl/datasheet/09impreza25.pdf prosze.

 

ale autor tematu jasno określił że go artykuły w google nie interesują , czytać ze zrozumieniem to nie łatwa sztuka :P

 

Faktycznie masa samochodu jest elementem, który trzeba sprawdzić w praktyce bo kg w katalogu jest różny od kg w praktyce.

Link to comment
Share on other sites

major000, a google to Ci zablokowało? :)

 

http://www.subaru.pl/datasheet/09impreza25.pdf prosze.

 

ale autor tematu jasno określił że go artykuły w google nie interesują , czytać ze zrozumieniem to nie łatwa sztuka :P

 

wejść w linka tez trudno ? :twisted:

 

toż to oficjalna strona producenta... myślę, że autor wątku ją zaakceptuje :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

No właśnie chodzi o to że dane techniczne z internetu czasem mają się nijak do rzeczywistości, nawet te ze strony producenta. Właśnie o takie odpowiedzi mi chodziło, dzięki "dzioba" :) Auto będzie użytkowane na co dzień oraz upalane na torach itd., samochód będzie kupiony nowy i ma być bezawaryjny a tutaj rodzi się następne pytanie o silnik 2,5L czy jest wyleczony z wiadomej dla wszystkich usterki? A najważniejsza sprawa czy te nowe subaraki dalej mają "pazur" jak starsze modele? Albo wprost czy bawić się z kupnem nowej imprezy, czy kupić Hawk-a STI? Auto ma mieć charakter w stylu starej imprezy, jeśli dużo od niej odbiega to odpada.

Link to comment
Share on other sites

Pazura ma moim zdaniem. Co do awaryjności to moj wlasnie czeka na nowy silnik po nieudanej naprawie UPG. Nie obwiniam za to auta.

Nie mysle aby cos się zmieniło pod względem UPG bo rozwiercony blok został rozwierconym blokiem. No moze szpilki. Pod tym względem wymaga tylko uwagi, olej temperatura. To zresztą z każdym autem, którym się upala.

Link to comment
Share on other sites

Normy ekologiczne oraz bezpieczeństwa niestety ujęły nieco "charakteru", ale dotyczy to wielu marek.

O wiele ciekawsze są wg. mnie projekty bazujące na bazie klasyków. Za cenę nowego STi zbudujesz 3 sztuki, w sam raz w specyfikacji: tarmac, snow, gravel

 

:twisted::twisted::twisted:

 

Lub kupić gotową igłę - jest taka jedna, co dopiero od Marasa wyjechała i będzie na sprzedaż za cenę wkładu :roll:

Link to comment
Share on other sites

No właśnie chodzi o to że dane techniczne z internetu czasem mają się nijak do rzeczywistości, nawet te ze strony producenta. Właśnie o takie odpowiedzi mi chodziło, dzięki "dzioba" :) Auto będzie użytkowane na co dzień oraz upalane na torach itd., samochód będzie kupiony nowy i ma być bezawaryjny a tutaj rodzi się następne pytanie o silnik 2,5L czy jest wyleczony z wiadomej dla wszystkich usterki? A najważniejsza sprawa czy te nowe subaraki dalej mają "pazur" jak starsze modele? Albo wprost czy bawić się z kupnem nowej imprezy, czy kupić Hawk-a STI? Auto ma mieć charakter w stylu starej imprezy, jeśli dużo od niej odbiega to odpada.

Jak chcesz mieć Subaru, to poszukaj jakiegoś hawka igłę. Zaoszczędzisz mnóstwo pieniędzy, które możesz przeznaczyc na ewentualny remont 2,5, tuning, i inne bzdety. I ma charakter, brzmi jak subarak, nie ma ramek w drzwiach itd. Lanos to lanos. STI 2012 to koszt ponad 200 tys zł, a i tak wiadomo, że prędzej czy później padnie :P

Link to comment
Share on other sites

a i tak wiadomo, że prędzej czy później padnie :P

 

mam takiego co przejechał 120 tyś.......i nie padł :idea: to czy jak padnie teraz to bedzie wczesniej czy pozniej.... :roll:

Jeden szybciej inny później, wiadomo... ale sama świadomość że w każdej chwili może się zesrać jest najgorsza.

Link to comment
Share on other sites

graft, O jakiej igle mowisz?

właśnie :idea:

Panowie - nie zrobię tego właścicielowi. Jeszcze nie ubezpieczony :P

Jest igła Type-R w pedalskim kolorze, czyli właściwym i zboczeńcem pod maską. Niedługo świat zobaczy w nielegalu :D

Link to comment
Share on other sites

Jeden szybciej inny później, wiadomo... ale sama świadomość że w każdej chwili może się zesrać jest najgorsza.

Wszystko "pada" szybciej czy później... Tak już jest na tym świecie, że tak napiszę filozoficznie. :wink:

 

major000, jak to często bywa w tego typu postach, nie napisałeś jakie główne przeznaczenie ma mieć Twoje Sti. Do jazdy po bułki, do lansu, na tor? Oczywiście możliwa jest też odpowiedź, że do wszystkiego ale jednak doprecyzowanie potrzeb wiele daje. Druga kwestia, to czy jesteś ortodoksyjnym fanem marki? Jeśli tak, nie bierz Lanosa.

 

Sam używam Lanosa 2008 i IMO plusem tego samochodu jest to, że jest uniwersalny. Jest banan w codziennej jeździe i na torze ale z drugiej strony można pojechać do pracy, po bułki, z dzieckiem na plac zabaw itp. Dla mnie to zaleta, ale dla prawdziwych 100% facetów jakich na The Forum pełno 8) , to wada.

 

Natomiast jeśli miałbym wolną gotówkę, to na pewno w moim samochodzie zmieniłbym wydech. Jest za cicho... Choć to się poprawiło w modelu 2011. Inne zmiany, jak na moje amatorskie potrzeby, nie są konieczne.

 

Stałem kiedyś przed podobnym dylematem jak Ty i miałem do wyboru nówkę Lanosa vs znany cukierek Forumowy. Ale jak to czasami bywa im bliżej cukierka tym większe problemy, więc kupiłem Lanosa. Z czego jestem zadowolony. Abstrahując bowiem od wszystkich innych argumentów, w tego typu samochodach ważna jest pewność, a o tą, gdy samochód nie jest nowy, jest mimo wszystko i z całym szacunkiem dla sprzedających trudno.

 

No i oczywiście w przypadku Sti bardzo ważna jest Twoja, subiektywna opinia. Więc kluczem do sukcesu jest po prostu jazda próbna. Umów się w salonie na jazdę demówką lub umów się z kimkolwiek kto ma Lanosa, nawet starszego. Da Ci to przynajmniej pogląd na wnętrze samochodu, pracę silnika, możliwości jezdne itp. itd.

 

Na Plejady przyjeżdża drugi rok z rzędu nowy Sti sedan biał perła. Dla mnie ta fura wygląda i jeździ jak milion dolców i jest nawet piękniejsza od Hawków, GTeków i innych klasyków.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...